0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Poczucie podmiotowości pedagogów szkolnych a ich osobowościowe wyznaczniki pracy

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: 2018

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Autor: Joanna Wierzejska

  • Wydawca: UMCS

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 39,90 zł
35,91 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Poczucie podmiotowości pedagogów szkolnych a ich osobowościowe wyznaczniki pracy

Problematyka podjęta w książce jest niezwykle aktualna i wartościowa poznawczo i aplikacyjnie. Pedagog szkolny jest nie tylko doradcą i konsultantem, mediatorem i terapeutą, opiekunem i wychowawcom, ale także osobą współpracującą z różnymi instytucjami wspomagającymi szkołę w realizacji jej funkcji. Podmiotowość stanowi niezbędny warunek właściwego pełnienia przez niego roli zawodowej oraz warunek indywidualnego rozwoju profesjonalnego [...]. Publikacja ta wpisuje się w nurt myślenia o pedagogu szkolnym jako kreatorze nowatorskich działań wychowawczych, spełniającym kluczową rolę w systemie pracy opiekuńczej i wychowawczej w środowisku szkolnym [...]. Przedstawione mi do oceny opracowanie uważam za niezwykle przejrzyste, spójne, logiczne i dopracowane pod względem procedury badawczej oraz analizy danych empirycznych. Zastosowane metody i techniki badawcze o dużych walorach psychometrycznych dostarczyły rzetelnego materiału empirycznego, który w sposób profesjonalny został opracowany [...]. Sądzę, że praca spotka się z dużym zainteresowaniem czytelników oraz wydatnie wzbogaci rynek księgarski o cenną publikację dotyczącą funkcjonowania zawodowego pedagogów szkolnych.
Z recenzji Prof. dr. hab. Waldemara Furmanka

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Pedagogika, edukacja
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Socjologia
  • ISBN: 978-83-227-9098-4
  • ISBN druku: 978-83-227-9098-4
  • Liczba stron: 324
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wstęp   9
Rozdział I. Podmiotowość jako przedmiot refleksji naukowej  15
	1. Podmiotowość – analiza pojęcia 15
	2. Wybrane koncepcje podmiotowości 20
		2.1. Problem podmiotowości w rozważaniach filozoficznych 20
		2.2. Podmiotowość w ujęciu socjologicznym  28
		2.3. Podmiotowość w koncepcjach psychologicznych  34
		2.4. Podmiotowość jako kategoria pedagogiczna 41
Rozdział II. Podmiotowość pedagogów w środowisku szkolnym  49
	1. Środowisko pracy pedagoga szkolnego i jego poczucie podmiotowości   49
	2. Deskryptory poczucia podmiotowości pedagogów  54
		2.1. Poczucie koherencji  54
		2.2. Poczucie sprawowania kontroli   59
		2.3. Poczucie odpowiedzialności zawodowej  64
		2.4. Poczucie własnej skuteczności 71
Rozdział III. Osobowościowe wyznaczniki pracy pedagogów 77
	1. Pojęcie osobowości zawodowej pedagoga 77
	2. Wybrane wymiary osobowości zawodowej pedagoga  81
		2.1. Orientacja zawodowa  81
		2.2. Zachowania zawodowe 87
		2.3. Kompetencje społeczne 92
		2.4. Natura psychologiczna 98
Rozdział IV. Metodologiczne założenia badań 103
	1. Przedmiot i cel badań 103
	2. Problemy badawcze i hipotezy robocze  104
	3. Metody, techniki i narzędzia badawcze  107
	4. Teren badań oraz charakterystyka badanych osób 110
Rozdział V. Poczucie podmiotowości badanych pedagogów szkolnych 113
	1. Ogólny poziom poczucia podmiotowości badanych   113
	2. Deskryptory poczucia podmiotowości badanych 115
		2.1. Poczucie koherencji badanych pedagogów   116
		2.2. Poczucie kontroli (sprawstwa) badanych osób   123
		2.3. Poczucie odpowiedzialności zawodowej badanych pedagogów 137
		2.4. Poczucie skuteczności badanych pedagogów   153
	3. Podsumowanie 156
Rozdział VI. Wybrane wymiary osobowości zawodowej badanych pedagogów   159
	1. Orientacja zawodowa badanych osób   159
	2. Zachowania zawodowe badanych pedagogów  166
	3. Kompetencje społeczne badanych osób  172
	4. Natura psychologiczna badanych pedagogów  180
	5. Podsumowanie 186
Rozdział VII. Zależności między poczuciem podmiotowości badanych pedagogów szkolnych a ich orientacją zawodową   189
	1. Ogólny poziom poczucia podmiotowości badanych a ich orientacja zawodowa  190
	2. Zależności między deskryptorami poczucia podmiotowości badanych pedagogów a ich orientacją zawodową  191
		2.1. Poczucie koherencji badanych pedagogów a ich orientacja zawodowa 191
		2.2. Poczucie kontroli badanych pedagogów a ich orientacja zawodowa   194
		2.3. Poczucie odpowiedzialności badanych pedagogów a ich orientacja zawodowa 197
		2.4. Poczucie własnej skuteczności badanych pedagogów a ich orientacja zawodowa 209
	3. Podsumowanie 210
Rozdział VIII. Zależności między poczuciem podmiotowości badanych pedagogów szkolnych a ich zachowaniami zawodowymi   213
	1. Ogólny poziom poczucia podmiotowości badanych a ich zachowania zawodowe  213
	2. Zależności między deskryptorami poczucia podmiotowości badanych pedagogów a ich zachowaniami zawodowymi  214
		2.1. Poczucie koherencji badanych pedagogów a ich zachowania zawodowe 215
		2.2. Poczucie kontroli badanych pedagogów a ich zachowania zawodowe 216
		2.3. Poczucie odpowiedzialności badanych pedagogów a ich zachowania zawodowe 220
		2.4. Poczucie własnej skuteczności badanych pedagogów a ich zachowania zawodowe 232
	3. Podsumowanie 233
Rozdział IX. Zależności między poczuciem podmiotowości badanych pedagogów szkolnych a ich kompetencjami społecznymi  237
	1. Ogólny poziom poczucia podmiotowości badanych a ich kompetencje społeczne   237
	2. Zależności między deskryptorami poczucia podmiotowości badanych pedagogów a ich kompetencjami społecznymi  240
		2.1. Poczucie koherencji badanych pedagogów a ich kompetencje społeczne   240
		2.2. Poczucie kontroli badanych pedagogów a ich kompetencje społeczne 244
		2.3. Poczucie odpowiedzialności zawodowej badanych a ich kompetencje społeczne 248
		2.4. Poczucie własnej skuteczności badanych pedagogów a ich kompetencje społeczne 261
	3. Podsumowanie 262
Rozdział X. Zależności między poczuciem podmiotowości badanych pedagogów szkolnych a ich naturą psychologiczną  265
	1. Ogólny poziom poczucia podmiotowości badanych a ich natura psychologiczna   265
	2. Zależności między deskryptorami poczucia podmiotowości badanych pedagogów a ich naturą psychologiczną   267
		2.1. Poczucie koherencji badanych pedagogów a ich natura psychologiczna 267
		2.2. Poczucie kontroli badanych pedagogów a ich natura psychologiczna 270
		2.3. Poczucie odpowiedzialności zawodowej badanych pedagogów a ich natura psychologiczna  272
		2.4. Poczucie własnej skuteczności badanych pedagogów a ich natura psychologiczna  284
	3. Podsumowanie 285
Zakończenie  289
Spis tabel   301
Spis wykresów 309
Bibliografi a  311

