0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY
Pobierz fragment
Wybierz format pliku:
Pobierz

Pedagogika przygody a harcerstwo

(eBook)

Studium teoretyczne

0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Warszawa, 2021

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Autor: Ewa Palamer-Kabacińska

  • Wydawca: Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego

  • Formaty:
    ePub mobi PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 24,40 zł
21,96 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Pedagogika przygody a harcerstwo

Inspiracją do napisania książki były obserwacje dotyczące sposobów wykorzystywania metody pedagogiki przygody w pracy harcerskiej i (nie)świadomego stosowania wszystkich założeń edukacji przygodowej. Pedagogiką przygody często zajmują się byli lub obecni instruktorzy harcerscy, co nasuwa pytanie: czy i jaki potencjał widzą instruktorzy w tej metodzie? Powodów, dla których warto zbadać relacje obu nurtów – harcerskiego i edukacji przygodowej, jest kilka: ich wspólne korzenie, łączenie działań w tych nurtach przez instruktorów harcerskich, zbliżone (choć niejednakowe) założenia metodyczne.

Autorka próbuje odpowiedzieć na pytania, jakie są związki pedagogiki przygody i harcerstwa oraz czy zasadne jest utożsamianie obu tych nurtów. Poddaje analizie – pod kątem teoretycznym – metody obu systemów wychowawczych, z uwzględnieniem tła ideowego oraz organizacyjnego.

******

Adventure Pedagogy and Scouting. A Theoretical Study

The author attempts to answer the question concerning the relations between adventure pedagogy and scouting. She also asks if equating both of them is justified. She analyses – from a theoretical point of view – the methods of both education systems, including their ideological and organizational background.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Pedagogika, edukacja
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-235-5048-8
  • ISBN druku: 978-83-235-5040-2
  • Liczba stron: 318
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
WPROWADZENIE 11

ROZDZIAŁ 1. KORZENIE I ZAŁOŻENIA PEDAGOGIKI PRZYGODY NA ŚWIECIE 17
1.1. Korzenie pedagogiki przygody 17
1.2. Kurt Hahn i jego poglądy pedagogiczne 25
1.3. Nurty edukacji przygodowej 30

ROZDZIAŁ 2. PRAKTYKA PEDAGOGIKI PRZYGODY NA ŚWIECIE 44
2.1. Outward Bound 44
2.2. EOE Network 58
2.3. Wilderness 60

ROZDZIAŁ 3. OBRAZ PEDAGOGIKI PRZYGODY W POLSCE 65
3.1. Polska pedagogika przygody w nauce 71
3.2. Polska pedagogika przygody w praktyce 80
3.3. Organizacje propagujące idee pedagogiki przygody 83
3.4. Pedagogika przygody jako jeden z elementów projektów 92

ROZDZIAŁ 4. PEDAGOGIKA PRZYGODY JAKO METODA 96
4.1. Założenia pedagogiki przygody 96
4.2. Przygoda – wyzwanie 105
4.3. Grupa 108
4.4. Współpraca 115
4.5. Rozwiązywanie problemów 118
4.6. Poszerzanie strefy komfortu 120
4.7. Dobrowolność 121
4.8. Uczenie się przez działanie 122
4.9. Refleksja 124
4.10. Przyroda – środek „wspomagający” 126
4.11. Program – jako projekt 132
4.12. Prowadzący 136

ROZDZIAŁ 5. ORGANIZACJE HARCERSKIE W POLSCE 141
5.1. Przemiany w ruchu harcerskim 141
5.2. Badania ruchu harcerskiego 145
5.3. Polskie organizacje działające w kraju i na obczyźnie 148
5.4. Międzynarodowe organizacje skautowe 171

ROZDZIAŁ 6. PROBLEMY RUCHU HARCERSKIEGO 177
6.1. Aktualny stan ruchu harcerskiego 178
6.2. Dyskusja wokół wartości 180
6.3. Zmienna liczebność 187
6.4. Razem czy osobno? 192
6.5. Laboratorium społeczeństwa obywatelskiego 195
6.6. Harcerstwo w szkole 197
6.7. Finansowanie projektów 198
6.8. Problemy kadrowe 199

