0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Zarządzanie nieruchomościami handlowymi

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Warszawa, 2014

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Autor: Iwona Foryś

  • Wydawca: Poltext

  • Formaty:
    ePub mobi (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 49,90 zł
44,91 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Zarządzanie nieruchomościami handlowymi

Fachowy poradnik dotyczący zarządzania m.in.centrami handlowymi. Znani praktycy zawarli w książce niezbędne informacje konieczne do efektywnego zarządzania obiektami handlowymi. Ponadto zwracają uwagę na współczesne trendy w zakresie tworzenia centrów handlowych, ich roli w przestrzeni miejskiej, a także kreowania nowych przestrzeni publicznych. Autorzy podają przykłady ze świata oraz dzielą się swoimi doświadczeniami zawodowymi zdobytymi w kraju i za granicą. Książka ma charakter praktyczny, a zarazem inspiruje i poszerza fachową wiedzę specjalistów zarządzających obiektami handlowymi. Istotną wartość książki stanowią wzory umów najmu i zarządzania obiektami handlowymi oraz przykłady dokumentów technicznych
Autorzy książki omawiają współczesne trendy w zakresie tworzenia centrów handlowych, akcentując konieczność wprowadzania w nich zmian - modernizacji i rewitalizacji - w celu dostosowania do otoczenia rynkowego, nowych funkcji oraz coraz bardziej wyrafinowanych potrzeb i oczekiwań klientów. W procesach tych ważną rolę pełnią zarządcy specjalizujący się w obsłudze nieruchomości handlowych.
Skuteczność zarządzania obiektem handlowym zależy od tego, jakie uprawnienia i możliwości daje zarządcy umowa najmu. Kształtuje ona relacje pomiędzy najemcami a wynajmującym, a równocześnie określa wartość nieruchomości. Autorzy zwracają szczególną uwagę na precyzyjne opracowanie zapisów umów w trakcie ich negocjacji. Omawiają także działania marketingowe, które wzmacniają pozycję rynkową nieruchomości handlowej, a tym samym podnoszą jej wartość.
Wiele uwagi poświęcono zagadnieniom związanym z zarządzaniem operacyjnym, takim jak: przychody i koszty, restrukturyzacja najemców oraz cedowanie na podmioty zewnętrzne różnorodnych ryzyk poprzez ubezpieczenia. Za równie ważne uznano zarządzanie techniczne nieruchomością handlową, które wymaga specjalistycznej wiedzy i odpowiedzialności za bezpieczeństwo użytkowników i majątku.
Autorzy - wybitni specjaliści w dziedzinie zarządzania i gospodarowania nieruchomościami, marketingu, prawa, finansów, ubezpieczeń, Facility Management i zarządzania technicznego - korzystają ze swoich bogatych doświadczeń zawodowych, podają liczne przykłady z praktyki, a także wzory sprawdzonych umów i dokumentów wykorzystywanych w działalności zarządców.
W ostatnich latach nastąpiły zasadnicze zmiany organizacji i struktury obiektów handlowych w Polsce. Wprowadzane są nowoczesne technologie sprzedaży, nasila się konkurencja, integracja i koncentracja firm handlowych, które stosują w walce o klienta zaawansowane techniki i strategie marketingowe. Książka wprowadza Czytelnika w wyjątkowo złożoną problematykę zarządzania nieruchomościami handlowymi i rozbudza zainteresowanie specjalistycznymi problemami. Na tle kwestii ogólnych, takich jak stan rynku, globalizacja handlu, struktura, wartość, zużycie i rewitalizacja obiektów, przedstawia zagadnienia związane z bieżącym zarządzaniem - od umowy o zarządzanie, umowy najmu, ustalania czynszów, poprzez zarządzanie operacyjne aż po rozwiązywanie problemów technicznych. Tak szerokie ujęcie sprawia, że książka będzie pomocna w codziennej pracy zarządców nieruchomości handlowych.
Z recenzji prof. zw. dr. hab. Henryka Gawrona

