0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

ZARZĄDZANIE SYTUACJAMI PROBLEMOWYMI case study - Rozdział 1. Zarządzanie problemami w organizacji

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Katowice, 2019

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Autor: Joanna Jasińska, Światosław Kiś

  • Wydawca: Sophia

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

ZARZĄDZANIE SYTUACJAMI PROBLEMOWYMI case study - Rozdział 1. Zarządzanie problemami w organizacji

Turbulentne otoczenie wpływa na zmiany zachodzące w organizacji oraz wywoduje pojawianie się nowych problemów zarządzania. Aby dostosować się do zmian zachodzących w zmieniającym się otoczeniu, należy te problemy identyfikować w celu ich rozwiązania i wprowadzenia odpowiednich zmian. Przeprowadzenie przedsiębiorstwa przez trudny — i nieunikniony — okres zmian jest wyzwaniem, z którym muszą się zmierzyć menedżerowie większości przedsiębiorstw. Skala trudności związanych z tego rodzaju przedsięwzięciami jest najlepiej widoczna, gdy zwrócimy uwagę na fakt, że — zdaniem niektórych badaczy — ponad 70% wszystkich projektów zmian kończy się porażką. Dlatego do reformowania organizacji warto się odpowiednio przygotować. Można wskazać, że pierwszym krokiem jest przeprowadzenie rzetelnej diagnozy zaistniałych problemów.Zarządzanie jest obecne we wszystkich płaszczyznach życia gospodarczego, społecznego, jak również w globalnym funkcjonowania państw i organizacji. Działania związane z zarządzaniem mają charakter permanentny, są procesem osiągania założonych celów, realizowanych przez innych ludzi. ale kryzysy towarzyszą wszelkim aspektom sprawowania zarządzania. Do kryzysów prowadzi najczęściej zachwianie równowagi pomiędzy zasobami i celami przedsiębiorstwa. Managerowie zarządzający firmą muszą dokonać jej analizy i sprecyzować przyczyny pojawienia się kryzysu. Nawet najsprawniejsi kierownicy najczęściej nie potrafią zidentyfikować wszystkich czynników źródłowych potencjalnej sytuacji kryzysowej. Wczesna detekcja umożliwiłaby potem jej szybsze przezwyciężenie i przejście do poziomu stabilnego. Z reguły kryzys nie obejmuje tylko samego przedsiębiorstwa ale również jego interesariuszy z kręgu dostawców, odbiorców, banków. Zarządzanie kryzysem wewnątrz danego przedsiębiorstwa jest bardzo wielowątkowym procesem, z jednoczesnym udziałem wielu czynników wewnętrznych oraz zewnętrznych oddziaływającym na ich postrzeganie kryzysu. Istnieją trzy newralgiczne komponenty modelu zarządzania kryzysem w organizacji, w postaci programu antykryzysowego, sztabu antykryzysowego oraz udziałowców sytuacji kryzysowej. Sukces w sanacji danego przedsiębiorstwa wprawdzie jest zależny od zgodnego współdziałania wszystkich elementów likwidacji sytuacji kryzysowej, ale w najbardziej uzależniony jest od elastyczności wierzycieli dotkniętej kryzysem firmy. Studium przypadku przedsiębiorstw dowodzi, że spółki nie są w stanie całkowicie zabezpieczyć się przed skutkami kolejnych kryzysów, czy też zewnętrznych wahań koniunkturalnych. Kluczowe jest właściwe podejście zarządów poszczególnych firm do walki ze skutkami kryzysu. Należy wcześniej poszukiwać oznak kryzysu, ponieważ profilaktyka jest zawsze mniej bolesna niż później nawet najłagodniejsze czynności antykryzysowe. Jeśli nie można liczyć na finansowe zasilanie zewnętrzne, najważniejsze jest poleganie na zasobach własnych (zasoby gotówki, majątku trwałego czy nieruchomości). Właściwe wykorzystanie jednego lub obu tych źródeł do przetrwania stanu kryzysu, stanowi podstawę do powodzenia czynności naprawczych. Zmarnowanie lub beztroskie zużycie na bieżące funkcjonowanie firmy, najczęściej kończy się upadłością firmy. W przedstawionych trzech studium przypadku, przeanalizowano różnorodne podejście zarządów przedsiębiorstw do filozofii wychodzenia z takiego kryzysu. Sposób reakcji na wyzwania stawiane przez kryzys jest kluczowy dla powodzenia całej kampanii przywracania stabilizacji przedsiębiorstwu.Niniejsza praca składa się ze wstępu, dwóch rozdziałów teoretycznych, oraz jednego rozdziału zawierającego studium przypadku stanu kryzysu w trzech polskich przedsiębiorstwach, funkcjonujących w obszarach lotniczych przewozów pasażerskich, chemii przemysłowej, produkcji specjalnej i maszyn budowlanych oraz zakończenia. Rozdział pierwszy dotyczy teoretycznych aspektów problemów zarządzania w organizacjach. Wyjaśniono pojęcie, funkcje i cechy tego pojęcia w zarządzaniu. Przedstawiono również osobę menadżera i jego zadania. W rozdziale drugim zaprezentowano teoretycznych przejawów obecności kryzysu w przedsiębiorstwie. Przybliżono pojęcie, cechy, funkcje i typy zjawiska kryzysu oraz przyczyny i przebieg kryzysu jak też różne strategie zarządzania organizacją w kryzysie. Rozdział trzeci zawiera studium przypadku kryzysów w trzech przedsiębiorstwach: w przedsiębiorstwie lotniczym w latach 2007-2014, przedsiębiorstwie hutniczym w latach 2012 - 2016 oraz w przedsiębiorstwie branży chemicznej w latach 2010-2015.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Ekonomia, zarządzanie, marketing
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Psychologia »
    3. Psychologia stosowana
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-65929-65-5
  • ISBN druku: 978-83-65929-65-5
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych

