0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY
Pobierz fragment
Wybierz format pliku:
Pobierz

Zarządzanie zasobami ludzkimi w organizacji zorientowanej procesowo

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Warszawa, 2018

  • Wydanie/Copyright: wyd. 2

  • Autor: Natalia Potoczek

  • Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN

  • Formaty:
    ePub mobi (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 69,00 zł
Najniższa cena z 30 dni: 48,30 zł
Cena produktu

Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.

Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.

Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.

48,30 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Zarządzanie zasobami ludzkimi w organizacji zorientowanej procesowo

Jednym najsilniej rozwijających się nurtów teorii i praktyki zarządzania jest Business Process Management – BPM. Koncentracja na procesach biznesowych stała się koniecznością w organizacjach, które osiągając większe rozmiary, przestały je kontrolować i doskonalić. W efekcie rozwinęło się również zainteresowanie procesem wspomagającym oraz przekonanie o konieczności metodycznego, spójnego z innymi procesami w organizacji projektowania ich i doskonalenia. Jednorazowe akcje i przedsięwzięcia generują wysokie koszty, a ich skutki nie utrwalają pożądanych zmian, dlatego współczesne doskonalenie organizacji powinno odbywać się jednocześnie poprzez procesy biznesowe i wspomagające.
Prezentowana książka odwołuje się do współczesnej roli procesów personalnych w organizacji w perspektywie koncepcji BPM oraz podstaw ich kształtowania w duchu koncepcji Human Resource Management. Zaproponowane modelowe ujęcie zarządzania zasobami ludzkimi łączy doświadczenia oraz potrzeby współczesnych organizacji, które dostrzegły konieczność procesowego przeorientowania.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Ekonomia, zarządzanie, marketing
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-01-21844-7
  • ISBN druku: 978-83-01-19999-9
  • Liczba stron: 236
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wstęp  7
1. Teoretyczne podstawy zarządzania zasobami ludzkimi w organizacji zorientowanej procesowo   21
	1.1. Źródła reorientacji procesowej organizacji 21
	1.2. Współczesne podejście do zarządzania procesami w organizacji   28
	1.3. Ewoluowanie struktur organizacyjnych – funkcjonalne i procesowe koncepcje struktury organizacyjnej 32
	1.4. Zarządzanie zasobami ludzkimi w perspektywie zmian w organizacji i w zarządzaniu   37
2. Modelowe ujęcie zarządzania zasobami ludzkimi w organizacji zorientowanej procesowo   41
	2.1. Przesłanki modelowego ujęcia zarządzania zasobami ludzkimi  41
	2.2. Wyznaczanie celów zarządzania zasobami ludzkimi 44
	2.3. Kształtowanie warunków organizacyjnych i personalnych dla zarządzania zasobami ludzkimi   50
	2.4. Doskonalenie zarządzania zasobami ludzkimi w organizacji procesowej 54
	2.5. Ocena dojrzałości procesów   60
	2.6. Uczestnictwo i odpowiedzialność w procesach personalnych  67
3. Metodyczne aspekty badań  75
	3.1. Problemy, cele oraz założenia badawcze  75
	3.2. Zakres prowadzonych badań   78
	3.3. Zastosowane metody badań 80
	3.4. Dobór przedsiębiorstw objętych studiami przypadków  81
4. Analiza podejścia procesowego w zarządzaniu zasobami ludzkimi – studia przypadków 89
	4.1. Model organizacji procesowej   89
		4.1.1. Kształtowanie modelu organizacyjnego  89
		4.1.2. Procesy i role jako podstawowe elementy modelu organizacji procesowej 92
		Studium przypadku: Kształtowanie ról w Ericsson Sp. z.o.o  105
	4.2. Model kompetencji  108
		4.2.1. Podejście systemowe do kształtowania kompetencji 108
		4.2.2. Modelowanie kompetencji w organizacji zorientowanej procesowo 113
		4.2.3. Proces oceny kompetencji  117
		Studium przypadku: Rola wartości i kompetencji w rozwijaniu pracowników CEDC International  118
	4.3. Model wynagradzania   121
		4.3.1. Rola mierników procesów w ocenie wyników pracy 121
		Studium przypadku: Model wynagradzania pracowników oraz jego następstwa procesowe w Grupie Azoty S.A   123
		4.3.2. Powiązanie wyników pracy i oceny kompetencji w wynagradzaniu 129
		Studium przypadku: Performance Management w firmie T-Mobile Polska 129
		4.3.3. Kształtowanie wynagrodzenia podstawowego 136
	4.4. Model procesów personalnych 140
		4.4.1. Modele i standardy procesów personalnych 140
		Studium przypadku: Siły napędowe i zasady zarządzania w procesie rozwijania pracowników w Banku BGŻ BNP Paribas S.A   150
		Studium przypadku: Standaryzacja procesu rozwoju pracowników w PHZ „Baltona” S.A 154
		4.4.2. Hierarchia i architektura procesów   158
		Studium przypadku: Modelowanie procesów personalnych w Newag S.A   161
		Studium przypadku: Proces zarządzania zasobami ludzkimi w Grupie Azoty S.A   173
		4.4.3. Projektowanie i dokumentowanie procesów  182
		Studium przypadku: Dokumentowanie procesu rekrutacji pracowników w Poczcie Polskiej S.A  188
5. Podsumowanie badań oraz wnioski dotyczące podejścia procesowego w zarządzaniu zasobami ludzkimi  209
	5.1. Kształtowanie kultury organizacji procesowej 209
	5.2. Modelowanie zarządzania zasobami ludzkimi w organizacji zorientowanej procesowo 216
Zakończenie  223
Bibliografia  225
Spis tabel 233
Spis rysunków   235