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Ekonomia, zarządzanie, marketing
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-7561-351-3
  • ISBN druku: 978-83-7561-340-7
  • Liczba stron: 344
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Spis treści
Wstęp  
Rozdział 1
Otoczenie społeczno-gospodarcze polskiego handlu 
Koniunktura gospodarcza a kondycja handlu
Rynek nieruchomości handlowych w Polsce
Otoczenie gospodarcze rynku nieruchomości handlowych
Stan rynku nieruchomości handlowych w Polsce
Globalizacja handlu  
Globalizacja konsumpcji 
Nieruchomości handlowe w dobie globalizacji   
Zachowania konsumentów 
Determinanty zachowań  
Współczesne profile kupujących 
Segmentacja klientów obiektów handlowych 
Nauka o kupowaniu – badania behawioralne klientów sklepów 
Rozdział 2
Obiekt handlowy w przestrzeni miejskiej 
Cykl życia obiektów handlowych
Cykl życia nieruchomości a cykl inwestycyjny 
Zużycie obiektów handlowych  
Rewitalizacja – przywracanie do życia obiektów handlowych 
Klasyfikacja obiektów handlowych  
Kryteria klasyfikacji obiektów handlowych  
Cztery generacje centrów handlowych 
Convenience story – uzupełnienie powierzchni handlowej 
E-commerce – zagrożenie dla centrów handlowych? 
Nowe oblicze obiektów handlowych  
Wyzwania architektoniczne nowoczesnych obiektów 
handlowych 
Oceny jakości budynków handlowych   
Facility Management w obiektach handlowych 
Wprowadzenie 
Nowe podejście do zarządzania obiektami 
wielkopowierzchniowymi w świetle europejskiej normy 
Facility Management 
Norma Facility Management a zarządzanie obiektami 
wielkopowierzchniowymi 
Rozdział 3
Pozycja rynkowa nieruchomości handlowej – kreowanie wartości 
poprzez najem  
Wartość rynkowa nieruchomości handlowej  
Wartość nieruchomości handlowej
Podejścia do szacowania wartości rynkowej nieruchomości 
handlowej 
Cechy nieruchomości handlowej wpływające na jej wartość
Marketing jako element zarządzania obiektem handlowym 
Wprowadzenie do zagadnień marketingowych 
Rola marketingu w pozycjonowaniu obiektu handlowego  
Zachowania konsumentów a sukces rynkowy obiektu 
handlowego
Badania marketingowe w praktyce zarządzania
obiektem handlowym  
Reklama w promocji nieruchomości handlowych  
Umowa najmu jako główny kreator wartości nieruchomości  
Wprowadzenie 
Instytucja najmu i jej znaczenie   
Elementy umowy najmu w obiektach handlowych
Czynsz jako istotny element handlowy w umowie najmu  
Czynności „techniczne” prowadzące do zawarcia umowy 
i zarządzania najmem  
Windykacja, negocjacje i mediacje w obszarze zarządzania 
nieruchomościami komercyjnymi   
Windykacja przedsądowa 
Windykacja sądowa  
Negocjacje w biznesie
Mediacje   
Zarządzanie operacyjne nieruchomością handlową  
Zarządzanie przychodami i kosztami  
Przychody w nieruchomości handlowej  
Zarządzanie kosztami nieruchomości handlowej  
Budżety nieruchomości handlowej  
Komercjalizacja obiektów handlowych 
Format obiektu handlowego a wybór najemców  
Przykłady komercjalizacji obiektów handlowych 
Specyfika zarządzania nieruchomościami sieci handlowych 
Wprowadzenie 
Charakterystyka nieruchomości sieci handlowych  
Sposoby zarządzania nieruchomością przez sieci handlowe 
Obiekty handlowe „skrojone na miarę” – rola wynajmującego 
nieruchomość dla sieci handlowej
Ubezpieczenia najemcy, wynajmującego oraz zarządcy 
nieruchomości 
Zarządzanie techniczne obiektem handlowym  
Przedmiot zarządzania technicznego  
Dokumentacja niezbędna do oceny nieruchomości  
Pomiar powierzchni i kubatury
Wykonanie pomiarów powierzchni a przepisy podatkowe
Znaczenie prawidłowego określenia kubatury  
Załączniki techniczne do umowy najmu 
Zarządzanie techniczne a budżet operacyjny obiektu handlowego
Działki gruntu 
Naniesienia – budynki, budowle, obiekty małej architektury 
i obiekty liniowe  
Książka obiektu budowlanego 
Procedura prowadzenia KOB 
Kontrole a przeglądy
Uzasadnienie działań w odniesieniu do stanu technicznego 
w przypadku likwidacji szkód
Sporządzanie zestawień niezbędnych do tworzenia budżetu 
operacyjnego rocznego  
Bezpieczeństwo pożarowe obiektu 
Oznakowania potwierdzające warunki, jakie spełniają 
przegrody ogniowe – ściany, stropy, drzwi i bramy ppoż.
System zarządzania budynkiem – BMS  
Instrukcja bezpieczeństwa pożarowego
Ewakuacja 
Media w obiekcie handlowym  
Energia cieplna – oszczędności 
Energia elektryczna – oszczędności   
Woda i ścieki – oszczędności   
Ochrona środowiska  
Aneks
Wybrane wzory dokumentów związanych z zarządzaniem 
nieruchomościami handlowymi 
Umowa współpracy w zakresie zarządzania nieruchomością   
Umowa najmu  
Szablon inwentaryzacyjny dokumentacji
Porozumienie dotyczące zasad rozliczania energii cieplnej na najemców
Rozliczenie energii cieplnej  
Załącznik techniczny do umowy najmu 
Kryteria oceny i klasyfikacji stanu technicznego elementów budynku
Matryca kosztów stałych  
Bibliografia  
Informacje o Autorach

