0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Prawna ochrona formatów telewizyjnych

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: 2015

  • Autor: Zbigniew Pinkalski

  • Wydawca: Wolters Kluwer Polska SA

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 85,00 zł
76,50 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Prawna ochrona formatów telewizyjnych

Książka otrzymała nagrodę w Konkursie im. dr. Pawła Stępki organizowanym przez Krajową Radę Radiofonii i Telewizji i Uniwersytet Warszawski za najlepsze wydawnictwo naukowe i popularnonaukowe z dziedziny mediów elektronicznych w 2016 r.


Monografia stanowi kompleksową analizę problematyki formatów telewizyjnych oraz możliwości ich prawnej ochrony na gruncie polskiego prawa.



W publikacji przedstawiono m.in.:

konkretne warunki dla uzyskania ochrony przez daną postać formatu telewizyjnego na podstawie ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji oraz innych reżimów ochrony,
w jaki sposób twórcy lub producenci formatów mogą dostosować dany format telewizyjny do ochrony na podstawie konkretnego reżimu prawnego oraz
który reżim prawny jest najbardziej odpowiedni dla poszczególnych formatów telewizyjnych.


Zawarte w pracy rozważania i wskazówki mają wymiar praktyczny, gdyż zostały oparte na przeprowadzonych za granicą badaniach rynku formatów telewizyjnych, a także konsultacjach z producentami działającymi w branży na polskim rynku.






Adresaci:

Książka przeznaczona jest dla producentów audycji telewizyjnych, menedżerów w firmach zajmujących się ich produkcją albo licencjonowaniem i autorów scenariuszy lub pomysłów na nie. Zainteresuje radców prawnych, adwokatów, sędziów oraz pracowników naukowych zajmujących się mediami, produkcją telewizyjną i prawem własności intelektualnej.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Wydawnictwa prawnicze
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-264-9023-1
  • ISBN druku: 978-83-264-1058-1
  • EAN: 9788326490231
  • Liczba stron: 252
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wykaz najważniejszych skrótów | str. 9

Wstęp | str. 13

Rozdział I
Analiza pojęcia "format telewizyjny" | str. 19

1. Format telewizyjny - charakterystyka ogólna, płaszczyzny definicji | str. 19

2. Szkic formatu | str. 23

3. Format paper - Projekt formatu | str. 24

4. Format bible - Almanach formatu | str. 26

5. Realizacja audiowizualna formatu | str. 30

6. Zróżnicowanie formatów telewizyjnych | str. 30

6.1. Dystynkcja formatów telewizyjnych z uwagi na gatunek projektowanej audycji | str. 31

6.2. Dystynkcja formatów telewizyjnych z uwagi na ich podatność na modyfikacje w ramach regionalnych wersji programów | str. 33

 Rozdział II
Ochrona formatów telewizyjnych na gruncie prawa autorskiego | str. 37

1. Zasady ochrony prawnoautorskiej - przedmiot ochrony | str. 37

1.1. Konstrukcja pojęcia "utwór" | str. 42

1.2. Przesłanki ochrony prawnoautorskiej - oryginalność | str. 45

1.3. Przesłanki ochrony prawnoautorskiej - indywidualność | str. 48

1.4. Przesłanki konstytuujące utwór a orzecznictwo Trybunału Sprawiedliwości UE | str. 56

1.5. Popularność dzieła a jego ochrona prawnoautorska | str. 60

1.6. Minimalny próg twórczości - postulaty dla praktyki orzeczniczej | str. 62

1.6.1. Minimalny próg twórczości - krytyka praktyki orzeczniczej | str. 63

1.6.2. Zastosowanie metod ekonomicznej analizy prawa jako kryterium pomocnicze dla oceny minimalnego progu twórczości | str. 67

1.7. Przedmiot ochrony prawnoautorskiej a art. 1 ust. 21 pr. aut. | str. 72

1.7.1. Procedura w rozumieniu art. 1 ust. 21 pr. aut. | str. 77

1.7.2. Idea w rozumieniu art. 1 ust. 21 pr. aut. | str. 79

1.7.3. Czy istnieją granice idei? | str. 82

1.7.4. Granica idei a ekonomiczna analiza prawa | str. 86

1.8. Zbiór (baza danych) jako przedmiot ochrony prawnoautorskiej - art. 3 pr. aut. | str. 89

1.9. Przedmiot ochrony prawnoautorskiej - podsumowanie | str. 95

2. Zakres ochrony prawnoautorskiej - granica naruszenia | str. 98

3. Formaty telewizyjne (formy zjawiskowe formatów) jako przedmiot ochrony prawnoautorskiej | str. 101

3.1. Prawnoautorska ochrona poszczególnych form zjawiskowych formatu telewizyjnego jako dopracowanych idei | str. 102

3.2. Opracowanie formatu telewizyjnego i dzieło z zapożyczeniami z formatu | str. 126

3.3. Ochrona koncepcji audycji objętych formami zjawiskowymi formatu telewizyjnego jako zbioru elementów koncepcji | str. 127

3.4. Studium przypadków naruszeń majątkowych praw autorskich do koncepcji audycji objętych formatem | str. 143

3.4.1. Studium przypadku: Big Brother v. Dwa Światy | str. 145

3.4.2. Studium przypadku: Big Brother v. The Glass House | str. 149

3.4.3 Studium przypadku: Who Wants to Be a Millionaire? v. Kvit eller Dobbelt [Podwajamy albo kończę] | str. 151

4. Legitymacja czynna w zakresie roszczeń o naruszenie majątkowych praw autorskich do formatu telewizyjnego - autorstwo formatu telewizyjnego | str. 154

