0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY
Pobierz fragment
Wybierz format pliku:
Pobierz

Strategiczna logika firm rodzinnych

(eBook)

Model Beliefs

0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Warszawa, 2019

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Autor: Adrianna Lewandowska

  • Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN

  • Formaty:
    ePub mobi (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 89,00 zł
Najniższa cena z 30 dni: 62,30 zł
Cena produktu

Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.

Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.

Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.

62,30 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Strategiczna logika firm rodzinnych

Istota firmy rodzinnej polega na połączeniu dwóch systemów – rodziny i biznesu. Spoiwem tych elementów jest nie tylko kapitał, lecz więź osób należących do jednej rodziny w układzie pokoleniowym. Wyznacza to sposób funkcjonowania podmiotu gospodarczego, determinuje cele, wpływa na kulturę̨ organizacyjną i strategie działania

Równocześnie nakładanie się systemów rodzinnego i firmowego prowadzi do wzajemnego nasilania relacji pomiędzy tymi systemami. Badania potwierdzają, że efektywność firmy rodzinnej nie może być analizowana i oceniana bez analizy systemu rodzinnego. Firmy rodzinne są skłonne do wielkich ofiar, nawet do przetrwania długookresowego załamania, aby tylko oszczędzić firmę i społeczność wokół niej. Potwierdza to istnienie innej logiki niż tylko w wymiarze ekonomicznym.

Firma rodzinna stała się modelem dla wszystkich firm. Powodem tego zainteresowania jest fakt, że dzisiejsza firma, bardziej niż kiedykolwiek (…), zbudowana jest w oparciu o budulec, z którego zbudowane są również same rodziny. Podejście to uwypukliło się w obliczu kryzysu gospodarczego ostatnich lat, który pokazał, że przedsiębiorstwa rodzinne mają wysokie kompetencje do przetrwania w trudnych warunkach gospodarczych i radzą sobie lepiej niż firmy nierodzinne.
Ze wstępu


Teza główna publikacji dotyczy potrzeby, możliwości i konsekwencji wynikających z harmonizacji kodów wartości, które autorka przedstawia w modelu BELIEFS, będącym syntezą wartości wywodzących się z systemu rodzinnego i firmowego. Im większa harmonizacja, tym większa szansa na sukces. Główne wnioski, które autorka na podstawie tych badań wyprowadza są takie, że decyzje, jakie zapadają w firmach rodzinnych na różnych etapach tego procesu, nie mają swojego uzasadnienia w analizie strategicznej, ani też częstokroć - jak pokazują strategie funkcjonalne - w racjonalności ekonomicznej. Za decyzjami strategicznych firm rodzinnych stoją również inne zmienne niż logika biznesowa. Różnice te najwyraźniejsze są w obszarze analizy zasobów, stawiania celów, funkcjonalnych strategii HR, oraz strategii finansowych. Zestawione w ramach procesu strategicznego dały pierwszy obraz na proces porównawczy: zarządzania strategicznego w firmach rodzinnych i nierodzinnych.
Z recenzji dra hab. Jana Klimka, prof. SGH

