0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY
Pobierz fragment
Wybierz format pliku:
Pobierz

Retoryka i wartości

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Warszawa, 2019

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Redakcja naukowa: Agnieszka Budzyńska-Daca, Ewa Modrzejewska

  • Wydawca: Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego

  • Formaty:
    ePub mobi PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 16,70 zł
Najniższa cena z 30 dni: 18,45 zł
Cena produktu

Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.

Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.

Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.

15,03 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Retoryka i wartości

Tom składa się z 18 artykułów poświęconych różnym rozumieniom wartości w retoryce, wartości retorycznych oraz wartości widzianych z perspektywy retoryki:
- w przemówieniach głów państw (amerykańskich i polskich),
- w gatunkach celebracyjnych (laudacje, konkursy),
- w przemówieniach motywacyjnych (TEDx),
- w gatunkach prasowych (m.in. felieton, artykuł publicystyczny, artykuł popularnonaukowy),
- w gatunkach literackich i użytkowych (biografia, poezja, wydawnictwa okolicznościowe),
- w przekazach internetowych i marketingowych (infografiki, blogi, dyskurs marki),
- w literaturze i kulturze dawnej (ikonografia, oratorstwo, edytorzy, publicyści).

Książka ma charakter interdyscyplinarny, łączy różne dziedziny twórczości i różne dyskursy w przestrzeni publicznej. Spoiwem tematycznym tekstów jest perspektywa retoryczna, czyli odkrywanie mechanizmów perswazyjnych w procesie promowania wartości w kulturze, polityce i mediach.

The book is concerned with the rhetorical perspective, that is, discovering the mechanisms of persuasion in the process of promoting values in culture. The publication is interdisciplinary in character, it links togethers different areas of creative work and different discourses in the public sphere.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Nauki humanistyczne »
    3. Filologia polska
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Nauki humanistyczne »
    3. Kulturoznawstwo
  • Redakcja: Agnieszka Budzyńska-Daca, Ewa Modrzejewska
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-235-3875-2
  • ISBN druku: 978-83-235-3867-7
  • Liczba stron: 340
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Agnieszka Budzyńska-Daca, Ewa Modrzejewska
Słowo o Retoryce i wartościach 7

Polityka i społeczeństwo
Jakub Z. Lichański
Retoryka – wartości: sprzeczność, marzenie czy fakt? 15
Rafał Kuś
Evil Empire. Analiza retoryczna przemówienia Ronalda Reagana z 8 marca 1983 roku 27
Kacper Andrychowski
Analiza wartości w orędziach inauguracyjnych Prezydentów RP 44
Adam Konopka
Moralność kontra gospodarka. Wartości w dyskursie regulacji urodzeń w PRL-u w latach 1956–1989 63
Mirosław Ryszkiewicz
Pochwała władcy: Napastnik. Opowieść o Viktorze Orbánie
Igora Jankego 87
Magdalena Piechota
Dyskursywne konteksty wartościowania w felietonach
Krzysztofa Vargi 108
Anna Bendrat
Wartość wielokulturowości w dialogu społecznym a kreacja etosu w sieci 126

Kultura i nauka
Anna Tryksza
Jak celebrować poezję? Retoryczność wystąpień laudacyjnych (lubelska nagroda Kamień) 147
Joanna Partyka
„Jedność obywatelska” w Ikonologii Cesarego Ripy 163
Beata Gaj
Wartość łacińskich oracji Fabiana Birkowskiego 174
Michał Czerenkiewicz
Wartości w życiu akademickim na przykładzie piśmiennictwa naukowego. Studium przypadku – łacińskie druki oficyny Schedlów 185
Anna Łach
Co robią naukowcy i dlaczego jest to wartościowe? Prasowy obraz naukowca w perspektywie wartości 207
Agnieszka Budzyńska-Daca
Gatunki rywalizacyjne z perspektywy krytyki retorycznej 222

Media i marketing
Ewa Modrzejewska
O wartościach w zwizualizowanej informacji 251
Barbara Bogołębska
Aksjologiczny wymiar retoryki krytycznej i afirmatywnej
w gatunkach prasowych 265
Sabina Deditius
Potoczność jako wartość w mowach inspirujących: perspektywa lingwistyczno-retoryczna 277
Magdalena Smoleń-Wawrzusiszyn
Marka (osobista) jako wartość w dyskursie marketingu 292
Agnieszka Szurek
Między upominkiem reklamowym, manifestem a książeczką
do nabożeństwa. Lokalne publikacje jubileuszowe 308

O Autorach 324
Indeks osób 331
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
(pdf)
O Autorach
Brak informacji

Inni Klienci oglądali również

89,10 zł 99,00 zł
Do koszyka

Transfery władzy własności i wartości w przedsiębiorstwach rodzinnych. Efekt drugiego pokolenia

...warto od razu stwierdzić, że praca w pełni spełnia wymogi stawiane publikacjom naukowym i może być rekomendowana do wydania. Zarówno w odniesieniu do obszaru problemowego o dużej aktualności, zastosowanych narzędzi badawczych, sprawności posł...
25,92 zł 28,80 zł
Do koszyka

O niewspółmierności wartości i jej konwencjach dla stosowania prawa

Książka dotyczy słabo opracowanego w polskiej literaturze filozoficznej i filozoficznoprawnej zjawiska niewspółmierności wartości oraz jego konsekwencji dla procesu stosowania prawa. Przedstawiono w niej różne sposoby rozumienia pojęcia ...
23,63 zł 26,25 zł
Do koszyka

Wartości w muzyce. Studium monograficzne. T. 1

Prezentowana książka inicjuje serię opatrzoną tytułem Wartości w muzyce (planowanych jest w sumie sześć tomów, będą one zróżnicowane tematycznie). Ideą wielotomowej publikacji jest ukazanie muzyki jako wartości w różnych aspektach ...
49,50 zł 55,00 zł
Do koszyka

Kapitał klienta w budowaniu wartości przedsiębiorstwa

Wymiana wartości pomiędzy przedsiębiorstwem i klientem odbywa się w warunkach dynamicznych zmian otoczenia, co z perspektywy realizacji celów przedsiębiorstwa oznacza m.in. konieczność: ustawicznej rekombinacji działań, rekonstrukcji map biznesu...
9,00 zł 10,00 zł
Do koszyka

Wartości Wschodu i wartości Zachodu. Spotkania cywilizacji

Zbiór esejów, poświęconych kulturom Czarnej Afryki, Bliskiego i Dalekiego Wschodu, poruszających problematykę oddziaływania na siebie kultur światowych. Autorzy analizują wzajemny wpływ koncepcji życia (filozoficznych, religijnych, polity...
53,91 zł 59,90 zł
Do koszyka

Światy wartości u progu pandemii. Socjologiczne studium społeczności miejskiej

Dyskusje i spory wokół wartości oraz sposobów ich praktykowania są zawsze sporami o człowieka i kształty tworzonej przezeń kultury. Książka nawiązuje do autorskiej części badań terenowych interdyscyplinarnego projektu studiów przyg...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!