0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY
Darmowa dostawa »

Standardy etyczne obsługi klientów w ocenie obecnych i przyszłych doradców bankowych

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Łódź, 2020

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Autor: Krzysztof Świeszczak

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Standardy etyczne obsługi klientów w ocenie obecnych i przyszłych doradców bankowych

W książce zidentyfikowano czynniki determinujące poszanowanie standardów etycznych, a następnie przeanalizowano różnice w sposobie postrzegania tych uwarunkowań przez obecnych i przyszłych doradców bankowych. Przeprowadzone badania pozwoliły wyodrębnić następujące zmienne: obawę przed pogorszeniem sytuacji zawodowej na rynku pracy, obawę przed marginalizacją pozycji w zespole, przekonanie o nieprzestrzeganiu standardów etycznych przez doradców bankowych, skłonność do bezwarunkowego przestrzegania standardów etycznych w relacjach z klientem, a także skłonność do przerzucania na klienta odpowiedzialności za podejmowane decyzje finansowe. Wnioski płynące z analiz mogą stać się podstawą do refleksji nad programami studiów uczelni wyższych oraz szkoleń dla pracowników instytucji bankowych, co powinno przyczynić się do wzmacniania poszanowania postaw etycznych w sektorze bankowym.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Ekonomia, zarządzanie, marketing
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-8142-888-0
  • ISBN druku: 978-83-8142-887-3
  • Liczba stron: 218
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wstęp	9

Rozdział 1. Działalność gospodarcza w perspektywie etycznej	13
1.	Działalność gospodarcza i jej kontekst etyczny	14
2.	Wartości etyczne a wartości gospodarcze	15
3.	Dominujące ujęcia etyki biznesu w działalności gospodarczej	17
4.	Płaszczyzny etyki biznesu	20
4.1.	Koncepcja trzech poziomów etyki biznesu	21
4.1.1.	Mikroetyka	21
4.1.2.	Makroetyka	22
4.1.3.	Etyka molarna	22
4.2.	Koncepcja czterech poziomów etyki biznesu	23
4.2.1.	Poziom podstawowy	23
4.2.2.	Poziom centralny	24
4.2.3.	Poziom systemu gospodarczego	24
4.2.4.	Poziom globalny	24
4.3.	Koncepcja pięciu poziomów etyki biznesu	25
4.3.1.	Poziom indywidualny	25
4.3.2.	Poziom organizacyjny	26
4.3.3.	Poziom branżowy	26
4.3.4.	Poziom społeczny	26
4.3.5.	Poziom międzynarodowy	27
4.4.	Relacje pomiędzy płaszczyznami etyki biznesu 	27
Podsumowanie	28

Rozdział 2. Ład aksjonormatywny w gospodarce rynkowej	31
1.	Wolność gospodarcza a poczucie odpowiedzialności społecznej	33
2.	Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR) wobec interesariuszy (stakeholders)	34
2.1.	Istota społecznej odpowiedzialności biznesu – perspektywa profitowa i stricte społeczna	37
3.	Typologia interesariuszy – podstawowe kryteria	41
4.	Stakeholders a shareholders	47
5.	Ewolucja CSR – w kierunku zrównoważonego rozwoju i poprawy jakości życia interesariuszy 	49
Podsumowanie	52

Rozdział 3. Kluczowe przesłanki instytucjonalizacji i instrumentalizacji wartości etycznych w działalności gospodarczej	55
1.	Misja, wizja i cele organizacji	56
2.	Polityka compliance	60
3.	Programy etyczne w działalności gospodarczej – dominujące rozwiązania	62
3.1.	Kodeksy etyczne	64
3.2.	Przedmiotowe a podmiotowe rozwiązania kodeksowe	67
3.3.	Audyt etyczny	69
4.	Instrumentalizacja wartości etycznych na użytek marketingu komunikacyjnego	72
Podsumowanie	75

Rozdział 4. Banki jako instytucje zaufania społecznego	77
1.	Ogólne zasady etyczne w sektorze bankowym	78
2.	Otoczenie i interesariusze sektora bankowego	79
3.	Komunikacja społeczna banków 	83
3.1.	Model informowania	85
3.2.	Model odpowiadania	85
3.3.	Model angażowania	86
4.	Kondycja sektora bankowego z perspektywy globalnego kryzysu finansowego	86
5.	Kondycja sektora bankowego z perspektywy globalnego kryzysu zaufania	90
6.	Przesłanki zaufania do banków jako instytucji zaufania społecznego  	92
7.	Komponenty zaufania społecznego banku	94
7.1.	Prawodawstwo z zakresu bankowości	95
7.2.	Licencja bankowa	96
7.3.	Zastrzeżenie nazwy oraz działalności	97
7.4.	Fundusze własne, adekwatność kapitałowa oraz zarządzanie ryzykiem	97
7.5.	Tajemnica bankowa	99
7.6.	Transparentność działalności banku	99
7.7.	Nadzór nad sektorem bankowym sprawowany przez Komisję Nadzoru Finansowego	100
7.8.	Bankowość centralna i Narodowy Bank Polski	101
7.9.	Gwarantowanie depozytów przez Bankowy Fundusz Gwarancyjny	102
8.	Społeczna krytyka współczesnych banków i ich pracowników	102
Podsumowanie	105

