0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Strategie produktowe. Różnicować, czy upodabniać – podejście teoriogrowe oraz weryfikacja eksperymentalna. Wyd. II

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: 2017

  • Autor: Przemysław Kusztelak

  • Wydawca: CeDeWu

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 71,00 zł
63,90 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Strategie produktowe. Różnicować, czy upodabniać – podejście teoriogrowe oraz weryfikacja eksperymentalna. Wyd. II

Niniejsza książka jest pierwszą w polskiej literaturze tak pogłębioną analizą czynników determinujących zróżnicowanie przestrzenne produktów. Stosowane w niej podejście polega na postrzeganiu przestrzeni produktowej jako zestawu atrybutów bądź cech charakterystycznych wyznaczających położenie poszczególnych dóbr oraz usług (tzw. Address Model oraz bezpośrednio z tym związana metoda Conjoint Analysis). W przeciwieństwie jednak do głównego nurtu badań marketingowych z dziedziny strategii produktowych, w książce tej stosowane jest podejście ekonomiczne, opierające się na analizie równowag w modelach teoriogrowych. Uzyskane w ten sposób predykcje teoretyczne są następnie zestawiane z wynikami eksperymentów ekonomicznych.

W publikacji przedstawione zostały nie tylko wyniki badań eksperymentalnych dotyczących zróżnicowania produktów, ale również opisana została historia powstania ekonomii eksperymentalnej, ewolucja, której podlegała w czasie tworzenia się oraz obowiązująca metodologia przeprowadzania badań eksperymentalnych. Stworzony i dokładnie opisany został również autorski eksperyment pozwalający Czytelnikowi zapoznać się z tą jakże interesującą metodą badawczą od strony praktycznej.

Książka adresowana jest do osób interesujących się tematyką strategii produktowych - zwłaszcza strategii nakierowanych na zwiększenie konkurencyjności, jak również do tych, które chciałyby poznać ekonomię eksperymentalną i nauczyć się, jak przeprowadzać badania eksperymentalne.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Ekonomia, zarządzanie, marketing
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-7941-537-3
  • ISBN druku: 978-83-7556-899-8
  • EAN: 9788375568998
  • Liczba stron: 258
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych

Wstęp 7

Rozdział 1
Przestrzeń wyboru przedsiębiorstwa 11
1.1. Definicja przestrzeni 11
1.2. Zróżnicowanie produktów - typy oraz metody badawcze 15
1.3. Model przestrzennego zróżnicowania produktów 18
1.4. Czynniki wpływające na zróżnicowanie przestrzenne produktów 26
1.4.1. Postać funkcji niedopasowania produktu 26
1.4.2. Rozkład popytu na dobro 30
1.4.3. Elastyczność popytu 33
1.4.4. Endogeniczność popytu na dobro 35
1.4.5. Wielkość firm na rynku 45
1.4.6. Liczba firm na rynku 49
1.4.7. Inne determinanty zróżnicowania przestrzennego produktów 54
1.5. Podsumowanie 57

Rozdział 2
Jednowymiarowe modele przestrzennego zróżnicowania produktów 59
2.1. Model na odcinku z liniową funkcją kosztów niedopasowania produktu 59
2.1.1. Postać modelu 60
2.1.2. Równowagi w strategiach czystych 63
2.1.3. Równowagi w strategiach mieszanych 76
2.2. Model na odcinku z kwadratową funkcją kosztów niedopasowania produktu 80
2.3. Model na okręgu z liniową funkcją kosztów niedopasowania produktu ... 84
2.3.1. Postać modelu 85
2.3.2. Równowagi cenowe 87
2.3.3. Równowagi lokalizacyjne 91
2.4. Model na okręgu z kwadratową funkcją kosztow niedopasowania produktu 96
2.5. Podsumowanie 101

Rozdział 3
Dwu i więcej wymiarowe modele przestrzennego zróżnicowania produktów 103
3.1. Model na nieskończenie wielu prostych 104
3.2. Model na prostokącie 108
3.2.1. Postać modelu 109
3.2.2. Równowagi lokalizacyjno-cenowe 112
3.3. Wielowymiarowy model przestrzennego zróżnicowania produktów 127
3.3.1. Postać modelu 128
3.3.2. Równowagi lokalizacyjno-cenowe 130
3.4. Podsumowanie 136

