0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Recepcja mediów, t. 4: Rola badań nad zachowaniami językowymi dzieci w wieku przedszkolnym we wdrażaniu edukacji medialnej

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: 2018

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Autor: Anna Granat

  • Wydawca: UMCS

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 35,70 zł
32,13 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Recepcja mediów, t. 4: Rola badań nad zachowaniami językowymi dzieci w wieku przedszkolnym we wdrażaniu edukacji medialnej

Publikacja poświęcona jest – zgodnie z tytułem – roli badań nad zachowaniami językowymi dzieci w wieku przedszkolnym we wdrażaniu edukacji medialnej. Stanowi ona t. 4 serii. Seria ta […] jest ważna i potrzebna jako forum zarówno wymiany myśli badaczy zajmujących się tą stosunkowo nową dziedziną interdyscyplinarnych badań naukowych, jak i popularyzacji bardzo ważnych współcześnie problemów edukacji medialnej wśród edukatorów.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Pedagogika, edukacja
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-227-9103-5
  • ISBN druku: 978-83-227-9103-5
  • Liczba stron: 246
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wprowadzenie    9
I. CEL BADAŃ I ZAŁOŻENIA METODOLOGICZNE   13
	I.1. Cele   13
	I.2. Metody badawcze 14
	I.3. Dobór grupy badawczej   15
	I.4. Metody badawcze na etapie pozyskiwania korpusów tekstowych  16
II. WNIOSKI Z ANALIZ JĘZYKOZNAWCZYCH DO WDRAŻANIA EDUKACJI MEDIALNEJ  19
	II.1. Korelacje badań naukowych z praktyką edukacyjną  19
	II.2. Językoznawcza analiza formy komunikatu i zawartości treści w kontekście założeń kompetencyjnych   19
	II.3. Kompetencje medialne i informatyczne a badania naukowe 21
		II.3.1. Kompetencja korzystania z informacji   21
			II.3.1.A. Źródła informacji  21
			II.3.1.B. Wyszukiwanie informacji   32
			II.3.1.C. Podejście krytyczne do informacji 34
			II.3.1.D. Wykorzystanie informacji   39
		II.3.2. Kompetencja funkcjonowania jednostki w środowisku medialnym 42
			II.3.2.A. Ja 42
			II.3.2.B. Ja i inni   45
			II.3.2.C. Ja i otoczenie   52
		II.3.3. Kompetencja znajomości języka mediów   57
			II.3.3.A. Językowa natura mediów   57
			II.3.3.B Funkcje komunikatów medialnych 61
			II.3.3.C Kultura komunikacji medialnej 63
		II.3.4. Kompetencja umiejętności kreatywnego korzystania z mediów   64
			II.3.4.A. Tworzenie  64
			II.3.4.B. Przetwarzanie 68
			II.3.4.C. Prezentowanie 68
		II.3.5. Kompetencja znajomości etyki i wartości w komunikacji i mediach   69
			II.3.5.A. Komunikacja i media jako przedmiot refleksji etycznej   69
		II.3.6. Kompetencja znajomości zasad bezpieczeństwa w mediach 70
			II.3.6.A. Ochrona prywatności i wizerunku 70
			II.3.6.B. Bezpieczeństwo komunikacji, pracy i transakcji  70
			II.3.6.C. Nadzór nad siecią  71
			II.3.6.D. Uzależnienia i higiena korzystania z mediów 72
		II.3.7. Kompetencja znajomości prawa w komunikacji i mediach  72
			II.3.7.A. Rodzaje, źródła i praktyka stosowania prawa w kontekście mediów  72
			II.3.7.B. Media a prawa człowieka, obywatela i dziecka 74
			II.3.7.C. Prawa wyłączne i monopole intelektualne   75
			II.3.7.D. Regulacje działalności operatorskiej w mediach (prawo telekomunikacyjne, radiofonia i telewizja, prawo prasowe, świadczenie usług drogą elektroniczną)   76
			II.3.7.E. Prawa osób niepełnosprawnych   80
			II.3.7.F. Ochrona danych osobowych i dóbr 80
		II.3.8. Kompetencja znajomości ekonomicznych aspektów działania mediów   82
			II.3.8.A. Rynek mediów i elementy polityki medialnej   82
			II.3.8.B. Informacja jako dobro ekonomiczne   84
			II.3.8.C. Finansowanie mediów i wybrane sposoby zarabiania w nowych mediach 85
		II.3.9. Kompetencje cyfrowe   87
			II.3.9.A. Budowa, działanie, obsługa i parametry urządzeń komputerowych   87
			II.3.9.B. Korzystanie z oprogramowania  88
III. PRAKTYKA PRZEDSZKOLNEJ EDUKACJI MEDIALNEJ   89
IV. RECEPCJA MEDIÓW A EDUKACJA MEDIALNA W PRAKTYCE 91
	IV.1. Katalog kompetencji medialnych, informacyjnych i cyfrowych (Fundacja Nowoczesna Polska)   91
	IV.2. Cyfrowa przyszłość, scenariusze lekcji (Fundacja Nowoczesna Polska). Wydruk wybranych plików internetowych dostępnych na licencji creative commons na stronie: http://edukacjamedialna.edu.pl/ 128
		Korzystanie z informacji  129
		Skąd czerpiemy informacje?   129
		Korzystanie z informacji  131
		Prawda i fałsz (krytyczne podejście do informacji) 131
		Korzystanie z informacji   138
		Czy Czerwony Kapturek istnieje naprawdę? Prawda i fikcja w mediach   138
		Relacje w środowisku medialnym  140
		Mogę Ci coś powiedzieć, mimo że Cię nie widzę   140
		Język mediów   144
		Ja też mam swoją gazetę   144
		Kreatywne korzystanie z mediów  149
		Animacja – robimy film rysunkowy   149
		Kreatywne korzystanie z mediów  152
		Nagrywamy głosy   152
		Etyka i wartości   154
		Dobrzy i źli bohaterowie   154
		Prawo  157
		Prawo autorskie dla dzieci  157
		Ekonomiczne aspekty działania mediów   161
		Co to jest reklama?  161
ANEKS 165
I. Zawartość przekazów medialnych  165
	I.A. Artykuł z czasopisma   165
	I.B. Transkrypcja tekstów z fragmentu audycji radiowej   165
	I.C. Transkrypcja tekstów z filmu telewizyjnego  167
	I.D. Transkrypcja tekstów z reklamy internetowej  182
II. Transkrypcje wypowiedzi będących skutkiem recepcji mediów  183
	II.A. Transkrypcje wypowiedzi będących skutkiem recepcji artykułu z czasopisma   183
	II.B. Transkrypcje wypowiedzi będących skutkiem recepcji fragmentu audycji radiowej  195
	II.C. Transkrypcje wypowiedzi będących skutkiem recepcji filmu telewizyjnego   205
	II.D. Transkrypcje wypowiedzi będących skutkiem recepcji reklamy internetowej   215
III. Transkrypcje wypowiedzi z pogłębionych wywiadów indywidualnych 225
	III.A. Digitalizacja notatek nauczycielskich z rękopisu kwestionariuszowego   225
	III.B. Transkrypcje z nagrań pogłębionych wywiadów indywidualnych   229
IV. Kwestionariusze zogniskowanego wywiadu grupowego   237
	IV.A. Czasopismo  237
	IV.B. Radio   237
	IV.C. Telewizja   238
	IV.D. Internet   238
V. Kwestionariusz indywidualnego pogłębionego wywiadu z dzieckiem  239
BIBLIOGRAFIA   243

