0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY
Pobierz fragment
Wybierz format pliku:
Pobierz

Zachowania konsumentów

(eBook)

Globalizacja, nowe technologie, aktualne trendy, otoczenie społeczno-kulturowe

0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Warszawa, 2017

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Redakcja naukowa: Małgorzata Bartosik Purgat

  • Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN

  • Formaty:
    ePub mobi (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 79,00 zł
Najniższa cena z 30 dni: 55,30 zł
Cena produktu

Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.

Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.

Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.

71,10 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Zachowania konsumentów

Pierwsza na rynku kompleksowa publikacja na temat wpływu procesów globalizacyjnych na zachowania konsumentów. Jest wynikiem współpracy naukowców i praktyków z wiodących polskich ośrodków naukowych: Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Akademii Leona Koźmińskiego, Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, Uniwersytetu Łódzkiego, a także Uniwersytetu Warszawskiego.
Przedmiotem zainteresowań autorów jest konsument, jego decyzje i działanie w warunkach rozwoju nowych technologii, szerokiego dostępu do internetu, kryzysów, a także ekspansji przedsiębiorstw na rynki zagraniczne. Głębokiej analizie poddane zostały najnowsze tendencje w zachowaniach konsumentów pod wpływem zmieniającego się otoczenia oraz zachodzących w nich procesów.
W książce zaprezentowano zmiany, jakie zachodzą w konsumentach podczas podejmowania przez nich decyzji zakupowych. Modyfikacje te są spowodowane zarówno użytkowaniem mediów społecznościowych, usług mobilnych, zmianą w stylu życia, jak i działaniami przedsiębiorstw. Wskazano współczesne problemy oraz przedstawiono specyfikę segmentów konsumentów charakteryzujących rynki rozwinięte.
Monografia stanowi bogate źródło wiedzy dla studentów ekonomii, socjologii, marketingu oraz nauk o zarządzaniu. Adresowana jest również do naukowców, badaczy i praktyków.
Informacja o autorze/ redaktorze:
dr hab. Małgorzata Bartosik - Purgat, prof. Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Jej zainteresowania naukowe i badawcze koncentrują się przede wszystkim wokół kulturowych uwarunkowań biznesu międzynarodowego, zachowań konsumentów na rynku międzynarodowym oraz międzynarodowych strategiach przedsiębiorstw.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Ekonomia, zarządzanie, marketing
  • Redakcja: Małgorzata Bartosik Purgat
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-01-19458-1
  • ISBN druku: 978-83-01-19460-4
  • Liczba stron: 282
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wstęp                                                                   9

1. Konsument oraz proces decyzyjny w warunkach globalizacji (Agata Linkiewicz, Małgorzata Bartosik-Purgat)                           13
	1.1. Konsument, zachowanie konsumenta – ujęcie definicyjne              15
	1.2. Konsument w świetle zmian w otoczeniu                            18
	1.3. Zmiany w procesie decyzyjnym konsumenta                         21

2. Trendy w zachowaniach konsumentów (Urszula Grzega, Ewa Kieżel)        29
	2.1. Trendy globalne w otoczeniu konsumenta                           31
	2.2. Innowacje społeczne w konsumpcji (potrzebą XXI wieku)             36
	2.3. Konsumpcjonizm a dekonsumpcja i ekokonsumpcja                  41
	2.4. Inne trendy w zachowaniach współczesnych konsumentów – wybrane przykłady                                            47

3. Etnocentryzm i Efekt Kraju Pochodzenia w zachowaniach konsumentów i przedsiębiorstw (Małgorzata Bartosik-Purgat, Katarzyna Wysocka)        53
	3.1. Postawy etnocentryczne w zachowaniach konsumentów               55
	3.2. Efekt Kraju Pochodzenia a zachowania konsumentów                 62
	3.3. Czynniki określające kraj pochodzenia produktów                   65
	3.4. Identyfikacja pochodzenia produktu w działaniach marketingowych przedsiębiorstw                                                 68
		3.4.1. Identyfikacja kraju pochodzenia w strategii produktu – marka, opakowanie                                              69
			3.4.1.1. Korzystne/niekorzystne dopasowanie – marka         69
			3.4.1.2. Korzystne/niekorzystne dopasowanie – opakowanie     73
		3.4.2. Identyfikacja kraju pochodzenia w strategii promocji – kampanie reklamowe                                               74
	3.5. Efekt Kraju Pochodzenia Marki efektem hybrydyzacji produktowej      76

