0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Zarządzanie reputacją przedsiębiorstwa. Budowa i odbudowa zaufania interesariuszy

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: 2016

  • Autor: Danuta Szwajca

  • Wydawca: CeDeWu

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 55,00 zł
49,50 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Zarządzanie reputacją przedsiębiorstwa. Budowa i odbudowa zaufania interesariuszy

Reputacja jest uważana za jeden z najcenniejszych zasobów współczesnego przedsiębiorstwa, stanowiący źródło długotrwałej przewagi konkurencyjnej oraz jego wartości rynkowej. Reputacja jest to ocena przedsiębiorstwa i jego działalności formułowana przez różne grupy interesariuszy: klientów, partnerów biznesowych, inwestorów, pracowników, administrację publiczną, media, lokalne społeczności, przez pryzmat własnych interesów i oczekiwań. Fundamentem reputacji jest zaufanie interesariuszy budowane na podstawie wiarygodności firmy w zakresie jej kompetencji technicznych, ekonomicznych i organizacyjnych, uczciwości oraz życzliwości.

W opracowaniu podjęto próbę odpowiedzi na następujące pytania:
• Jak budować relacje z interesariuszami oparte na zaufaniu?
• Jakie są źródła i przyczyny utraty lub obniżenia poziomu zaufania interesariuszy?
• Jak odbudować zaufanie interesariuszy po kryzysie?

Na podstawie analizy przypadków przedsiębiorstw, które doświadczyły kryzysów i ryzyka utraty zaufania, przedstawiono czynniki determinujące sukces w procesie jego odbudowy.

Książka jest adresowana zarówno do praktyków zarządzania, jak też do pracowników naukowych zajmujących się zarządzaniem reputacją i zaufaniem interesariuszy. Może służyć studentom wydziałów ekonomicznych i zarządzania oraz słuchaczom kursów i studiów podyplomowych do pogłębiania wiedzy z zakresu zarządzania reputacją, zarządzania relacjami z interesariuszami oraz marketingu i public relations.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Ekonomia, zarządzanie, marketing
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-7941-605-9
  • ISBN druku: 978-83-7556-905-6
  • EAN: 9788375569056
  • Liczba stron: 213
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych

Wstęp 9

Rozdział 1
Znaczenie reputacji na przełomie wieków 13
1.1. Istota i natura reputacji 13
1.2. Przyczyny rosnącego znaczenia reputacji 18
1.2.1. Przyczyny egzogeniczne 19
1.2.2. Przyczyny endogeniczne 22
1.3. Reputacja a wyniki rynkowe przedsiębiorstwa 25
1.4. Reputacja a wyniki finansowe przedsiębiorstwa 31
1.5. Reputacja a wartość przedsiębiorstwa 37

Rozdział 2
Interesariusze jako kreatorzy reputacji i podmioty zaufania 41
2.1. Interesariusze przedsiębiorstwa - zakres znaczeniowy 41
2.2. Klasyfikacja interesariuszy 45
2.2.1. Podziały oparte na kryteriach dwuwymiarowych 45
2.2.2. Podziały oparte na kryteriach złożonych 51
2.3. Czynniki kształtujące opinie interesariuszy o przedsiębiorstwie 54
2.4. Różnorodność oczekiwań interesariuszy - jedna czy wiele reputacji? 58
2.5. Sprzeczność oczekiwań interesariuszy - implikacje dla zarządzania reputacją 66

Rozdział 3
Zaufanie w relacjach biznesowych 73
3.1. Istota i źródła zaufania 73
3.1.1. Zaufanie jako zjawisko psychiczne 73
3.1.2. Rodzaje zaufania 77
3.2. Znaczenie zaufania w sferze biznesu 79
3.2.1. Rola zaufania w gospodarce rynkowej 79
3.2.2. Zaufanie jako wartościowy zasób przedsiębiorstwa 82
3.2.3. Zaufanie w łańcuchu dostaw 84
3.3. Zaufanie a reputacja 88
3.4. Zaufanie społeczne na początku XXI wieku 93
3.4.1. Globalny kryzys zaufania 93
3.4.2. Poziom zaufania społecznego w Polsce 95