Inni Klienci oglądali również

35,91 zł 39,90 zł
Do koszyka

Organizacja wycieczki i zielonej szkoły - 15 problemów z rozwiązaniami

Publikacja „Organizacja wycieczki i zielonej szkoły – 15 problemów z rozwiązaniami” to praktyczny, narzędziowy poradnik zawierający omówienie zasad organizacji wycieczek i wyjść szkolnych. Zapoznaj się z konkretnymi wska...
88,20 zł 98,00 zł
Do koszyka

Zarządzanie wartością spółki kapitałowej. Podręcznik akademicki

Zarządzanie wartością to koncepcja, która stała się obecnie podstawowym narzędziem kierowania przedsiębiorstwem. Poszerza ona zakres finanso­wych celów działalności przedsiębiorstwa o troskę nie tylko o własne interesy, ale także o re...
19,80 zł 22,00 zł
Do koszyka

Współczesne koncepcje zarządzania w organizacjach

Opracowanie prezentuje zarówno teoretyczne, jak i empiryczne ujęcie różnorodnych problemów zarządzania w zakresie nowoczesnych koncepcji i metod zarządzania, z uwzględnieniem zagadnień o charakterze strategicznym, z którymi ...
37,80 zł 42,00 zł
Do koszyka

Aktualne problemy prawa Polski i Ukrainy

Tom stanowi swoistą kontynuację publikacji „Aktualne problemy współczesnego konstytucjonalizmu (na przykładzie Ukrainy i Rzeczypospolitej Polskiej)”, jaka ukazała się w 2017 r. w Kijowie, w koedycji obu uniwersytetów. Przyjęty...
68,40 zł 76,00 zł
Do koszyka

Nowe kierunki w organizacji i zarządzaniu. Organizacje, konteksty, procesy zarządzania

Autorzy podręcznika prezentują w nim wybrane istotne kierunki i tendencje w naukach o organizacji i zarządzaniu, które są powszechnie znane w Europie i Stanach Zjednoczonych, a z którymi polski czytelnik do tej pory miał ograniczony konta...
30,60 zł 34,00 zł
Do koszyka

Zarządzanie szkołą XXI wieku. Perspektywa menedżerska

Książka Zarządzanie szkołą XXI wieku. Perspektywa menedżerska prezentuje tezę o upodabnianiu się roli dyrektora szkoły publicznej do roli menedżerskiej realizowanej w organizacjach gospodarczych. Zmiany w polskiej gospodarce, wynikające przede wszystki...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!