0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY
Pobierz fragment
Wybierz format pliku:
Pobierz

Psychologia zarządzania w organizacji

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Warszawa, 2010

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Redakcja naukowa: Anna Maria Zawadzka

  • Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN

  • Formaty:
    ePub mobi (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 59,00 zł
Najniższa cena z 30 dni: 41,30 zł
Cena produktu

Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.

Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.

Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.

41,30 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Psychologia zarządzania w organizacji

W książce zostały połączone elementy psychologii i teorii organizacji. Autorzy skupili się na kwestiach związanych z zarządzaniem zasobami ludzkimi, takich jak: wielokulturowość w organizacji, kariera i rozwój zawodowy, motywowanie, zaangażowanie i emocje w pracy, wizerunek i reputacja przedsiębiorstwa. Psychologiczne ujęcie pomaga w zrozumieniu mechanizmów zachodzących wewnątrz organizacji i przyczynić się do bardziej efektywnego jej funkcjonowania.


W naukowej literaturze światowej tematyka psychologicznego podejścia do kierowania organizacjami, jak również funkcjonowania osób w ich ramach jest popularna i rozbudowana. [...] Dziedzina ta jest też owocnym obszarem współpracy interdyscyplinarnej, gdzie coraz wyraźniej zaznacza się przenikanie podejść naukowych i badawczych charakterystycznych dla psychologii, nauki o organizacji i zarządzaniu, socjologii czy marketingu.


(Z recenzji dr. hab. Wojciecha Cwaliny, prof. SWPS)

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Psychologia
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Ekonomia, zarządzanie, marketing
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Psychologia »
    3. Psychologia stosowana
  • Redakcja: Anna Maria Zawadzka
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-01-20667-3
  • ISBN druku: 978-83-01-16356-3
  • Liczba stron: 304
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wprowadzenie; Anna Maria Zawadzka	9
CZĘŚĆ I. KSZTAŁTOWANIE KULTURY ORGANIZACYJNEJ – TRENDY	13
	Rozdział 1. Kształtowanie marki organizacji przez kulturę organizacyjną firmy; Agnieszka Lipińska-Grobelny	15
		Wprowadzenie	15
		Kultura czy klimat organizacyjny – synonim czy antonim?	16
		Kategorie klimatu i kultury organizacyjnej na podstawie wybranych koncepcji	19
		Wpływ kultury w organizacji na wybrane aspekty funkcjonowania pracowników w pracy – przegląd badań	22
			Kultura organizacyjna a system wartości pracowników	23
			Klimat organizacyjny a style sprawowania władzy	31
			Klimat organizacyjny a preferowane style komunikowania się w środowisku pracy	33
			Klimat organizacyjny a postawy pracowników wobec zmian	34
			Klimat organizacyjny a stres roli zawodowej	36
		Podsumowanie	38
	Rozdział 2. Wielokulturowość w organizacji – wyzwania dla zarządzania; Aneta Chybicka, Natasza Kosakowska-Berezecka, Paulina Petrus	41
		Wprowadzenie	41
		Trzy klucze porównań międzykulturowych	44
			Koncepcja wymiarów kulturowych Geerta Hofstede’a	46
			Koncepcja wzorców zachowań – projekt GLOBE	54
			Kultura jako system wspólnych przekonań	62
		Zarządzanie pracownikami w organizacji wielokulturowej– rozwijanie inteligencji kulturowej	68
CZĘŚĆ II. ROZWIJANIE SYSTEMÓW ZARZĄDZANIA POTENCJAŁEM SPOŁECZNYM – KIERUNKI	75
	Rozdział 3. Zarządzanie kompetencjami zawodowymi pracowników w nowoczesnych organizacjach; Paweł Jurek	77
		Wprowadzenie	77
		Kompetencje zawodowe – przegląd podejść do zagadnienia	79
			Koncepcje kompetencji w ujęciu behawioralnym	80
			Koncepcje kompetencji w ujęciu psychologii różnic indywidualnych	84
			Dwupoziomowy Model Kompetencji Zawodowych – propozycja własnej koncepcji	87
				Pomiar kompetencji zawodowych w Dwupoziomowym Modelu Kompetencji Zawodowych	92
				Zalety i ograniczenia Dwupoziomowego Modelu Kompetencji Zawodowych	98
		Zastosowanie kompetencji zawodowych w praktyce zarządzania potencjałem społecznym	103
			Opisy stanowisk	103
			Rekrutacja i selekcja	106
			Analiza potrzeb rozwojowych i ewaluacja działań rozwojowych	108
			Ocena okresowa pracowników	110
			System motywacyjny	111
		Podsumowanie	112
	Rozdział 4. Nowe tendencje w podejściu do szkoleń w organizacji; Mariola Łaguna	115
		Wprowadzenie	115
		Cele szkoleń z perspektywy budowania konkurencyjności firmy	118
		Przebieg i organizacja procesu szkoleniowego	123
		Metody uczenia się w organizacji	128
		Planowanie sesji szkoleniowych	132
		Podsumowanie	138
CZĘŚĆ III. JEDNOSTKA W ORGANIZACJI – NOWE ZAGADNIENIA	141
	Rozdział 5. Zaangażowanie w pracy i organizacji– przegląd problematyki i narzędzi pomiaru; Anna Szabowska-Walaszczyk	143
		Wprowadzenie	143
		Źródła teorii zaangażowania	146
		Charakterystyka zaangażowania	149
			Zaangażowanie zawodowe a organizacyjne	149
			Czynniki osobnicze i sytuacyjne (organizacyjne)	151
			Zaangażowanie jako stan lub zespół zachowań	153
		Model zaangażowania jako stanu według Wilmara Schaufeliego	156
			Podstawowe założenia	156
			Zaangażowanie według Schaufeliego a inne podejścia	158
			Pomiar zaangażowania – zalety i wady dostępnych narzędzi	160
		Zaangażowanie a funkcjonowanie organizacji i jednostki	165
		Podsumowanie	168
	Rozdział 6. Strategie pracy emocjonalnej – konstrukcja i trafność Skali Pracy Emocjami; Róża Bazińska, Roma Kadzikowska-Wrzosek, Sylwiusz Retowski, Dorota Szczygieł	170
		Wprowadzenie	170
		Praca emocjonalna jako proces regulacji emocji – podstawy teoretyczne SPE	173
		Konstrukcja Skali Pracy Emocjonalnej (SPE). Przygotowanie wstępnej puli pozycji	177
		Trafność czynnikowa SPE	178
		Podstawowe własności psychometryczne SPE	181
		Trafność Skali Pracy Emocjonalnej (SPE)	183
		Czynniki indywidualne a praca emocjonalna: wpływ obserwacyjnejsamokontroli, inteligencji emocjonalnej oraz płci	184
		Czynniki organizacyjne a praca emocjonalna: wpływ stażu pracyi czasu poświęcanego na kontakt z klientami	188
		Konsekwencje pracy emocjonalnej: wypalenie zawodowe i stan zdrowia	189
		Podsumowanie	192
		Załącznik. Skala Pracy Emocjami (SPE)	195
Część IV. Kształtowanie wizerunku organizacjii marki– nowe możliwości i metody	197
	Rozdział 7. Wizerunek i reputacja przedsiębiorstwa – przegląd pojęć i metod pomiaru; Oleg Gorbaniuk	199
		Wprowadzenie	199
		Tożsamość, wizerunek i reputacja organizacji – przybliżenie pojęć	200
		Rola metafory w eksploracji wizerunku przedsiębiorstw	208
		Dynamika wizerunku i reputacji	211
		Pomiar reputacji przedsiębiorstwa – przegląd metod	214
		Propozycja narzędzia do pomiaru symbolicznego wizerunku przedsiębiorstwa	221
		Podsumowanie	226
		Załacznik. Skrócona wersja skali do badania „osobowości” organizacji	228
		Załącznik. Pełna wersja skali do badania „osobowości” organizacji	229
	Rozdział 8. O roli i znaczeniach marki produktu w kontekście nowoczesnych organizacji; Anna Maria Zawadzka	231
		Wprowadzenie	231
		Pojęcie marki i wymiary wartości marki	235
		Perspektywa procesu podejmowania decyzji, czyli marka jako strategia wyboru	235
		Perspektywa procesu poszerzania Ja-Marka jako koncepcja Ja i styl życia	240
		Między marką produktu a organizacją jako marką – marka ewoluująca	252
		Skuteczne zarządzanie marką – marka jako polityka społeczna	254
		Podsumowanie	259
Bibliografia	261
Indeks nazwisk	287
Indeks rzeczowy	295
O Autorach	299

