Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.
Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.
Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.
Dydaktyka – jak każda dyscyplina naukowa – wyłania się i rozwija na skrzyżowaniu własnych badań oraz innych nauk. Dla rozumienia uczenia się i nauczania szczególnie istotne są impulsy płynące z socjologii, psychologii, politologii, antropologii, a współcześnie także neuronauk. Wiedza dydaktyczna nie jest nam potrzebna jedynie do tego, by po jej śladzie interpretować zdarzenia na lekcjach i stosować rekomendowane strategie, ale staje się niezbędna, by zrozumieć własne głęboko ukryte założenia i być zdolnym do krytycznej refleksji nad nimi, a czasem też do zmiany swoich uprzednich wyborów.
Proponowany podręcznik poświęcony jest próbie ustalenia zróżnicowania teoretycznego i metodologicznego, z jakim mamy do czynienia na gruncie dydaktyki. Jego celem jest wskazanie i porównanie ze sobą najważniejszych odmian myślenia dydaktycznego i związanych z nim praktyk nauczania oraz dyskusji, jakie na ich temat są toczone. Nie chodzi w nim jednak o opisanie ostatecznych rozstrzygnięć, a jedynie o umożliwienie studentom – przyszłym nauczycielom i pedagogom – zdobycie orientacji w teoriach i zjawiskach dydaktycznych, jakie można zaobserwować w krajach, w których rozwijana jest akademicka refleksja dydaktyczna i organizowane są instytucjonalne formy kształcenia.
Wstęp 7 Podziękowania 11 ROZDZIAŁ 1. Dydaktyka – między potocznością a nauką 13 1.1. Dydaktyczne doświadczenia potoczne 13 1.2. Dydaktyka jako praktyka kulturowa i dyscyplina naukowa 19 1.3. Dydaktyczne spory o wiedzę i kształcenie 29 1.4. Paradygmaty w rozwoju nauki 37 1.5. Paradygmaty w dydaktyce? 42 1.6. Mapa paradygmatów dydaktycznych 53 ROZDZIAŁ 2. Paradygmaty obiektywistyczne 59 2.1. Dydaktyka normatywna 63 2.2. Dydaktyka instrukcyjna 80 2.3. Neurodydaktyka 94 ROZDZIAŁ 3. Paradygmaty interpretatywno-konstruktywistyczne 111 3.1. Dydaktyka humanistyczna 116 3.2. Dydaktyka konstruktywistyczna 131 3.2.1. Między konstruktywistyczną dydaktyką rozwojowo-poznawczą a socjokulturową 144 3.3. Dydaktyka konektywistyczna 167 ROZDZIAŁ 4. Paradygmaty transformatywne 187 4.1. Dydaktyka krytyczna 196 4.2. Dydaktyka libertariańska 220 Bibliografia 261 Indeks nazwisk 271 Indeks rzeczowy 275