0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY
Pobierz fragment
Wybierz format pliku:
Pobierz

Zarządzanie innowacjami w ujęciu podmiotowym

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Warszawa, 2019

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Autor: Teresa Bal-Woźniak

  • Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN

  • Formaty:
    ePub mobi (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 64,00 zł
Najniższa cena z 30 dni: 44,80 zł
Cena produktu

Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.

Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.

Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.

44,80 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Zarządzanie innowacjami w ujęciu podmiotowym

Podręcznik jest odpowiedzią na potrzebę podjęcia przez polskie społeczeństwo i gospodarkę aktywnych przygotowań do przejścia do nowego etapu rozwoju społeczno-gospodarczego opartego na innowacyjności. Nawiązuje też do zaleceń World Economic Forum Global Competitiveness Report, w którym gospodarka Polski została zakwalifikowana do przejściowego etapu rozwoju: ze stadium drugiego, stymulowanego efektywnością, do stadium trzeciego, stymulowanego innowacjami. Podkreśla się, że rewolucja przemysłowa 4.0 zakłóca gospodarkę i społeczeństwo, wymuszając ponowne zdefiniowanie sposobu, w jaki pracujemy, żyjemy i współdziałamy ze sobą, oferując przy tym potencjał do skokowego rozwoju. W praktyce oznacza to zapotrzebowanie na nowe kompetencje o charakterze uniwersalnym.
Taką metakompetencją może być innowacyjność, która wymaga konsekwentnego kształtowania szczegółowych kompetencji innowacyjnych, a konkretnie: budowania świadomości innowacyjnej, wyzwalania zaangażowania innowacyjnego, stymulowania biegłości i wspierania sprawstwa (prakseologicznej skuteczności). Większa skuteczność zarządzania innowacjami w postaci zwiększonej intensywności wprowadzania innowacji osiągalna jest zatem pośrednio, przez wcześniejsze upowszechnianie innowacyjnych postaw i zachowań ludzi, we wszystkich środowiskach ich funkcjonowania.
Książka adresowana jest głównie do studentów kierunków takich jak zarządzanie czy ekonomia menedżerska. Będzie także przydatna dla wykładowców oraz osób prowadzących grupy ćwiczeniowe i projektowe, a także dla praktyków gospodarczych, kadry kierowniczej i specjalistycznej, projektantów oraz konsultantów.
Ze wstępu

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Ekonomia, zarządzanie, marketing
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-01-20921-6
  • ISBN druku: 978-83-01-20873-8
  • Liczba stron: 200
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wprowadzenie 9
ROZDZIAŁ 1 Zarządzanie innowacjami jako subdyscyplina nauk o zarządzaniu i jakości  13
	1.1. Istota procesów zarządzania oraz zarządzanie innowacjami w ujęciu klasycznym, aktualnie obowiązującym i zalecanym podmiotowym   15
	1.2. Formy koordynowania działań w ramach zarządzania innowacjami   17
	1.3. Zarządzanie innowacyjnością oparte na kapitale ludzkim, czyli o instytucjonalnym kontekście zachowań innowacyjnych 22
Propozycje tematyczne dla zespołów problemowych    29
Literatura  29
	Literatura zalecana 29
	Literatura uzupełniająca 29
ROZDZIAŁ 2 Istota i rodzaje innowacji oraz źródła pomysłów innowacyjnych   31
	2.1. Ewolucja terminu „innowacje” 33
	2.2. Rodzaje innowacji oraz ich źródła według różnych koncepcji   39
	2.3. Innowacyjność jako uniwersalna kompetencja wdrażania zmian i jej filary  42
Propozycje tematyczne dla zespołów problemowych    45
Literatura  45
	Literatura zalecana 45
	Literatura uzupełniająca 45
ROZDZIAŁ 3 Analiza procesu innowacyjnego i jego modelowe ujęcia   47
	3.1. Proces innowacyjny i logika jego analizy    49
	3.2. Modele innowacyjne kolejnych generacji ze wskazaniem na dyfuzję  52
	3.3. Sieci i innowacje otwarte jako struktury zwiększające zakres współpracy przedsiębiorstw z otoczeniem dla rozprzestrzeniania innowacji   54
Propozycje tematyczne dla zespołów problemowych    59
Literatura  59
	Literatura zalecana 59
	Literatura uzupełniająca  59
ROZDZIAŁ 4 Twarde uwarunkowania realizacyjne innowacji – poziom przedsiębiorstwa  61
	4.1. Ekonomiczno-finansowe uwarunkowania działalności innowacyjnej   63
	4.2. Problemy ochrony własności intelektualnej 67
	4.3. Organizacyjne warunki przebiegu procesów innowacyjnych i komercjalizacji wyników badań  69
Propozycje tematyczne dla zespołów problemowych    73
Literatura  73
	Literatura zalecana 73
	Literatura uzupełniająca   73
ROZDZIAŁ 5 Podmiotowe podstawy zarządzania innowacjami – poziom jednostki ludzkiej  75
	5.1. Model innowacyjności oparty na podmiotowości uczestników procesów gospodarowania 77
	5.2. Pytania wymagające odpowiedzi do potrzeb zwiększenia skuteczności zarządzania innowacjami w skali przedsiębiorstwa, regionu, gospodarki i ugrupowań międzynarodowych (kto, co, jak) 79
	5.3. Zarządzanie innowacjami przez upowszechnianie innowacyjnych zachowań podmiotów  80
Propozycje tematyczne dla zespołów problemowych    84
Literatura  84
	Literatura zalecana 84
	Literatura uzupełniająca 84
ROZDZIAŁ 6 Uwarunkowania miękkie istotne dla kształtowania i upowszechniania zachowań innowacyjnych – poziom społeczeństwa    85
	6.1. Proinnowacyjna kultura organizacyjna i klimat dla innowacyjności z uwzględnieniem kultury innowacyjności 87
	6.2. Przywództwo i partycypacja 95
	6.3. Partnerstwo i kapitał społeczny 98
Propozycje tematyczne dla zespołów problemowych    101
Literatura  101
	Literatura zalecana 101
	Literatura uzupełniająca 101
ROZDZIAŁ 7 Polityka innowacyjna – poziom gospodarki krajowej    103
	7.1. Istota polityki innowacyjnej i jej generacje 105
	7.2. Polityka innowacyjna kraju-wzorca 107
	7.3. Wielopoziomowe zarządzanie innowacyjnością jako warunek poprawy skuteczności zarządzania innowacjami 109
Propozycje tematyczne dla zespołów problemowych    112
Literatura  112
	Literatura zalecana 112
	Literatura uzupełniająca 112
ROZDZIAŁ 8 Innowacyjność polskiej gospodarki na tle Europy i świata – poziom regionalny, międzynarodowy i globalny 113
	8.1. Syntetyczny indeks europejskiej innowacyjności i jego składowe na tle międzynarodowych standardów badań nad innowacjami    115
	8.2. Klastry jako organizacyjny i ekonomiczny stymulator innowacyjności  117
	8.3. Foresight w roli metodyki wyboru przyszłościowych technologii w warunkach globalizacji i rewolucji 4.0 121
Propozycje tematyczne dla zespołów problemowych    125
Literatura  125
	Literatura zalecana 125
	Literatura uzupełniająca 125
Noty biograficzne  127
Załącznik 1. Tablica synchronizacji zajęć z „Zarządzania innowacjami”    131
Załącznik 2. Agendy na ćwiczenia/warsztaty z „Zarządzania innowacjami”   133
Załącznik 3. Projekt dydaktyczny: formularz zgłoszenia innowacji   163
Słowniczek  171
Spis rysunków i fotografii 177
Spis tabel  179
Spis literatury zalecanej 181
Spis literatury uzupełniającej 183
	Literatura uzupełniająca z końca rozdziałów    183
	Literatura uzupełniająca przywoływana w tekście, w tabelach, ramkach i na rysunkach  185
	Literatura na ćwiczenia/warsztaty 188
Indeks rzeczowy 190

