0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY
Pobierz fragment
Wybierz format pliku:
Pobierz

Towards the Conceptualization of the Sphere of Interpersonal Relations in Amharic

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: 2008

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Autor: Ewa Wołk

  • Wydawca: Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 16,70 zł
15,03 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Towards the Conceptualization of the Sphere of Interpersonal Relations in Amharic

Praca sytuuje się w językoznawczych nurtach socjolingwistyki i pragmatyki językowej i dotyczy grzecznościowych wyrażeń językowych oraz ich uwarunkowań kulturowych, pokazanych na przykładzie języka amharskiego. Kontekst kulturowy, wyznaczający poprawność pragmatyczną struktur językowych, odnosi się do wielowiekowych tradycji Cesarstwa Etiopskiego, mocno zakorzenionego chrześcijaństwa, ale też zmian znaczonych epoką socjalizmu i przemian demokratycznych, z pozostającą w tle, ale przecież istotną, rzeczywistością afrykańską.

Autorka kładzie nacisk na zmiany językowe, które są śladem zmian w życiu społecznym, politycznym i kulturowym, analizując je głównie pod kątem funkcji i dystrybucji form adresu. Tzw. adresatywy postrzega jako kombinację środków leksykalnych i gramatycznych i pokazuje zmiany, jakie zachodzą w ich stosowaniu w wyniku przekształceń historycznych w społeczeństwie etiopskim.
Publikacja w języku angielskim.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Nauki humanistyczne »
    3. Filologia polska
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Nauki humanistyczne »
    3. Filologie obce
  • Język wydania: ??angielski_pl_PL??
  • ISBN: 978-83-235-2850-0
  • ISBN druku: 978-83-235-0520-4
  • Liczba stron: 126
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Acknowledgements	7
Abbreviations	8
Index of source texts	9
Introduction	11
Transliteration	16

I. The subject of research and methodology	18

	A short history of Amharic	18
	Language policy	19
	Source materials	25
	Questions and methodology	27

II. Honorifics in Amharic	30

	Sociolinguistic microcosm	30
	Amharic terms for honorifics	35
	Exponents of the honorifics category	38
	Summary	42

III. Communication at the public level	47

	Addressing citizens and rulers	47
	Orders and prohibitions	56
	Advertisements	60

IV. Expressive speech acts	63

	Everyday communication	63
	Special occasions	68

V. Nominal forms of address	78

	Kinship terms	78
	Expressing affection	88

VI. Changes: directions and tendencies	91

	Transformations in perception	91
	The evolution of ‘geta’	94

VII. The morpheme -ta and the sphere of personal relation	99

	Respect and non-respect	100
	Expressive speech acts	102
	Other personal contacts	103
	Ways of derivation	107

Conclusions	110
Index	116
Bibliography	122

Inni Klienci oglądali również

35,91 zł 39,90 zł
Do koszyka

Public relations. Wizerunek. Reputacja. Tożsamość

PR nie ma ostatnio dobrej prasy. Kojarzony jest bowiem z manipulowaniem informacją, czasem wręcz z kłamstwem, a często z tzw. czarnym PR-em. Zarazem firmy, rządy i wszelkie inne organizacje muszą posiąść umiejętność skutecznego komunikowania się ...
31,50 zł 35,00 zł
Do koszyka

Marketing polityczny a public relations

Tom 25. serii "Media początku XXI wieku" wydawanej we współpracy z Instytutem Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego."Pomysł na przygotowanie publikacji o związkach między marketingiem politycznym a public relations...
48,60 zł 54,00 zł
Do koszyka

Public relations w komunikowaniu społecznym i marketingu

Autorzy podjęli się trudnego zadania prezentacji aktualnej polskiej praktyki i teorii public relations w komunikowaniu społecznym i marketingu. Porządkują istniejące definicje i idee we wszystkich aspektach działalności tej dyscypliny tj. refleksywnym,...
53,10 zł 59,00 zł
Do koszyka

Public Relations w bankach wirtualnych

Książka Public relations w bankach wirtualnych to pionierska, nie tylko na polskim rynku publikacja, która w sposób kompleksowy obejmuje aktualną pro­blematykę funkcjonowania i komunikowania się z otoczeniem zdematerializowanych insty...
16,20 zł 18,00 zł
Do koszyka

Public Relations i marketing w sektorze publicznym

Niniejsza książka jest próbą refleksji nad problematykąmarketingu i public relations organizacji zaliczanych do szerokorozumianego sektora publicznego. Przynosi Czytelnikowi studiai szkice, których autorzy opisują wyzwan...
39,60 zł 44,00 zł
Do koszyka

Commercial Relations Between Arabs and Slavs (9th-11th centuries)

Napisana po angielsku monografia dotyczy stosunków słowiańsko-arabskich w najwcześniejszym okresie (IX-XI w.). Autor wykorzystuje mało zbadane źródła muzułmańskie, arabski i perskie. A monograph dealing with the trade relations between th...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!