Inni Klienci oglądali również

48,60 zł 54,00 zł
Do koszyka

Zarządzanie procesami a nowoczesne przedsiębiorstwa medialne

Dla nowoczesnych polskich przedsiębiorstw, funkcjonujących w ramach otwartego systemu medialnego, wdrożenie zarządzania procesami pozwala przystosować się poziomem technicznym, technologicznym, organizacyjnym oraz sposobem zachowania pracowników...
34,30 zł 49,00 zł
Do koszyka

Nowoczesne zarządzanie poprzez controlling procesów

Książka porządkuje duży obszar zagadnień związanych z zarządzaniem poprzez controlling procesów. Mnogość zagadnień zawartych w tych obszarach (controlling i podejście procesowe) może powodować zagubienie, a w konsekwencji niechęć przedsiębiorc&o...
37,80 zł 42,00 zł
Do koszyka

Zarządzanie kosztami podmiotów leczniczych. Rola i zadania pielęgniarek

Kalkulacja kosztów i zarządzanie kosztami to jeden z najtrudniejszych, a zarazem najważniejszych problemów polskiej ochrony zdrowia. W publikacji zdefiniowano zadania, jakie współcześnie stawiane są przed pielęgniarkami w tym zakre...
26,01 zł 28,90 zł
Do koszyka

Samo Sedno - Zarządzanie stresem, czyli jak sobie radzić w trudnych sytuacjach

Wszystkim się wydaje, że wiedzą, czym jest stres, i że z łatwością potrafią go rozpoznać. Tymczasem objawy stresu bywają różne i wcale nie takie oczywiste – wśród najczęstszych wymienia się: nadmierną agresję, zobojętnienie, brak pe...
23,40 zł 26,00 zł
Do koszyka

Zarządzanie jakością w klubie sportowym

Osiągnięcia sportowe uzyskane na mistrzostwach Polski, Europy, świata czy podczas igrzysk olimpijskich to rezultat wieloletnich przygotowań. Od czasu gdy zaczęto zwracać większą uwagę na piramidę szkolenia, nie tylko w jego aspekcie sportowym, ale też ...
45,00 zł 50,00 zł
Do koszyka

Zarządzanie motywacją ekspertów - na przykładzie specjalistów z branży IT

W XXI wieku najcenniejszym kapitałem niemal każdej organizacji stali się wysokiej klasy fachowcy, którzy dzięki swoim kompetencjom oraz kreatywności stanowią kluczowy czynnik budowania przewagi konkurencyjnej. Aby jednak w pełni możliwe było wyk...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!