0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Potencjał kulturowy i społeczny oraz zasoby ludzkie w procesach zarządzania. Tom 41

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: 2015

  • Autor: Ewa Magier-Łakomy

  • Wydawca: CeDeWu

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 58,00 zł
52,20 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Potencjał kulturowy i społeczny oraz zasoby ludzkie w procesach zarządzania. Tom 41

We współczesnym podejściu do procesów zarządzania wiodącą rolę zasadnie przypisuje się zagadnieniom społecznym. Wyjaśnianie i przewidywanie procesów zarządzania w oparciu o społeczne mechanizmy generuje nowy rodzaj wiedzy i przyczynia się do wzmocnienia naukowego statusu nauk o zarządzaniu.

Na stronach niniejszej publikacji Czytelnik znajdzie treści dotyczące istotnych i aktualnych zagadnień związanych z wielokulturowością w zarządzaniu, zarządzaniem potencjałem społecznym, zarządzaniem zasobami ludzkimi oraz efektywnością procesów zarządzania uwarunkowanych zasobami ludzkimi.

Autorzy prezentują zagadnienia przyjmując zarówno odmienne perspektywy teoretyczne, jak i podejmując empiryczne próby odpowiedzi na zróżnicowane pytania badawcze.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Ekonomia, zarządzanie, marketing
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-7941-464-2
  • ISBN druku: 978-83-7556-790-8
  • EAN: 9788375567908
  • Liczba stron: 215
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych

Wprowadzenie 9


Część I. Wielokulturowość w zarządzaniu

1. Transgraniczne współdziałanie gospodarcze jako źródło różnorodności kulturowej - perspektywy badawcze - Agnieszka Połomska-Jasienowska 15
1.1. Pojęcia współdziałania, transgranicznego współdziałania oraz współpracy transgranicznej - różnice i podobieństwa 15
1.2. Wpływy kulturowe 18
1.3. Typologie i wymiary kultur narodowych a twg 19
1.4. Stereotypy narodowe 25
Streszczenie/Summary 27
Bibliografia 28

2. The Influence of National Culture on the Organizational Culture - the Dimension of Values - Joanna Szydło 29
2.1. National culture 30
2.2. Organizational culture 30
2.3. The conditions of organisational culture 31
2.4. Orientations of organizational cultures 32
2.5. Theories of values and their empirical verification 33
2.6. Axiological picture of the organizational culture 34
2.7. Results and analysis of the research 35
Summary/Streszczenie 40
Bibliography 41


Część II. Zarządzanie potencjałem społecznym i zasobami ludzkimi

3. Założenia do wyodrębnienia myśli o zarządzaniu potencjałem społecznym jako paradygmatu nauk o zarządzaniu - Marian Mroziewski 45
3.1. Działalność człowieka jako podstawa ontologiczna paradygmatów nauk o zarządzaniu 46
3.2. Zarządzanie potencjałem społecznym jako kluczowa kategoria nowego paradygmatu 53
3.3. Koncepcja struktury myśli o zarządzaniu potencjałem społecznym 60
Streszczenie/Summary 63
Bibliografia 64

4. Bariery w wykorzystywaniu wiedzy w przedsiębiorstwach, w których zidentyfikowano pracowników wiedzy - Michał Igielski 67
4.1. Nowe trendy w zarządzaniu 68
4.2. Pojęcie wiedzy i zarządzania wiedzą w przedsiębiorstwach 70
4.3. Istota pracowników wiedzy 74
4.4. Bariery w identyfikacji pracowników wiedzy i w zarządzaniu wiedzą w przedsiębiorstwach 76
Streszczenie/Summary 80
Bibliografia 81

5. Sposoby pozyskiwania zewnętrznych pracowników wiedzy do małych przedsiębiorstw usług szkoleniowych - Iwona Małgorzata Kutzner 83
5.1. Rynek usług szkoleniowych w Polsce 83
5.2. Rozwój funkcji personalnej 85
5.3. Rekrutacja i selekcja pracowników jako kluczowy etap zarządzania zasobami ludzkimi 86
5.4. Badania empiryczne 89
5.5. Wnioski z przeprowadzonych badań empirycznych 90
Streszczenie/Summary 99
Bibliografia 100

6. Motywacja - Tendencje rozwoju - Jarosław Lewandowski 106
6.1. Główne teorie motywacji oraz ich twórcy. 106
6.2. Grywalizacja - chwilowa moda czy nowy trend 110
Streszczenie/Summary 112
Bibliografia 113

7. Świadomość zagrożeń - zdrowotnych, rodzinnych i organizacyjnych - wynikających z pracoholizmu - Magdalena Giers 115
7.1. Psychologiczne aspekty w zarządzaniu a pracoholizm 116
7.2. Przyczyny - psychologiczne podłoże pracoholizmu 119
7.3. Zagrożenia wynikające z pracoholizmu 120
7.3.1. Zagrożenia zdrowotne 120
7.3.2. Zagrożenia w sferze społeczno-rodzinnej 121
7.3.3. Konsekwencje organizacyjne 123
7.4. Świadomość zagrożeń płynących z nadmiernego zaangażowania w pracę - wyniki badań własnych 124
Streszczenie/Summary 131
Bibliografia 132

8. Współczesna praca a praktyki zarządzania zasobami ludzkimi w opiniach pracowników sądownictwa - Janusz Rymaniak, Beata Surmacz 133
8.1. Teoretyczne aspekty praktyk ZZL oraz przemian pracy 134
8.1.1. Praktyki Zarządzania Zasobami Ludzkimi (ZZL) 134
8.1.2. Charakterystyka wymiarów pracy 136
8.2. Metody i wyniki badań 140
8.2.1. Metodyka badań 140
8.2.2. Dyskusja nad wynikami 140
Streszczenie/Summary 144
Bibliografia 144


