Recepcja mediów Tom 1
Pierwszy tom z serii "Recepcja mediów" zawiera teksty obrazujące recepcję treści masowego przekazu przez dzieci w wieku przedszkolnym. Jest to ogromnie ważna kwestia z punktu widzenia dbałości dorosłych o rozwój najmłodszych i realizację najwcześniejszego etapu edukacji medialnej. Poszczególne części książki są różnego autorstwa, ponieważ dotyczą oglądu zjawiska recepcji mediów z różnych perspektyw od stricte naukowej (eksploracje pracowników uczelni), przez dziennikarską (recepcja widziana oczyma nadawcy medialnego), aż po dydaktyczną (wnioski środowiska nauczycieli przedszkolnych).
Wstęp 7
RECEPCJA AUDYCJI RADIOWYCH 11
Katarzyna Zagórska Czy dzieci słuchają Anioła? – o audycjach radiowych dla najmłodszych 13
RECEPCJA PROGRAMÓW TELEWIZYJNYCH 33
Sylwia Zasada Recepcja programów telewizyjnych a kreatywność językowa dzieci w wieku przedszkolnym 35
RECEPCJA PROGRAMÓW ANIMOWANYCH 45
Natalia Moćko Polskie programy animowane dla dzieci wyprodukowane w latach 1952–1979. Analiza wybranych przykładów 47
RECEPCJA FILMÓW ANIMOWANYCH 61
Magdalena Trysińska Mówię do ciebie! Komunikacja w rodzinie na przykładzie filmów animowanych dla dzieci 63
RECEPCJA REKLAM 81
Edyta Manasterska-Wiącek Mama, jest teraz ta reklama, jak chłopcy nie żyją. O dziecku w świecie reklamy 83
Emilia Kałuzińska Recepcja reklamy przez dzieci w wieku przedszkolnym 99
RECEPCJA MEDIÓW 109
Monika Zawada Obraz dziennikarza i funkcjonowanie mediów w oczach przedszkolaków 111
SKUTKI RECEPCJI MEDIÓW 129
Anna Granat, Magdalena Jędrejek „Świat realny za zasłoną mediów” – recepcja programów radiowych i telewizyjnych przez dzieci w wieku przedszkolnym 131