W niniejszym numerze czasopisma „Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych” (1/2015, tom 20) zebrane i zaprezentowane zostały teksty podejmujące i us...
Kolejny numer „Problemów Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych”, pt. "Interdyscyplinarność w opiece i wsparciu osób niepełnosprawnych&q...
Kolejny numer czasopisma Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych (2/2016, tom XXIII) zawiera zbiór tekstów ukazujących metodologiczne i metodyczn...
Wczesna interwencja to interdyscyplinarne działania ukierunkowane na wsparcie rozwoju małego dziecka oraz jego rodziny. O skuteczności tego procesu decyduje czas – im szybciej zostaną zauwa...
Kolejny numer czasopisma Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych (2/2017, tom XXV) zawiera zbiór tekstów ukazujących tematykę rzadkich zespoł&oac...
Tom 27. czasopisma Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych ukazujący się w 2018 roku (nr 2), w setną rocznicę uzyskania przez Polki praw wyborczych, przez reda...
Prezentowana praca zawiera m. in. badania autorki dotyczące wpływu procesu terapeutycznego na stopień autyzmu i rozwój psychoruchowy. Celem badań było także określenie związku między stopnie...
Książka jest niezastąpioną pomocą w zwalczaniu problemu z nauką czytania i pisania, który nie polega na tym, jak wielu sądzi, czy dziecko nauczy się czytać i pisać, lecz na tym, jakim sposob...
Odbiorcy moich bajek to uczniowie specjalnej szkoły podstawowej w wieku 8-14 lat z zaburzeniami emocjonalnymi - dzieci mające kłopoty z nauką, tj. mniej zdolne, zaniedbane wychowawczo, odrzucone. T...
Książka odpowiada na pytania, czym jest choroba przewlekła dziecka i jakie są jej konsekwencje dla całej rodziny. Ważną część publikacji zajmują zagadnienia dotyczące roli bajkoterapii w leczeniu d...
Chciałbym, aby ta książka przyczyniła się do podjęcia szerokiej dyskusji nie tylko nad uświadomieniem nam, czym jest autyzm. Przede wszystkim konieczne jest dokonanie zmiany zakresu pola widzenia i...
Książka "Codzienność osoby z głęboką niepełnosprawnością intelektualną w domu pomocy społecznej" wpisuje się w szeroko podejmowaną problematykę codzienności osób niepełnosprawnych,...
Właściwa diagnoza psychopedagogiczna jest ważna nakażdym etapie rozwoju dziecka, ale szczególnie istotna, gdy dziecko przygotowuje się do tranzycji z przedszkola do szkoły, ponieważ os...
„Publikację rekomenduję jako cenną pozycję, wzbogacającą poznawczo i metodycznie obszary kształcenia specjalnego i praktyki wychowawczo-rehabilitacyjnej. Jest to wartościowa, potrzebna na ryn...
Osnowę treści tej książki stanowią relacje matki dziecka dotkniętego zespołem Aspergera. Książka ta ma przybliżyć nauczycielom, rodzicom i wychowawcom kliniczny obraz choroby. Jak można pomó...
Najtrudniejsze momenty w rodzinie wiążą się z chorobą dziecka, szczególnie, gdy niesie ona ze sobą niepewność, co do jego dalszych losów. Współczesna medycyna podąża z pomocą, ...
Celem opracowania jest przybliżenie nauczycielom problematyki zaburzeń rozwoju i zachowania, zarówno od strony teoretycznej, jak i praktycznej, aby potrafili pomóc dzieciom o specjaln...
Na rynku mamy coraz więcej pozycji dotyczących pracy z dziećmi z ADHD, ale poniższe opracowanie tym się r&...
Proponowana publikacja jest efektem pracy na dwóch polach działalności pedagogicznej – poszukiwań naukowych Autorki i zaspokajania potrzeb środowisk niepełnosprawnych. Książka stanowi ...
Autorki zaprezentowały rolę inkluzji w życiu społecznym i w edukacji z perspektywy pedagogiki specjalnej i pedagogiki społecznej. Przedstawiły wielość ujęć oraz podejść teoretycznych, badawczych i ...