Część III. Efektywność procesów zarządzania

9. Productive Time and Success Rates: Their Causes and Effects in Polish Firms - Ryszard Kłeczek 149
9.1. NPV and fi nancial value drivers 150
9.2. Controlling how employees contribute to NPV - Financial value drivers as key performance indicators (KPI) 151
9.3. Non-fi nancial value drivers 153
9.4. Research questions 155
9.5. Method 156
9.6. Analysis (replications) 157
9.7. Reduction of unproductive time: its causes and financial effects 157
9.8. Increase of success ratios of employees' work: its causes and financial effects .....158
9.9. Managerial implications 159
9.10. Limitations and future research 159
Summary/Streszczenie 160
Bibliography 163

10. Model flexicurity w polityce zatrudnienia jako determinanta deregulacji i uelastyczniania rynku pracy - Justyna Suska 165
10.1. Elastyczne formy zatrudnienia w ujęciu teoretycznym 166
10.2. Rozumienie flexicurity 168
10.3. Polskie doświadczenia związane z flexibility 169
10.4. Analiza przeprowadzonego badania w zakresie korzystania z leasingu pracowniczego 172
Streszczenie/Summary 176
Bibliografia 177

11. Kreowanie wizerunku wymiaru sprawiedliwości a sądowe sieci międzyorganizacyjne - Katarzyna Majchrzak, Przemysław Banasik 179
11.1. Tożsamość, wizerunek, reputacja wymiaru sprawiedliwości - wzajemne implikacje 180
11.2. Kreowanie wizerunku wymiaru sprawiedliwości 183
11.3. Pilotaż wdrażania nowoczesnych metod zarządzania w sądach powszechnych 186
11.3.1. Opis dobrej praktyki Poprawa wizerunku sądu 187
11.3.2. Wdrożenie dobrej praktyki Poprawa wizerunku sądu w Sądzie Okręgowym w Gdańsku oraz pozostałych sądach pilotażowych 191
Streszczenie/Summary 194
Bibliografia 195

12. Relacje interpersonalne w cyberprzestrzeni - Ewa Podlewska 197
12.1. Organizacje w cyberprzestrzeni 198
12.2. Wymiar relacji interpersonalnych w cyberprzestrzeni 199
12.3. Menedżer w cyberprzestrzeni 200
12.4. Metody badawcze 201
12.5. Wyniki badania 202
Streszczenie/Summary 204
Bibliografia 205

13. Podjęcie próby utworzenia nowego stanowiska pracy - konsultant ds. zakupów - Ewa Waliczek 207
13.1. Przedstawienie supermarketu biorącego udział w badaniu marketingowym 208
13.2. Cechy dobrego handlowca 209
13.3. Charakterystyka nowego stanowiska pracy 210
13.4. Podjęcie próby wdrożenia konsultanta ds. zakupów jako nowego pracownika 211
Streszczenie/Summary 214
Bibliografia 215

Inni Klienci oglądali również

28,80 zł 32,00 zł
Do koszyka

Ludzka starość

Proponowana książka wpisuje się w wielowymiarowe i wieloobszarowe sposoby poznania, poznawania, oglądu i opisu starzenia się i starości. Ma ona charakter interdyscyplinarny, a koncentruje się wokół społecznych teorii starzenia się i starości. Pr...
40,50 zł 45,00 zł
Do koszyka

Rosja w procesach globalizacji

Zaangażowanie Rosji w procesy globalizacji jest uwarunkowane czynnikami wewnętrznymi i zewnętrznymi. Do tych pierwszych należy przede wszystkim interes narodowy i strategiczne kalkulacje, dokonywane przez elity rządzące. Są one oparte na bogatym dziedz...
17,71 zł 19,68 zł
Do koszyka

Warsztat pracy oraz nauki studentów pedagogiki

Problemy autoedukacji nabierają szczególnego znaczenia w społeczeństwie wiedzy, realizującego ideę uczenia się przez całe życie. Obecnie warto podejmować refleksję nad praktyką studiów wyższych z perspektywy nauk pedagogicznych, z uwa...
27,51 zł 39,30 zł
Do koszyka

CDL/CDS silne wsparcie w procesie zdrowienia

Roztwór ditlenku chloru CDL, znany również jako CDS, to środek do oczyszczania i odkażania wody pitnej oraz eliminowania chorób. Jest łagodnym preparatem bez smaku i ma neutralne pH. Dzięki tej książce poznasz wskazówki, w j...
18,86 zł 20,95 zł
Do koszyka

Społeczny potencjał odrodzenia miast poprzemysłowych

Książka dotyczy oceny znaczenia potencjału społecznego w różnicowaniu poziomu rozwoju miast poprzemysłowych funkcjonujących w odmiennych uwarunkowaniach kulturowych, ale pełniących w przeszłości podobne funkcje. Wzięto pod uwagę pięć ośrodk&oacu...
35,10 zł 39,00 zł
Do koszyka

ZAGADNIENIA GOSPODAROWANIA ZASOBAMI PRACY W PRZEDSIĘBIORSTWIE W ŚWIETLE ZASAD RACHUNKOWOŚCI

Problematyka gospodarowania zasobami pracy jest niezwykle szeroka, ma ponad 100-letnią historię oraz bogatą i obszerną teorię, zwłaszcza ekonomiczną teorię średniego zasięgu, użyteczną dla przedsiębiorstw, instytucji i pracowników. Przedmiot bad...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!