Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.
Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.
Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.
W książce zostały połączone elementy psychologii i teorii organizacji. Autorzy skupili się na kwestiach związanych z zarządzaniem zasobami ludzkimi, takich jak: wielokulturowość w organizacji, kariera i
rozwój zawodowy, motywowanie, zaangażowanie i emocje w pracy, wizerunek i reputacja przedsiębiorstwa. Psychologiczne ujęcie pomaga w zrozumieniu mechanizmów zachodzących wewnątrz organizacji i przyczynić się do bardziej efektywnego jej funkcjonowania.
W naukowej literaturze światowej tematyka psychologicznego podejścia do kierowania organizacjami, jak również funkcjonowania osób w ich ramach jest popularna i rozbudowana. [...] Dziedzina ta jest też owocnym obszarem współpracy interdyscyplinarnej, gdzie coraz wyraźniej zaznacza się przenikanie podejść naukowych i badawczych charakterystycznych dla psychologii, nauki o organizacji i zarządzaniu, socjologii czy marketingu.
(Z recenzji dr. hab. Wojciecha Cwaliny, prof. SWPS)
Wprowadzenie; Anna Maria Zawadzka 9 CZĘŚĆ I. KSZTAŁTOWANIE KULTURY ORGANIZACYJNEJ – TRENDY 13 Rozdział 1. Kształtowanie marki organizacji przez kulturę organizacyjną firmy; Agnieszka Lipińska-Grobelny 15 Wprowadzenie 15 Kultura czy klimat organizacyjny – synonim czy antonim? 16 Kategorie klimatu i kultury organizacyjnej na podstawie wybranych koncepcji 19 Wpływ kultury w organizacji na wybrane aspekty funkcjonowania pracowników w pracy – przegląd badań 22 Kultura organizacyjna a system wartości pracowników 23 Klimat organizacyjny a style sprawowania władzy 31 Klimat organizacyjny a preferowane style komunikowania się w środowisku pracy 33 Klimat organizacyjny a postawy pracowników wobec zmian 34 Klimat organizacyjny a stres roli zawodowej 36 Podsumowanie 38 Rozdział 2. Wielokulturowość w organizacji – wyzwania dla zarządzania; Aneta Chybicka, Natasza Kosakowska-Berezecka, Paulina Petrus 41 Wprowadzenie 41 Trzy klucze porównań międzykulturowych 44 Koncepcja wymiarów kulturowych Geerta Hofstede’a 46 Koncepcja wzorców zachowań – projekt GLOBE 54 Kultura jako system wspólnych przekonań 62 Zarządzanie pracownikami w organizacji wielokulturowej– rozwijanie inteligencji kulturowej 68 CZĘŚĆ II. ROZWIJANIE SYSTEMÓW ZARZĄDZANIA POTENCJAŁEM SPOŁECZNYM – KIERUNKI 75 Rozdział 3. Zarządzanie kompetencjami zawodowymi pracowników w nowoczesnych organizacjach; Paweł Jurek 77 Wprowadzenie 77 Kompetencje zawodowe – przegląd podejść do zagadnienia 79 Koncepcje kompetencji w ujęciu behawioralnym 80 Koncepcje kompetencji w ujęciu psychologii różnic indywidualnych 84 Dwupoziomowy Model Kompetencji Zawodowych – propozycja własnej koncepcji 87 Pomiar kompetencji zawodowych w Dwupoziomowym Modelu Kompetencji Zawodowych 92 Zalety i ograniczenia Dwupoziomowego Modelu Kompetencji Zawodowych 98 Zastosowanie kompetencji zawodowych w praktyce zarządzania potencjałem społecznym 103 Opisy stanowisk 103 Rekrutacja i selekcja 106 Analiza potrzeb rozwojowych i ewaluacja działań rozwojowych 