0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY
Darmowa dostawa »

Zarządzanie międzynarodowe i internacjonalizacja przedsiębiorstw

(eBook)

Teoria i praktyka

0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: 2016

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Autor: Beata Glinkowska, Bogusław Kaczmarek

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 22,45 zł
20,21 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Zarządzanie międzynarodowe i internacjonalizacja przedsiębiorstw

Książka oparta jest na analizie teoretycznej i badaniach praktycznych. Zasadniczą treścią książki są opis i analiza zarządzania międzynarodowego w kontekście internacjonalizacji organizacji i gospodarki. Autorzy wychodzą poza konwencjonalny opis, dodając nowe zagadnienia i wątki, podkreślając zwłaszcza rosnącą rolę kapitału ludzkiego w zarządzaniu organizacjami.
Analiza teoretyczna dotyczy problemów zarządzania przedsiębiorstwem międzynarodowym; głównie obszarów zarzadzania finansowego, kadrowego, zarządzania kulturą i społeczną odpowiedzialnością przedsiębiorstw.
Analiza praktyczna oparta jest na badaniach przeprowadzonych w polskich mikro, małych i średnich przedsiębiorstwach, dotyczących ich skłonności do internacjonalizacji, strategii i dróg internacjonalizacji, także motywów i barier w analizowanym procesie. Oparcie książki na wynikach przeprowadzonych badań, także zamieszczenie studiów przypadków, daje możliwość konfrontacji dróg internacjonalizacji polskich mikro, małych i średnich przedsiębiorstw ze znanymi w świecie modelami.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Ekonomia, zarządzanie, marketing
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-7969-960-5
  • ISBN druku: 978-83-7969-766-3
  • Liczba stron: 290
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wstęp  9

1. Beata Glinkowska, Procesy internacjonalizacji przedsiębiorstw  11
1.1.	Geneza i rys historyczny  11
1.2.	Teoretyczne aspekty procesu internacjonalizacji przedsiębiorstw  15
1.3.	Definicje i istota procesu internacjonalizacji  20
1.4.	Modele internacjonalizacji przedsiębiorstw  25
1.5.	Motywy i bariery w procesie internacjonalizacji przedsiębiorstw  50
1.6.	Reasumpcja  58

2. Beata Glinkowska, Przedsiębiorstwo międzynarodowe w procesie internacjonalizacji  61
2.1.	Definicje i istota  61
2.2.	Formy i aspekty organizacyjno-prawne przedsiębiorstw międzynarodowych  67
2.3.	Reasumpcja  86

3. Bogusław Kaczmarek, Podstawy zarządzania międzynarodowego  89
3.1.	Zarządzanie międzynarodowe – zagadnienia ogólne  89
3.2.	Teoretyczne podstawy i problemy zarządzania międzynarodowego  98
3.3.	Wymiary zarządzania międzynarodowego  111
3.3.1.	Wymiar kulturowy zarzadzania międzynarodowego  113
3.3.2.	Zarzadzanie międzykulturowe  121
3.3.3.	Etyka w przedsiębiorstwach międzynarodowych  135
3.4.	Zarządzanie zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwach międzynarodowych – wybrane elementy  139
3.5.	Zarządzanie finansami w przedsiębiorstwach międzynarodowych – istota i elementy składowe rynku finansowego  164
3.5.1.	Specyfika zarządzania finansowego w przedsiębiorstwach międzynarodowych  164
3.6.	Wybrane elementy nadzoru właścicielskiego w przedsiębiorstwach międzynarodowych (corporate governance)  173
3.7.	Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw międzynarodowych  178
3.8.	Reasumpcja  185

4. Beata Glinkowska, Procesy internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw  187
4.1.	Wpływ internacjonalizacji na strukturę organizacyjną przedsiębiorstw  187
4.2.	Strategie i formy internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw  198
4.3.	Studia przypadków internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw  212
4.3.1.	Motywy i bariery internacjonalizacji przedsiębiorstw  212
4.3.2.	Przykłady firm – analiza  222
4.4.	Modele internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw w praktyce  243
4.5.	Budowanie relacji polskich przedsiębiorstw z partnerami zagranicznymi  247

4.6.	Internacjonalizacja  przedsiębiorstw z sektora MSP – kierunki rozwoju  255
4.6.	Reasumpcja  262

Zakończenie  265
Bibliografia  267
International Management and Internationalization of Enterprises. Theory and Practice (Summary)  285
Spis tabel  286
Spis rysunków i wykresów  288
Informacja o autorach  289

Inni Klienci oglądali również

48,30 zł 69,00 zł
Do koszyka

Zarządzanie zmianą. Jak radzić sobie z oporem pracowników i zadbać o ich motywację

Na całym świecie zmiany w przedsiębiorstwach zachodzą coraz szybciej. Nasilają się procesy deregulacji, prywatyzacji i globalizacji. Zaostrza się konkurencja, a liczne fuzje i przejęcia prowadzą do coraz większej koncentracji firm. Konieczność wprowadz...
51,30 zł 57,00 zł
Do koszyka

Ekonomika przedsiębiorstw. Wydanie II

Książka „Ekonomika przedsiębiorstw" została poświęcona zagadnieniom dotyczącym funkcjonowania przedsiębiorstw we współczesnym świecie go­spodarczym. Jest to opracowanie kompleksowo traktujące o wpływie otoczenia na przedsiębiorstw...
44,10 zł 49,00 zł
Do koszyka

Zarządzanie ryzykiem stopy procentowej w przedsiębiorstwie

We współczesnym przedsiębiorstwie nie jest możliwe całkowite unikanie ryzyka, dlatego niezbędnym elementem zarządzania przedsiębiorstwem jest proces zarządzania ryzykiem.Globalizacja i zwiększająca się konkurencja na światowych rynkach pow...
22,50 zł 25,00 zł
Do koszyka

Znaczenie logistyki we współczesnym świecie - wpływ COVID-19, transport, magazynowanie, zarządzanie procesami, łańcuchy dostaw

Zbiór tekstów wpisujących się w nurt badań nad wpływem przemian społeczno-gospodarczych na logistykę w obliczu globalnego kryzysu. Poszczególne rozdziały poświęcono różnym aspektom ewolucji tej branży, jej potrzebom i wyzwan...
18,00 zł 20,00 zł
Do koszyka

Zarządzanie talentami i pracownikami w dojrzałym wieku w kontekście wpływu na wyniki przedsiębiorstwa

Głównym celem niniejszego opracowania jest określenie wpływu zarządzania talentami oraz zarządzania pracownikami w grupie wiekowej 50+ na wyniki przedsiębiorstwa. Cel ten będzie możliwy do realizacji dzięki stworzeniu spójnej koncepcji w ...
207,90 zł 231,00 zł
Do koszyka

Zarządzanie nieruchomościami – praktyczny poradnik

Publikacja niezbędna każdemu, kto zajmuje się zarządzaniem nieruchomością na co dzień – zawodowo, a także jako właściciel. Szczegółowo omawia zagadnienia wynikające z różnych aktów – ustawy o własności lokali, Kodeksu c...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!