Inni Klienci oglądali również

53,10 zł 59,00 zł
Do koszyka

Marketingowe zarządzanie apteką

Ostatnie zmiany w prawie farmaceutycznym postawiły apteki przed nowymi wyzwaniami. Stałe ceny i marże leków refundowanych oraz zakaz reklamy aptek wymagają zmiany strategii marketingowego zarządzania tymi placówkami.
107,10 zł 119,00 zł
Do koszyka

Dowody i postępowanie dowodowe w międzynarodowym arbitrażu handlowym oraz inwestycyjnym. Zagadnienia wybrane

Od kilkunastu lat wzrasta w Polsce ogólne zainteresowanie arbitrażem i najszerzej rozumianym międzynarodowym obrotem gospodarczym. Skarb Państwa był i jest zaangażowany w liczne głośne spory arbitrażowe przyczyniające się do wzrostu zainteresowa...
66,60 zł 74,00 zł
Do koszyka

Zarządzanie ludźmi w organizacjach XXI wieku. Wybrane aspekty zaangażowania organizacyjnego

Uwarunkowania współczesności, takie jak wysoka konkurencyjność, rozwój gospodarki opartej na wiedzy i dynamiczne zmiany zachodzące w otoczeniu, w tym również zmiany pokoleniowe w strukturze zatrudnienia, wymuszają na organizacjach ...
71,10 zł 79,00 zł
Do koszyka

Zarządzanie działalnością innowacyjną

Inspiracją do podjęcia prac nad wydaniem niniejszej książki było uruchomienie w Wyższej Szkole Menedżerskiej w Warszawie specjalności o nazwie „Zarządzanie innowacjami w gospodarce opartej na wiedzy”. Program realizowany był głównie ...
12,15 zł 13,50 zł
Do koszyka

Gospodarowanie nieruchomościami. Przykłady i zadania

Celem opracowania jest przedstawienie Czytelnikowi wybranych przykładów z zakresu analizy rynku nieruchomości, inwestowania w nieruchomości i zarządzania nieruchomościami, które ilustrują – w uproszczeniu – różne sytuac...
26,01 zł 28,90 zł
Do koszyka

Samo Sedno - Zarządzanie stresem, czyli jak sobie radzić w trudnych sytuacjach

Wszystkim się wydaje, że wiedzą, czym jest stres, i że z łatwością potrafią go rozpoznać. Tymczasem objawy stresu bywają różne i wcale nie takie oczywiste – wśród najczęstszych wymienia się: nadmierną agresję, zobojętnienie, brak pe...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!