5. Ochrona prawnoautorska poszczególnych elementów formatu telewizyjnego | str. 156

5.1. Postać fikcyjna | str. 157

5.1.1. Postać prowadzącego/jurora show | str. 161

5.1.2. Postać uczestnika show | str. 163

5.2. Tytuł formatu | str. 165

5.3. Slogan, catchphrase i inne | str. 170

Rozdział III
Ochrona formatu telewizyjnego na gruncie ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji oraz prawa własności przemysłowej | str. 174

1. Ochrona formatu telewizyjnego na gruncie ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji - wprowadzenie | str. 174

2. Zasady ochrony na podstawie ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji | str. 178

2.1. Przedsiębiorca jako podmiot posiadający legitymację czynną | str. 179

2.2. Przedsiębiorca jako podmiot posiadający legitymację bierną | str. 182

3. Ochrona formatów przed naśladownictwem na podstawie art. 13 u.z.n.k. | str. 184

4. Ochrona formatów przed naśladownictwem na podstawie art. 3 ust. 1 u.z.n.k. | str. 187

5. Prawa własności przemysłowej a formaty telewizyjne oraz ich elementy | str. 206

5.1. Czy format telewizyjny podlega patentowaniu? | str. 207

5.2. Wzory przemysłowe w formatach telewizyjnych | str. 211

5.3. Ochrona elementów formatu telewizyjnego jako oznaczeń odróżniających | str. 212

5.3.1. Elementy formatu podlegające ochronie jako znaki towarowe | str. 212

5.3.2 Ochrona oznaczeń odróżniających wywodzących się z formatu telewizyjnego | str. 217

Rozdział IV
Alternatywne formy ochrony formatów telewizyjnych | str. 220

1. Ochrona formatu jako (zbioru) informacji | str. 220

1.1. Ochrona tajemnicy negocjacji - format jako tajemnica negocjacji | str. 222

1.2. Ochrona tajemnicy przedsiębiorstwa - format telewizyjny jako tajemnica przedsiębiorstwa | str. 228

1.3. Zakres ochrony formatu jako tajemnicy przedsiębiorstwa | str. 235

2. Ochrona w ramach reżimu dóbr osobistych | str. 236

3. Alternatywne rozwiązywania sporów (ADR) na kanwie formatów - działalność Format Recognition and Protection Association | str. 240

4. Umowy dotyczące formatów telewizyjnych | str. 245

4.1. Ograniczenia swobody umów dotyczące licencji formatowych oraz innych umów związanych z formatami telewizyjnymi | str. 246

4.2. Umowy dotyczące formatów a przepisy antymonopolowe | str. 250

Podsumowanie | str. 255

Bibliografia | str. 269

Wykaz najważniejszych orzeczeń | str. 281

Inni Klienci oglądali również

116,10 zł 129,00 zł
Do koszyka

Mechanizmy ochrony praw człowieka w ramach ONZ. Analiza systemowa

Książka „Mechanizmy ochrony praw człowieka w ramach ONZ. Analiza systemowa”jest pogłębionym opracowaniem na temat systemu ochrony praw człowieka funkcjonującego pod auspicjami ONZ. W monografii w sposób wyczerpujący i nowatorski prze...
28,35 zł 31,50 zł
Do koszyka

Dyskurs telewizyjny w świetle lingwistyki mediów

Autorka przyjmuje, że dyskurs telewizyjny należy do kultury, więc jest znakowy, transmisyjny, przechowujący zwyczaje wspólnoty dyskursywnej. W książce zreferowano stan badań nad telewizją w polskich badaniach filologicznych, a następnie nad dysk...
27,51 zł 39,30 zł
Do koszyka

Biblia oleju kokosowego. 1001 zastosowań oleju kokosowego. Ochrona przed cukrzycą, zawałem, chorobami autoimmunologicznymi

Olej kokosowy to nie tylko produkt spożywczy, ale również lek. Będziesz zaskoczony ilością zastosowań tego oleju, które znajdziesz w tej książce. Jeśli cierpisz na cukrzycę, pomoże Ci on dbać o odpowiedni poziom cukru we krwi. Wszyscy, kt...
31,50 zł 35,00 zł
Do koszyka

Rola przepisów o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych za czyny zabronione pod groźbą kary w polskim systemie prawnej ochrony środowiska

Stan prawny: 2013Głównym problemem badawczym pracy jest próba oceny, czy przepisy polskiej ustawy o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych za czyny zabronione pod groźbą kary są w aktualnym stanie prawnym efektywnym ...
17,99 zł 19,99 zł
Do koszyka

Czynniki produkcji a uwarunkowania prawne UE - znaczenie i analiza dla wybranych produktów

CZYNNIKI PRODUKCJI WSPÓŁCZESNYCH PRZEDSIEBIORSTWPodstawowym problemem badawczym w ekonomii jest zjawisko rzadkości, czyli jak ludzie (jednostka i społeczeństwo) radzą sobie z ograniczonością zasobów, tzn. jak dzielą zasoby na r&oacu...
91,80 zł 102,00 zł
Do koszyka

Ochrona danych osobowych w postępowaniach sądowych i przed organami administracji publicznej

Książka przedstawia problematykę ochrony danych osobowych w kontekście dochodzenia roszczeń i obrony praw w postępowaniach, zwłaszcza w takich, w których pojawiają się dane osobowe szczególnej kategorii dotyczące informacji o stanie zdrow...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!