0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY
Pobierz fragment
Wybierz format pliku:
Pobierz

Stawka większa niż biznes (eBook)

Droga rozwoju firmy rodzinnej i rodziny biznesowej

0.00  (0 ocen)
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły
  • Wydanie: 1, 2019

  • Autor: Peter May, Adrianna Lewandowska

  • Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN

  • Formaty:
    Epub Mobi (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
63,00 zł
56,70 zł
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 6,30 zł
Wysyłka:
online
Dodaj do schowka

Stawka większa niż biznes

Prowadzenie firmy rodzinnej jest nie tylko wielką sztuką, ale też wielką szansą. Przedsiębiorstwa rodzinne mają ogromny wkład w tworzenie nowych miejsc pracy, w kształcenie zawodowe, wpływają na eksport i rozwój gospodarki narodowej. Są uosobieniem „kapitalizmu z ludzką twarzą": opłacalnego ekonomicznie i odpowiedzialnego społecznie. Styk biznesu i rodziny prowadzi jednak do szczególnych zależności. Dlatego uwzględnienie interakcji zachodzących w przedsiębiorstwie podczas procesu budowy strategii i podejmowania bieżących decyzji może przyczynić się do uniknięcia klasycznych błędów zarządzania i osiągnięcia sukcesu ekonomicznego. Książka będzie inspiracją dla każdego właściciela firmy rodzinnej do doskonalenia tych kompetencji zarządczych, które pozwolą zwiększyć szansę długofalowego rozwoju przedsiębiorstwa. "Wartości, które od tysiącleci są przypisywane rodzinie, w tym m.in.: miłość, akceptacjo, empatia, szacunek, a także humor, stają się nieodłącznym elementem biznesu rodzinnego. Życzę, aby niezwykle wartościowa publikacja Petera Maya i Adrianny Lewandowskiej, zawierająca mnóstwo rad jak organizować firmy rodzinne, ogromnie znaczące dla gospodarki światowej, dotarta do jak najszerszego grona odbiorców." Kazimierz Wierzbicki, założyciel i właściciel Grupy Trefl "Doskonała pozycja nie tylko dla właścicieli firm rodzinnych, ale również dla menedżerów, którzy w swej codziennej praktyce zarządzania przykładają dużą wagę do zachowania najwyższych standardów etycznych i moralnych. Książka zawiera praktyczne wskazówki, jak zarządzać firmą, aby odnosiła sukcesy przez dziesięciolecia." Marcin Ochnik, prezes zarządu OCHNIK SA "Publikacja dotyka najważniejszych zjawisk, charakterystycznych dla firmy rodzinnej. Czyni to z niej szczególnie wartościowe kompendium wiedzy. Pojawienie się książki wypełniło dotkliwą lukę na rynku wydawniczym. Dotychczas brakowało wnikliwej analizy, ujmującej w szerokiej perspektywie specyfikę tego typu organizacji. Autorzy prowadzą czytelnika przez meandry zarządzania ukazując, jak aspekt rodzinności może przyczynić się do sukcesu lub upadku biznesu. Doskonały poradnik dla liderów i menadżerów nie tylko w przedsiębiorstwach o takiej proweniencji. Przydatny w procesie budowania strategii długofalowego rozwoju firmy, opartej na wartościach." dr Adam Mokrysz, prezes zarządu Grupy Mokate