Inni Klienci oglądali również

12,60 zł 14,00 zł
Do koszyka

Praca na rzecz osób niepełnosprawnych

W prezentowanej Państwu książce „Praca na rzecz osób niepełnosprawnych” podjęte zostały tematy o zagadnieniach związanych z funkcjonowaniem i problemami osób z ograniczonymi możliwościami psychicznymi i fizycznymi, ludzi boryk...
45,90 zł 51,00 zł
Do koszyka

Czas pracy. 50 najważniejszych problemów

Opracowanie zawiera rozwiązania i interpretacje 50 najistotniejszych zagadnień z zakresu przepisów normujących czas pracy, sprawiających najwięcej problemów pracodawcom i pracownikom działów kadr.Czytelnicy znajdą tu wy...
198,00 zł 220,00 zł
Do koszyka

MERITUM Prawo pracy 2021

18. wydanie cenionego przez czytelników kompendium wiedzy z zakresu prawa pracy, w którym w sposób przystępny omówiono zasady stosowania przepisów w praktyce. Czytelnik znajdzie tu kompleksowe informacje na temat indy...
16,20 zł 18,00 zł
Do koszyka

Dziecko z zaburzeniami rozwoju i zachowania w klasie szkolnej

Celem opracowania jest przybliżenie nauczycielom problematyki zaburzeń rozwoju i zachowania, zarówno od strony teoretycznej, jak i praktycznej, aby potrafili pomóc dzieciom o specjalnych potrzebach edukacyjnych, obecnym w ich klasie szkol...
179,10 zł 199,00 zł
Do koszyka

Kodeks pracy. The Labour Code. Wydanie 6

Angielskie tłumaczenie Kodeksu pracy oraz Ustawy o szczególnych zasadach rozwiązywania z pracownikami stosunków pracy z przyczyn niedotyczących pracowników. Tłumaczenie odzwierciedla brzmienie ustawy według stanu na maj 2019.
114,48 zł 127,20 zł
Do koszyka

Medycyna pracy w praktyce Wybrane zagadnienia profilaktyki, orzecznictwa i najważniejsze rozwiązania prawne

Podstawowym zadaniem medycyny pracy jest opieka nad zdrowiem człowieka w środowisku pracy. Lekarze tej specjalności sprawują opiekę nad osobami pracującymi, przeprowadzając m.in. badania profilaktyczne. Książka jest poświęcona wybranym praktycznym prob...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!