0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY
Pobierz fragment
Wybierz format pliku:
Pobierz

Wycena przedsiębiorstwa

(eBook)

Podejście scenariuszowe

0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Warszawa, 2015

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Autor: Karolina Daszyńska-Żygadło

  • Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN

  • Formaty:
    ePub mobi (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 64,00 zł
Najniższa cena z 30 dni: 44,80 zł
Cena produktu

Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.

Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.

Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.

44,80 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Wycena przedsiębiorstwa

Książka prezentuje proces wyceny zintegrowany z procesem prognozowania sprzedaży, wykorzystujący metodę scenariuszy do określenia przedziału wartości oraz pokazuje zależności między poszczególnymi etapami tych procesów. Może stanowić głos w dyskusji nad standaryzacją procedur wyceny, szczególnie metodami dochodowymi, gdzie istotne znaczenie ma analiza fundamentalna wycenianego podmiotu oraz ocena otoczenia, w którym ten podmiot funkcjonuje. Publikacja jest przewodnikiem wskazującym jak przeprowadzić wycenę metodami dochodowymi, stosując zintegrowane podejście, tj. traktując firmę jako organizm funkcjonujący w szerszym otoczeniu. Analiza przykładów rzeczywistych oraz powołania na dane źródłowe, opracowania i raporty branżowe może dać cenne wskazówki praktyczne analitykom przeprowadzającym wyceny przedsiębiorstw. Przeznaczona dla osób zajmujących się finansami przedsiębiorstw, a w szczególności wyceną przedsiębiorstw w praktyce biznesu oraz dla pracowników naukowych i studentów kierunków finansowych.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Ekonomia, zarządzanie, marketing
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-01-18247-2
  • ISBN druku: 978-83-01-18128-4
  • Liczba stron: 268
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wstęp                            	7

1. Wartość rynkowa przedsiębiorstwa                	13

1.1. Pojęcie wartości rynkowej przedsiębiorstwa – definicja i standard wartości         	13
1.2. Metody wyceny przedsiębiorstwa                	18
1.2.1. Klasyfikacja metod wyceny                     	18
1.2.2. Dochodowe metody wyceny                   	20
1.3. Struktura modeli wyceny opartych na wolnych przepływach gotówkowych         	23
1.3.1. Modele wyceny oparte na wolnych przepływach gotówkowych         	23
1.3.2. Wolne przepływy gotówkowe                  	24
1.3.3. Koszt i struktura kapitału                  	25
1.3.4. Wartość rezydualna                  	32
1.4. Wybrane nośniki wartości przedsiębiorstwa                	36
1.4.1. Identyfikacja nośników wartości               	36
1.4.2. Stopa wzrostu sprzedaży                  	41
1.4.3. Operacyjna marża zysku                  	44
1.4.4. Inwestycje                        	45
1.4.5. Okres wzrostu wartości                   	46
1.5. Kształtowanie wartości przedsiębiorstwa – porównanie wybranych mierników zarządzania wartością                        	49
1.6. Shareholder Value Added (SVA)                  	51

2. Strategiczna analiza przedsiębiorstwa i jego otoczenia            	56

2.1. Strategia przedsiębiorstwa                   	56
2.2. Analiza strategiczna w wycenie przedsiębiorstwa                	58
2.2.1. Definicja i zakres analizy strategicznej               	58
2.2.2. Metody i narzędzia analizy makrootoczenia             	58
2.2.3. Metody i narzędzia analizy otoczenia konkurencyjnego            	63
2.2.4. Analiza pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstwa             	67
2.3. Metody analizy potencjału wzrostu przedsiębiorstwa          	73
2.4. Wybrane macierze analizy portfelowej w ocenie potencjału strategicznego przedsiębiorstwa                         	80
2.5. Cykl życia przedsiębiorstwa                      	83

3. Budowa scenariuszy przyszłości – prognoza warunków otoczenia przedsiębiorstwa jako podstawa założeń do wyceny                   	88

3.1. Proces prognozowania                        	88
3.1.1. Metoda i reguła prognozowania               	88
3.1.2. Klasyfikacje metod prognozowania                	89
3.2. Rola prognoz sprzedaży                     	94
3.3. Prognoza sprzedaży a plan sprzedaży                  	96
3.4. Podejścia do prognozowania sprzedaży               	98
3.5. Etapy budowy prognozy sprzedaży                     	100
3.6. Metoda scenariuszy                     	105
3.6.1. Definicje, przegląd metod, możliwości zastosowania         	105
3.6.2. Etapy tworzenia scenariuszy                   	111
3.6.3. Scenariusze w zarządzaniu ryzykiem               	115