  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-01-20588-1
  • ISBN druku: 978-83-01-20570-6
  • Liczba stron: 256
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wstęp   9
Przedmowa   13
CZĘŚĆ I. Strategia indywidualna – wszystko zależy od właściciela   17
Rozdział 1. Firmy rodzinne są inne, czyli czym tak naprawdę zarządzasz   18
	1.1. Fakty i mity przedsiębiorczości rodzinnej   18
	1.2. Firmy rodzinne to nie druga liga ani średnia klasa   21
	1.3. Syndrom Buddenbrooków to wyzwanie nie tylko dla firm rodzinnych   27
	1.4. Przedsiębiorstwa rodzinne nie są „dobre” tylko dlatego, że są rodzinne   29
Rozdział 2. Własność kluczem do odmienności   31
	2.1. Własność dominująca   31
	2.2. Rodzina   33
	2.3. Aspekt wielopokoleniowy   34
	2.4. Przedsiębiorstwa rodzinne a rodzina przedsiębiorców   37
Rozdział 3. Po co właścicielowi własna strategia?   39
	3.1. Historia o drodze na szczyt i upadku rodziny   39
	3.2. Strategie zarządzania przedsiębiorstwem to za mało   43
	3.3. Przenikanie się dwóch światów   46
	3.4. Strategia indywidualna właściciela   53
CZĘŚĆ II. Strategia rodziny   57
Rozdział 4. Jak „rodzinność” wpływa na biznes?   58
	4.1. Odwagi! Rodzinne mogą być silniejsze niż nierodzinne!   58
	4.2. Słabsze, bo… mają za sobą rodzinę!   62
	4.3. Konflikt pryncypał – agent   64
	4.4. Firmy rodzinne to maratończycy   67
	4.5. Konkluzja   69
Rozdział 5. Trójwymiarowy model – punkt wyjścia do lepszego rozumienia przedsiębiorstw rodzinnych   71
	5.1. Rodzaje własności rodzinnej (struktura własnościowa)   74
	5.2. Sposób inwestowania rodziny (struktura przedsiębiorstwa)   78
	5.3. Sposób ingerencji rodziny w sprawy firmy (struktura ładu)   85
	5.4. Praca z trójwymiarowym modelem rozwoju przedsiębiorstwa rodzinnego   90
Rozdział 6. Strategie rodzinne – poszukaj własnych odpowiedzi   92
	6.1. Ilu właścicieli może mieć jedna firma?   94
	6.2. Kto może zostać właścicielem?   97
	6.3. Kto jeszcze należy do rodziny właścicielskiej?   97
	6.4. Czy warto być rodziną przedsiębiorców?   98
	6.5. Priorytet interesów rodziny czy priorytet interesów firmy?   99
	6.6. Specjalizacja czy dywersyfikacja?   103
	6.7. Jakie przyjąć zasady polityki finansowo-operacyjnej?   106
	6.8. Jak zorganizować zależności między firmą a rodziną?   107
	6.9. Jak zorganizować zarządzanie firmą?   108
	6.10. Jak sprawować kontrolę?   113
	6.11. Jak przeprowadzić sukcesję?   114
Rozdział 7. Ład rodzinny   122
	7.1. Wzajemne relacje   123
	7.2. Reprezentowanie firmy na zewnątrz, spójność w zachowaniu   125
	7.3. Sytuacje kryzysowe i łagodzenie konfliktów   126
	7.4. Cztery obszary wspólnej aktywności   129
	7.5. Role w rodzinie biznesowej   136
	7.6. Uregulowanie wzajemnych stosunków między właścicielami   137
	7.7. Znaczenie Konstytucji Firmy Rodzinnej   145
CZĘŚĆ III. Strategia biznesu   149
Rozdział 8. Biznes oparty na wartościach   150
	8.1. Znaczenie wartości w firmie rodzinnej   150
	8.2. Odkodowanie tego, co rzeczywiście ważne   155
	8.3. Harmonizacja wartości   161
Rozdział 9. Strategiczna układanka w biznesie rodzinnym    165
	9.1. Typowe atrybuty firm rodzinnych – strategiczna pozycja wyjściowa   165
	9.2. Czy strategie biznesu w czasie chaosu są jeszcze potrzebne?   169
	9.3. Strategiczne wyzwania firm rodzinnych   172
	9.4. Interesariusze w procesie strategicznym   178
	9.5. Operacjonalizacja strategii biznesowej   182
	9.6. Czy firma rodzinna z opracowaną strategią jest skuteczna?   188
 Rozdział 10. Praktyczne wskazówki zarządzania strategicznego w firmach rodzinnych   190
	10.1. Zacznij od wartości i zdefiniuj kulturę organizacji   190
	10.2. Określ wspólną wizję rozwoju   194
	10.3. Wybierz odpowiedni rynek   195
	10.4. Wykorzystaj walor własności   198
	10.5. Bądź bliżej klienta   201
	10.6. Łam zasady   205
	10.7. Wypracuj atrybuty konkurencyjności, które trudno skopiować   210
	10.8. Nigdy nie składaj broni   212
	10.9. Przechytrz cykl życia   213
	10.10. Pomnażaj zamiast przejmować   217
	10.11. Dziel sukces, nie władzę   218
Rozdział 11. Wdrażanie strategii – struktury, zadania i sposób pracy   221
	11.1. Dlaczego ład korporacyjny ma znaczenie?   221
	11.2. Ład korporacyjny w przedsiębiorstwie rodzinnym   222
	11.3. Członkowie rodzin na stanowiskach – przekleństwo czy błogosławieństwo?   227
	11.4. Ciągłość zarządzania – ale nie za długo   229
	11.5. Odpowiedni profil osobowościowy – przedsiębiorca i powiernik w jednej osobie   231
	11.6. Narzędzia zarządzania – dobry przykład i systemy profesjonalne   233
	11.7. Zabezpieczenie szans i ryzyka   234
	11.8. Współdziałanie organów   236
Podsumowanie. Czas na zmianę paradygmatu   238
Bibliografia   243
O Autorach   257

