0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY
Pobierz fragment
Wybierz format pliku:
Pobierz

Szkoła Główna. Tom 1

(eBook)

Kręgi wpływów

0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Warszawa, 2017

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Redakcja naukowa: Łukasz Książyk, Urszula Kowalczuk

  • Wydawca: Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego

  • Formaty:
    ePub mobi PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 16,70 zł
Najniższa cena z 30 dni: 10,80 zł
Cena produktu

Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.

Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.

Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.

15,03 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Szkoła Główna. Tom 1

Tom poświęcony historii Szkoły Głównej Warszawskiej, działającej w latach 1862–1869. Zawiera cenne informacje dotyczące organizacji uczelni, realizowanych programów nauczania, wybitnych wykładowców z nią związanych, miejsca tej instytucji w historiografii polskiej, a także teksty poświęcone obrazowi Szkoły Głównej w oczach jej uczniów i ówczesnego społeczeństwa.

Publikacja powstała w Instytucie Literatury Polskiej Wydziału Polonistyki UW we współpracy z naukowcami z ośmiu polskich ośrodków akademickich i badawczych.

Wyszliśmy z założenia, że jakkolwiek miejsce Szkoły Głównej w biografii zbiorowej pozytywistów i ich rówieśników jest doskonale znane, to wciąż warto pytać o doświadczenia indywidualne zarówno jej studentów, jak i wykładowców, o międzypokoleniowe więzi kształtowane na uczelni, a także o różne praktyki komunikacyjne, dzięki którym utrwalała się – na bieżąco i po latach – jej renoma. Zależało nam przede wszystkim na nowej lekturze rozmaitych świadectw piśmienniczych, pozwalających zrekonstruować obieg wymiany intelektualnej, transmisję wiedzy, idei, doświadczeń między kolejnymi pokoleniami polskiej inteligencji […]. Interesowały nas różne typy tekstów […], które dokumentowały dorobek uczelni, kształtowały jej wizerunek kulturowy oraz współtworzyły jej historię i legendę. Chcieliśmy wskazać na wielość dyskursów i odmiennych narracji poświęconych Szkole Głównej. (Z tekstu - Od redaktorów. Kręgi wpływów, listy pytań)

A volume devoted to the history of the Warsaw School of Economics, operating in the years 1862–1869. It contains valuable information on the organization of the university, its curricula, outstanding lecturers associated with it, the place of this institution in Polish historiography, as well as texts devoted to the image of the Main School in the eyes of its students and the society of that time.

The publication was created at the Institute of Polish Literature of the Faculty of Polish Studies of the University of Warsaw in cooperation with scientists from eight Polish academic and research centers.

We assumed that although the place of the Main School in the collective biography of positivists and their peers is well known, it is still worth asking about the individual experiences of both its students and lecturers, about the intergenerational ties formed at the university, as well as about various communication practices, thanks to which its reputation was consolidated - on an ongoing basis and after many years. First of all, we wanted a new reading of various literary evidence, which would allow us to reconstruct the circulation of intellectual exchange, the transmission of knowledge, ideas and experiences between successive generations of the Polish intelligentsia […]. We were interested in various types of texts [...] that documented the achievements of the university, shaped its cultural image and co-created its history and legend. We wanted to point out the multitude of discourses and different narratives about the Main School. (From the text - From the editors. Influence circles, lists of questions)

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Nauki humanistyczne »
    3. Filologia polska
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Nauki humanistyczne »
    3. Kulturoznawstwo
  • Redakcja: Łukasz Książyk, Urszula Kowalczuk
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-235-2740-4
  • ISBN druku: 978-83-235-2732-9
  • Liczba stron: 380
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Urszula Kowalczuk, Łukasz Książyk, Od redaktorów. Kręgi wpływów, listy pytań 7

