0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Dorośli reklamują dzieci kupują

(eBook)

Kindermarketing i psychologia

0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Warszawa, 2010

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Autor: Aleksandra Jasielska, Renata Anna Maksymiuk

  • Wydawca: Scholar

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 20,00 zł
14,00 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Dorośli reklamują dzieci kupują

Reklamy kierowane do dzieci wywołują dużo emocji i kontrowersji, traktowane są jako ogromne zagrożenie społeczne. Głównego winowajcę upatruje się w mediach – propagujących konsumpcyjny styl życia i odpowiedzialnych za materialistyczną postawę najmłodszych.
Książka "Dorośli reklamują, dzieci kupują" opisuje wpływ działań marketingowych na dzieci i młodzież w sposób obiektywny, na podstawie rzetelnych badań.
Przedstawiono w niej:
- kształtowanie się zachowań konsumenckich (głównie wpływ rodziców, rówieśników, mediów);
- działania marketingowe adresowane do dzieci (reklama, marketing wirusowy, szeptany, peer-to-peer itp.);
- pozytywne i negatywne społeczne konsekwencje reklamy kierowanej do dzieci i młodzieży;
- praktyczne wskazówki, jak reagować na działania nieetyczne lub naruszające zapisy prawne.

„Książka ta może służyć jako rodzaj poradnika dla rodziców, podpowiadającego, jak pomagać własnym dzieciom w odnalezieniu się w świecie konsumpcji”.
dr hab., prof. UW, Dominika Maison

„Dzięki książkom takim jak ta możliwy jest – choć brzmi to dzisiaj jak oksymoron – konsumeryzm rozumny. Jest to w istocie pierwszy w Polsce podręcznik wychowania do życia w społeczeństwie konsumpcyjnym”.
dr hab., prof. UMK, Tomasz Szlendak

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Pedagogika, edukacja
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Psychologia
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Psychologia »
    3. Psychologia ogólna
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Psychologia »
    3. Psychologia społeczna
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Psychologia »
    3. Psychologia stosowana
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-7383-458-3
  • ISBN druku: 978-83-7383-458-3
  • Liczba stron: 182
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wprowadzenie 9
Rozdział 1
Świat wokół nas, czyli o warunkach, w jakich żyjemy   14
1.1. Nowe technologie i nowe media  14
1.2. Zmiany na rynku zabawek  17
1.3. Rola dorosłych  19
Rozdział 2
Młody rynek, czyli o potencjale konsumenckim dzieci i młodzieży 23
2.1. Rynek pierwotny  24
2.2. Rynek wpływowy  26
2.3. Rynek przyszły  28
Rozdział 3
Rozwój konsumentów, czyli o zmianach postępujących z wiekiem  30
3.1. Prawidłowości rozwoju dzieci  32
3.2. Rozwój współczesnych nastolatków  36
Rozdział 4
Socjalizacja konsumenta, czyli skąd dzieci wiedzą,
jak robić zakupy  41
4.1. Wpływ rodziny  44
4.2. Rola rówieśników  49
4.3. Oddziaływania mass mediów 53
4.4. Rodzice, rówieśnicy, media i… – zasada synergii  58
Rozdział 5
Reklama i inne działania promocyjne, czyli jak marketerzy
wpływają na konsumenta   60
5.1. Podstawy marketingu mix    60
5.2. Strategie wykorzystywane w marketingu młodzieżowym    63
5.2.1. Marketing szeptany  65
5.2.2. Peer-to-peer promotions  66
5.2.3. Marketing wirusowy  67
5.2.4. Trendsetting  68
5.2.5. Kluby nastolatków    70
5.2.6. Wirtualne społeczności  70
5.2.7. Reklamorozrywka   72
5.2.8. Product placement w filmach i grach komputerowych  74
5.2.9. Marketing zintegrowany i sieciowy 76
5.3. Etyczny marketing – edukacja i zaangażowanie społeczne   77
Rozdział 6
Reklama dla młodych konsumentów, czyli o tworzeniu reklam
i ich odbiorze przez najmłodszych  79
6.1. Dzieci jako odbiorcy reklam  80
6.2. Młodzież jako odbiorcy reklam 83
6.3. Dzieci w reklamie  83
Rozdział 7
Społeczne oddziaływanie reklamy, czyli o wpływie niezamierzonym  91
7.1. Pozytywne niezamierzone oddziaływanie reklamy  94
7.1.1. Dostarczanie rozrywki  94
7.1.2. Wspieranie twóczości  95
7.1.3. Inspiracja folkloru dziecięcego  96
7.1.4. Edukacja konsumencka i nie tylko   98
7.1.5. Promowanie zdrowego stylu życia    99
7.1.6. Rozumienie zachowań i norm społecznych   100
7.1.7. Źródło wartości estetycznych  101
7.2. Negatywne niezamierzone oddziaływanie reklamy   102
7.2.1. Postawa materialistyczna  104
7.2.2. Prokonsumpcyjny model życia  104
7.2.3. Konflikt z rozdzicami 105
7.2.4. Zagrożenie samooceny  106
7.2.5. Niezdrowe nawyki żywieniowe  107
7.2.6. Poczucie bycia oszukanym  108
7.2.7. Deprecjacja języka  109
7.2.8. Utrwalanie stereotypów 110
7.2.9. Pozytywny stosunek wobec tytoniu i alkoholu 111
7.2.10. Modelowanie zachowań antysocjalnych  111
7.2.11. Wzorce zachowań autodestruktywnych  113
Rozdział 8
Co i komu wolno, czyli o zasadach działalności reklamowej  115
8.1. Marketerzy  118
8.2. Organizacje rządowe i pożytku publicznego 119
8.3. Środowisko szkolne 121
8.4. Rodzice i opiekunowie 124
Rozdział 9
Interwencja, czyli co jeszcze można zrobić 127
9.1. Prawo  128
9.2. Branża  128
9.3. Społeczeństwo  129
9.4. Szkoła  131
9.5. Rodzina  131
Zakończenie  140
Słowniczek 141
Literatura 144
Załączniki  158

