0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Porozumienie z pacjentem. Relacje i komunikacja (eBook)

0.00  (0 ocen)
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły
  • Wydanie: 2014

  • Seria / cykl: PORADNIKI ABC

  • Autor: Andrzej Markowski, Jan Doroszewski, Marek Kulus

  • Wydawca: Wolters Kluwer Polska SA

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
59,00 zł
53,10 zł
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 5,90 zł
Wysyłka:
online
Dodaj do schowka

Porozumienie z pacjentem. Relacje i komunikacja

Porozumienie z pacjentem. Relacje i komunikacja jest unikatową publikacją prezentującą komunikację z pacjentem jako zbiór wielu umiejętności: humanistycznych i medycznych, teoretycznych i praktycznych. Główną cechą książki jest interdyscyplinarne podejście do omawianego problemu, uwzględniające aspekty językowe, etyczne, prawne, psychologiczne i społeczne związane z komunikacją. W opracowaniu przedstawiono nie tylko pogłębioną analizę wyżej wymienionych elementów, ale także charakterystykę porozumienia z pacjentami w różnych specjalnościach medycznych. Czytelnik odnajdzie tu praktyczne wskazówki dotyczące m.in.: odpowiedniego sposobu organizacji przestrzeni, w której odbywa się komunikacja, właściwych zachowań językowych wykorzystywanych w rozmowie z osobami chorymi, zasad przekazywania prawdy klinicznej, korzystnych i niekorzystnych metod stosowanych w komunikacji z dzieckiem, komunikacji z chorym psychicznie, z uwzględnieniem różnic w podejściu do pacjenta w zależności od jego stanu psychicznego, skutecznej komunikacji w zespole terapeutycznym. Adresaci: Książka przeznaczona jest dla lekarzy, dla których odpowiednie porozumienie z pacjentem stanowi podstawowy element pracy. Publikacja jest także wartościowym źródłem wiedzy dla nauczycieli akademickich i studentów różnych dziedzin i kierunków, zarówno humanistycznych (zwłaszcza psychologii, socjologii, polonistyki i filozofii), jak i medycznych.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Socjologia
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Zarządzanie, organizacja, marketing
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Prawo medyczne
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-264-7512-2
  • ISBN druku: 978-83-264-3364-1
  • Liczba stron: 208
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wstęp   11
Rozdział 1. Podstawy współczesnej komunikacji lekarskiej	[Jan Doroszewski]   13
1. Zmiany w relacji łączącej lekarza z pacjentem i rozwój nauk medycznych   14
2. Komunikacja na różnych etapach postępowania leczniczego   16
3. Rola języka w komunikacji lekarz - pacjent   19
4. Komunikacja lekarz - pacjent jako system znaków   20
5. Ogólne cechy choroby a komunikacja lekarz - pacjent   21
Bibliografia   22
Rozdział 2. Prawda i prawdomówność w relacjach lekarz - pacjent	[ks. Wiesław Przyczyna]   23
1. Pojęcie prawdy i prawdomówności   23
2. Korzyści płynące z mówienia prawdy klinicznej   24
2.1. Uznanie chorego za pełnowartościową osobę   25
2.2. Zwiększenie efektywności terapii   26
2.3. Podtrzymywanie nadziei   27
3. Sposoby przekazu prawdy klinicznej   28
3.1. Przekaz prawdy w chorobie przejściowej   29
3.2. Przekaz prawdy w chorobie nieuleczalnej niezagrażającej życiu   29
3.3. Przekaz prawdy w chorobie terminalnej, zmierzającej do śmierci   30
4. Rola empatii w przekazywaniu prawdy klinicznej   31
5. Dziesięć zasad przekazywania prawdy klinicznej   32
Bibliografia   33
Rozdział 3. Prawne aspekty komunikacji lekarza z pacjentem	[Zbigniew Czernicki]   35
Bibliografia   42
Rozdział 4. Wybrane psychologiczne aspekty budowania poprawnej komunikacji między lekarzem a pacjentem	[Mariola Kosowicz, Marta Kulpa, Sylwia Świstak-Sawa]   43
1. Wybrane zasady budowania poprawnej komunikacji   45
1.1. Umiejętne słuchanie   45
1.2. Sztuka aktywnego słuchania   46
1.3. Precyzowanie tematu rozmowy   48
1.4. Informacje zwrotne   48
1.5. Kompetentne zadawanie pytań   50
1.6. Empatia   51
2. Komunikacja werbalna i niewerbalna   53
3. Psychologiczne aspekty prowadzenia wywiadu z pacjentem   53
3.1. Praktyczne zasady prowadzenia wywiadu medycznego   55
3.2. Wybrane przyczyny uniemożliwiające pacjentowi otwarte odpowiedzi w trakcie wywiadu   57
4. Przekazywanie informacji o diagnozie   58
4.1. Kilka wskazówek dotyczących przekazywania informacji o chorobie   59
