Rozdział 1.Wstęp
Rozdział 2.Kompetencje przyszłości – jakich kompetencji potrzebuje Gospodarka Oparta na Wiedzy
2.1 Globalny świat kompetencji przyszłości
2.2 Rozwój kompetencji cyfrowych w Polsce i na świecie
Rozdział 3. Kompetencje przyszłości w świetle opinii młodych ludzi - wyniki badania
3.1 Jakie kompetencje są ważne dla młodego pokolenia?
3.2 Jak kompetencje przyszłości wpływają na rynek pracy?
3.3 Jak przydatność kompetencji przyszłości oceniają młodzi ludzie?
Rozdział 4.Kompetencje cyfrowe i ich rola w świecie przyszłości.
4.1 Kompetencje cyfrowe – typolgia
4.2 Kompetencje cyfrowe – przegląd popularnych modeli
4.2.1 DIGCOMP
4.2.2. BASIC DIGITAL SKILLS
4.2.3.European e-Competence Framework ECF
4.2. 4 RAMOWY KATALOG KOMPETENCJI CYFROWYCH
Rozdział 5.Cyfrowa edukacja
5.1 Cyfrowa edukacja - co to oznacza?
5.1.1 Modele edukacji cyfrowej
5.2 Narzędzia cyfrowej edukacji
5.3 Oblicza cyfrowej edukacji
Rozdział 6.Cyfrowa Szkoła
6.1 Cyfrowa szkoła – co to oznacza?
6.2 Jak przeprowadzić proces transformacji od szkoły analogowej do szkoły cyfrowej?
6.3 Cyfrowa szkoła – czyli jaka?
6.4 Jak stworzyć strategię cyfrowej szkoły?
6.5 Strategia cyfrowej szkoły - Case Study
Rozdział 7.Kompetencje cyfrowe w edukacji
7.1 Rola kompetencji cyfrowych w edukacji
7.2 Autorski model kompetencji cyfrowych nauczycieli
7.3 Autorski model kompetencji cyfrowych uczniów
Rozdział 8. Cyfrowe zasoby edukacyjne
8.1 Cyfrowe zasoby edukacyjne jaki i gdzie można je odnaleźć?
8.2 Cyfrowe podręczniki - typologia
8.3 Autorski model – e-podręcznik środowiskowy
8.4 Cyfrowe zeszyty – typologia
Rozdział 9.Metody i formy pracy cyfrowej
9.1 Metody pracy cyfrowej
9.2 Innowacyjne metody nauczania z wykorzystaniem cyfrowych technologii
9.3 Metody pracy z wykorzystaniem technologii cyfrowych– analiza wyników badania
Rozdział 10.Cyfrowa Lekcja
10.1 Różne oblicza cyfrowej lekcji
10.2 Przykłady scenariuszy cyfrowych lekcji
10.3 Przykłady scenariuszy cyfrowych lekcji
Rozdział 11.Edukacyjna przestrzeń przyszłości-Creative Lab, STEAM LAB
11.1 Dlaczego przestrzeń edukacyjna jest ważna na zajęciach cyfrowych?
11.2 Przykłady rozmieszczenia zajęć w rożnych aranżacjach przestrzeni dydaktycznej?
11.3 STEAM.Lab- Laboratorium kompetencji przyszłości
11.4 Creative.Lab- Laboratorium kreatywności
11.5 Galeria przykładów
Rozdział 12.Case Study – cyfrowe szkoły
12.1 Essa Academy
12.2 Steve Jobs School
12.3 Szkoła Podstawowa nr 3 w Ząbkach
12.4 Zespół Szkół Jastrzębie Zdrój
12.5 Akademia Sukcesu w Białymstoku
12.6 Szkoła Podstawowa w Radowie Małym
Podsumowanie
Załączniki