Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.
Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.
Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.
Psychologia. Kluczowe koncepcje to pięć tomów solidnej wiedzy psychologicznej, podanej w niezwykle przystępny i przyjazny sposób. Nowe wydanie zostało zaktualizowane o wyniki badań z ostatnich lat oraz najbardziej aktualne zagadnienia. Podręcznik ten może służyć zarówno studentom, jak i entuzjastom psychologii. Philip Zimbardo, zwany „twarzą i głosem psychologii”, wraz z Robertem Johnsonem i Vivian McCann przybliżają Czytelnikom podstawowe teorie i pojęcia psychologii. Strukturę podręcznika Autorzy zaplanowali tak, by ułatwiała uczenie się i zapamiętywanie materiału, a także zachęcała do krytycznego myślenia. Liczne przykłady, ćwiczenia i zadania pozwalają odnieść wiedzę psychologiczną do własnego doświadczenia i dostrzec jej zastosowania w codziennym życiu.
W tomie II, Motywacja i uczenie się, Czytelnicy znajdą odpowiedzi na pytania:
- Co nas motywuje?
- Jakie procesy sterują naszymi emocjami?
- Jak psychologia poznawcza wyjaśnia uczenie się?
- W jaki sposób powstają wspomnienia?
- Dlaczego pamięć czasami nas zawodzi i co możemy z tym zrobić?
Autorzy porządkują najważniejsze teorie emocji i motywacji, objaśniają mechanizmy warunkowania klasycznego i instrumentalnego oraz opisują, w jaki sposób psychologia poznawcza wyjaśnia proces uczenia się. Ostatni rozdział Autorzy poświęcili naturze pamięci i możliwościom jej usprawniania.
Czytelnik dowie się także, jak wykorzystując krytyczne
myślenie, rozstrzygać kontrowersyjne zagadnienia: czy „wykrywacze kłamstw” naprawdę wykrywają kłamstwa? Czy każdy z nas prezentuje odrębny „styl uczenia się”? Czy możliwe jest odzyskanie utraconych wspomnień?
Wstęp do wydania polskiego IX Do Studenta XI Nowości tego wydania XV Podziękowania XVII O Autorach XX 1. Wrażenia zmysłowe i spostrzeżenia 3 Jak stymulacja staje się wrażeniem? 6 1.1. Transdukcja: przekształcanie stymulacji we wrażenia 8 1.2. Progi: granice wrażeń 10 1.3. Teoria detekcji sygnałów 13 Zagadnienie psychologiczne Adaptacja sensoryczna 14 Co łączy zmysły? Co je różni? 15 1.4. Wzrok 16 1.5. Słuch 27 1.6. Porównanie wzroku, słuchu i innych zmysłów 35 1.7. Synestezja: wrażenia między zmysłami 43 Zagadnienie psychologiczne Doznawanie i doświadczanie bólu 44 Na czym polega związek między doznawaniem wrażeń a spostrzeganiem? 50 1.8. Przetwarzanie percepcyjne: odnajdywanie znaczenia we wrażeniu 51 1.9. Niejednoznaczność i zniekształcenia percepcyjne 56 1.10. Teoretyczne wyjaśnienia percepcji 62 1.11. Zobaczyć i uwierzyć 74 Zagadnienie psychologiczne Zastosowanie psychologii do uczenia się psychologii 76 Włącz myślenie krytyczne Percepcja podprogowa i podprogowa perswazja 76 Podsumowanie rozdziału 79 2. Myślenie i inteligencja 85 Jakie są komponenty myślenia? 88 2.1. Pojęcia 89 2.2. Wyobrażenia i mapy poznawcze 93 2.3. Myślenie i mózg 93 2.4. Intuicja 96 Zagadnienie psychologiczne Schematy i skrypty pomagają ci określić, czego możesz się spodziewać 98 Jakie umiejętności mają osoby, które potrafią skutecznie myśleć? 101 2.5. Rozwiązywanie problemów 102 2.6. Ocenianie i podejmowanie decyzji 111 2.7. Stawanie się twórczym geniuszem 116 Zagadnienie psychologiczne Zastosowanie psychologii do uczenia się psychologii 120 Jak dokonujemy pomiaru inteligencji? 123 2.8. Binet i Simon tworzą Test Zdolności Szkolnych 124 2.9. Amerykańscy psycholodzy zapożyczają ideę Bineta i Simona 125 Zagadnienie psychologiczne Co można uczynić dla nieprzeciętnego dziecka? 133 Czy inteligencja jest jedną zdolnością, czy składa się z wielu zdolności? 137 2.10. Psychometryczne teorie inteligencji 138 2.11. Poznawcze teorie inteligencji 139 2.12. Kulturowe definicje inteligencji 144 2.13. Inteligencja zwierząt 146 Zagadnienie psychologiczne Wyniki testowe i samospełniające się proroctwo 148 W jaki sposób psycholodzy wyjaśniają różnice w IQ występujące między grupami? 150 2.14. Jakie są dowody na to, że inteligencja jest dziedziczna? 152 2.15. Jakie są dowody na to, że inteligencja pozostaje pod wpływem środowiska? 153 2.16. Odziedziczalność (nie dziedziczenie) i różnice międzygrupowe 155 Zagadnienie psychologiczne Programy treningu mózgu: czy są skuteczne? 163 Włącz myślenie krytyczne Kwestia różnic międzypłciowych w zakresie zdolności 164 Podsumowanie rozdziału 165 3. Stany świadomości 171 Jaki jest związek świadomości z procesami umysłowymi? 173 3.1. Narzędzia do badania świadomości 177 3.2. Modele umysłów świadomego i nieświadomego 180 3.3. Śpiączka i stany do niej podobne 185 Zagadnienie psychologiczne Zastosowanie psychologii do uczenia się psychologii 187 Jakie cykle występują w świadomości na co dzień? 189 3.4. Marzenia na jawie 189 3.5. Sen: tajemnicza trzecia część naszego życia 192 3.6. Marzenia senne: nocne widowisko 203 Zagadnienie psychologiczne Zaburzenia snu 211 Jakie inne formy może przyjmować świadomość? 215 3.7. Hipnoza 216 3.8. Medytacja 220 3.9. Stany spowodowane działaniem środków psychoaktywnych 222 Zagadnienie psychologiczne Uzależnienie i nałóg 234 Włącz myślenie krytyczne Zrewidowany pogląd na nieświadomość 237 Podsumowanie rozdziału 240 Słownik pojęć 245 Bibliografia 257 Indeks nazwisk 291 Źródeł rycin 297 Źródeł rycin 299