0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY
Pobierz fragment
Wybierz format pliku:
Pobierz

Sektor kolejowy w polityce transportowej Unii Europejskiej

(eBook)

Etapy tworzenia jednolitego europejskiego obszaru kolejowego

0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Kraków-Legionowo, 2018

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Autor: Juliusz Engelhardt

  • Wydawca: Edu-Libri

  • Formaty:
    ePub mobi PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 59,00 zł
53,10 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Sektor kolejowy w polityce transportowej Unii Europejskiej

Celem podstawowym książki jest prezentacja ewolucji modelu funkcjonowania unijnego sektora kolejowego od 1991 r. oraz ukazanie głównych cech i zasad tego modelu według stanu na koniec roku 2016.
Książka jest skierowana do bardzo szerokiego spektrum odbiorców. Mogą nimi być pracownicy sektora kolejowego – zarządcy infrastruktury kolejowej, przewoźnicy kolejowi, spedytorzy, a w szczególności kadra menedżerska tych przedsiębiorstw. Odrębną grupę stanowią pracownicy instytucji rządowych i samorządowych, kreujący i realizujący politykę transportową, a także pracownicy naukowi zajmujący się zagadnieniami polityki społeczno-gospodarczej, w tym transportowej. Trzecią, nie mniej ważną grupą czytelników są studenci wyższych uczelni, zwłaszcza kierunków transportowych i logistycznych.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Ekonomia, zarządzanie, marketing
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-65648-26-6
  • ISBN druku: 978-83-65648-25-9
  • Liczba stron: 266
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wstęp

Rozdział 1. Wprowadzenie – podstawy programowe wspólnej polityki transportowej Unii Europejskiej w sektorze kolejowym
	
1.1. Rys historyczny podstaw i budowy wspólnej polityki transportowej
1.2. Biała Księga 2001 „Europejska polityka transportowa do 2010 r.: czas na decyzje”
1.3. Biała Księga 2011 „Plan utworzenia jednolitego europejskiego obszaru transportu”
1.4. Główne przesłanki polityki transportowej w sektorze kolejowym od 1990 r.
	
Rozdział 2. Ewolucja modelu funkcjonowania sektora kolejowego w latach 1991–2016 w świetle regulacji Unii Europejskiej
	
2.1. Nowy ład rynkowy w sektorze kolejowym po 1991 r.
2.2. Ogólne reguły konkurencji w przewozach kolejowych
2.3. Konkurencja regulowana w przewozach pasażerskich
2.4. Dozwolona pomoc publiczna w sektorze kolejowym
2.5. Rejestr infrastruktury i pojazdów kolejowych
2.6. Utrzymanie pojazdów kolejowych
2.7. Nadzór sektorowy – krajowe władze regulacyjne i Europejska Agencja Kolejowa
	
Rozdział 3. Polityka bezpieczeństwa i interoperacyjności systemu kolejowego
	
3.1. Bezpieczeństwo systemu kolejowego
3.2. Interoperacyjność systemu kolejowego
	
Rozdział 4. Polityka rozwoju konwencjonalnej infrastruktury kolejowej w Unii Europejskiej
	
4.1. Sieć i korytarze TEN-T
4.2. Europejskie Korytarze Towarowe
4.3. Korytarze ERTMS
4.4. Konsolidacja koncepcji korytarzowego rozwoju infrastruktury kolejowej w Unii Europejskiej
	
Rozdział 5. Rozwój Kolei Dużych Prędkości w Unii Europejskiej
	
5.1. Pierwsza faza rozwoju kolei dużych prędkości w ramach EWG
5.2. Koleje dużych prędkości jako element sieci TEN-T
5.3. Rozwój kolei dużych prędkości w latach 2014–2030, z perspektywą do 2050 r.
5.4. Wybrane aspekty oceny efektywności kolei dużych prędkości
	
