Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.
Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.
Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.
Książka podkreśla istotną rolę, jaką tematyka ustrojowa i parlamentarna odgrywa we współczesnym kształceniu, zawiera propozycje scenariuszy lekcji historii poświęconych temu zagadnieniu, jak również przykłady narzędzi oraz materiałów możliwych do wykorzystania w pracy z uczniami, sprzyjających rozwijaniu umiejętności analizy źródeł historycznych, krytycznego myślenia i pracy w grupach.
Głównym założeniem publikacji jest chęć rozpowszechnienia ciekawych i aktywizujących praktyk prowadzenia lekcji poruszających tematykę ustrojową. Praca jest zbiorem pomysłów, które nie tylko ożywią lekcje historii poświęcone parlamentaryzmowi, lecz także wyposaża ucznia we wszelkie niezbędne umiejętności – analizy źródeł historycznych, krytycznego myślenia oraz pracy w grupach. Autorami artykułów i scenariuszy są członkowie Studenckiego Koła Dydaktyki Historii działającego na Wydziale Historii Uniwersytetu Warszawskiego.
Z tej książki będą mogli korzystać nie tylko nauczyciele akademiccy (prowadzący zajęcia na specjalnościach/specjalizacjach przygotowujących do zawodu nauczyciela), studenci (kształcący się na tych specjalnościach na różnych uczelniach), ale także nauczyciele historii uczący w szkołach podstawowych, doradcy metodyczni i edukatorzy. Jest to bowiem publikacja, jakiej nie było do tej pory na rynku wydawniczym w odniesieniu do parlamentaryzmu polskiego [...]. (Z recenzji dr hab. Danuty Konieczki-Śliwińskiej, prof. UAM)
[Publikacja] potrzebna na rynku, wskazuje bowiem na stałą relację między badaczami przeszłości a przyszłymi adeptami sztuki nauczania i nauczycielami-praktykami, uwzględnia w swej trójdzielności wyniki badań, refleksję teoretyczną oraz praktyczny wymiar szkolnego nauczania-uczenia się historii. (Z recenzji dr Teresy Stachurskiej-Maj)
*********
Polish
Parliamentarism and History Lessons. A Collection of Articles and Lesson Scripts for Lessons on Polish Parliamentarism
The book emphasizes the important role of political and parliamentary issues in contemporary education, it contains suggested history lesson scripts on this subject, as well as the examples of tools and materials which can be used when working with students as they develop the ability to analyse historical sources, critical thinking and group work.
Słowo wstępne – Łukasz Linowski, Agata E. Niedzielska 7 Część I. Stan badań 9 Rozdział 1. Geneza i funkcjonowanie staropolskiego sejmu w edukacji szkolnej – wybrane zagadnienia – Jolanta Choińska-Mika 11 Część II. Artykuły metodyczne 29 Rozdział 1. Walory poznawcze lekcji o parlamentaryzmie i przemianach ustrojowych na poziomie szkoły podstawowej – Łukasz Linowski 31 Rozdział 2. Narracja historyczna o parlamentaryzmie z wykorzystaniem technologii informacyjno-komunikacyjnej. O narzędziach dydaktycznych dla nauczyciela – Maciej Waleszczyński 42 Rozdział 3. Metody aktywizujące przydatne w tworzeniu scenariusza lekcji o polskim parlamentaryzmie – Kacper Bakuła 57 Rozdział 4. Gdzie tętniło życie sejmikowe… Jak zregionalizować nauczanie o parlamentaryzmie na poziomie szkoły podstawowej? – Agata E. Niedzielska 75 Część III. Scenariusze lekcji 85 Rozdział 1. Geneza polskiego parlamentaryzmu 87 Jak narodził się sejm, czyli o polskim parlamencie na przełomie średniowiecza i nowożytności – Kacper Bakuła 87 Dlaczego powstały sejmiki i sejmy? – Łukasz Linowski 95 Rozdział 2. Funkcjonowanie parlamentu w epoce staropolskiej 104 Jak szlachta podejmowała decyzje? – Agata E. Niedzielska 104 Sejm Rzeczypospolitej Obojga Narodów – Wojciech A. Siwek 110 Rozdział 3. Konstytucja 3 maja 119 „Wiwat Trzeci Maj!” – uchwalenie pierwszej polskiej konstytucji – Łukasz Linowski 119 Konstytucja 3 maja – najważniejsza z konstytucji – Aleksandra Brańska 130 Rozdział 4. Znaczenie Konstytucji 3 maja w czasach współczesnych 138 Śladami Konstytucji 3 maja w naszym mieście – Malwina Grabowska-Zywar 138 Dlaczego Polacy obchodzą dziś święto Konstytucji 3 maja? – Aleksandra Brańska 143 Rozdział 5. Porównanie konstytucji z dwudziestolecia międzywojennego 151 Demokratyczny marzec i autorytarny kwiecień – różnice między konstytucjami marcową i kwietniową – Damian Midak 151 Porównanie konstytucji marcowej i konstytucji kwietniowej – Kacper Bakuła 160 Rozdział 6. Sejm dawniej i dziś – parlamentaryzm na przestrzeni dziejów 171 Od pól elekcyjnych do Sejmu na Wiejskiej – Maciej Waleszczyński 171 Sejm Rzeczypospolitej Obojga Narodów a Sejm współczesny – porównanie – Agata E. Niedzielska 187 Spis ilustracji 192