4. Wiedza o konsumentach z perspektywy ekonomii behawioralnej (Henryk Mruk, Agnieszka Jankowiak-Kaczmarek)                         79
	4.1. Zmiany w otoczeniu i metodyce badań                              81
	4.2. Racjonalne a emocjonalne przesłanki zachowań                      85
	4.3. Wiedza o procesach decyzyjnych konsumenta                        88
	4.4. Emocjonalne przesłanki wyborów konsumenta                       91
	4.5. Nowa wiedza wsparciem dla wspólnego dobra                        94

5. E-commerce a zachowania konsumentów (Bogdan Gregor, Beata Gotwald-Feja, Anna Łaszkiewicz)                                 99
	5.1. Rozwój e-commerce w Polsce i na świecie na tle ekspansji internetu      102
	5.2. E-konsument – jego profil i zachowania rynkowe                      108
	5.3. Od e-commerce do mobile i social commerce                        116
	5.4. Omnicommerce – odpowiedź na nowy profil konsumenta hybrydowego                                                   119

6. Media społecznościowe w zachowaniach konsumentów (Marcin Awdziej, Jolanta Tkaczyk)                                                     127
	6.1. Istota i rodzaje mediów społecznościowych                         129
	6.2. Uwarunkowania korzystania z mediów społecznościowych przez konsumentów                                             132
	6.3. Motywacje do korzystania z mediów społecznościowych               134
	6.4. Model zachowań nabywców w mediach społecznościowych – AISAS    137
	6.5. Rodzaje aktywności konsumentów w mediach społecznościowych       138
	6.6. E-WOM jako szczególny obszar zastosowania mediów społecznościowych w zachowaniach konsumentów                                    142

7. Zachowania konsumentów w obliczu kryzysu (Tomasz Zalega)             147
	7.1. Kryzys gospodarczy                                              150
		7.1.1. Kryzys gospodarczy – podstawowe pojęcia                    150
		7.1.2. Przyczyny kryzysu gospodarczego lat 2008–2011                151
		7.1.3. Skutki kryzysu gospodarczego dla gospodarki światowej         153
	7.2. Sytuacja dochodowa i zmiany w wydatkach konsumpcyjnych gospodarstw domowych w świetle kryzysu gospodarczego lat 2008–2011             156
	7.3. Zmiany w zachowaniach konsumentów w okresie kryzysu gospodarczego lat 2008–2011                                                   159

8. Seniorzy i single jako przykłady segmentów konsumentów charakterystycznych dla współczesnych społeczeństw (Julita Czernecka, Tomasz Zalega)                                      171
	8.1. Zachowania konsumenckie seniorów                               174
		8.1.1. Pojęcie osoby starszej                                      174
		8.1.2. Styl życia seniorów                                        175
		8.1.3. Styl życia a zachowania konsumenckie seniorów               177
		8.1.4. Wybrane alternatywne trendy konsumenckie a zachowania konsumenckie seniorów                                    178
			8.1.4.1. Wirtualizacja konsumpcji jako wyznacznik zachowań konsumenckich seniorów                           179
			8.1.4.2. Domocentryzm a zachowania konsumenckie seniorów                                         180
			8.1.4.3. Sprytne zakupy a zachowania konsumenckie seniorów                                         182
			8.1.4.4. Świadoma konsumpcja a zachowania konsumenckie badanych seniorów                                183
			8.1.4.5. Konsumpcja współpracująca a zachowania nabywcze seniorów                                         184
			8.1.4.6. Etnocentryzm konsumencki a zachowania konsumenckie seniorów                            185
	8.2. Zachowania konsumenckie singli                                  187
		8.2.1. Definicja pojęcia singiel                                   187
		8.2.2. Styl życia singli                                           189
		8.2.3. Charakterystyka singli jako konsumentów                     193

