Nowa książka autorów Strategii błękitnego oceanu, która powstała po ponad piętnastu latach badań i analiz. Pokazuje, co jest potrzebne do osiągnięcia sukcesu w procesie przemiany błękitnego oceanu, oraz przedstawia rynkowe przykłady firm, które tego dokonały.
W roku 2005 profesorowie W. Chan Kim i Renée Mauborgne swoją koncepcją błękitnych oceanów na zawsze zmienili krajobraz światowego biznesu. Przywódcy i menedżerowie przyjęli ich teorię i zaczęli na nowo obmyślać swoje strategie biznesowe, a wielu z nich odkryło, że właśnie utknęli w czerwonym oceanie. Teraz, po kolejnych latach szeroko zakrojonych badań oraz analizie licznych case studies z zastosowania modelu, Kim i Mauborgne odkryli wspólne czynniki prowadzące do udanej realizacji przemiany błękitnego oceanu oraz zidentyfikowali pułapki i przeszkody, które mogą się pojawić na drodze.
Buduj pewność siebie i wzrastaj poza konkurencją.
Strategia błękitnego oceanu. PRZEMIANA zawiera pięć kroków niezbędnych do przemiany. Pokazuje, jak i gdzie rozpocząć proces przemieszczania się ku błękitnym wodom, jakie narzędzia stosować do odkrywania nowych możliwości, w jaki sposób oceniać szanse na powodzenie inicjatyw związanych z poszukiwaniem błękitnego oceanu i jak stworzyć właściwy zespół, który miałby moc sprawczą. Wskazuje też najczęściej stosowane przez firmy praktyki, które zamiast doprowadzić do osiągania zamierzonych rezultatów, są główną przyczyną niepowodzeń w procesie transformacji. Kim i Mauborgne przede wszystkim jednak uczą, jak budować w ludziach zaufanie i wiarę w proces, ponieważ tylko zaangażowany zespół ma szansę dokonać oczekiwanej przemiany.
Sprawdzone ścieżki do kreowania nowej przestrzeni rynkowej.
Strategia błękitnego oceanu. PRZEMIANA da ci niezbędne podstawy do przebudowy granic rynku i stworzenia nowego popytu – a to wszystko przy jak najmniejszym ryzyku. Zawiera konkretne narzędzia pozwalające poprowadzić siebie, zespół oraz całą firmę na wyżyny wiary w siebie, kreatywności oraz wzrostu. Pokazuje, jak rozwinąć swoje zdolności nie tylko do osiągania znaczących efektów niskim kosztem, ale również do skutecznego wykorzystywania potencjału i energii ludzi realizujących ten proces. Dowiesz się, co faktycznie trzeba zrobić, aby sięgnąć tam, dokąd nie sięgają najlepsi, i stworzyć nową przestrzeń rynkową, tak by konkurencja stała się nieistotna.
Przedmowa do polskiego wydania Przedmowa c z ę ś ć I Przemiana błękitnego oceanu Rozdział 1. Sięgaj dalej niż najlepsi Rozdział 2. Fundamenty strategii kreowania rynku Rozdział 3. Umysł stratega błękitnego oceanu Rozdział 4. Człowieczeństwo, wiara w siebie i kreatywna kompetencja . c z ę ś ć I I Pięć kroków do dokonania przemiany błękitnego oceanu Krok pierwszy: Jak zacząć? Rozdział 5. Wybór właściwego miejsca rozpoczęcia Rozdział 6. Budowa odpowiedniego zespołu błękitnego oceanu Krok drugi: Zrozum, gdzie jesteś w tej chwili Rozdział 7. Jasność co do aktualnej sytuacji Krok trzeci: Wyobraź sobie, gdzie możesz być Rozdział 8. Odkrywanie ukrytych bolesnych punktów ograniczających rozmiary naszej branży Rozdział 9. Odkrywanie oceanu nieklientów Krok czwarty: Znajdź drogę, by tam dotrzeć Rozdział 10. Systematyczna przebudowa granic rynku Rozdział 11. Rozwijanie alternatywnych możliwości błękitnego oceanu Krok pi ąty: Wykonaj ruch Rozdział 12. Wybór posunięcia błękitnego oceanu i przeprowadzenie szybkich testów rynkowych Rozdział 13. Zakończenie przygotowywania i wprowadzenie w życie posunięcia błękitnego oceanu Epi log. Przykład przemiany błękitnego oceanu na poziomie kraju Podziękowania Bibliografia O autorach