0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Rozwój dziecka w przedszkolu. Stymulujące wartości wybranych systemów edukacyjnych

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Kraków, 2010

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Autor: Iwona Sikorska

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 35,90 zł
32,31 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Rozwój dziecka w przedszkolu. Stymulujące wartości wybranych systemów edukacyjnych

Rozwój dziecka w przedszkolu to książka, która przybliża rolę, jaką w rozwoju dziecka odgrywa wybrany system edukacyjny. Autorka porównuje trzy różniące się ideologią i prezentujące odmienne modele wychowania systemy: montessoriański, waldorfski i standardowy.

Z uwagi na brak badań porównawczych istotnym celem pracy stało się urealnienie często skrajnie pozytywnych lub negatywnych opinii wobec alternatywnych podejść do rozwoju i edukacji dziecka. Wyniki badań mogą być przydatne dla zwolenników alternatywnych pedagogik i pomóc im w umacnianiu własnych pozycji.

„Autorka pokazuje procesy rozwojowe pobudzane przez oddziaływania edukacyjne przewidziane w poszczególnych systemach pracy z dzieckiem. Okazuje się, że kompetencje rozwijane w poszczególnych systemach edukacyjnych wpływają na występowanie zmian także w zakresie innych umiejętności […]. Warto podkreślić, że praca Iwony Sikorskiej stanowi potwierdzenie ogólnej idei propagowanej przez psychologię ekologiczną, dotyczącej interakcji właściwości rozwijającej się jednostki z mikrośrodowiskiem, w jakim się znajduje”.

Z recenzji prof. dr hab. Marii Kielar-Turskiej

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Pedagogika, edukacja
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-233-2888-9
  • ISBN druku: 978-83-233-2888-9
  • Liczba stron: 194
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
WPROWADZENIE 7

CZĘŚĆ PIERWSZA	13

ROZDZIAŁ I. ROLA ŚRODOWISKA W ROZWOJU 15

Kształtowanie się procesów poznawczych w kontekście środowiska 15
Rozwój zdolności strategicznych: koncentracja i pamięć świeża 19
Powstawanie twórczego nastawienia wobec świata 23
Formowanie się umiejętności społecznych w kontakcie z otoczeniem 26
Rozwój samodzielności i niezależności 30
Podsumowanie 32

ROZDZIAŁ II. ISTOTA ROZWOJU I METODY JEGO STYMULOWANIA W UJĘCIU MARII MONTESSORI 35

Podstawowe pojęcia w pedagogice M. Montessori 36
	Dynamizmy rozwojowe 36
	Dyspozycje wewnętrzne 38
Etapy rozwoju człowieka oraz związane z nimi fazy wrażliwości 39
Przygotowane otoczenie, praca i zabawa w rozwoju dziecka 44
	Otoczenie rozwijającego się dziecka 44
	Cele wychowania według Marii Montessori 47
	Praca będąca zabawą 48
Podsumowanie – opinie o systemie pedagogicznym M. Montessori 50

ROZDZIAŁ III. RUDOLFA STEINERA ANTROPOZOFICZNE ROZUMIENIE ROZWOJU CZŁOWIEKA

Antropologia antropozoficzna 53
Cele pedagogiki waldorfskiej oraz drogi ich osiągania 56
Wychowanie do wolności 58
Otwarte otoczenie, zadania nauczyciela 59
Podsumowanie – miejsce podejścia waldorfskiego w edukacji polskiej 62

ROZDZIAŁ IV. PROPOZYCJA PROGRAMU WYCHOWANIA W POLSKIM PRZEDSZKOLU STANDARDOWYM 65

Cele pracy wychowawczej z dzieckiem w wieku przedszkolnym 65
Poznawanie świata w działaniu 70
Aktywność zabawowa dziecka w wieku przedszkolnym
Podsumowanie – cele edukacji dla XXI wieku

ROZDZIAŁ V. PORÓWNANIE TRZECH ZAPREZENTOWANYCH SYSTEMÓW PEDAGOGICZNYCH 79

Kryteria dokonywanych porównań 79
Co łączy, a co dzieli systemy edukacyjne? 84

CZĘŚĆ DRUGA	87

ROZDZIAŁ VI. BADANIA WŁASNE 89

Pytania i hipotezy badawcze 89
Studium przypadku jako metoda badawcza 90
Techniki i narzędzia badawcze 90
Postępowanie badawcze – metoda badania 94
Podsumowanie 95

