Porozumienie z pacjentem. Relacje i komunikacja jest unikatową publikacją prezentującą komunikację z pacjentem jako zbiór wielu umiejętności: humanistycznych i medycznych, teoretycznych i praktycznych. Główną cechą książki jest interdyscyplinarne podejście do omawianego problemu, uwzględniające aspekty językowe, etyczne, prawne, psychologiczne i społeczne związane z komunikacją. W opracowaniu przedstawiono nie tylko pogłębioną analizę wyżej wymienionych elementów, ale także charakterystykę porozumienia z pacjentami w różnych specjalnościach medycznych.
Czytelnik odnajdzie tu praktyczne wskazówki dotyczące m.in.:
- odpowiedniego sposobu organizacji przestrzeni, w której odbywa się komunikacja,
- właściwych zachowań językowych wykorzystywanych w rozmowie z osobami chorymi,
- zasad przekazywania prawdy klinicznej,
- korzystnych i niekorzystnych metod stosowanych w komunikacji z dzieckiem,
- komunikacji z chorym psychicznie, z uwzględnieniem różnic w podejściu do pacjenta w zależności od jego stanu psychicznego,
- skutecznej komunikacji w zespole terapeutycznym.
Prof. dr hab. n. med. – Kierownik Kliniki Pneumonologii i Alergologii Wieku Dziecięcego, I Wydziału Lekarskiego, Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego. Prezydent-elekt Polskiego Towarzystwa Alergologicznego. Aktywny członek wielu towarzystw naukowych. Pediatra, pulmonolog i alergolog. Autor wielu publikacji dotyczących chorób płuc u dzieci i alergologii.