Inni Klienci oglądali również

20,21 zł 22,45 zł
Do koszyka

Modele biznesu przedsiębiorstw

W warunkach nieciągłości zmian w otoczeniu, rosnącej presji konkurencji i konieczności poszukiwania efektywnych rozwiązań kreujących wartość dodaną dla interesariuszy koncepcja modelu biznesu staje się coraz bardziej atrakcyjnym podejściem do zintegrow...
9,90 zł 11,00 zł
Do koszyka

Od biznesu międzynarodowego do globalnej gospodarki – wyzwania i problemy w wybranych obszarach

Procesy umiędzynarodowienia, zachodzące w praktycznie wszystkich obszarach życia społeczno-gospodarczego, stały się najbardziej charakterystyczną cechą współczesnej gospodarki. Przedsiębiorstwa optymalizują działalność wykorzystując potencjał i ...
18,33 zł
Do koszyka

Kiedy podwykonawca ma prawo do stosowania obniżonej stawki VAT

W odniesieniu do robót budowlanych wykonywanych przez podwykonawców stosuje się te same zasady, które obowiązują wykonawców generalnych. Dotyczy to tak kwestii związanych np. z powstawaniem obowiązku podatkowego, miejscem św...
44,91 zł 49,90 zł
Do koszyka

Sztuka strategii. Teoria gier w biznesie i życiu prywatnym

Teoria gier. Być może coś o niej słyszałeś lub może widziałeś film PIĘKNY UMYSŁ i zacząłeś się zastanawiać, jak owa teoria może ci pomóc w rozegraniu własnego życia. Ta książka powie, jak to zrobić. Praca i życie prywatne to ciąg niekończących si...
43,36 zł 47,00 zł
Do koszyka

Rekiny biznesu w mediach

Marka osobista to nagroda za to, jaki jesteś i co osiągnąłeś, a PROFIL PUBLICZNY to narzędzie do zakomunikowania tego kluczowym partnerom. Marki osobiste – stają się współcześnie niemal pożądane. Podczas programu COMMUNICATION QUEST ludzie...
49,00 zł
Do koszyka

Biznes w internecie

Praktyczny poradnik o marketingu, sprzedaży, public relations on-line i promocji w mediach społecznościowych Jeśli prowadzisz firmę w jakiejkolwiek branży i nie wykorzystujesz jeszcze biznesowego potencjału internetu, ta książka jest właśnie dla Ciebie...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!
 
Uwaga: Nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celu dostosowaniaserwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz w celach statystycznych i reklamowych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy badawcze. W programie służącym do obsługi Internetumożna zmienić ustawienia dotyczące cookies Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza,że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce Prywatności.