5. Uprzedzanie o swoich intencjach   61
Bibliografia   62
Rozdział 5. Socjologiczne aspekty komunikacji z pacjentem	[Antonina Doroszewska]   64
1. Rola lekarza (rola zawodowa) i rola pacjenta oraz relacja lekarz - pacjent w socjologii   65
2. Modele komunikacji medycznej   68
3. Kontekst społeczny komunikacji z pacjentem   71
3.1. Organizacja przestrzeni   72
3.2. Nawiązanie kontaktu   75
3.3. Wywiad   77
3.4. Ustalenie diagnozy/wstępne ustalenie diagnozy, które pozwoli na określenie dalszego postępowania   77
3.5. Wspólne podjęcie decyzji dotyczącej dalszego postępowania   78
Bibliografia   83
Rozdział 6. Kultura języka w porozumiewaniu się lekarza z pacjentem	[Andrzej Markowski]   85
Bibliografia   91
Rozdział 7. Innowacyjna komunikacja między medykami a przewlekle chorymi pacjentami 	[Jan Tatoń]   92
1. Wprowadzenie   92
2. Znaczenie innowacyjności w systemowej komunikacji "medycyna - pacjenci z przewlekłymi chorobami" w opiece zdrowotnej i społecznej XXI wieku   93
3. Specjalne cele i metody komunikacji lekarza z pacjentem obejmowanym opieką paliatywną   95
4. Jak wyjątkowy - biologiczny, społeczny i etyczny - charakter relacji lekarza i pacjentów determinuje niepowtarzalne cechy ich wzajemnej komunikacji   96
5. Definicja profesjonalnej komunikacji medyków z pacjentami   100
6. Prywatność i autonomia osoby pacjenta w praktyce skutecznej komunikacji (wskazania dla lekarzy)   101
7. Wpływ osobowości pacjenta na praktykę komunikacji lekarz - pacjent   102
8. Komunikacja jako metoda radzenia sobie ze stresem   104
9. Techniki komunikacji   105
10. Komunikacyjne ograniczenia pacjenta wynikające z wpływów choroby   106
11. Szacunek i empatia ze strony lekarza   108
12. Podawanie informacji o nasileniu objawów choroby lub niepomyślnym rokowaniu   108
13. Wskazówki dotyczące rozmowy o potrzebie dalszych badań klinicznych   109
14. Wywiady lekarskie - profesjonalna komunikacja do celów klinicznych   110
15. Edukacja terapeutyczna jako profesjonalna metoda komunikacji   116
15.1. Pedagogika terapeutyczna   116
15.2. Motywacja terapeutyczna   117
15.3. Wzmacnianie osobowości pacjenta do celów terapeutycznych   118
16. Wpływ lęku przed interwencjami medycznymi na charakter komunikacji lekarz - pacjent   119
17. Lepsza komunikacja lekarza i pacjenta jako szansa zmniejszenia liczby procesów o błąd medyczny   120
18. Podsumowanie   121
Bibliografia   122
Rozdział 8. Komunikacja w pediatrii 	[Marek Kulus]   124
1. Otoczenie   126
2. Metody komunikacji   127
3. Nastolatki   129
4. Trudne wiadomości   130
Bibliografia   132
Rozdział 9. Komunikacja lekarza z pacjentem z zaburzeniami psychicznymi 	[Tadeusz Parnowski]   133
1. Wprowadzenie   133
2. Ocena stanu psychicznego   134
3. Wywiad przedmiotowy - obiektywizacja informacji   136
3.1. Badanie chorego - wywiad podmiotowy - autoanamneza   138
3.2. Ocena stanu psychicznego   138
4. Kontakt z pacjentem   139
4.1. Urealnianie nieprawidłowych przekonań   143
4.2. Błędy w komunikacji z pacjentem   143
5. Pacjent trudny   144
5.1. Pacjent pobudzony   144
5.2. Pacjent z depresją   145
5.3. Pacjent z psychozą   146
5.4. Pacjent z otępieniem   147
5.5. Konsultacja pacjenta z zaburzeniami psychicznymi na oddziale somatycznym   148
5.6. Pacjent przyjęty do szpitala wbrew swojej woli   149
Bibliografia   150
Rozdział 10. Komunikacja w zespole terapeutycznym oraz pielęgniarki z pacjentem	[Karolina Pietruk]   152
1. Wstęp   152
2. Komunikacja w zespole terapeutycznym   153
3. Środki i systemy komunikacji   153
4. Komunikacja to nie tylko rozmowa - bariery w komunikacji w zespole terapeutycznym   157
5. Relacja pielęgniarka - pacjent   162
6. Komunikacja w chorobie   164
7. Troska w komunikacji (model CARE)   166
8. Postawy rodziny wobec choroby bliskiej im osoby   166
9. Zakończenie   170
Bibliografia   170
Rozdział 11. Holistyczne podejście do chorych na nowotwory	[Janusz Meder]   173
Bibliografia   188
 Rozdział 12. Komunikacja lekarz - pacjent w opiece paliatywnej - wybrane problemy	 [Jerzy Jarosz]   189
1. Wprowadzenie i podstawowe definicje   190
2. Zagadnienia szczegółowe   192
2.1. Światopogląd medyczny   192
2.2. Akceptacja - pogodzenie się z nadchodzącą śmiercią   194
2.3. Uporczywa terapia   195
2.4. Oczekiwania pacjentów   196
3. Podsumowanie   201
Bibliografia   202		Informacje o autorach   205