Rozdział 6. Problemy wdrażania europejskiej polityki transportowej w sektorze kolejowym w latach 1991–2016
	
6.1. Okresowe raporty Komisji Europejskiej
6.2. Spory Komisji Europejskiej z krajami członkowskimi
		
	6.2.1. Problem niezależności organów regulacyjnych
	6.2.2. Model funkcjonowania zarządcy infrastruktury kolejowej
	6.2.3. Kontrowersje na tle zasad kalkulacji stawek za dostęp do infrastruktury kolejowej
		
	
Rozdział 7. Skuteczność europejskiej polityki transportowej w sektorze kolejowym
	
7.1. Demonopolizacja i liberalizacja sektora kolejowego – hasła polityczne i praktyka gospodarcza
7.2. Zmiany w strukturze podmiotowej sektora kolejowego
7.3. Zmiany w strukturze przewozów kolejowych
	
Rozdział 8. Kierunki dalszej polityki transportowej Unii Europejskiej w sektorze kolejowym
	
8.1. Cele Białej Księgi 2011 w sektorze kolejowym 2020–2050
8.2. Czwarty pakiet kolejowy
		
	8.2.1. Czwarty pakiet – część techniczna
	8.2.2. Czwarty pakiet – zarządzanie infrastrukturą kolejową
	8.2.3. Czwarty pakiet – przewozy pasażerskie
		
8.3. Wyrównanie warunków konkurencji międzygałęziowej w transporcie lądowym – idée fixe europejskiej polityki transportowej
	
Bibliografia

Inni Klienci oglądali również

76,50 zł 85,00 zł
Do koszyka

Koncepcja tworzenia prawa przez Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej

Książka jest jedyną na rynku wydawniczym polską monografią poświęconą tworzeniu prawa przez Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej. Autor wyjaśnia znaczenie prawne unijnego orzecznictwa, pokazując w jaki sposób Trybunał, w drodze wykładni, w...
44,10 zł 49,00 zł
Do koszyka

Demografia i bezpieczeństwo społeczne krajów Unii Europejskiej. Tom 25

W dynamicznie rozwijającej się gospodarce zachodzą ciągłe zmiany zarówno w sferze społecznej, jak i demograficznej, wpływając na bezpieczeństwo na świecie. Szczególnie istotne zmiany dotyczą liczby ludności. Przeobrażenia demograficzne wy...
58,50 zł 65,00 zł
Do koszyka

Rynki finansowe w Unii Europejskiej w strefie euro.

Przedmiotem rozważań prezentowanej pracy są główne zagadnienia związane z funkcjonowaniem rynków finansowych w Unii Europejskiej, a zwłasz­cza w Eurosystemie.Bezpośrednim celem opracowania jest próba oceny tendencji...
15,03 zł 16,70 zł
Do koszyka

Role Unii Europejskiej w regionie Afryki Północnej i Bliskiego Wschodu

Książka jest politologiczną analizą ról Unii Europejskiej w regionie Afryki Północnej i Bliskiego Wschodu. Przedstawia czynniki, które wpływają na treść polityki Unii na tym obszarze i analizuje poszczególne role UE: aktywne...
53,10 zł 59,00 zł
Do koszyka

Zwolnienia pracowników a polityka personalna organizacji

W książce omówiono kwestie zarówno zwalniania pracowników przez pracodawcę, jak i ich odchodzenia z własnej woli. Procesy te są ważnym elementem polityki personalnej, a ich jakość – sprawdzianem kultury organizacji. W czasach...
24,30 zł 27,00 zł
Do koszyka

Podmiot polityki w świetle teorii systemowo-funkcjonalnej Niklasa Luhmanna

Książka powstała jako rezultat wielomiesięcznej pracy nad rozprawą doktorską, wraz z uwzględnieniem bardzo cennych uwag recenzenckich, a także własnych przemyśleń autorki na przestrzeni kilku lat obserwacji rzeczywistości społecznej. Jej celem jest ana...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!