4. Proces wyceny przedsiębiorstwa zintegrowany z procesem prognozowania sprzedaży – podejście scenariuszowe                      	121

4.1. Koncepcja zintegrowanego procesu wyceny                	121
4.2. Procedura wyceny zastosowana dla wybranych liderów branży browarniczej – studium przypadku                         	126
4.2.1. Analiza czynników makrootoczenia oraz ocena ich oddziaływania         	128
4.2.2. Analiza branży browarniczej                   	136
4.2.2.1. Analiza otoczenia konkurencyjnego          	136
4.2.2.2. Mapa grup strategicznych                	144
4.2.3. Analiza strategiczna i pozycji konkurencyjnej Kompanii Piwowarskiej ASA    	146
4.2.4. Analiza strategiczna i pozycji konkurencyjnej Grupy Żywiec SA      	150
4.2.5. Analiza finansowa Kompanii Piwowarskiej SA i Grupy Żywiec SA         	153
4.2.6. Budowa modelu prognozy sprzedaży               	168
4.2.7. Budowa modelu wyceny                  	172
4.2.8. Scenariusze przyszłości dla Kompanii Piwowarskiej SA i Grupy Żywiec SA    	179
4.2.9. Szacowanie i analiza wartości rynkowej Kompanii Piwowarskiej SA w scenariuszach                      	197
4.2.10. Szacowanie i analiza wartości rynkowej Grupy Żywiec SA w scenariuszach    	217
4.3. Analiza wpływu prognozowanych wielkości sprzedaży na wycenę       	239

Zakończenie                         242

Literatura                            245	
Spis rysunków                        254
Spis tabel                              256
Załącznik A. Uzupełnienie wybranych zagadnień teoretycznych         	259
Indeks	265

Inni Klienci oglądali również

47,70 zł 53,00 zł
Do koszyka

Jak zakładać przedsiębiorstwa w krajach europejskich

Poradnik pełni rolę doradcy dla osób zainteresowanych uruchomieniem działalności gospodarczej w europejskich krajach, a następnie jej prowadzeniem. Omówiono w nim krok po kroku wszystkie czynności, jakie należy wykonać by prawidłowo przyg...
34,02 zł 37,80 zł
Do koszyka

Wpływ kraju i sektora oraz wielkości przedsiębiorstwa na strukturę kapitału przedsiębiorstw w krajach Unii Europejskiej

W książce przedstawiono ocenę porównawczą roli kraju, sektora i wielkości podmiotu w kształtowaniu struktury kapitału przedsiębiorstw w wybranych krajach Unii Europejskiej. W części teoretycznej dokonano przeglądu wyników dotychczasowych ...
49,50 zł 55,00 zł
Do koszyka

Kapitał klienta w budowaniu wartości przedsiębiorstwa

Wymiana wartości pomiędzy przedsiębiorstwem i klientem odbywa się w warunkach dynamicznych zmian otoczenia, co z perspektywy realizacji celów przedsiębiorstwa oznacza m.in. konieczność: ustawicznej rekombinacji działań, rekonstrukcji map biznesu...
107,10 zł 119,00 zł
Do koszyka

Wycena nieruchomości

W książce znajdziesz komentarze do wybranych przepisów:ustawy o gospodarce nieruchomościami związanych z wycenami nieruchomości orazrozporządzenia Rady Ministrów w sprawie wyceny nieruchomości i sporządzania operatu s...
3,06 zł 3,40 zł
Do koszyka

Wartość płynności w bieżącym zarządzaniu finansami. Rozdział 1. Płynność finansowa przedsiębiorstwa

Jednym z wielu obszarów zarządzania przedsiębiorstwem, jest zarządzanie finansami przedsiębiorstwa. Jest to dość specyficzna sfera zarządzania zasobami. Źródłami tych zasobów i strumieniami generowanymi przez przedsiębiorstwo. Od j...
68,40 zł 76,00 zł
Do koszyka

Pomiar kapitału klienta w kontekście kreowania wartości przedsiębiorstwa

We współczesnych procesach kreowania wartości, klient coraz częściej uznawany jest za podstawowy zasób, którego potencjał przesądza o kapitałowym zasileniu przedsiębiorstwa. Wartość tego zasobu, z perspektywy realizacji celó...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!