0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY
Podręczniki akademickie »


Kompetencje osobowościowe i twórcze (eBook)

Psychologiczne uwarunkowania kreatywności pracowników

0.00  (0 ocen)
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły
  • Wydanie: Warszawa, 1, 2017

  • Autor: Agata Chudzicka-Czupała, Barbara Mróz, Małgorzata Kuśpit

  • Wydawca: Scholar

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
20,00 zł
Cena zawiera podatek VAT.
Wysyłka:
online
Dodaj do schowka

Kompetencje osobowościowe i twórcze

Chociaż na rynku wydawniczym istnieje wiele prac poświęconych problematyce twórczości, książka ta stanowi pozycję wyróżniającą się. Otrzymaliśmy w niej sporą dawkę wiedzy o tym, czym są kompetencje osobowościowe i twórcze człowieka pracującego oraz kiedy i w czym mogą mu one być pomocne. Praca warta jest publikacji, gdyż wnosi nowy wkład w rozumienie analizowanych zagadnień. prof. dr hab. Augustyn Bańka, Uniwersytet SWPS – z recenzji Zaprezentowane badania dokumentują podejmowany przez psychologów trud weryfikacji opracowanych już narzędzi pomiaru i trwałe dążenie do ich doskonalenia. Przeprowadzone analizy mają wysoki walor zarówno poznawczy, jak i aplikacyjny. Stanowią także sygnał dla pracowników, że psychologowie dysponują narzędziami, które mogą pomóc osobom nastawionym na osobistą i zawodową karierę. dr hab. Grażyna Mendecka, prof. GWSH – z recenzji Barbara Mróz, prof. nadzw. dr hab. w dziedzinie psychologii, jest zatrudniona w Instytucie Psychologii Uniwersytetu Opolskiego. Studia psychologiczne ukończyła na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim, tam też się doktoryzowała. Przez 21 lat pracowała w Instytucie Psychologii Uniwersytetu Wrocławskiego. Mieszka we Wrocławiu. Jest autorką sześciu książek, w tym publikacji 20 lat później – osobowość i hierarchia wartości wybitnych aktorów polskich. Badania podłużne, która w 2016 r. zdobyła Nagrodę Teofrasta w kategorii najpopularniejsza naukowa książka psychologiczna. Agata Chudzicka-Czupała, prof. nadzw. dr hab., pracuje na Uniwersytecie Humanistycznospołecznym SWPS Wydział Zamiejscowy w Katowicach. Specjalizuje się w psychologii pracy i organizacji oraz w psychologii społecznej. Współpracuje z psychologami z różnych krajów, analizując również kulturowe uwarunkowania zachowania się pracowników. Autorka kilkudziesięciu publikacji, w tym kilku książek. Zajmuje się diagnozą, doradztwem oraz edukacją dla biznesu w zakresie poprawy jakości relacji międzyludzkich. Propaguje zespołowe, twórcze, aktywne podejście do rozwiązywania konfliktów w miejscu pracy i do zapobiegania mobbingowi. Małgorzata Kuśpit, doktor psychologii, adiunkt w Instytucie Psychologii Wydziału Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, gdzie obecnie pełni funkcję prodziekana ds. studenckich. Specjalizuje się w problematyce osobowościowych i emocjonalnych aspektów funkcjonowania jednostek zdolnych i uzdolnionych artystycznie, psychologii twórczości, różnic indywidualnych, konfliktów oraz agresji i radzenia sobie ze stresem w kontekście edukacyjnym, arteterapii, aktywizujących metod w pracy z grupą. Autorka publikacji naukowych i popularnonaukowych poświęconych tej problematyce. Prowadzi szkolenia dla nauczycieli i menedżerów.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Psychologia »
    3. Psychologia ogólna
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Psychologia »
    3. Psychologia osobowości
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-7383-949-6
  • Liczba stron: 174
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Spis treści

Wstęp  7

Część pierwsza
Osobowość i sfera wartości a poczucie jakości życia

Rozdział 1
Wybrane wymiary osobowościowe i aksjologiczne
w zmodyfikowanym narzędziu do badania poczucia jakości życia  13
1.1. Motywacja do działań efektywnych i twórczych w pracy  13
1.2. Kompetencje osobowościowe i aksjologiczne a działania twórcze   20
1.3. Poczucie jakości życia – nowe podejście  24
1.4. Metodologia badań: charakterystyka metod, opis grupy badanej,
procedura badań grupy pracowników zaangażowanych zawodowo   31
1.4.1. Statystki opisowe, podobieństwa i różnice w Modelu
Osobowościowo-Aksjologicznym  32
1.4.2. Miara siły związku między zmiennymi Zmodyfikowanego
Kwestionariusza Poczucia Jakości Życia a MOA  41
1.4.3. Uwarunkowania (kompetencje, relacje, autonomia, wartości)
poczucia jakości życia u osób zaangażowanych zawodowo   49
1.4.4. Wpływ analizowanych zmiennych na poczucie jakości życia
u osób zaangażowanych zawodowo   54
1.5. Podsumowanie  62

