• Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Newsletter
  • Pomoc
  • Kontakt
0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY
dostawa 0 zł

"Z Teorii i Praktyki Dydaktycznej Języka Polskiego". T. 23 (ePrasa)

0.00  (0 ocen)
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły
  • Wydanie: Katowice, 1, 2014

  • Seria / cykl: Prace Naukowe UŚ; Dydaktyka Języka i Literatury Polskiej

  • Redakcja naukowa: Helena Synowiec

  • Wydawca: Uniwersytet Śląski

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
25,20 zł
22,68 zł
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 2,52 zł
Wysyłka:
online
Dodaj do schowka

"Z Teorii i Praktyki Dydaktycznej Języka Polskiego". T. 23

Kolejny tom wydawnictwa ciągłego adresowany jest do polonistów, studentów polonistyki, dydaktyków języka ojczystego i literatury oraz do pedagogów. Zamieszczone w nim artykuły uwzględniają problemy kształcenia polonistycznego we współczesnej szkole, takie jak m.in.: przygotowanie studentów do interpretacji tekstów poetyckich, wyzwalanie przez nauczycieli twórczej postawy uczniów, możliwości dialogu z tradycją literacką na lekcjach, "czytanie" obrazu, analiza tekstów reklam jako tekstów kultury, przydatność publikacji wspomnieniowej o zasięgu regionalnym do badań językowo-kulturowych i działań edukacyjnych. Kilka artykułów dotyczy dyskursu szkolnego i związanej z nim aktualnej problematyki: wulgaryzacji języka, komunikatywności podręczników do plastyki i muzyki, przenikania się słowa i obrazu w publikacjach adresowanych do uczniów, sposobów opracowania wybranych zagadnień gramatycznych w podręcznikach dawnych i najnowszych. Ponadto w tomie zamieszczono recenzje kilku – przydatnych w teoretycznym i praktycznym przygotowaniu polonistów – publikacji. Tom wzbogaci warsztat dydaktyczny nauczycieli i studentów oraz skłoni ich do refleksji nad rolą języka polskiego w rozwijaniu osobowości uczniów.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Pedagogika
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Literatura popularnonaukowa
  • Redakcja: Helena Synowiec
  • Język wydania: polski
  • ISSN: 2353-9577
  • Liczba stron: 226
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
SPIS RZECZY

I. Edukacja literacka i kulturowa

Ewa JASKÓŁOWA: Jak uniwersytet przygotowuje przyszłych nauczycieli polonistów do nauczania interpretacji? / 7

Elżbieta DUTKA: Pytania o duszę. Dialog z tradycją literacką na lekcjach języka polskiego w liceum jako przybliżanie współczesności / 17

Izabela ŁUC: Przygotowanie uczniów do odbioru tekstów reklam komercjalizujących obraz sztuki / 35

Danuta BULA: O potrzebie postawy twórczej nauczyciela / 53

Małgorzata WÓJCIK-DUDEK: Od Zuhanden do Vorhanden, czyli od Diega Velázqueza do Mirosława Bałki / 67

Daniela DYLUS: Śląski Pasek? Uwagi o książce Z pamiętnika Westfaloka i jej przydatności w edukacji / 77

II. Edukacja językowa

Emilia CZARNOTA: Nauczyciel polonista wobec wulgaryzacji języka uczniów / 89

Diana JAGODZIŃSKA: O trudnościach w opisywaniu tekstów wspomnieniowych (refleksje filologiczne) / 101

Małgorzata BORTLICZEK: Obraz i słowo — o stylu popularnonaukowym w publikacjach dla dzieci / 111

Urszula KOPEĆ, Karolina MAZUR: O tytułach opowiadań uczniowskich / 133

Aleksandra ZOK-SMOŁA: Uwagi o spójnikach w podręcznikach szkolnych — dawniej i dziś / 141

Anna ŁOBOS: Udział części mowy w wybranych podręcznikach do nauczania muzyki i plastyki w klasach IV—VI szkoły podstawowej / 155

Recenzje

Katarzyna Maria PŁAWECKA: Przygotowanie polonistyczne uczniów wiejskich gimnazjów w perspektywie dalszego kształcenia (na przykładzie gminy Laskowa) (Maria SIENKO) / 167

Odmiany polszczyzny w szkole. Red. Helena Synowiec przy współudziale Marty Kubarek (Małgorzata KITA) / 175

Style współczesnej polszczyzny. Przewodnik po stylistyce polskiej. Red. Ewa Malinowska, Jolanta Nocoń, Urszula Żydek-Bednarczuk (Maria WACŁAWEK) / 185

Uczeń w roli mówcy. Inspiracje i wskazówki metodyczne. Red. Agnieszka Kania, Łucja Staniczek (Ewa JASKÓŁOWA) / 191

Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych. T. 1. Red. Anna Guzy, Danuta Krzyżyk. T. 2. Red. Anna Guzy, Bernadeta Niesporek-Szamburska (Diana JAGODZIŃSKA) / 197

Iwona Gralewicz-Wolny, Beata Mytych-Forajter: Uwolnić Pippi! Twórczość dla dzieci wobec przemian kultury (Małgorzata WÓJCIK-DUDEK) / 201

Karolina Kusek: Pomiędzy tęczą a błotnym kamieniem i Gdy oniemieli wieszcze… Wiersze wybrane i nowe. Red. Dariusz T. Lebioda (Bernadeta NIESPOREK-SZAMBURSKA) / 207

Krystyna Zabawa: Rozpoczęta opowieść. Polska literatura dziecięca po 1989 roku wobec kultury współczesnej (Ewa OGŁOZA) / 213

Indeks osobowy / 215
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
(pdf)