ROZDZIAŁ VII. ŚRODOWISKO PREZENTOWANYCH GRUP PRZEDSZKOLNYCH. WYNIKI BADAŃ 97

Zmiany sceny pedagogicznej końca XX wieku 97
Opis badanych placówek
Kontekst rodzinny 104
Aktywności i doświadczenia dzieci 107

ROZDZIAŁ VIII. GRUPY PRZEDSZKOLNE W DZIAŁANIU. WYNIKI BADAŃ 109

Rozwój procesów poznawczych w badanych grupach 109
	Formy pracy specyficzne dla danej rzeczywistości przedszkolnej 109
	Wyniki badań ilościowych w zakresie wybranych zmiennych sfery poznawczej 112
	Interpretacja i dyskusja wyników 121
Kreatywność w wieku przedszkolnym 124
	Formy pracy specyficzne dla danej rzeczywistości przedszkolnej 124
	Wyniki badań ilościowych w zakresie zmiennej „kreatywność”	126
	Interpretacja i dyskusja wyników	129
Rozwój społeczny 132
	Formy pracy specyficzne dla danej rzeczywistości przedszkolnej 132
	Wyniki badań ilościowych w zakresie wybranych zmiennych sfery społecznej 134
	Interpretacja i dyskusja wyników 139
Rozwój samodzielności 142
	Formy pracy specyficzne dla danej rzeczywistości przedszkolnej 142
	Wyniki badań ilościowych w zakresie zmiennej osiowej „samodzielność” 144
	Interpretacja i dyskusja wyników 146
Wzajemne relacje pomiędzy stymulowanymi kompetencjami 149
	Prezentacja analiz korelacyjnych 149
	Interpretacja i dyskusja wyników 153

ROZDZIAŁ IX WNIOSKI DLA PRAKTYKI STYMULOWANIA ROZWOJU DZIECKA 157

BIBLIOGRAFIA 163

ZAŁĄCZNIKI 173

Inni Klienci oglądali również

28,80 zł 32,00 zł
Do koszyka

Jak mówić, żeby dzieci się uczyły w domu i w szkole

Autorki przedstawiają konkretne przykłady zachowań i język, który jest tak ważny w procesie nauczania. Pokazują rodzicom i nauczycielom, jak wspólnie pomagać dzieciom w rozwiązywaniu problemów, jak motywować dzieci do nauki i osiąg...
27,00 zł 30,00 zł
Do koszyka

Wybrane zagadnienia z psychologicznej diagnozy klinicznej

Książka stanowi nie tylko oryginalny wkład w rozwój nauki, ale również pozwala psychologom na rozszerzenie wiedzy oraz postępowania diagnostycznego. Wnikliwe analizy związane z psychologiczną diagnozą kliniczną, przedstawione przez Autor&...
20,51 zł 22,79 zł
Do koszyka

Zrównoważony rozwój w zarządzaniu

Monografię charakteryzuje wielowątkowość treści. Poszczególne rozdziały zostały przygotowane przez naukowców reprezentujących różne obszary badań, co pozwala na szeroki ogląd problemów związanych z realizacją koncepcji zr&oa...
29,61 zł 32,90 zł
Do koszyka

Zdrowe i pełne energii dziecko

Polskie dzieci tyją najszybciej w Europie – źle się odżywają, mało się ruszają. Już co piąte polskie dziecko ma nadwagę lub otyłość.To bagaż na całe życie. To nie tylko nadmierna ilość tkanki tłuszczowej i większe obwody. To przede ...
47,70 zł 53,00 zł
Do koszyka

Tradycyjne i alternatywne inwestycje finansowe w świetle kryzysu finansowego. Wybrane zagadnienia

Rynek finansowy i instrumenty na nim notowane są jednym z najważniejszych elementów całej gospodarki. To na nim inwestorzy lokują swoje wolne środki, a przedsiębiorcy poszukują wolnego kapitału, który pomoże im realizować ich bieżące i in...
48,60 zł 54,00 zł
Do koszyka

Renta geograficzna a rozwój społeczno-gospodarczy

W skomplikowanej „układance" badań regionalnych coraz częściej elementem porządkującym mnogość czynników rozwoju jest struktura powiązań prze­strzennych. Interakcje sąsiedzkie oraz ograniczające je bariery fizyczne, administracyjn...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!