0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Satysfakcja i lojalność klienta na rynku farmaceutycznym

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: 2008

  • Autor: Aleksandra Czerw

  • Wydawca: CeDeWu

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 54,00 zł
48,60 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Satysfakcja i lojalność klienta na rynku farmaceutycznym

Zadowalanie lekarzy i budowanie relacji opartych na wzajemnym zaufaniu pomiędzy firmą produkującą leki a środowiskiem medycznym jest obecnie nie­zwykle istotnym celem działań marketingowych firm farmaceutycznych. W powyższym aspekcie pomiar poziomu satysfakcji lekarzy z marki produktu leczniczego i ich lojalności wobec niej powinien odgrywać istotną rolę.

W książce zaprezentowano badanie empiryczne dotyczące pomiaru zadowolenia i lojalności klienta (lekarza) na rynku farmaceutycznym. Podkreślić nale­ży, iż ma ono charakter pionierski, a zastosowana metodologia badawcza oraz sposób analizy, interpretacji i prezentacji wyników stanowiły podstawę do sformułowania modelu pomiaru i analizy satysfakcji i lojalności lekarzy wobec marki produktu leczniczego. Badania przeprowadzane zgodnie z mode­lem mogą stanowić ważne źródło informacji o obszarach doskonalenia firmy w aspekcie zarządzania określoną marką medykamentu, jak również dostar­czą cennych informacji o charakterze współpracy konkretnej firmy farmaceutycznej ze środowiskiem medycznym.

Książka powinna zainteresować osoby profesjonalnie zajmujące się marketingiem produktu leczniczego, pracowników firm farmaceutycznych sprzeda­jących swoje produkty na rynku polskim, środowisko medyczne, studentów marketingu i zdrowia publicznego. Ze względu na aktualną tematykę jest god­na polecenia również wszystkim osobom, które zainteresowane są odpowiedzią na pytanie: dlaczego lekarz wypisał receptę na lek X skoro istnieje jego tańszy odpowiednik?

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Medycyna
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Ekonomia, zarządzanie, marketing
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-7941-527-4
  • ISBN druku: 978-83-7556-034-3
  • EAN: 9788375560343
  • Liczba stron: 266
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych

Przedmowa


Rozdział 1
Satysfakcja i lojalność klienta podstawą sukcesu rynkowego przedsiębiorstwa
1. Satysfakcja konsumenta głównym czynnikiem utrzymania dobrej kondycji
i rozwoju firmy
1.1. Satysfakcja klienta - istota i definicje
1.2. Czynniki kształtujące satysfakcję klienta
1.3. Modele satysfakcji konsumenta
1.3.1. Model Oczekiwanej Niezgodności
1.3.2. Teoria Sprawiedliwości Wymiany
1.3.3. Model Emocjonalny
2. Lojalność konsumenta wobec marki produktu kluczową wartością
przedsiębiorstwa
2.1. Lojalność konsumenta - charakterystyka pojęcia
2.2. Rodzaje lojalności konsumenta
2.3. Lojalność konsumenta wobec marki produktu
2.3.1. Czynniki kształtujące lojalność
2.3.2. Poziomy lojalności
2.3.3. Stopnie lojalności
2.3.4. Proces budowy lojalności
2.3.5. Bariery budowy lojalności
2.3.6. Lojalność wobec marki a nawyk kupowania
2.4. Programy wynagradzania lojalności klienta
3. Satysfakcja konsumenta i jego lojalność wobec marki produktu jako kategorie o silnej pozytywnej korelacji

Rozdział 2
Metody pomiaru satysfakcji i lojalności klienta
1. Modele badania satysfakcji klienta
1.1. Ogólny model badania zadowolenia klienta
1.2. Klasyczny model Customer Satisfaction Research
1.3. Metoda servqual jako metoda badania satysfakcji klienta w sektorze usług
2. Metody pomiaru lojalności konsumenta
2.1. Metoda oparta na badaniu tolerancji cenowej względem określonego
produktu/marki
2.2. Metoda oparta na badaniu wyraźnego przywiązania do określonego
produktu/marki
2.3. Metoda oparta na pomiarze zaangażowania konsumenta w poszukiwanie
informacji o danym produkcie/marce
2.4. Metoda polegająca na wyznaczeniu "obszaru" lojalnych klientów
3. Metoda TRI:M w badaniach satysfakcji i lojalności konsumenta