Rozdział 4
Eksperymentalne wyznaczanie równowag w modelach lokalizacji przestrzennej przedsiębiorstw 139
4.1. Ekonomia eksperymentalna - zarys historyczny i metodologia badań 140
4.1.1. Początki ekonomii eksperymentalnej 141
4.1.2. Cele eksperymentów ekonomicznych 147
4.1.3. Krytyka ekonomii eksperymentalnej 149
4.1.4. Metodologia badań eksperymentalnych w ekonomii 153
4.2. Istniejące eksperymenty dotyczące lokalizacji przestrzennej przedsiębiorstw 157
4.2.1. Rozkład popytu 157
4.2.2. Liczba firm na rynku 160
4.2.3. Wielkość firm na rynku 166
4.2.4. Endogeniczność popytu 167
4.2.5. Postać przestrzeni wyboru 169
4.3. Podsumowanie 171

Rozdział 5
Eksperymentalne badanie zależności między skomplikowaniem przestrzeni a stopniem zróżnicowania przestrzennego produktów oraz konkuren­cją cenową przedsiębiorstw 173
5.1. Budowa platformy eksperymentalnej do eksperymentów przestrzennych 174
5.2. Środowisko eksperymentu 178
5.3. Hipotezy badawcze a predykcje teoretyczne 181
5.4. Wyniki eksperymentu 184
5.5. Ocena rozbieżności wyników empirycznych i predykcji teoretycznych 194
5.6. Podsumowanie 221

Zakończenie 223

Bibliografia 229

Załączniki 235
Załącznik 1. Kod programu do wyliczania równowagi w modelu z ciągłym rozkładem popytu oraz dyskretną lokalizacją produktów 235
Załącznik 2. Instrukcje dla uczestników badania eksperymentalnego 245
Część 1. Instrukcja do pierwszej sesji eksperymentalnej 245
Część 2. Instrukcja do drugiej sesji eksperymentalnej 247
Część 3. Instrukcja do trzeciej sesji eksperymentalnej 250
Załącznik 3. Równowagi cenowe w modelu z przestrzenią zdefiniowaną odcinkiem dla kwadratowej funkcji kosztów niedopasowania produktów w przypadku braku założenia o pełnym nasyceniu rynku 254

Inni Klienci oglądali również

89,10 zł 99,00 zł
Do koszyka

Stwierdzenie treści oraz zastosowanie prawa obcego w sądowym postępowaniu cywilnym

Monografia została poświęcona problematyce stwierdzenia treści oraz zastosowania prawa obcego w ramach sądowego postępowania cywilnego. Autor przedstawił przy tym podstawę zastosowania prawa obcego w toku sądowego postępowania cywilnego, a także ukazał...
62,10 zł 69,00 zł
Do koszyka

Prawo wobec erotyki w sztuce oraz pornografii

Niniejsza książka dotyczy relacji pomiędzy sztuką, prawem i pornografią. Czy sztuka może legalnie korzystaćz repertuaru środków wyrazu właściwych pornografii? Czym różni się sztuka ukazująca nagość i seks od pornografii? Czy pojęcie...
4,50 zł 5,00 zł
Do koszyka

Strategie finansowania rozwoju współczesnych przedsiębiorstw

Niniejsza praca stanowi wieloaspektowe ujęcie złożonych problemów doboru i realizacji strategii finansowania rozwoju w nowych warunkach funkcjonowania współczesnych przedsiębiorstw w zmieniającym się otoczeniu rynkowym, z wyróżnien...
71,28 zł 79,20 zł
Do koszyka

Przeciwdziałanie praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu

Praktyczny poradnik w bardzo przystępny sposób przybliża zagadnienia regulowane ustawą z 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu. W publikacji każdy zainteresowany podmiot – biuro rachunkowe, biegły re...
15,03 zł 16,70 zł
Do koszyka

Kulturowe oraz społeczne aspekty zdrowia i obrazu ciała

Zbiór artykułów prezentujących problematykę zdrowia i obrazu ciała – na przykładach takich grup, jak dzieci z dysfunkcją słuchu, osoby rozważające możliwość wszczepienia implantu ślimakowego, chorzy na reumatoidalne zapalenie staw&o...
53,10 zł 59,00 zł
Do koszyka

Strategie Szachowych Mistrzów w biznesie

Poznaj strategie szachowych mistrzów i wdrażaj je w swoim biznesie, by móc powiedzieć „szach-mat” konkurencji.Według badań Leinwanda i Mainardiego aż 92% menedżerów ma problem z wyznaczaniem i wdrażaniem strategii...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!