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Ekonomia, zarządzanie, marketing
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-01-21012-0
  • ISBN druku: 978-83-01-20973-5
  • Liczba stron: 468
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Przedmowa   9
Wstęp   13
ROZDZIAŁ 1 29
Istota i specyfika przedsiębiorstw rodzinnych   29
	1.1. Rodzina – rozumienie systemu i zależności jako punkt wyjścia   30
	1.2. Znaczenie rodziny w kształtowaniu postaw przedsiębiorczych   34
	1.3. Definicja przedsiębiorstwa rodzinnego w teoriach systemowych i strukturalnych   39
	1.4. Teoria koewolucji systemów   51
	1.5. Teoria zasobowa i wpływ „rodzinności” (ang. familiness) na typologie firm rodzinnych   60
	1.6. Dominująca własność jako immanentna cecha firm rodzinnych   72
ROZDZIAŁ 2 77
Determinanty rozwoju przedsiębiorstw rodzinnych   77
	2.1. Teoria agencji versus teoria służebności menedżerów   78
	2.2. Teoria kontyngencji – podejście sytuacyjne   82
	2.3. Model ciągłości działania i orientacja na długowieczność   84
	2.4. Krytyczne czynniki hamujące rozwój   91
ROZDZIAŁ 3 97
Korelacja strategii biznesu i strategii rodziny, zakresy oddziaływania   97
	3.1. Proces zarządzania strategicznego w firmie i rodzinie   98
	3.2. Strategia właścicielska   102
	3.3. Konflikty systemowe w stawianiu celów – rodzina versus firma   106
	3.4. Strategia sukcesyjna – punkt krytyczny w rozwoju firmy rodzinnej   111
	3.5. Deskryptory sukcesu firmy rodzinnej   118
ROZDZIAŁ 4 127
Wartości – soczewka długookresowej perspektywy działania firm rodzinnych   127
	4.1. Perspektywa socjalno-emocjonalnego bogactwa   128
	4.2. Wartości – podejście definicyjne osadzone w teoriach Rokeacha i Schwartza   136
	4.3. Znaczenie wartości w przedsiębiorstwach rodzinnych   143
	4.4. Zarządzanie przez wartości w firmie rodzinnej   149
ROZDZIAŁ 5 157
Koncepcja i metodyka trójetapowych badań własnych   157
	5.1. Założenia i podstawy teoretyczne badań   158
	5.2. Zakres i organizacja badań własnych   162
	5.3. Trójwarstwowa organizacja badań własnych   167
ROZDZIAŁ 6 171
Zarządzanie strategiczne firm rodzinnych i nierodzinnych – przegląd badań literaturowych   171
	6.1. Analiza strategiczna   183
		6.1.1. Analiza otoczenia zewnętrznego   183
		6.1.2. Analiza otoczenia wewnętrznego   186
	6.2. Definiowanie strategii rozwoju   190
		6.2.1. Stawianie celów   191
		6.2.2. Strategie innowacji   194
		6.2.3. Strategie dywersyfikacji   198
		6.2.4. Strategie internacjonalizacji   201
		6.2.5. Strategie konkurowania   203
		6.2.6. Strategie zrównoważonego rozwoju   204
	6.3. Implementacja i strategie funkcjonalne   209
		6.3.1. Strategiapersonalna (Human Resources)   209
		6.3.2. Strategie marketingowe   212
		6.3.3. Strategie finansowe   213
	6.4. Monitorowanie i kontrola   218
	6.5. Wnioski z analizy porównawczej firm rodzinnych i nierodzinnych   220
ROZDZIAŁ 7 235
Dominująca logika firm rodzinnych – jakościowe badania własne   235
	7.1. Teoria dominującej logiki firm   236
	7.2. Organizacja i przeprowadzenie badań   243
	7.3. Mapy poznawcze badanych firm rodzinnych   249
	7.4. Dominująca logika w skutecznie działających firmach rodzinnych – wnioski   271
ROZDZIAŁ 8 285
Model doskonałości BELIEFS   285
	8.1. Podstawy teoretyczne do modelu BELIEFS   286
	8.2. Metoda, organizacja i przeprowadzenie badań ilościowych   294
		8.2.1. Cele, zakres i przedmiot badań   294
		8.2.2. Metodyka prac badawczych   300
		8.2.3. Charakterystyka próby   306
	8.3. Analiza istotności realizacji – IPA (ang. Importance-Performance Analysis)   312
		8.3.1. Analiza istotności realizacji w grupie pracowników firmy rodzinnej (spoza rodziny, bez udziałów)   317
		8.3.2. Analiza istotności realizacji wśród członków rodziny zaangażowanych w firmę (bez udziałów)   323
		8.3.3. Analiza istotności realizacji wśród członków rodziny zaangażowanych w firmę, z udziałami   331
	8.4. Analiza wiązek wartości i indeks BELIEFS w poszczególnych grupach respondentów   341
		8.4.1. Analiza wiązek wartości i indeks BELIEFS w grupie członków rodziny bez udziałów   342
		8.4.2. Analiza wiązek wartości i indeks BELIEFS w grupie pracowników   353
		8.4.3. Analiza wiązek wartości i indeks BELIEFS wśród członków rodziny zaangażowanych w firmę, bez udziałów   363
		8.4.4. Analiza wiązek wartości i indeks BELIEFS w grupie członków rodziny będących udziałowcami, pracujących w firmie   375
		8.4.5. Zestawienie indeksów BELIEFS badanych grup   386
	8.5. Analiza istotności wartości i korelacja z wynikami finansowymi   394
		8.5.1. Podstawowe statystyki uwzględnionych w pracy zmiennych ilościowych   400
		8.5.2. Predyktory wskaźnika harmonizacji wartości   402
		8.5.3. Predyktory sukcesu finansowego firmy   405
		8.5.4. Predyktory dobrych relacji w rodzinie biznesowej   408
	8.6. Wnioski z badania weryfikującego statystycznie model BELIEFS   412
Zakończenie   423
Bibliografia   431
Netografia   468
Spis rysunków   469
Spis tabel   471
Spis wykresów   474
Załącznik 1. Kwestionariusz wywiadu do badania jakościowego w ramach dominującej logiki firmy rodzinnej   476
Załącznik 2. Kwestionariusz badania ilościowego – weryfikacji modelu BELIEFS   482
Załącznik 3. List zapraszający i widok witryny badania BELIEFS   494