Rozdział 3
Specyfika firm sektora farmaceutycznego w aspekcie satysfakcji i budowy
lojalności klienta
1. Specyfika klienta i proces zakupu na rynku farmaceutycznym
2. Promocja produktu leczniczego
2.1. Etyczne kryteria promocji leków
2.2. Kodeks Farmaceutycznej Etyki Marketingowej
2.3. Promocja produktu leczniczego w świetle ustawy Prawo farmaceutyczne
2.3.1. Bezpłatne dostarczanie próbek produktu leczniczego
2.3.2. Sponsoring spotkań promocyjnych, konferencji, zjazdów

Rozdział 4
Pomiar i analiza satysfakcji i lojalności lekarzy wobec marki produktu leczniczego
na przykładzie rynku statyn
1. Charakterystyka badanego produktu leczniczego i firmy go produkującej
1.1. Zocor
1.2. Rynek statyn
1.3. Merck Sharp & Dohme jako producent leku Zocor
1.3.1. Historia firmy
1.3.2. MSD w Polsce
2. Pomiar i analiza satysfakcji i lojalności lekarzy wobec marki etycznego produktu
leczniczego na przykładzie rynku statyn
2.1. Pomiar satysfakcji i lojalności lekarzy kardiologów wobec marki Zocor.
2.1.1. Hipotezy badawcze
2.1.2. Cele badania
2.1.3. Etapy badania
2.1.4. Metoda zbierania danych i dobór próby
2.2. Analiza satysfakcji i lojalności lekarzy kardiologów wobec preparatu 2
w kontekście wyznaczenia obszarów doskonalenia firmy MSD w zakres
zarządzania marką
2.2.1. Satysfakcja lekarzy kardiologów z marki Zocor
2.2.1.1. Czynniki wpływające na wybór określonej statyny
2.2.1.2. Ocena marki Zocor na poszczególnych wymiarach satysfakcji.
2.2.1.3. Jakość działania firmy MSD na tle konkurencji
2.2.1.4. Arbitralne wymiary satysfakcji
2.2.1.4.1. Kontakty z przedstawicielem
2.2.1.4.2. Działania producenta
2.2.1.4.3. Właściwości produktu leczniczego
2.2.1 4 .4. Porównanie preparatów Zocor i Sortis na arbitralnych
wymiarach satysfakcji
2.2.1.4.5. Satysfakcja ogólna - konstrukcja wskaźników
2.2.1.5. Czynniki satysfakcji
2.2.1.5.1. Analiza czynnikowa satysfakcji z działalności firmy
Pfizer i MSD
2.2.1.5.2. Porównanie preparatów Zocor i Sortis na analitycznych
czynnikach satysfakcji
2.2.1.6. Rozkład zmiennych satysfakcji - analiza pytań metryczkowych
2.2.2. Lojalność lekarzy kardiologów wobec marki Zocor
2.2.2.1. Lojalność preskrybcyjna na rynku statyn
2.2.2.1.1. Wskaźniki utrzymania klientów dla preparatów
Zocor i Sortis
2.2.2.2. Lojalność kardiologów wobec produktu leczniczego Zocor
2.2.2.2.1. Udział marki Zocor w portfelu
2.2.2.2.2. Częstość polecania marki Zocor innym lekarzom
2.2.2.2.3. Możliwość zastąpienia marki Zocor inną statyną
2.2.2.2.4. Porównanie marki Zocor z innymi statynami
2.2.2.2.1.
2.2.2.2.5. Rozkład zmiennych lojalności - analiza pytań
metryczkowych
2.2.3. Satysfakcja lekarzy kardiologów z preparatu Zocor a ich lojalność
wobec marki
2.2.3.1. Arbitralne wymiary satysfakcji a lojalność
2.2.3.2. Czynniki satysfakcji a lojalność
2.2.3.3. Satysfakcja a lojalność preskrybcyjna na rynku statyn
2.2.3.4. Satysfakcja z preparatu Zocor a lojalność lekarzy wobec marki
2.2.3.4.1. Wymiary satysfakcji najsilniej wpływające na udział marki
Zocor w portfelu
2.2.3.4.2. Wymiary satysfakcji najsilniej wpływające na skłonność
lekarzy do rekomendowania marki Zocor
2.2.3.4.3. Wymiary satysfakcji najsilniej wpływające na możliwość
zastąpienia marki Zocor inną statyną
2.2.3.4.4. Wymiary satysfakcji najsilniej wpływające na ocenę marki
Zocor na tle innych statyn
2.2.3.5. Segmentacja lekarzy ze względu na kryterium lojalności
2.2.3.6. Weryfikacja hipotez badawczych
2.2.4. Model TRI:M w analizie satysfakcji i lojalności lekarzy kardiologów
wobec marki Zocor
2.2.4.1. Satysfakcja lekarzy w poszczególnych grupach
2.2.4.2. Lojalność lekarzy w poszczególnych grupach
2.2.4.3. Charakterystyka demograficzna grup
2.3. Priorytety doskonalenia dla firmy MSD w zakresie zarządzania
marką Zocor
3. Model pomiaru i analizy satysfakcji i lojalności lekarzy wobec marki etycznego
produktu leczniczego

