0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY
Dostawa za 0 zł »


Pobierz fragment
Wybierz format pliku:
Pobierz

Zarządzanie innowacjami w ujęciu podmiotowym (eBook)

0.00  (0 ocen)
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły
  • Wydanie: Warszawa, 1, 2019

  • Autor: Teresa Bal-Woźniak

  • Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN

  • Formaty:
    Epub Mobi (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
47,00 zł
42,30 zł
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 4,70 zł
Wysyłka:
online
Dodaj do schowka

Zarządzanie innowacjami w ujęciu podmiotowym

Podręcznik jest odpowiedzią na potrzebę podjęcia przez polskie społeczeństwo i gospodarkę aktywnych przygotowań do przejścia do nowego etapu rozwoju społeczno-gospodarczego opartego na innowacyjności. Nawiązuje też do zaleceń World Economic Forum Global Competitiveness Report, w którym gospodarka Polski została zakwalifikowana do przejściowego etapu rozwoju: ze stadium drugiego, stymulowanego efektywnością, do stadium trzeciego, stymulowanego innowacjami. Podkreśla się, że rewolucja przemysłowa 4.0 zakłóca gospodarkę i społeczeństwo, wymuszając ponowne zdefiniowanie sposobu, w jaki pracujemy, żyjemy i współdziałamy ze sobą, oferując przy tym potencjał do skokowego rozwoju. W praktyce oznacza to zapotrzebowanie na nowe kompetencje o charakterze uniwersalnym. Taką metakompetencją może być innowacyjność, która wymaga konsekwentnego kształtowania szczegółowych kompetencji innowacyjnych, a konkretnie: budowania świadomości innowacyjnej, wyzwalania zaangażowania innowacyjnego, stymulowania biegłości i wspierania sprawstwa (prakseologicznej skuteczności). Większa skuteczność zarządzania innowacjami w postaci zwiększonej intensywności wprowadzania innowacji osiągalna jest zatem pośrednio, przez wcześniejsze upowszechnianie innowacyjnych postaw i zachowań ludzi, we wszystkich środowiskach ich funkcjonowania. Książka adresowana jest głównie do studentów kierunków takich jak zarządzanie czy ekonomia menedżerska. Będzie także przydatna dla wykładowców oraz osób prowadzących grupy ćwiczeniowe i projektowe, a także dla praktyków gospodarczych, kadry kierowniczej i specjalistycznej, projektantów oraz konsultantów. Ze wstępu

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Zarządzanie, organizacja, marketing
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-01-20921-6
  • ISBN druku: 978-83-01-20873-8
  • Liczba stron: 200
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wprowadzenie 9
ROZDZIAŁ 1 Zarządzanie innowacjami jako subdyscyplina nauk o zarządzaniu i jakości  13
	1.1. Istota procesów zarządzania oraz zarządzanie innowacjami w ujęciu klasycznym, aktualnie obowiązującym i zalecanym podmiotowym   15
	1.2. Formy koordynowania działań w ramach zarządzania innowacjami   17
	1.3. Zarządzanie innowacyjnością oparte na kapitale ludzkim, czyli o instytucjonalnym kontekście zachowań innowacyjnych 22
Propozycje tematyczne dla zespołów problemowych    29
Literatura  29
	Literatura zalecana 29
	Literatura uzupełniająca 29
ROZDZIAŁ 2 Istota i rodzaje innowacji oraz źródła pomysłów innowacyjnych   31
	2.1. Ewolucja terminu „innowacje” 33
	2.2. Rodzaje innowacji oraz ich źródła według różnych koncepcji   39
	2.3. Innowacyjność jako uniwersalna kompetencja wdrażania zmian i jej filary  42
Propozycje tematyczne dla zespołów problemowych    45
Literatura  45
	Literatura zalecana 45
	Literatura uzupełniająca 45
ROZDZIAŁ 3 Analiza procesu innowacyjnego i jego modelowe ujęcia   47
	3.1. Proces innowacyjny i logika jego analizy    49
	3.2. Modele innowacyjne kolejnych generacji ze wskazaniem na dyfuzję  52
	3.3. Sieci i innowacje otwarte jako struktury zwiększające zakres współpracy przedsiębiorstw z otoczeniem dla rozprzestrzeniania innowacji   54
Propozycje tematyczne dla zespołów problemowych    59
Literatura  59
	Literatura zalecana 59
	Literatura uzupełniająca  59
ROZDZIAŁ 4 Twarde uwarunkowania realizacyjne innowacji – poziom przedsiębiorstwa  61
	4.1. Ekonomiczno-finansowe uwarunkowania działalności innowacyjnej   63
	4.2. Problemy ochrony własności intelektualnej 67
	4.3. Organizacyjne warunki przebiegu procesów innowacyjnych i komercjalizacji wyników badań  69
Propozycje tematyczne dla zespołów problemowych    73
Literatura  73
	Literatura zalecana 73
	Literatura uzupełniająca   73
ROZDZIAŁ 5 Podmiotowe podstawy zarządzania innowacjami – poziom jednostki ludzkiej  75
	5.1. Model innowacyjności oparty na podmiotowości uczestników procesów gospodarowania 77
	5.2. Pytania wymagające odpowiedzi do potrzeb zwiększenia skuteczności zarządzania innowacjami w skali przedsiębiorstwa, regionu, gospodarki i ugrupowań międzynarodowych (kto, co, jak) 79
	5.3. Zarządzanie innowacjami przez upowszechnianie innowacyjnych zachowań podmiotów  80
Propozycje tematyczne dla zespołów problemowych    84
Literatura  84
	Literatura zalecana 84
	Literatura uzupełniająca 84
ROZDZIAŁ 6 Uwarunkowania miękkie istotne dla kształtowania i upowszechniania zachowań innowacyjnych – poziom społeczeństwa    85
	6.1. Proinnowacyjna kultura organizacyjna i klimat dla innowacyjności z uwzględnieniem kultury innowacyjności 87
	6.2. Przywództwo i partycypacja 95
	6.3. Partnerstwo i kapitał społeczny 98
Propozycje tematyczne dla zespołów problemowych    101
Literatura  101
	Literatura zalecana 101
	Literatura uzupełniająca 101
ROZDZIAŁ 7 Polityka innowacyjna – poziom gospodarki krajowej    103
	7.1. Istota polityki innowacyjnej i jej generacje 105
	7.2. Polityka innowacyjna kraju-wzorca 107
	7.3. Wielopoziomowe zarządzanie innowacyjnością jako warunek poprawy skuteczności zarządzania innowacjami 109
Propozycje tematyczne dla zespołów problemowych    112
Literatura  112
	Literatura zalecana 112
	Literatura uzupełniająca 112
ROZDZIAŁ 8 Innowacyjność polskiej gospodarki na tle Europy i świata – poziom regionalny, międzynarodowy i globalny 113
	8.1. Syntetyczny indeks europejskiej innowacyjności i jego składowe na tle międzynarodowych standardów badań nad innowacjami    115
	8.2. Klastry jako organizacyjny i ekonomiczny stymulator innowacyjności  117
	8.3. Foresight w roli metodyki wyboru przyszłościowych technologii w warunkach globalizacji i rewolucji 4.0 121
Propozycje tematyczne dla zespołów problemowych    125
Literatura  125
	Literatura zalecana 125
	Literatura uzupełniająca 125
Noty biograficzne  127
Załącznik 1. Tablica synchronizacji zajęć z „Zarządzania innowacjami”    131
Załącznik 2. Agendy na ćwiczenia/warsztaty z „Zarządzania innowacjami”   133
Załącznik 3. Projekt dydaktyczny: formularz zgłoszenia innowacji   163
Słowniczek  171
Spis rysunków i fotografii 177
Spis tabel  179
Spis literatury zalecanej 181
Spis literatury uzupełniającej 183
	Literatura uzupełniająca z końca rozdziałów    183
	Literatura uzupełniająca przywoływana w tekście, w tabelach, ramkach i na rysunkach  185
	Literatura na ćwiczenia/warsztaty 188
Indeks rzeczowy 190

