Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.
Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.
Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.
Umiejętność radzenia sobie w otoczeniu międzynarodowym jest jedną z najważniejszych kompetencji każdego menedżera. Podstawą sukcesu menedżera jest właściwa
komunikacja. Aby ten cel osiągnąć, niezbędne jest zrozumienie postaw oraz zwyczajów współpracowników i przełożonych. Zadanie to jest utrudnione gdy pracuje się w otoczeniu międzynarodowym, w którym ścierają się różne postawy, wynikające z odmiennych uwarunkowań kulturowych. Uwzględnienie tych różnic w zarządzaniu zasobami ludzkimi jest bardzo ważne dla powodzenia każdego przedsięwzięcia.
Autorka opisuje czym jest kultura narodowa, jakie są jej wymiary i artefakty. W przystępny sposób omawia wpływ kultury na poszczególne elementy zarządzania zasobami ludzkimi w organizacji. Charakteryzuje kulturę narodową m.in. Francji, Anglii, Szwecji czy Japonii, opisując jednocześnie praktyki zarządzania zasobami ludzkimi, przyjęte w tych krajach. Na koniec wskazuje problemy, które mogą wystąpić przy wprowadzaniu tych samych rozwiązań w różnych obszarach kulturowych.
Prosty język, przejrzysta struktura i zawarte przykłady sprawiają, że książkę czyta się szybko i przyjemnie. Jest ona znakomitym przewodnikiem zarządzania w otoczeniu międzynarodowym, skierowanym do menedżerów, pracowników działów HR, a także wszystkich, którzy łączą swoją karierę z międzynarodową organizacją.
Wstęp 7 Rozdział 1. Kultura narodowa a zarządzanie organizacją 11 1.1. Czym jest kultura? 11 1.2. Typologie kultur narodowych 22 1.3. Klasyfikacje kulturowe 37 Rozdział 2. Zarządzanie organizacją w perspektywie kultury narodowej 42 2.1. Wpływ kultury narodowej na zarządzanie organizacją 42 2.2. Zarządzanie zasobami ludzkimi w kontekście wpływów kultury narodowej 48 2.2.1. Wpływ kultury na dobór pracowników 60 2.2.2. Wpływ kultury na rozwój pracowników 67 2.2.3. Wpływ kultury na kształtowanie systemu wynagrodzeń 72 2.2.4. Wpływ kultury na kształtowanie warunków pracy 77 2.2.5. Wpływ kultury na kształtowanie systemu okresowych ocen pracowniczych 82 Rozdział 3. Implikacje kulturowe dla zarządzania zasobami ludzkimi w wybranych grupach kulturowych i krajach 88 3.1. Wschodnioazjatycki model zarządzania 88 3.2. Kulturowe uwarunkowania zarządzania zasobami ludzkimi w Japonii 93 3.3. Anglosaski model zarządzania 123 3.4. Kulturowe uwarunkowania zarządzania zasobami ludzkimi w Stanach Zjednoczonych 126 3.5. Europejski model zarządzania 148 3.6. Kulturowe uwarunkowania zarządzania zasobami ludzkimi we Francji 152 3.7. Kulturowe uwarunkowania zarządzania zasobami ludzkimi w Niemczech 176 3.8. Kulturowe uwarunkowania zarządzania zasobami ludzkimi w Szwecji 195 Rozdział 4. Trudności w transferze praktyk zarządzania zasobami ludzkimi 210 4.1. Implementacja praktyk z kraju macierzystego w przedsiębiorstwach z udziałem kapitału zagranicznego w Polsce 210 4.2. Problemy wynikające z transferu polityki i rozwiązań w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi w poszczególnych obszarach 221 Zakończenie 227 Bibliografia 231