Zakończenie
Załączniki
Bibliografia

Inni Klienci oglądali również

38,70 zł 43,00 zł
Do koszyka

Rynek finansowy w badaniach ilościowych

Książka wychodzi naprzeciw aktualnym oczekiwaniom, związanym z poszukiwaniem nowych rozwiązań w zakresie badania - zarówno polityki gospo­darczej, jak i wybranych aspektów struktury podmiotowej i przedmiotowej rynku finansowego....
13,41 zł 14,90 zł
Do koszyka

Rynek 14/1

Dwadzieścia dwa nowe wiersze Janusza Szubera. Tłem tej opowieści poetyckiej, zawikłanej i niejednoznacznej, są traumy rodzinne i osobiste — swoista przypowieść o dzisiejszym Hiobie, bez szczęśliwego zakończenia. Mocne realia, jak sugeruje tytuł,...
61,20 zł 68,00 zł
Do koszyka

Rynek nieruchomości w Polsce. Teoria i praktyka

"Niniejsza książka ma na celu przybliżenie problematyki związanej z rynkiem nieruchomości poprzez usystematyzowanie pojęć, opisanie metod finansowania tego rynku, wskazanie niezbędnych produktów ubezpieczeniowych powiązanych z tym rynkiem, ...
26,10 zł 29,00 zł
Do koszyka

Współczesny rynek płatności detalicznych - specyfika, regulacje, innowacje

Celem monografii jest spojrzenie na współczesny rynek płatności detalicznych z innej perspektywy – jako na obszar podlegający prawom konkurencji. Rozdział pierwszy poświęcono analizie teoretycznej zjawisk występujących na rynku płatności. ...
24,30 zł 27,00 zł
Do koszyka

Klient wewnętrzny a organizacyjne zachowania obywatelskie

Niepodważalną wartością książki jest przeprowadzenie bardzo solidnego (…) i krytycznego przeglądu dorobku naukowego związanego z badaniami klienta wewnętrznego oraz organizacyjnych zachowań obywatelskich. (…) Przeprowadzone badania...
4,50 zł 5,00 zł
Do koszyka

Marketing we współczesnych procesach tworzenia wartości dla klienta i przedsiębiorstwa

Dostrzegając występowanie pewnej luki między poglądami badaczy procesów tworzenia wartości a teorią marketingu, w niniejszej monografii podjęto próbę przedstawienia dorobku marketingu na tle szerszych rozważań poświęconych procesom tworze...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!