0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

PBS Amerykańska telewizja publiczna

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Kraków, 2013

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Autor: Rafał Kuś

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 39,90 zł
35,91 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

PBS Amerykańska telewizja publiczna

Amerykańska telewizja publiczna (Public Broadcasting Service, PBS) stanowi dla europejskiego badacza komunikowania swoiste curiosum, fenomen bardzo odległy od przyjętych na Starym Kontynencie schematów funkcjonowania instytucji medialnych. Model amerykański – w niemal wszystkich istotnych elementach odmienny od swych europejskich odpowiedników, a dzielący z nimi jedynie kontrowersje polityczne, jakie publiczne systemy komunikowania masowego wywołują po obu stronach Oceanu Atlantyckiego – nie ukształtował się jednak w sposób przypadkowy. Historii, struktury oraz wzorców działalności amerykańskiego systemu mediów publicznych nie sposób zrozumieć bez odwołania się do kulturowej, politycznej i ekonomicznej swoistości USA. Niniejsza książka, chociaż formalnie poświęcona jedynie niewielkiemu wycinkowi życia społecznego Stanów Zjednoczonych, jest zatem w jakiejś mierze opowieścią o Ameryce i jej wartościach.
Podstawę książki stanowi dysertacja napisana pod kierunkiem prof. dr hab.Andrzeja Mani, która w styczniu 2011 r. została obroniona z wyróżnieniem w Instytucie Nauk Politycznych i Międzynarodowych Uniwersytetu Jagiellońskiego, zaś w czerwcu 2012 r. – uhonorowana Nagrodą im. dra Pawła Stępki w konkursie Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji oraz Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego na najlepszą rozprawę doktorską z dziedziny mediów elektronicznych.
Tę pracę „czyta się" i łatwo, i z przyjemnością, choć jej tematyka przecież do całkiem łatwych nie należy... [Dzieło] wyjątkowo udane, rzetelne od strony naukowej i wartościowe poznawczo
Prof. Walery Pisarek, dr h.c. UŚ, Uniwersytet Papieski Jana Pawła II

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Socjologia
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Politologia
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-233-3549-8
  • ISBN druku: 978-83-233-3549-8
  • Liczba stron: 238
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wstęp  11

1. Postawienie problemu  11
2. Przyczyny zainteresowania problemem badawczym  12
3. Omówienie literatury  12
4. Struktura pracy  14
5. Metodologia  16

Rozdział I – Historia amerykańskiej telewizji publicznej  17

1.1. Wprowadzenie  17
1.2. Początki radiofonii amerykańskiej  18
1.3. Rozwój mediów komercyjnych  20
1.4. Rozgłośnie edukacyjne  22
1.5. Utrwalenie dominacji nadawców komercyjnych  24
1.6. Początki telewizji amerykańskiej  28
1.7. Walka o częstotliwości dla amerykańskiej telewizji edukacyjnej  30
1.8. Amerykańska scena medialna w latach 60.  33
1.9. „Telewizja publiczna: program działania”  37
1.10. Public Broadcasting Act i utworzenie PBS  39
1.11. Telewizja publiczna w latach rządów Richarda Nixona  43
1.12. Media publiczne w drugiej połowie lat 70.  48
1.13. PBS w czasach „reaganomics”  53
1.14. Najnowsza historia PBS  57
1.15. Zakończenie  59

Rozdział II – Struktura i finansowanie amerykańskiej telewizji publicznej  61

2.1. Wprowadzenie  61
2.2. System instytucjonalny amerykańskiej telewizji publicznej  62
2.2.1. Korporacja Mediów Publicznych (CPB)  62
2.2.2. Publiczny Serwis Nadawczy (PBS)  67
2.2.3. Stacje telewizji publicznej  70
2.3. