0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Odmiany polszczyzny w szkole

(eBook)

Teoria i praktyka

0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Katowice, 2013

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Seria / cykl: Prace Naukowe UŚ; Dydaktyka Języka i Literatury Polskiej

  • Redakcja naukowa: Helena Synowiec, Marta Kubarek

  • Wydawca: Uniwersytet Śląski

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 25,20 zł
22,68 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Odmiany polszczyzny w szkole

W monograficznym tomie zbiorowym zamieszczono kilkanaście artykułów, w których autorzy językoznawcy i dydaktycy języka podejmują problemy zróżnicowania odmian współczesnej polszczyzny w kontekście edukacji polonistycznej. Uwzględniają odmiany językowe, którymi uczniowie posługują się w szkolnych i pozaszkolnych sytuacjach komunikacyjnych, analizują umiejętności dzieci i młodzieży w zakresie używania polszczyzny ogólnej (standardowej). W kręgu zainteresowań autorów znalazły się odmiany: środowiskowa (socjolekt młodzieżowy), dialektalna i medialna oraz ich wpływ na język wypowiedzi uczniowskich. Większość artykułów ma charakter badawczy – autorzy odwołują się do wyników swoich analiz, dzielą się refleksją teoretyczną i formułują konkluzje ważne dla praktyki dydaktycznej, dotyczące doceniania w szkole wiedzy o odmianach współczesnego języka polskiego oraz kształcenia umiejętności komunikacyjno-językowych uczniów. Publikacja jest adresowana do dialektologów, dydaktyków języka, pedagogów i nauczycieli polonistów.

Recenzja książki ukazała się w czasopiśmie „Z Teorii i Praktyki Dydaktycznej Języka Polskiego”. T. 23, s. 175–184 (Autorka recenzji: Małgorzata Kita).

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Pedagogika, edukacja
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Literatura popularnonaukowa
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Nauki humanistyczne »
    3. Filologia polska
  • Redakcja: Helena Synowiec, Marta Kubarek
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-8012-237-6
  • Liczba stron: 242
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Spis treści

Słowo wstępne (Helena Synowiec) / 7

Jadwiga Kowalikowa
Jak się mówi i pisze w szkole? Szkic do pejzażu dydaktycznego szkolnych odmian językowych / 9

Regina Pawłowska
Moda czy skuteczność w prakseologii nauczania języka polskiego w szkole / 24

Jadwiga Wronicz
Gwara, dialekt, język regionalny / 33

Leszek Bednarczuk
Głos w dyskusji nad mową mieszkańców Śląska / 42

Helena Synowiec
Zróżnicowanie terytorialne polszczyzny a edukacja językowa / 50

Barbara Boniecka
Czy rozmowy młodzieży są taktyczne? / 66

Halina Wiśniewska
Życie wulgaryzmów w ciągu dwu wieków (1764–1994) / 86

Urszula Żydek-Bednarczuk
Odmiana medialna w szkole / 99

Łucja Dawid
Teksty literackie dla netgeneracji w kształceniu językowym / 112

Małgorzata Pietrzak
Odmiany polszczyzny w praktyce bibliotecznej, w pracy z czytelnikiem i użytkownikiem / 129

Krystyna Gąsiorek
Sprawność językowa i propozycje jej kształcenia w klasach I–III szkoły podstawowej / 142

Danuta Krzyżyk
Frazeologizmy o rodowodzie mitologicznym piętą Achillesa gimnazjalistów? Wyniki badań / 170

Aleksandra Zok-Smoła
Uwagi o stylu wypowiedzi pisemnych uczniów szkół podstawowych / 189

Anna Łobos
Czytelność tekstu w wybranych podręcznikach do nauczania muzyki w szkole podstawowej / 202

Marta Mytko
Motywy dojrzewania biologicznego w podręcznikach gimnazjalnych (uwagi o semantyce i kształcie językowym) / 220
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
(pdf)
Brak informacji

Inni Klienci oglądali również

18,90 zł 21,00 zł
Do koszyka

Korespondencja zewnętrzna w szkole

E-book stanowi formę niezbędnika na temat opracowywania tradycyjnej i współczesnej korespondencji. Zawiera konkretne porady poparte przykładami z życia szkoły. Materiał podzielony jest na 2 części: Poczta elektroniczna i Pisma tradycyjne.<...
28,35 zł 31,50 zł
Do koszyka

Przemoc i agresja w szkole. Od rozpoznania przyczyn do sposobów przeciwdziałania

W szkole spotykają się różne typy przemocy – m.in. wpisana w system edukacji i nieusuwalna z niego przemoc symboliczna, czy też ta, wynikająca z funkcjonowania jednostki w rodzinie czy grupie rówieśniczej. Przenikanie się tych sfer ...
20,21 zł 22,45 zł
Do koszyka

Odkrywanie tajemnic polszczyzny biblijnej

Antologia prezentuje dokonania łódzkich językoznawców na polu (wieloaspektowego) poznania polszczyzny biblijnej – zarówno dawnej, jak i współczesnej, a także „dialogu” współczesnej z dawną. Widać w n...
13,50 zł 15,00 zł
Do koszyka

Ze studiów nad polszczyzną kresową t.3

Istota dialektów kresowychJęzyk polski na kresach wschodnich po II wojnie światowejDialekt południowokresowyDialekt północnokresowyBadania nad polszczyzną kresowąDialekty kresowe w literaturze pięknej
37,80 zł 54,00 zł
Do koszyka

Ethos rycerski i jego odmiany

Esej z pogranicza historii i socjologii kultury oraz nauki o moralności. Autorka analizuje koncepcję ethosu (rozumianego jako styl życia jakiejś społeczności, ogólna orientacja jakiejś kultury, przyjęta przez nią hierarchia wartości) rycerskiego...
44,80 zł 64,00 zł
Do koszyka

Uczeń z lekką niepełnosprawnością intelektualną w szkole ogólnodostępnej

Inkluzja edukacyjna nie jest nurtem wewnętrznie spójnym, jak wiele innych nurtów kształcenia i wychowania podlega przemianom i rozwarstwieniom. Można przyjąć, że istnieje jednak jej pewne kontinuum rozwojowe. Obrazuje je przejście od inkl...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!