Rozdział 5. Rola doradców bankowych w systemie usług finansowych	107
1.	Status doradcy bankowego	108
2.	Specyfika pracy doradcy bankowego – kontekst etyczny	111
3.	Wiodące mechanizmy socjalizacyjne doradców bankowych 	117
3.1.	Rola socjalizacji pierwotnej i wtórnej w procesie nabywania wrażliwości i kompetencji etycznych	119
3.2.	Rola mechanizmu „uczenia się” w procesie nabywania kompetencji etycznych doradców  bankowych	123
3.2.1.	Nabywanie kompetencji etycznych w procesie edukacji przyszłych doradców bankowych – wiodące dylematy i deficyty	124
3.2.2.	Nabywanie kompetencji etycznych przez aktualnych doradców bankowych – wiodące dylematy i deficyty	128
4.	Praca doradców bankowych w perspektywie zachowań ingracjacyjnych	129
Podsumowanie 	131

Rozdział 6. Metodyczne założenia badań własnych 	133
1.	Cel i przedmiot badań oraz podstawowe problemy badawcze	133
2.	Hipotezy  badawcze	135
3.	Uzasadnienie zastosowanych metod i technik badawczych 	136
4.	Narzędzia badawcze	137
5.	Charakterystyka badanych grup respondentów	140

Rozdział 7. Uwarunkowania postaw etycznych doradców bankowych	147
1.	Obawa przed pogorszeniem sytuacji zawodowej na rynku pracy	147
2.	Obawa przed marginalizacją pozycji w zespole	154
3.	Przekonanie o nieprzestrzeganiu standardów etycznych przez doradców bankowych	162
4.	Skłonność do bezwarunkowego przestrzegania standardów etycznych w relacjach z klientem	171
5.	Skłonność do przerzucania na klienta odpowiedzialności za podejmowane decyzje finansowe	178
6.	Różnice w znaczeniu zidentyfikowanych uwarunkowań dla przyszłych doradców bankowych oraz doradców bankowych	186
Podsumowanie 	189

Zakończenie	191
Bibliografia	195
Spis rysunków	213
Spis tabel	217

Inni Klienci oglądali również

24,71 zł 27,45 zł
Do koszyka

Wpływ regulacji kapitałowych i płynnościowych sektora bankowego na wzrost gospodarczy Polski

W publikacji podjęto oryginalną i udaną próbę prezentacji oceny skutków regulacji Bazylei III na działalność sektora bankowego i wzrost polskiej gospodarki w oparciu o zaawansowane modele ekonometryczne. Ta cenna pozycja książkowa jest ad...
26,64 zł 29,60 zł
Do koszyka

Macho. Instrukcja obsługi

Macho - podobno wszyscy go pożądają. Kobiety za nim szaleją, mężczyźni chcą nim być. Tylko czy on jeszcze istnieje? A jeśli tak, to jak wygląda i czy ma się tak dobrze, jak przypuszczamy? Dla jednych to latynoski przystojniak z...
9,00 zł 10,00 zł
Do koszyka

Obiektywna a subiektywna ocena efektywności ryzykownych wariantów decyzyjnych

Głównym celem pracy jest zaoferowanie narzędzi prowadzących do optymalizacji decyzji ryzykownych, w tym decyzji inwestycyjnych. Rozdział pierwszy pracy prezentuje zagadnienia związane z obiektywną i subiektywną oceną ryzykownych wariantów...
97,30 zł 139,00 zł
Do koszyka

Standardy i procedury w pielęgniarstwie onkologicznym

W książce przedstawiono wymiar praktyczny onkologicznej opieki pielęgniarskiej nad pacjentem z uwzględnieniem najnowszych procedur i standardów terapeutycznych. W publikacji omówiono:- Zakres i zasady profilaktyki...
53,10 zł 59,00 zł
Do koszyka

Kompetencyjne testy sytuacyjne w rekrutacji, selekcji i ocenie pracowników

Każdy proces rekrutacji, selekcji i oceny pracowników powinien się opierać na rzetelnych i trafnych narzędziach pomiarowych, pozwalających na dotarcie do tych cech osobowych, które mają znaczenie dla organizacji. Kompetencyjne testy sytua...
14,40 zł 16,00 zł
Do koszyka

Modele oceny użyteczności i akceptacji mobilnych systemów zarządzania wiedzą o zdrowiu

Praca została podzielona na cztery rozdziały. Pierwszy rozdział poświęcono realizacji pierwszego celu teoriopoznawczego. Przedstawiono w nim kwestię zarządzania wiedzą w gospodarce elektronicznej. Stanowi wprowadzenie do dalszych badań i analizy stanu ...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!