Inni Klienci oglądali również

93,60 zł 104,00 zł
Do koszyka

Zalecenia leczenia żywieniowego u dzieci 2021

Oficjalna publikacja Polskiego Towarzystwa Żywienia Klinicznego Dzieci (PTŻKD).Nowelizacja „Standardów leczenia żywieniowego w pediatrii 2017. Rezultat współpracy pediatrów, gastroenterologów dziecięcych i neonat...
4,50 zł 5,00 zł
Do koszyka

Hiszpański dla dzieci 6-8 lat. Zima. Ćwiczenia

Edukacyjna książka dla dzieci, zawierająca różnorodne ćwiczenia ułatwiające naukę języka hiszpańskiego w nauczaniu wczesnoszkolnym.Za pomocą tej książki Twoje dziecko pozna różnorodne słówka, dotyczące pór roku, a w sz...
41,30 zł 59,00 zł
Do koszyka

Tworzenie i obróbka filmów dla dzieci

Wideo to dla nas zwykle krótkie, zarejestrowane telefonem filmy albo superprodukcje z ogromną ilością efektów specjalnych. Jeśli nigdy wcześniej nie próbowałeś stworzyć filmu, ta książka jest właśnie dla Ciebie.Tworzenie i ob...
17,10 zł 19,00 zł
Do koszyka

Uwarunkowania rozwoju motorycznego dzieci wiejskich w świetle wybranych czynników środowiskowych

Ruch, który jako atrybut życia, warunkuje ciągłe dostosowanie się organizmu do zmian środowiska naturalnego, decydował nie tylko o przetrwaniu pojedynczego człowieka, ale także gatunku ludzkiego. Wzrastający poziom rozwoju cywilizacyjnego w znacznym...
8,10 zł 9,00 zł
Do koszyka

Katechizm polskiego dziecka

- Kto ty jesteś? - Polak mały to słowa znane polskim dzieciom od ponad stu lat. Katechizm polskiego dziecka ukazał się po raz pierwszy we Lwowie w 1900 roku i cały czas jest najbardziej rozpoznawalną książką dla dzieci szerzącą wartości patriotyczne. I...
11,07 zł 12,30 zł
Do koszyka

Dzieci szczęścia

Dzieci szczęścia - prześliczna i wzruszająca opowieść o miłości i szczęśliwej i nieszczęśliwej, o ludzkim losie, o życiu i o śmierci... Tragiczny romans napisany po mistrzowsku przez znakomicie władającą piórem Walerię Marrené-Morzkowską...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!