Część druga
Twórczość a organizacja

Rozdział 2
Teoria i badania twórczości w organizacji. Propozycja kreatywnego
podejścia do rozwiązywania problemu mobbingu w miejscu pracy   67
2.1. Twórczość i kompetencje twórcze. Znaczenie twórczości, kreatywności
i innowacyjności w organizacji  67
2.2. Rozwój badań nad kreatywnością i procesami twórczymi w organizacji.
Wybrane teorie i modele procesu twórczej aktywności pracownika  74
2.3. Kreatywność jako domena jednostki i zespołu pracowniczego  80
2.4. Rola kontekstu. Klimat organizacji, czynniki go kształtujące oraz ich
znaczenie dla twórczego rozwiązywania problemów  89
2.5. Grupowe rozwiązywanie problemów w organizacji. Zastosowanie metody
partycypacyjnego badania w działaniu do twórczego radzenia sobie
z mobbingiem i dyskryminacją  94
Część trzecia
Kompetencje osobowościowe a style radzenia sobie ze stresem

Rozdział 3
Postawa twórcza a style radzenia sobie ze stresem
i wypalenie zawodowe nauczycieli szkół artystycznych  101
3.1. Wprowadzenie  101
3.2. Twórczość z perspektywy funkcjonowania człowieka   102
3.3. Pojęcie stresu  105
3.3.1. Wybrane psychologiczne koncepcje stresu  107
3.3.2. Radzenie sobie ze stresem   110
3.3.3. Stres w zawodzie nauczyciela   115
3.4. Wypalenie zawodowe   117
3.5. Wypalenie zawodowe a stres   119
3.6. Metodologia badań: cel i problem badań, metody, opis grupy badanej  123
3.7. Wyniki badań: wartości różnic, korelacje, analiza regresji  124
3.8. Podsumowanie  134
Zakończenie   141
Summary  143
Bibliografia  146
Indeks nazwisk  165
Biogramy autorek   172

Inni Klienci oglądali również

1,85 zł 2,00 zł
Do koszyka

Dziecko w świecie innowacyjnej edukacji, współdziałania i wartości. T. 2 - 03 Dlaczego bronię kompetencji?

Przedstawiona w dwóch tomach monografia pt. Dziecko w świecie innowacyjnej edukacji, współdziałania i wartości stanowi oryginalne opracowanie w zakresie szeroko rozumianej twórczości dziecka i twórczej pracy nauczyciela. Pub...
32,40 zł 36,00 zł
Do koszyka

Kompetencje absolwentów studiów ekonomicznych. Perspektywa nauki i biznesu

Misją Wydziału Zarządzania jest kształcenie, formowanie i rozwój absolwentów wyróżniających się kreatywnością, wysokim profesjonalizmem i etyką zawodową, na kanwie nowoczesnej wiedzy oraz prowadzonych na wydziale badań naukowych. N...
2,70 zł 3,00 zł
Do koszyka

Edukacja Jutra. Kształcenie osób dorosłych – aktywność w życiu zawodowym - Joanna Wierzejska: Kompetencje społeczne absolwentów studiów pedagogicznych

O ile edukacja młodego pokolenia jest zjawiskiem naturalnym i niezmiennym od wielu lat, o tyle problematyka kształcenia ludzi dorosłych jawi się jako znak nowych czasów. Dynamicznie zmieniająca się rzeczywistość, postęp dokonujący się w nauce, t...
6,46 zł 7,00 zł
Do koszyka

Przekaz treści z zakresu kultury w kształtowaniu kompetencji komunikacyjnej (na podstawie nauczania języka rosyjskiego skierowanego do Polaków) - 03 Rozdz. 3, cz. 2. Kultura a kompetencja komunikacyjna: Aktualizacja leksykultury w komunikacji; Analiza pod

Autorka koncentruje się w pracy na przekazie treści z zakresu kultury w procesie nauczania języka rosyjskiego jako obcego. W centrum uwagi stawia komunikację jako czynnik nadrzędny, determinujący podejście do nauczania, w tym przekaz treści z zakresu k...
17,71 zł 19,20 zł
Do koszyka

Network marketing. Kulturowe i osobowościowe wyznaczniki uczestnictwa w Amway

„Dokonany solidny opis firmy Amway opiera się na prawidłowym założeniu Autorki tekstu, iż należy połączyć w udaną analityczną całość niektóre koncepcje zwane teoretycznymi z empirycznymi danymi. Stąd wybór takich problemów, j...
16,20 zł 18,00 zł
Do koszyka

Kompetencje internacjonalizacyjne przedsiębiorstwa

Głównym celem poznawczym opracowania jest identyfikacja struktury i podstawowych wymiarów dynamicznych kompetencji internacjonalizacyjnych determinujących odpowiednią konfiguracje zasobów, struktur, procedur oraz rutyn organizacyjn...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!
 
Uwaga: Nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celu dostosowaniaserwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz w celach statystycznych i reklamowych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy badawcze. W programie służącym do obsługi Internetumożna zmienić ustawienia dotyczące cookies Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza,że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce Prywatności.