„PORZĄDEK ŚWIATA I PORZĄDEK WIEDZY”
Tadeusz Budrewicz, „Ewangelia wiedzy”. Odczyty profesorów Szkoły Głównej 13
Ewa Paczoska, Encyklopedia i duch uniwersytetu 31
Dawid Maria Osiński, Terminowanie w szkole oświeconych? Szkoła Główna wobec Oświecenia. Słownik wybranych pojęć 43
Barbara Brzuska, „Nic tak nie podnosi ducha jak czytanie klasyków!” O przekładach autorów antycznych w kręgu Szkoły Głównej 73
Marta M. Kacprzak, Literatura staropolska w Szkole Głównej 115
Damian Włodzimierz Makuch, Psychologia w Szkole Głównej 153
Tomasz Sobieraj, Idee Szkoły Głównej w rocznicowych wspomnieniach jej wychowańców 177

ZBLIŻENIA I ODDALENIA
Elżbieta Dąbrowicz, „Nikły ślad”? Szkoła Główna w doświadczeniu biograficznym Ignacego Baranowskiego 193
Jarosław Ławski, Edukacja i światopogląd. Uniwersytety Zygmunta Glogera 209
Ewa Ihnatowicz, Na obrzeżach Szkoły Głównej 227

POCZĄTEK I „KONIEC”
Grażyna Borkowska, Konstelacja Szkoły Głównej. Józef Mianowski 247
Grzegorz Marchwiński, Spokój w Szkole Głównej. Uwagi na temat publicznego obiegu pojęć i wyobrażeń w Warszawie na początku lat 60. XIX wieku 265
Dorota Kielak, O „pośmiertnej historii” Szkoły Głównej w latach I wojny światowej 281
Urszula Kowalczuk, Bronisław Chlebowski w kręgu Szkoły Głównej 299
Grzegorz P. Bąbiak, „Ostatnie dni Szkoły Głównej”. Z kart zapomnianego pamiętnika Juliana Bartoszewicza 327

Aneks
Grzegorz P. Bąbiak, Szkoła Główna (1862–1869). Źródła i stan badań 343

Bibliografia 353
Indeks osób 367

Inni Klienci oglądali również

12,60 zł 14,00 zł
Do koszyka

Jaka jest szkoła od A do Ż?

Szkolne abecadło rozpoczyna się od Absurdalnej szkoły, a kończy życzeniowo-postulatywnym wezwaniem uczniów i nauczycieli: Żeby szkoła... (była szkołą?). Niektóre hasła abecadła (jest ich 77) zostały ledwo zasygnalizowane, inne zaś są bard...
19,80 zł 22,00 zł
Do koszyka

Jaka może być szkoła?

Konstruktywny postmodernizm charakteryzuje się tym, że za podstawę przyjmuje równoważność poszczególnych zjawisk, które w swej różnorodności traktowane są jako godne uwagi w jednakowym stopniu. Dlatego oczywiste wydaje się to, że dzieci, będąc ró...
28,71 zł 31,90 zł
Do koszyka

Dlaczego szkoła cię wkurza i jak ją przetrwać

Szkoła potrafi być naprawdę wkurzająca i przestarzała! Czujesz się w niej czasami jak na taśmie produkcyjnej albo w zakładzie karnym? Natłok materiału do przyswojenia, nauczyciele bardziej skupieni na twoich błędach niż sukcesach, stresujące sprawdzian...
9,00 zł 10,00 zł
Do koszyka

Szkoła początkowa w Staszowie do drugiej połowy XVIII wieku

W XI w. ukształtowały się i rozpowszechniły typy szkół związane z Kościołem, służące jego celom i od niego zależne: parafialne, klasztorne, kolegiackie. W XII-XIII w. powstały szkoły miejskie, w których kształciła się młodzież kupiecka. S...
47,61 zł 52,90 zł
Do koszyka

Szkoła oparta na współpracy

Dobra współpraca dyrektora, rady szkoły, rady rodziców, rady pedagogicznej i samorządu uczniowskiego ze sobą oraz z organami zewnętrznymi, z poradniami, mediami, środowiskiem lokalnym – jest gwarancją rozwoju szkoły, poczucia przyna...
26,89 zł 29,88 zł
Do koszyka

Polska szkoła animacji

Film animowany zawsze był polską specjalnością. W niektórych dekadach uchodził za towar eksportowy polskiej kultury, a nawet zaszyfrowany komunikat zza "żelaznej kurtyny". Wygrywały zagraniczne festiwale, lecz jednocześnie grały na ner...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!