Inni Klienci oglądali również

21,60 zł 24,00 zł
Do koszyka

Jadwiga z Andegawenów Jagiełłowa Album rodzinny

Jadwiga z Andegawenów Jagiełłowa to postać ogromnie ważna dla naszej historii, kultury, świadomości narodowej. Król-królowa, młodo zmarła, jest uznana za świętą, jej marmurowy sarkofag zna prawdopodobnie każdy, choćby z ilustracji ...
26,96 zł 29,95 zł
Do koszyka

Przedsiębiorczość i zarządzanie w małej i średniej firmie

Książka prezentuje wiedzę na temat zasobów niezbędnych do powstania nowych firm, ich wzrostu i rozwoju. Jej istotną zaletą jest odwoływanie się zarówno do teorii, jak i praktyki gospodarczej. W poszczególnych rozdziałach daje się z...
3,06 zł 3,40 zł
Do koszyka

Wpływ ryzyka strategicznego na wartość firmy dla akcjonariuszy. Rozdział 2. Definicja i rola ryzyka oraz zarządzanie ryzykiem

Jednym z najistotniejszych rodzajów ryzyka, które oddziaływuje na firmę jest tzw. ryzyko strategiczne, stanowiące główny temat niniejszego opracowania. Waga podjętego tematu wynika często z niedostrzegania lub niedoceniania przez i...
10,80 zł 12,00 zł
Do koszyka

Style kierowania w małej firmie

Jest to związane z prywatyzacją oraz rozwojem gospodarki rynkowej. Coraz większym wyzwaniem dla przedsiębiorców staje się skuteczne kierowanie zasobami ludzkimi na drodze do realizacji strategii firmy. Jest to również związane z przygotow...
28,08 zł 31,20 zł
Do koszyka

Wierzytelności w firmie

"Podmioty gospodarcze prowadząc działalność wstępują w róże zobowiązania umowne w wyniku czego powstają wierzytelności z tytułu sprzedaży towarów lub usług. W niektórych przypadkach wierzytelności te mogą stać się sporne, trud...
134,10 zł 149,00 zł
Do koszyka

Egzamin na tłumacza przysięgłego. Prawo rodzinne. Język hiszpański

Egzamin na tłumacza przysięgłego. Prawo rodzinne. Język hiszpański omawia terminy i pojęcia z zakresu polskiego i hiszpańskiego prawa rodzinnego w kontekście tłumaczenia poświadczonego.W tym celu, analizie językowej poddawane są przykładowe...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!