0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY
Podręczniki akademickie »


Wstęp do wiedzy o grach tradycyjnych (eBook)

0.00  (0 ocen)
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły
  • Wydanie: Katowice, 1, 2013

  • Seria / cykl: Prace Naukowe UŚ; Sztuka i Dydaktyka

  • Autor: Remigiusz Kopoczek

  • Wydawca: Uniwersytet Śląski

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
34,44 zł
31,00 zł
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 3,44 zł
Wysyłka:
online
Dodaj do schowka

Wstęp do wiedzy o grach tradycyjnych

Książka stanowi kompendium wiedzy na temat historii gier tradycyjnych, ich funkcji i znaczenia w dziejach rozwoju społeczeństw. Zbiera wiadomości dotyczące poszczególnych grup gier oraz szczegółowo prezentuje ich zasady. W pięciu rozdziałach zostały omówione zagadnienia związane z samymi pojęciami „gra” i „ zabawa”, gry planszowe, karciane, hazardowe oraz domino i układanki. Niewątpliwym atutem książki jest bogaty materiał ilustracyjny.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Literatura popularnonaukowa
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-8012-250-5
  • Liczba stron: 124
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Spis treści

Wstęp / 7 

U podstaw pojęć „zabawa” i „gra”. Uwagi ogólne / 9
Wprowadzenie / 9
Ludyzm jako zjawisko historyczne / 10
Gry i zabawy w kulturze ludowej. Przykłady z folkloru polskiego / 12
Z problematyki klasyfikacji gier i zabaw / 14

Gry planszowe / 21
Uwagi wstępne / 21
Pachisi i jej warianty / 22
Tryktrak i gry tryktrakowe / 27
Gry spiralne / 33
Młynek / 37
Go / 42
Gry oblężnicze / 45
Mankala / 49
Szachy i ich odmiany / 52
Warcaby / 67
Inne gry planszowe z wykorzystaniem szachownicy i warcabnicy / 73
Pozostałe gry planszowe / 82

Domino oraz inne układanki / 85

Karty i gry karciane / 89
Historia / 89
Gry karciane / 96
Systematyka gier według Nikołaja Rozalijewa / 99
Pasjanse / 104

Gry hazardowe / 107
Kości / 108
Poker / 109
Ruletka / 111
Inne gry hazardowe / 113

Zakończenie / 115

Bibliografia / 117

Summary / 119
Zusammenfassung / 119
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
(pdf)
Brak informacji
Słowa kluczowe: gry historia zabawa

Inni Klienci oglądali również

2,30 zł 2,50 zł
Do koszyka

Edukacja polonistyczna jako zobowiązanie. Powszechność i elitarność polonistyki. T. 2 - 13 (Wy)Grać na polskim! — gry dydaktyczne jako metody wspomagające proces edukacji na różnych etapach kształcenia

„Tom drugi publikacji gromadzi artykuły, których autorzy skupili się na zagadnieniach sposobów nauczania, dobrych praktyk nauczycielskich oraz na kwestiach tak bardzo społecznie dyskutowanych, a dotyczących systemu egzaminów....
1,85 zł 2,00 zł
Do koszyka

Transdyscyplinarność badań nad komunikacją medialną. T. 1: Stan wiedzy i postulaty badawcze - 10 O potrzebie perspektywy multimedialnej w badaniach stylistycznych

Naczelną ideę niniejszego tomu stanowi refleksja nad sposobami uprawiania badań komunikacji w mediach. Uczeni z Uniwersytetu Śląskiego – reprezentujący różne dyscypliny naukowe: socjologię, medioznawstwo, kulturoznawstwo, pedagogikę, lingw...
4,50 zł 5,00 zł
Do koszyka

Transformacja regionu przemysłowego w kierunku regionu wiedzy - 07 Rozdz. 6, cz. 2. Analiza cech kierunków przemian rozwojowych w regionie przemysłowym

Przedstawiona książka stanowi zwięzłą analizę aktualnych opinii najważniejszych aktorów regionalnych – przedsiębiorców, decydentów i ekspertów – na temat szans rozwojowych województwa śląskiego przy uwzglę...
4,61 zł 5,00 zł
Do koszyka

Transformacja regionu przemysłowego w kierunku regionu wiedzy - 09 Rozdz. 6, cz. 4. Analiza cech kierunków przemian rozwojowych w regionie przemysłowym

Przedstawiona książka stanowi zwięzłą analizę aktualnych opinii najważniejszych aktorów regionalnych – przedsiębiorców, decydentów i ekspertów – na temat szans rozwojowych województwa śląskiego przy uwzglę...
4,60 zł 4,99 zł
Do koszyka

Wstęp do filozofii

Tekst należący do wczesnej twórczości Brzozowskiego — do tzw. filozofii czynu — o której nie pisze się tak często, jak o jego późniejszej twórczości okresu „filozofii pracy". Głównymi bohaterami...

Kulturowe gry w „Grze o tron” - 01 Tworzenie quasi-średniowiecznego świata w cyklu Pieśń lodu i ognia G.R.R. Martina

Monografia powstała w ramach spotkań Studenckiego Koła Badaczy Kultury Popularnej „Matriks” na Uniwersytecie Śląskim. Młodzi badacze kultury popularnej, wykorzystując wiedzę adeptów dyscyplin, jakie zgłębiają na studiach: kulturoznaw...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!
 
Uwaga: Nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celu dostosowaniaserwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz w celach statystycznych i reklamowych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy badawcze. W programie służącym do obsługi Internetumożna zmienić ustawienia dotyczące cookies Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza,że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce Prywatności.