Rozdział 4
Budowanie zaufania interesariuszy jako fundamentu reputacji 99
4.1. Proces budowania zaufania 99
4.1.1. Modele powstawania zaufania 99
4.1.2. Zasady budowania zaufania 102
4.1.3. Etyczne aspekty zaufania 107
4.2. Znaczenie kultury organizacyjnej 108
4.3. Zarządzanie relacjami z interesariuszami 116
4.3.1. Etapy procesu zarządzania 116
4.3.2. Strategie sprzyjające kreowaniu zaufania 119
4.4. Komunikacja z interesariuszami 124
4.4.1. Kanały i narzędzia komunikacji 124
4.4.2. Prowadzenie dialogu 130
4.4.3. Rola nowoczesnych mediów 135
4.5. Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa a budowanie zaufania 140

Rozdział 5
Odbudowa zaufania interesariuszy 147
5.1. Sytuacja kryzysowa jako przyczyna utraty lub spadku poziomu zaufania 147
5.1.1. Sytuacja kryzysowa a kryzys 147
5.1.2. Typologia źródeł sytuacji kryzysowej 151
5.1.3. Ryzyko utraty zaufania interesariuszy w kontekście źródeł kryzysów 155
5.2. Reagowanie na sytuację kryzysową 160
5.2.1. Strategie reagowania 160
5.2.2. Strategie reagowania a szanse odbudowy zaufania interesariuszy 162
5.3. Proces odbudowy zaufania interesariuszy 166
5.3.1. Etapy procesu odbudowy 166
5.3.2. Znaczenie komunikacji 172
5.4. Czynniki sukcesu w procesie odbudowy zaufania 174

Rozdział 6
Odbudowa zaufania po kryzysie - analiza przypadków 181
6.1. Przypadek Grupy Kęty z 2006 roku 181
6.2. Przypadek Toyoty z 2010 roku 184
6.3. Przypadek koncernu VW z 2015 roku 187

Zakończenie 191
Bibliografia 195
Spis tabel 209
Spis rysunków 211

Inni Klienci oglądali również

47,43 zł 52,70 zł
Do koszyka

Innowacje w Gospodarce zarządzanie-marketing-logistyka

Wprowadzenie na rynek nowego produktu to proces długotrwały i wymagający szczegółowego zaplanowania działań. Poszukiwanie pomysłu na nowy produkt powinno być poprzedzone przeprowadzeniem profesjonalnej segmentacji rynku. Pozwoli ona zawęzić obs...
76,50 zł 85,00 zł
Do koszyka

Nadużycie zaufania w prowadzeniu cudzych spraw majątkowych. Prawnokarne oceny i konsekwencje

Prezentowana monografia zawiera rozważania dotyczące przestępstwa nadużycia zaufania, które w różnych postaciach występowało w każdym z polskich kodeksów karnych. Główny nurt pracy uzupełnia analiza łapownictwa w sferze gosp...
114,30 zł 127,00 zł
Do koszyka

Rachunkowość finansowa przedsiębiorstwa - od jego powstania do likwidacji

Publikacja stanowi kompendium wiedzy o systemie informacyjnym rachunkowości finansowej przedsiębiorstw: od zaprojektowania tego systemu począwszy poprzez sprawne jego funkcjonowanie aż do likwidacji lub upadłości firmy.Omówione w niej zaga...
7,65 zł 8,50 zł
Do koszyka

Jak poprawić swój wizerunek i reputację?

Książka przedstawia przydatne porady na temat tego, co robić, aby poprawić swój wizerunek i reputację. Jakie czynniki mają wpływ na to jak jesteśmy postrzegani w otaczającym nas świecie oraz żeby ten odbiór był w stosunku do naszej osoby ...
15,36 zł 17,07 zł
Do koszyka

Zarządzanie w sektorze publicznym. Wybrane problemy

Zainicjowane na przełomie lat 90. XX wieku w Polsce przemiany transformacyjnei modernizacyjne rozpoczęły proces istotnych zmian w administracji publicznej. Objęły one swym zasięgiem zarówno obszar prawny, jak i instytucjonalny. To z kolei ...
31,77 zł 35,30 zł
Do koszyka

Cztery filary zaufania

Zaufanie jest koniecznym warunkiem ludzkiego życia. Buduje charakter i duchową siłę. Zapewnia nam bezpieczeństwo i spokój ducha. Uczy wytrwałości i odwagi. Podobnie jak inne umiejętności, możesz je w sobie rozwinąć. To pozornie prosta, a jednocz...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!