0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Dziecko z zaburzeniami rozwoju i zachowania w klasie szkolnej

(eBook)

Vademecum nauczycieli i rodziców

0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Kraków, 2007

  • Autor: Urszula Oszwa

  • Wydawca: Impuls

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 18,00 zł
16,20 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Dziecko z zaburzeniami rozwoju i zachowania w klasie szkolnej

Celem opracowania jest przybliżenie nauczycielom problematyki zaburzeń rozwoju i zachowania, zarówno od strony teoretycznej, jak i praktycznej, aby potrafili pomóc dzieciom o specjalnych potrzebach edukacyjnych, obecnym w ich klasie szkolnej, oraz aby umieli postępować z dzieckiem stosownie do jego możliwości i ograniczeń, a także wiedzieli, gdzie szukać specjalistycznej pomocy. Książka ma jednocześnie charakter podręcznika i poradnika ze wskazówkami i zaleceniami do pracy terapeutycznej dla osób niezajmujących się terapią zaburzeń rozwojowych w sposób profesjonalny, a mających z nimi kontakt na co dzień z powodu wykonywanego zawodu.

Publikacja jest adresowana do nauczycieli kształcenia zintegrowanego oraz integracyjnego, a także do pedagogów i rodziców. Fragment recenzji prof. zw. dr hab. Marty Bogdanowicz

Wśród zaburzeń Autorka opisuje: dysleksję, problemy arytmetyczne, depresję dziecięcą, fobię szkolną, jąkanie, moczenie nocne, zespół stresu pourazowego, padaczkę dziecięcą, zmiany w lateralizacji, dziecko z cukrzycą, alergie i astmę w kontekście edukacji dziecięcej, zaburzenia uwagi u dzieci oraz agresję i zaburzenia zachowania.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Pedagogika, edukacja
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Pedagogika, edukacja »
    3. Pedagogika specjalna
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Psychologia »
    3. Psychologia ogólna
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-7587-760-1
  • ISBN druku: 978-83-7308-766-8
  • Liczba stron: 142
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wprowadzenie
Część I. Specyficzne rozwojowe zaburzenia uczenia się
 
1.       Dysleksja w szkole i w domu
 
1.1.  Etiologia i diagnoza
 
1.2.  Systemy pomocy
 
1.3.  Wskazówki dla nauczycieli
 
1.4.  Zalecenia dla rodziców
 
1.5.  Kompleksowa pomoc dziecku z trudnościami w czytaniu i pisaniu
 
1.6.  Zasady terapii pedagogicznej
 
1.7.  Modele oddziaływań terapeutycznych
 
1.8.  Formy terapii pedagogicznej w Polsce
 
1.9.  Młodzież z dysleksją rozwojową
 
1.10. Profilaktyka i wczesna interwencja
 
Bibliografia
 
Literatura zalecana
 
 
 
2.       Specyficzne zaburzenia rozwoju umiejętności arytmetycznych
 
2.1.  Ustalenia terminologiczne
 
2.2.  Symptomy
 
2.3.  Problemy diagnostyczne
 
2.4.  Trudności arytmetyczne i emocje 

2.5.  Kierunki profilaktyki i efektywnej edukacji
 
Bibliografia
 
Literatura zalecana
 
 
 
Część II. Dziecięce zaburzenia emocjonalne
 
  
3.       Depresja u dzieci i młodzieży
 
3.1.  Definicja i rodzaje
 
3.2.  Problemy diagnostyczne
 
3.3.  Zwiastuny i objawy choroby
 
3.4.  Depresja
 
3.5.  Przyczyny i czynniki ryzyka
 
3.6.  Leczenie
 
3.7.  Profilaktyka
 
Bibliografia
 
Literatura zalecana
 
4.       Fobia szkolna
 
4.1.  Fobia, lęk i strach – definicja różnicowa
 
4.2.  Objawy i rodzaje fobii szkolnej
 
4.3.  Etiologia
 
4.4.  Kierunki pomocy
 
Bibliografia
 
Literatura zalecana
 
 
 
5.       Jąkanie
 
5.1.  Rodzaje przyczyn
 
5.2.  Mechanizm jąkania 

5.3.  Symptomatologia
 
5.4.  Terapia
 
5.5.  Wskazówki dla rodziców
 
Bibliografia
 
Literatura zalecana
 
 
 
6.       Moczenie nocne
 
6.1.  Terminologia

6.2.  Rodzaje moczenia nocnego
 
6.3.  Przyczyny
 
6.4.  Diagnoza różnicowa
 
6.5.  Leczenie
 
6.6.  Zalecenia dla rodziców
 
Bibliografia
 
Literatura zalecana
 
 
 
7.       Zespół stresu pourazowego u dzieci
 
7.1.  Terminologia


.....

Inni Klienci oglądali również

44,10 zł 49,00 zł
Do koszyka

Zaburzenia sfery seksualnej u chorego na nadciśnienie tętnicze

Zaburzenia sfery seksualnej stanowią coraz poważniejszy i coraz częstszy problem, zwłaszcza w społeczeństwach wysoko rozwiniętych. Badania przeprowadzone w ostatnich dekadach wskazują, że szereg czynników związanych ze stylem życia i rozwojem za...
25,52 zł 28,35 zł
Do koszyka

Kształtowanie się zachowań komunikacyjnych u dzieci z uszkodzeniami i/lub dysfunkcjami ośrodkowego ukladu nerwowego

Autorka podjęła problem kształtowania się komunikacji, w tym językowej, u dzieci z uszkodzeniami ośrodkowego układu nerwowego (OUN).Zasadniczym celem było scharakteryzowanie procesu kształtowania się komunikacji, a przede wszystkim systemowych za...
31,50 zł 35,00 zł
Do koszyka

Konteksty edukacji szkolnej w obszarach indywidualnych doświadczeń

Fragment monografii: Myśląc o edukacji szkolnej, warto przyjrzeć się jej kontekstom w indywidualnym doświadczeniu. Na rezultat edukacji składa się bowiem to, co przeżywa i doznaje każdy uczeń indywidualnie, wzrastając w środowiskach rozwoju...
63,00 zł 70,00 zł
Do koszyka

Społeczna odpowiedzialność i zarządzanie marketingowe jako instrumenty rozwoju bezpieczeństwa kraju

Społeczna odpowiedzialność i zarządzanie marketingowejako instrumenty rozwoju bezpieczeństwa krajuNormatywna koncepcjaZarządzanie marketingowe w PolicjiPartnerska community policing
8,10 zł 9,00 zł
Do koszyka

Krzyżówki ortograficzne dla dzieci 7-12 lat

Zbiór różnorodnych i bardzo ciekawych zadań do ćwiczenia ortografii dla dzieci w wieku 7-12 lat. Poprzez zabawę (rozwiązywanie krzyżówek, rebusów, kolorowanie odpowiednich pól na obrazkach) dziecko utrwali z pewnością...
39,60 zł 44,00 zł
Do koszyka

Moje litery. Piszę na A. Podręcznik dla dzieci w wieku wczesnoszkolnym, wyd. II poprawione

Podręcznik Moje litery. Piszę na A jest zbiorem ćwiczeń do nauki pisania po polsku na poziomie A czyli podstawowym. Przeznaczony jest głównie dla dzieci polonijnych. Zawartość podręcznika odzwierciedla wymagania podstawy programowej przygotowane...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!