Inni Klienci oglądali również

59,00 zł
Do koszyka

Zarządzanie finansami. Wprowadzenie przykłady i zadania

Autor prezentuje teorię finansów przedsiębiorstw, ilustrując omawiane zagadnienia przykładami, dzięki czemu możliwe jest zrozumienie nie zawsze prostych zasad, niezbędnych w procesie zarządzania finansami. Każdy rozdział jest zakończony zadaniam...
99,00 zł
Do koszyka

Zarządzanie wiedzą w rozwoju obszarów wiejskich

Monografia jest zaplanowanym rezultatem projektu badawczego „Zarządzanie wiedzą w procesie budowania konkurencyjności i innowacyjności obszarów wiejskich na zasadach zrównoważonego rozwoju – empiryczna weryfikacja na przykładz...
26,01 zł 28,90 zł
Do koszyka

Samo Sedno - Zarządzanie stresem, czyli jak sobie radzić w trudnych sytuacjach

Wszystkim się wydaje, że wiedzą, czym jest stres, i że z łatwością potrafią go rozpoznać. Tymczasem objawy stresu bywają różne i wcale nie takie oczywiste – wśród najczęstszych wymienia się: nadmierną agresję, zobojętnienie, brak pe...
4,05 zł 4,50 zł
Do koszyka

Zarządzanie w czasach kryzysu. Wybrane zagadnienia - WYKORZYSTANIE FUNDUSZY UNIJNYCH W MAŁYCH I ŚREDNICH FIRMACH

Stałą cechą towarzyszącą procesom gospodarczym w czasach niepewności, nieprzewidywalności oraz niepełnej informacji jest zjawisko zwane kryzysem. W życiu każdej organizacji kryzys, niezależnie od skali, zawsze jest okresem przełomowym, a nawet stanowi ...
5,40 zł 6,00 zł
Do koszyka

Zarządzanie nowoczesną redakcją - Izabela Bagińska: Rola kapitału ludzkiego w organizacjach pozarządowych na przykładzie Fundacji Mozaika

Działalność nowoczesnych organizacji opiera się nie tylko na posiadanych zasobach rzeczowych, finansowych, ludzkich i informacyjnych, ale coraz częściej podstawą funkcjonowania dobrej organizacji jest posiadana wiedza i umiejętność wykorzystania jej na...
16,20 zł 18,00 zł
Do koszyka

Innowacje w turystyce

Niniejsza wieloautorska monografia naukowa zatytułowana Innowacje w turystyce. Wybrane praktyki działań, powstała jako efekt dyskusji na temat występowania innowacji w szeroko pojętej gospodarce turystycznej, zainicjowanej podczas I Seminarium Studenck...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!
 
Uwaga: Nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celu dostosowaniaserwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz w celach statystycznych i reklamowych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy badawcze. W programie służącym do obsługi Internetumożna zmienić ustawienia dotyczące cookies Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza,że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce Prywatności.