Inni Klienci oglądali również

26,10 zł 29,00 zł
Do koszyka

CAF w doskonaleniu zarządzania jakością usług medycznych

Głównym celem badań podjętych przez autorów było opracowanie przykładowej matrycy CAF, która pozwoli zidentyfikować konieczne do przeprowadzenia udoskonalenia w szpitalu, a tym samym poprawić jego efektywność. W książce podjęto zat...
31,46 zł 34,95 zł
Do koszyka

Psychologia wywierania wpływu i psychomanipulacji

W jaki sposób skutecznie wpływać na innych i bronić się przed negatywnym wpływem z ich strony? Zapewne zdajesz sobie sprawę z tego, że manipulacja jest obecna prawie wszędzie. Czy potrafisz jednak zachować się i reagować na nią odpowiedni...
48,30 zł 69,00 zł
Do koszyka

Psychologia. Kluczowe koncepcje. Tom 2

Psychologia. Kluczowe koncepcje to pięć tomów solidnej wiedzy psychologicznej, podanej w niezwykle przystępny i przyjazny sposób. Nowe wydanie zostało zaktualizowane o wyniki badań z ostatnich lat oraz najbardziej aktualne zagadnienia. Po...
11,53 zł 12,81 zł
Do koszyka

Psychologia eventów

Jeśli chcesz dowiedzieć się, jak należy zbudować wizerunek eventu, jak zastosować w swojej pracy kaizen, jak planować event i jak radzić sobie z grupami, to jest to e-book właśnie dla Ciebie. Oprócz definicji i typologii eventów, autor pr...
22,20 zł 24,67 zł
Do koszyka

Metody badania jakości usług w procesie zarządzania rynkiem ubezpieczeń majątkowych

Celem niniejszej monografii jest poznanie i analiza procesów doskonalenia jakości usług ubezpieczeń majątkowych. Natomiast, celem metodologicznym jest stworzenie narzędzia pomiaru jakości usług majątkowych. Zatem, istota książki sprowadza się do...
79,80 zł 114,00 zł
Do koszyka

Psychologia sądowa. Podstawy - badania - aplikacje

Kompleksowy podręcznik akademicki dotyczący zagadnień psychologii sądowej. Zawiera nie tylko refleksję nad statusem psychologii sądowej jako nauki, jej przedmiotem, celem, warstwą metodologiczną i etyczną, ale także przejrzyste omówienie psychol...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!