108 Ocena okresowa pracowników 110 System motywacyjny 111 Podsumowanie 112 Rozdział 4. Nowe tendencje w podejściu do szkoleń w organizacji; Mariola Łaguna 115 Wprowadzenie 115 Cele szkoleń z perspektywy budowania konkurencyjności firmy 118 Przebieg i organizacja procesu szkoleniowego 123 Metody uczenia się w organizacji 128 Planowanie sesji szkoleniowych 132 Podsumowanie 138 CZĘŚĆ III. JEDNOSTKA W ORGANIZACJI – NOWE ZAGADNIENIA 141 Rozdział 5. Zaangażowanie w pracy i organizacji– przegląd problematyki i narzędzi pomiaru; Anna Szabowska-Walaszczyk 143 Wprowadzenie 143 Źródła teorii zaangażowania 146 Charakterystyka zaangażowania 149 Zaangażowanie zawodowe a organizacyjne 149 Czynniki osobnicze i sytuacyjne (organizacyjne) 151 Zaangażowanie jako stan lub zespół zachowań 153 Model zaangażowania jako stanu według Wilmara Schaufeliego 156 Podstawowe założenia 156 Zaangażowanie według Schaufeliego a inne podejścia 158 Pomiar zaangażowania – zalety i wady dostępnych narzędzi 160 Zaangażowanie a funkcjonowanie organizacji i jednostki 165 Podsumowanie 168 Rozdział 6. Strategie pracy emocjonalnej – konstrukcja i trafność Skali Pracy Emocjami; Róża Bazińska, Roma Kadzikowska-Wrzosek, Sylwiusz Retowski, Dorota Szczygieł 170 Wprowadzenie 170 Praca emocjonalna jako proces regulacji emocji – podstawy teoretyczne SPE 173 Konstrukcja Skali Pracy Emocjonalnej (SPE). Przygotowanie wstępnej puli pozycji 177 Trafność czynnikowa SPE 178 Podstawowe własności psychometryczne SPE 181 Trafność Skali Pracy Emocjonalnej (SPE) 183 Czynniki indywidualne a praca emocjonalna: wpływ obserwacyjnejsamokontroli, inteligencji emocjonalnej oraz płci 184 Czynniki organizacyjne a praca emocjonalna: wpływ stażu pracyi czasu poświęcanego na kontakt z klientami 188 Konsekwencje pracy emocjonalnej: wypalenie zawodowe i stan zdrowia 189 Podsumowanie 192 Załącznik. Skala Pracy Emocjami (SPE) 195 Część IV. Kształtowanie wizerunku organizacjii marki– nowe możliwości i metody 197 Rozdział 7. Wizerunek i reputacja przedsiębiorstwa – przegląd pojęć i metod pomiaru; Oleg Gorbaniuk 199 Wprowadzenie 199 Tożsamość, wizerunek i reputacja organizacji – przybliżenie pojęć 200 Rola metafory w eksploracji wizerunku przedsiębiorstw 208 Dynamika wizerunku i reputacji 211 Pomiar reputacji przedsiębiorstwa – przegląd metod 214 Propozycja narzędzia do pomiaru symbolicznego wizerunku przedsiębiorstwa 221 Podsumowanie 226 Załacznik. Skrócona wersja skali do badania „osobowości” organizacji 228 Załącznik. Pełna wersja skali do badania „osobowości” organizacji 229 Rozdział 8. O roli i znaczeniach marki produktu w kontekście nowoczesnych organizacji; Anna Maria Zawadzka 231 Wprowadzenie 231 Pojęcie marki i wymiary wartości marki 235 Perspektywa procesu podejmowania decyzji, czyli marka jako strategia wyboru 235 Perspektywa procesu poszerzania Ja-Marka jako koncepcja Ja i styl życia 240 Między marką produktu a organizacją jako marką – marka ewoluująca 252 Skuteczne zarządzanie marką – marka jako polityka społeczna 254 Podsumowanie 259 Bibliografia 261 Indeks nazwisk 287 Indeks rzeczowy 295 O Autorach 299