Inni Klienci oglądali również

99,90 zł 111,00 zł
Do koszyka

Zarządzanie ewolucyjnymi zmianami w szpitalach publicznych. Teoria i praktyka

W książce ukazano menedżerską perspektywę zarządzania zmianami w publicznych podmiotach ochrony zdrowia, głównie szpitalach publicznych, ze szczególnym uwzględnieniem wdrażania zmian w szpitalach publicznych oraz zarządzania kapitałem lud...
17,96 zł 19,95 zł
Do koszyka

Zarządzanie wartością dla klienta a marketing doświadczeń w instytucjach kultury

Monografia ma charakter teoretyczno-empiryczny. Dotyczy koncepcji zarządzania wartością dla klienta, która została ukazana przez pryzmat marketingu doświadczeń w działaniach instytucji kultury w Polsce. Książka zawiera diagnozę etapów teo...
22,50 zł 25,00 zł
Do koszyka

Znaczenie logistyki we współczesnym świecie - wpływ COVID-19, transport, magazynowanie, zarządzanie procesami, łańcuchy dostaw

Zbiór tekstów wpisujących się w nurt badań nad wpływem przemian społeczno-gospodarczych na logistykę w obliczu globalnego kryzysu. Poszczególne rozdziały poświęcono różnym aspektom ewolucji tej branży, jej potrzebom i wyzwan...
44,80 zł 64,00 zł
Do koszyka

Zarządzanie marketingowo-logistyczne

Książka stanowi pierwszą na rynku wydawniczym pozycję przedstawiającą niestandardowe podejście do zarządzania marketingowo-logistycznego. Zostało one poszerzone o perspektywę zrównoważonego rozwoju oraz wiele innych wątków, takich jak mię...
54,72 zł 60,80 zł
Do koszyka

ZARZĄDZANIE BEZPIECZEŃSTWEM INFORMACJI METODYKA, IDEOLOGIA, PAŃSTWO

W niniejszym opracowaniu monografii naukowej podjęto opracowanie, gdzie w rozdziale pierwszym zawarto informacje dotyczące zarządzania bezpieczeństwem informacyjnym oraz inne ważne aspekty takie jak: pojęcie informacji, pojęcie bezpieczeństwa informa...
252,00 zł 280,00 zł
Do koszyka

System Prawa Administracyjnego Procesowego. TOM II. Część 1. Zakres przedmiotowy i podmiotowy postępowania administracyjnego ogólnego

W tomie II w części pierwszej Sytemu Prawa Administracyjnego Procesowego omówiono ogólne uregulowania przedmiotowego i podmiotowego zakresu postępowania administracyjnego, zawarte w Kodeksie postępowania administracyjnego, z uwzględnienie...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!