0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Warsztat pracy oraz nauki studentów pedagogiki

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: 2017

  • Autor: Barbara Klasińska

  • Wydawca: Uniwersytet Jana Kochanowskiego

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 19,68 zł
17,71 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Warsztat pracy oraz nauki studentów pedagogiki

Problemy autoedukacji nabierają szczególnego znaczenia w społeczeństwie wiedzy, realizującego ideę uczenia się przez całe życie. Obecnie warto podejmować refleksję nad praktyką studiów wyższych z perspektywy nauk pedagogicznych, z uwagi na to, że procesy przemian nie ominęły szkoły wyższej, wręcz daje o sobie znać potrzeba rozważań nad warsztatem pracy i nauki studentów pedagogiki. Niniejsze opracowanie wpasowuje się w te potrzeby. W rozdziale pierwszym przedmiotem rozważań stała się szkoła wyższa jako środowisko pracy studenta, formy i metody kształcenia na szczeblu akademickim oraz kwestia nauki studiowania. W rozdziale drugim ukazane zostało szerokie tło warsztatu pracy, na jego kształt wpływają bowiem wartości, postawy, aspiracje życiowe studentów oraz specyficzny etap ich rozwoju psychofizjologicznego; została w nim też podjęta próba sporządzenia szkicu studenta jako ucznia i nauczyciela samego siebie. W rozdziale trzecim omówiona została istota oraz integralnie z sobą związane składniki warsztatu pracy – najpierw materialne, organizacyjne, a następnie samokształceniowe, osobowe. Całość dopełnia Aneks w postaci programów wybranych przedmiotów kształcenia na kierunku pedagogika, wykazy podstawowych pojęć pedagogicznych oraz recenzji prac o zastosowaniu podejścia systemowego w pedagogice. Taki systemowy obraz i całościowy punkt widzenia warsztatu pracy i nauki studentów pedagogiki uświadamia i podkreśla wewnątrz- i zewnątrzsystemowe związki tych wszystkich kwestii, ukazuje warsztat pracy w szerokiej perspektywie, co pozwala go lepiej zrozumieć, zastosować, a nawet – wydaje się - określić jako czynnik decydujący o powodzeniu kształcenia i samokształcenia w szkole wyższej. Książka może okazać się przydatna dla nauczycieli akademickich, przede wszystkim młodszych stażem, głównie jednak adresowana jest ona do studentów pedagogiki i poszukujących wskazówek sprzyjających optymalizacji procesu studiowania i jego efektów.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Pedagogika, edukacja
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-7133-709-3
  • ISBN druku: 978-83-7133-709-3
  • Liczba stron: 253
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Spis treści
Wprowadzenie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  . . . . . . . . . 7
1. Specyfika środowiska akademickiego oraz wybranych form i metod
kształcenia w szkole wyższej . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 15
1.1. Uczelnia jako środowisko formujące studenta . . . . . . . . . . . . . . . . . . 15
1.2. Wybrane formy i metody kształcenia w szkole wyższej . . . . . . . . . . 21
1.2.1. Istota i rodzaje wykładu . . . .  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 21
1.2.2. Specyfika i rodzaje ćwiczeń  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 29
1.2.3. Wybrane metody kształcenia w szkole wyższej  . . . . . . . . . . . . . . . 32
1.3. Etyka i etykieta studiowania . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 47
2. Osoba i zadania studenta w procesie kształcenia w szkole wyższej . . . . 57
2.1. Charakterystyka „wieku studiów”  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 57
2.1.1. Pojęcie młodzieży  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 57
2.1.2. Koncepcje rozwoju młodzieży  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 61
2.1.3. Charakterystyka młodzieży studiującej  . . .  . . . . . . . . . . . . . . . . . . 66
2.2. Wartości, aspiracje i orientacje życiowe studentów . . . . . . . . . . . . . 71
2.2.1. Istota preferowanych przez młodzież studencką wartości .  . .  . . . 71
2.2.2 Postawy studentów wobec procesu studiowania . . . . . . . . . . . . . . . 76
2.2.3. Szczególne znaczenie aspiracji i orientacji życiowych
studentów  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 79
2.3. Student jako uczeń i nauczyciel siebie samego . . . . . . . . . . . . . . . . 87
2.3.1. Zainteresowania podstawą tworzenia warsztatu pracy
oraz nauki . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  . . . . . .. . . . . . . . 87
2.3.2. Specyfika i funkcje autoedukacji studentów . . . . . . . . . . . . . . . . 94
2.3.3. Programy kształcenia akademickiego   .. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 105
3. Organizacja warsztatu pracy i nauki studentów pedagogiki  . . . . . . . 117
3.1. Swoistość, składniki i funkcje warsztatu pracy . . . . . . . . . . . . . . . . 117
3.2. Warunki materialno-techniczne warsztatu pracy . . . . . . . . . . . . . . . 124
3.2.1. Obraz stanowiska pracy . . .  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 124
3.2.2. Dobór odpowiednich przyborów i środków pracy . . . . . . . . . . . . 125
3.2.3. Organizacja własnej biblioteki domowej studenta
pedagogiki   . .  .. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 127
3.2.4. Gromadzenie dokumentów planistycznych i prawnych
dotyczących procesu studiowania  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 128
3.2.5. Higiena pracy umysłowej  . . .  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 131
3.3. Kształtowanie wybranych umiejętności warsztatowych . . . . . . . . . 134
3.3.1. Umiejętność studiowania literatury przedmiotu . . . . . . . . . . . . . . 134
3.3.1.1. Istota czytania studyjnego  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 134
3.3.1.2. Fazy studiowania i zdobywania materiałów
z różnych publikacji  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 138
3.3.1.3. Zasady pracy z książką  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 140
3.3.2. Sporządzanie notatek z lektur . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 141
3.3.2.1. Prawidła notowania . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 141
3.3.2.2. Rodzaje notatek . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 142
3.3.2.3. Sposoby przechowywania notatek  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 144
3.3.3. Pisanie i redagowanie prac pisemnych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 144
3.3.3.1. Esej pedagogiczny . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 144
3.3.3.2. Recenzja  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 149
3.3.3.3. Referat  . . . . . . . .  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 153
3.3.3.4. Redagowanie prac pisemnych  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 156
3.3.3.5. Sporządzanie przypisów i bibliografii . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . 161
3.4. Procedura przygotowywania się do egzaminów . . . . . . . . . . . . . . . 167
3.4.1. Specyfika przygotowania się do egzaminu . .  . . . . . . . . . . . . . . . 167
3.4.2. Zdawanie egzaminu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 170
3.4.3. Sposoby radzenia sobie studentów ze stresem . .  . . . . . . . . . . . . 172
3.5. Przydatność komputera w procesie studiowania pedagogiki . . . . . 174
3.5.1. Komputer i sprzęt uzupełniający w pracy studyjnej  . .. . . . . . . . 174
3.5.2. Internet  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 176
3.5.3. Ochrona danych  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 178
Zakończenie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 183
Bibliografia. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 189
Aneks . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 207
1. Programy wybranych przedmiotów studiów pedagogicznych . . . . . 207
2. Inwentarz pojęć pedagogicznych (w wyborze)  . . . . . . . . . . . . . . . . 228
3. Recenzje prac pedagogicznych. Systemowość w pedagogice
na przykładach  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 236