Inni Klienci oglądali również

21,60 zł 24,00 zł
Do koszyka

Przedsiębiorczość i obywatelskość w perspektywie katolickiej nauki społecznej

Autorzy 17 opracowań znajdujących się w tej pozycji starają się przybliżyć różne zagadnienia związane ze współczesnymi dylematami przedsiębiorcy, dylematami na rynku pracy, czy poszukiwaniami osób angażujących się w życie społeczne...
16,20 zł 18,00 zł
Do koszyka

W TROSCE O BEZPIECZNE JUTRO Reminiscencje i zamierzenia t.2

W trosce o bezpieczne jutro. Reminiscencje i zamierzenia” to tom stanowiący pokłosie II edycji toruńskiego Kongresu Bezpieczeństwa. Składa się on z czterech rozdziałów, poruszających szeroki wachlarz problemów związanych z bezpiecze...
26,60 zł 38,00 zł
Do koszyka

Prawo do miasta a wyzwania polityki miejskiej w Polsce

Procesy i zdarzenia obserwowane w ostatnich latach na świecie wymagają adekwatnej odpowiedzi naukowej. Jedną z jej form jest redefiniowanie, dostosowywanie wcześniejszych koncepcji teoretycznych. Dotyczy to również wyzwań, wobec których s...
31,50 zł 35,00 zł
Do koszyka

Nadzieja radykalna Etyka w obliczu spustoszenia kulturowego

W dzisiejszych czasach narasta poczucie kruchości cywilizacji jako takich. Przeróżne wydarzenia na całym świecie – ataki terrorystyczne, gwałtowne przewroty społeczne, a nawet klęski żywiołowe – budzą w nas niepokojąco złowrogie odcz...
13,32 zł 14,80 zł
Do koszyka

Dziecko autystyczne z zespołem Aspergera

Osnowę treści tej książki stanowią relacje matki dziecka dotkniętego zespołem Aspergera. Książka ta ma przybliżyć nauczycielom, rodzicom i wychowawcom kliniczny obraz choroby. Jak można pomóc dziecku autystycznemu - oto podstawowe pytanie na kt&...
28,79 zł 31,99 zł
Do koszyka

Miejsca, w których płakałam

Amelie pokochała Reese’a szybko i mocno. On ją podobno też. I dopiero po jakimś czasie Amelie zorientowała się, że w ich relacji coś jest nie tak… Że ona bardzo cierpi i zbyt często płacze… „Miejsca, w których płakałam...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!