Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.
Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.
Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.
Wszyscy chcemy prowadzić rozmowy, które coś znaczą. Chcemy, żeby nasze rozmowy pogłębiały bliskość i prowadziły do rozwiązywania problemów. Chcemy czuć się naprawdę zrozumiani i rozumieć innych. Chcemy wreszcie, by nasi rozmówcy nie traktowali nas jednowymiarowo i dostrzegali w nas więcej niż tylko adwersarzy. Wszyscy mamy doświadczenie rozmów, które poszły nie tak, jak powinny. Zamiast zbliżyć – oddaliły. Zamiast doprowadzić do rozwiązania problemu – wygenerowały kolejne. Zamiast pogłębić wzajemne zrozumienie – zostawiły nas z poczuciem osamotnienia. Dobre rodziny, szczęśliwe pary, zgrane firmy i współpracujące ze sobą społeczności wcale nie są jednomyślne. Co więcej, kłócą się o te same rzeczy, co nieszczęśliwi ludzie! Ich spory wyglądają jednak nieco inaczej. „Świat jest skomplikowany, wiesz? Jeśli chcesz go zrozumieć, potrzebujesz przyjaciół, którzy się od ciebie różnią” W swoich poprzednich książkach Charles Duhigg wyjaśnił, jak powstają nawyki i czemu służą oraz jak działać „mądrzej, szybciej i lepiej”. Tym razem zagłębił się w to, jak się komunikujemy i co takiego robią najlepsi przyjaciele, wytrawni negocjatorzy i doświadczeni menadżerowie, że ludzie decydują się im zaufać. Wyróżnił trzy rodzaje rozmów, które najczęściej toczymy, i pokazał, jak je prowadzić, by miały sens: O co tak naprawdę chodzi? – w konfliktach, negocjacjach i codziennych domowych sprawach ważne jest ustalenie, na czym zależy rozmówcom. Zajrzymy do pokoju, w którym ława przysięgłych decydowała o losie Leeroya Reeda, by zrozumieć, że to nie siła argumentów, ale ustalenie wspólnego celu jest kluczem do porozumienia. Jak się czujemy? – zazwyczaj unikamy rozmowy o emocjach. Na podstawie historii Felixa Sigali, genialnego agenta FBI i mistrza przesłuchań, przekonamy się, że to możliwość przekazania swojej opowieści i wysłuchania historii drugiej osoby zbliża jak nic innego. Kim jesteśmy? – największym hamulcem sensownych rozmów jest szufladkowanie rozmówcy do kategorii, w której nie chciałby się on znaleźć, jednowymiarowe traktowanie. Zajrzymy do siedziby Netlfixa – mimo, że wspierano w niej otwartą, a nawet agresywną komunikację, jeden z dyrektorów powiedział na spotkaniu literalnie o jedno słowo za dużo… Duhigg oddaje głos negocjatorom, naukowcom, terapeutom i aktywistom. Będziemy towarzyszyć Jimowi Lawlerowi, agentowi CIA, w próbie zwerbowania szpiega. Zobaczymy, jak rozwinęła się dyskusja zwolenników dostępu do broni palnej z osobami, które starały się powstrzymać powtarzające się w kraju strzelaniny w szkołach. Dowiemy się, dlaczego pierwszy pilotażowy odcinek serialu „Big Bang Theory” okazał się kompletna klapą i co takiego zmienili w scenariuszu jego twórcy, że stał się hitem z wielomilionową widownią. Sekretem tych wszystkich historii jest prosta, uczciwa i otwarta komunikacja. Jak to zrobić? Zapraszamy do lektury!
Prolog XI W SKRÓCIE. Trzy rozmowy 1 1. Zasada dopasowania. Jak nie werbować szpiegów 3 Kiedy mózgi się łączą 9 Mistrzowie komunikacji 11 Trzy nastawienia 18 Jeśli chcesz zrekrutować szpiega, zbuduj więź 24 Jak to wykorzystać? Część I. Cztery zasady znaczącej rozmowy 31 W SKRÓCIE. Rozmowa „O co tak naprawdę chodzi?” 37 2. Każda rozmowa to negocjacje. Proces Leroya Reeda 39 Jak decydujemy, o czym mówić? 42 Jak chirurg nauczył się komunikować 45 Mistrzowie komunikacji w ławie przysięgłych 52 Celem negocjatora jest powiększanie tortu 55 Jak zachodzi perswazja 61 Negocjacje zbliżają się do końca 65 Jak to wykorzystać? Część II. Zadawanie pytań i zauważanie wskazówek 73 Przygotowanie do rozmowy 74 Zadawanie pytań 76 Dostrzeganie wskazówek podczas rozmowy 77 Eksperymentowanie przez dodawanie nowych elementów 79 W SKRÓCIE. Rozmowa „Jak się czujemy?” 83 3. Siła słuchania. Emocjonalni inwestorzy 85 Siła pytań 89 Właściwe pytania 94 Znaczenie podatności na zranienie 96 Zarażanie emocjonalne 97 Jak szybko pogłębić rozmowę 102 Przyjemność z odwzajemniania 106 Trudność dopasowania rozmowy o emocjach 108 4. Jak usłyszeć emocje, których nikt nie wypowiada na głos? The Big Bang Theory 111 Liofilizowane uczucia astronautów 115 Śmiać się z tego, co nie jest śmieszne 119 Nastrój i energia 122 Chcesz usłyszeć żart o astronautach? 126 Emocje na planie 132 Wnioski z planu 136 5. Budowanie więzi w konflikcie. Jak rozmawiać z wrogiem o broni? 139 Rozmowy w konflikcie 141 Rozwijanie wyjątkowych zdolności komunikacyjnych 145 Rozmowy o broni w Waszyngtonie 148 Porozmawiajmy o małżeństwie 156 Rozmowa o broni przenosi się do Internetu 164 Jak to wykorzystać? Część III. Emocjonalne rozmowy w życiu i Internecie 171 Reagowanie na emocje 174 Co się zmienia w konflikcie? 176 Co się zmienia online? 177 W SKRÓCIE. Rozmowa „Kim jesteśmy?” 181 6. Nasze tożsamości społeczne kształtują nasze światy. Szczepienie antyszczepionkowców 183 Wyciszanie uprzedzeń w naszych głowach 191 Wrogowie grają w piłkę nożną 202 Rozwiązanie zagwozdki COVID-u 208 7. Jak zwiększyć bezpieczeństwo najtrudniejszych rozmów? Problem, z którym żyje Netflix 213 Dlaczego rozmowy o tożsamości mają znaczenie 218 Dlaczego niektóre rozmowy są tak trudne 223 Zasada Netflixa: brak zasad 234 Efekty 241 Jak to wykorzystać? Część IV. Ułatwianie trudnych rozmów 247 Przed rozmową 248 Na początku rozmowy 249 W miarę rozwoju rozmowy 252 Posłowie 255 Podziękowanie 267 Przypisy końcowe 269 O Autorze 319