Marek Kulus

Prof. dr hab. n. med. – Kierownik Kliniki Pneumonologii i Alergologii Wieku Dziecięcego, I Wydziału Lekarskiego, Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego. Prezydent-elekt Polskiego Towarzystwa Alergologicznego. Aktywny członek wielu towarzystw naukowych. Pediatra, pulmonolog i alergolog. Autor wielu publikacji dotyczących chorób płuc u dzieci i alergologii.

Polecamy

Tab1

    Inni Klienci oglądali również

    1,85 zł 2,00 zł
    Do koszyka

    Gatunki mowy i ich ewolucja. T. 4: Gatunek a komunikacja społeczna - 06 Rudymenty gatunków

    Tom IV kontynuuje genologiczną tradycję badań, tym razem ze szczególnym uwzględnieniem związków, jakie istnieją między gatunkowym zróżnicowaniem uniwersum mowy a formami komunikacji społecznej – dziś i w dawnej Polsce. Autorz...
    4,15 zł 4,50 zł
    Do koszyka

    Spotkanie kultur - 04 Standardy kulturowe, stereotypy i autostereotypy w komunikacji międzykulturowej

    Książka Spotkanie kultur. Komunikacja i edukacja międzykulturowa w glottodydaktyce odpowiada na potrzeby dzisiejszych czasów, procesu globalizacji i społeczeństwa informacyjnego. Wskazuje na umiejętności skutecznego komunikowania się z ludźmi po...
    0,01 zł
    Niedostępny

    Coaching relacji z sobą i bliskimi

    1. Czy choleryk jest zawsze zły?2. Czy introwertyk zamyka się w sobie3. Jak flegmatyk może zainteresować melancholika Na te i inne nurtujące pytania odpowiadają w swojej najnowszej książce trenerki rozwoju, Beata Mąkolska oraz Małgorzata Krawczak. Zabi...
    1,80 zł 2,00 zł
    Do koszyka

    Transdyscyplinarność badań nad komunikacją medialną. T. 1: Stan wiedzy i postulaty badawcze - 05 Muzeum: charakterystyka i ewolucja medium na tle procesów konwergencji

    Naczelną ideę niniejszego tomu stanowi refleksja nad sposobami uprawiania badań komunikacji w mediach. Uczeni z Uniwersytetu Śląskiego – reprezentujący różne dyscypliny naukowe: socjologię, medioznawstwo, kulturoznawstwo, pedagogikę, lingw...
    24,98 zł 27,75 zł
    Do koszyka

    Relacje międzypokoleniowe we współczesnych polskich rodzinach

    Książka jest wielogłosem w sprawie relacji rodzinnych we współczesnej Polsce. Składają się na nią teksty dotyczące: społeczno-ekonomicznych uwarunkowań relacji międzypokoleniowych w rodzinie; starości w polskiej rodzinie; relacji międzypokolenio...
    7,38 zł 8,00 zł
    Do koszyka

    Cyberprzemoc wśród młodzieży ze szkół wiejskich - 01 Rozdz. 1-2. Wybrane teorie i koncepcje wyjaśniające agresję i przemoc uczniowską; Nowe media w komunikacji interpersonalnej dzieci i młodzieży

    Problematyka pracy koncentruje się wokół szeroko pojętego zagadnienia cyberprzemocy występującej wśród młodzieży – uczniów wiejskich szkół gimnazjalnych. W książce scharakteryzowano problem cyberprzemocy z perspektywy ...

    Recenzje

    Dodaj recenzję
    Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!
     
    Uwaga: Nasze strony wykorzystują pliki cookies.
    Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celu dostosowaniaserwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz w celach statystycznych i reklamowych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy badawcze. W programie służącym do obsługi Internetumożna zmienić ustawienia dotyczące cookies Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza,że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce Prywatności.