Inni Klienci oglądali również

22,41 zł 24,90 zł
Do koszyka

Nauka czasów w języku angielskim dla wzrokowców

Siedziałam na podłodze wynajmowanego pokoju i myślałam o tym, jakim jestem beztalenciem. Wspominałam z rozżaleniem poprzedni rok, w trakcie którego przygotowałam się do matury i stwierdziłam, że wyczerpałam już swoje możliwości intelektualne. Ni...
118,30 zł 169,00 zł
Do koszyka

Pedagogika

Po 16 latach od pierwszej edycji podręcznika Pedagogika oddajemy do rąk Czytelników jego poprawione i rozszerzone wydanie. W pięćdziesięciu rozdziałach przedstawiono elementy wiedzy kanonicznej dla nauczycieli i pedagogów, wiedzy orientuj...
37,80 zł 42,00 zł
Do koszyka

Ochrona danych osobowych w warunkach pracy zdalnej

W publikacji omówiono problemy pracy zdalnej, które istotnie rzutują na system ochrony danych osobowych w poszczególnych organizacjach. Autorka koncentruje się na zagadnieniach praktycznych i omawia przepisy ważne dla zapewnienia b...
37,80 zł 42,00 zł
Do koszyka

Praca zdalna. Praktyczny przewodnik

Publikacja stanowi praktyczny przewodnik po zagadnieniach szeroko pojętej pracy zdalnej. Przedstawia ramy prawne:pracy zdalnej w warunkach przeciwdziałania COVID-19 (o ograniczonym obecnie okresie obowiązywania),te...
153,00 zł 170,00 zł
Do koszyka

Akademickie prawo pracy

Książka w sposób kompleksowy przedstawia obraz zatrudnienia w szkołach wyższych - omówiono w niej status zarówno pracowników zatrudnionych w szkołach wyższych (nauczycieli akademickich oraz pozostałych pracowników), j...
44,80 zł 64,00 zł
Do koszyka

ABC Nauki

Świat nauki zawdzięcza swój dzisiejszy kształt nie tylko czołowym postaciom, takim jak: Albert Einstein, Enrico Fermi czy Galileusz. Historia jest pełna osobowości, które chociaż są mniej popularne, znacznie przyczyniły się do zrozumienia...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!