9. Znaczenie i rozwój usług a zachowania współczesnego konsumenta (Jadwiga Berbeka, Agata Niemczyk)                                    197
	9.1. Rola usług w kształtowaniu zachowań konsumentów                  199
	9.2. Konsument na rynku usług kulturalnych                            203
	9.3. Konsumpcja usług turystycznych w Polsce i na świecie                 212
	9.4. Usługi na rynku sportowym a zachowania konsumentów              218

10. Segmentacja rynku – analiza krytyczna (Anna Olejniczuk-Merta, Lechosław Garbarski)                                               225
	10.1. Segmentacja rynku jako podstawa działań marketingowych           227
	10.2. Zmiany w zachowaniu konsumentów na rynku oraz ich uwarunkowania                                               230
	10.3. Segmentacja tradycyjna i jej niedoskonałości                       236
	10.4. Segmentacja rynku bazująca na wartościach                        241
	10.5. Inne źródła informacji o konsumentach i ich zachowaniu             244

Zamiast zakończenia – inne obszary i kierunki badań nad zachowaniem konsumentów (Małgorzata Bartosik-Purgat, Henryk Mruk)                    247

Bibliografia                                                             255
Spis tabel                                                              280
Spis rysunków                                                          281

Inni Klienci oglądali również

44,10 zł 49,00 zł
Do koszyka

Zachowania niepoprawne

Zachowania niepoprawne (tyt. oryg. Misbehaving) Richarda H. Thalera, laureata Nagrody Nobla w dziedzinie ekonomii za rok 2017, zostały uznane za książkę roku przez najbardziej prestiżowe czasopisma branżowe, takie jak „Forbes”, „Econo...
27,00 zł 30,00 zł
Do koszyka

Segment osób w wieku 65+ w Polsce Jakość życia – Konsumpcja– Zachowania konsumenckie

Niniejsza publikacja ma na celu uchwycenie procesu starzenia się populacji w ujęciu mikro- i makroekonomicznym. Jej aplikacyjnym walorem jest analiza ciekawych informacji uzyskanych od badanych seniorów będących słuchaczami Uniwersytetów ...
13,50 zł 15,00 zł
Do koszyka

Zachowania strategiczne przedsiębiorstw w warunkach rynków wyłaniających się

W świetle rosnącej niepewności warunków prowadzenia działalności gospodarczej rynki wyłaniające się stanowią doskonałe laboratorium badawcze w zakresie innowacji w strategiach i organizacji przedsiębiorstw. Rozdział pierwszy niniejszej książki p...
30,24 zł 33,60 zł
Do koszyka

Postawy konsumentów wobec marek pochodzenia polskiego i zagranicznego

"Problematyka wyboru marki, jaką są oznaczane produkty oferowane przez przedsiębiorstwo, oraz oddziaływania za jej pomocą na konsumentów należą do istotnych zagadnień z zakresu marketingu. Marka jest zarówno jednym z instrument&oacut...
17,10 zł 19,00 zł
Do koszyka

Praca konsumentów

Nie ulega wątpliwości, że przedstawione w pracy zjawiska związane z pracą niematerialną, tworzeniem treści, praktykami prosumpcyjnymi, pracą fanowską, ekonomią współdzielenia stają się coraz wyraźniejszym elementem współczesnego porządku ...
44,10 zł 49,00 zł
Do koszyka

Patologiczne zachowania więźniów

W rozprawie autor przedstawił trzy główne obszary zjawiskowe (możliwe do dostrzeżenia) więziennej patologii (zachowań skazanych): podkultura więzienna (drugie życie); agresja i przemoc; narkomania wśród więźniów. W swych badaniach ...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!