ROZDZIAŁ 7. METODA HARCERSKA 203
7.1. Metoda harcerska – wspólne elementy 203
7.2. Metoda we współczesnych „podręcznikach harcerskich” 208
7.3. Metoda harcerska w poszczególnych organizacjach 212
7.4. Metoda harcerska w publikacjach 218
7.5. Metoda harcerska – co wiedzą o niej instruktorzy 220
7.6. Wzorzec drużynowego, instruktora 222
7.7. Harcerska przygoda 225

ROZDZIAŁ 8. METODA HARCERSKA A METODA PRZYGODOWA – TOŻSAME CZY ROZBIEŻNE? 229
8.1. Przygoda 231
8.2. Elementy metody – wspólne czy rozbieżne? 237

ROZDZIAŁ 9. „PEDAGOGIKA PRZYGODY” – CZY ISTNIEJE? 248
9.1. Dziedzina, dyscyplina, subdyscyplina czy nurt? 256
9.2. Pedagogika harcerska 270
9.3. Edukacja przygodowa a harcerstwo 273
9.4. Rozwijanie kompetencji miękkich 275

ZAKOŃCZENIE 283
Bibliografia 287
Indeks osobowy 311
Spis tabel 315
Spis rysunków 316
Spis fotografii 317

Inni Klienci oglądali również

12,29 zł 13,65 zł
Do koszyka

Kompetencje hermeneutyczne. Doskonalenie przez (samo)kształcenie. Wokół inspiracji dla studentów pedagogiki i pracy socjalnej

Niniejsza publikacja skierowana przede wszystkim do młodych czytelników, jest wyrazem nadziei, że zawarte w nim drogowskazy pomogą im samodzielnie ukształtować swoje dorosłe życie, że dokonają mądrych wyborów dzięki licznym umiejętnościom...
22,68 zł 25,20 zł
Do koszyka

Wychowanie a płciowość osób w relacjach międzyludzkich z perspektywy pedagogiki personalistycznej

Czas dorastania i dojrzewania stawia przed młodym człowiekiem rozmaite zadania. Niejednokrotnie zadania te wiążą się z wieloma problemami, wątpliwościami, dylematami. Wychowawca to ktoś, kto ma nieść pomoc w tym trudnym okresie. Tymczasem współc...
34,20 zł 38,00 zł
Do koszyka

W poszukiwaniu podstaw pedagogiki humanistycznej

Celem pracy jest próba skonstruowania podstaw pedagogiki humanistycznej w oparciu o analizę tzw. „rdzennej” fenomenologii Edmunda Husserla. Autor odsłania najpierw podstawowe cechy i założenia samej fenomenologii Husserla by następni...
22,50 zł 25,00 zł
Do koszyka

Niezwykła przygoda Żumy i jej balonowej gumy

Odkryj magiczną moc książek, przyjaźni i... gumy balonowej!Ania wraz ze swoją mamą przeprowadza się do Warszawy. W nowym miejscu czuje się zagubiona – nie ma tu żadnych znajomych i musi sama radzić sobie w szkole. Dodatkowo brakuje je...
22,41 zł 24,90 zł
Do koszyka

Długie Uszy i małe przygody

Ciepłe, pogodne opowiadania z filozoficzną nutką, których bohaterem jest królik Długie Uszy. Małe przygody i spotkania z innymi stworzeniami pozwalają mu lepiej zrozumieć siebie i swoje emocje, uczyć się różnorodności świata, wzglę...
31,19 zł 34,65 zł
Do koszyka

Źródła do dziejów szkolnictwa i pedagogiki specjalnej w Polsce do 1939 roku

Powstanie i rozwój szkolnictwa specjalnego w Polsce przypadają na okres XIX i początki XX wieku. Rozwój pedagogiki specjalnej jako dyscypliny naukowej przypada natomiast na okres dwudziestolecia międzywojennego i ściśle wiąże się z dział...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!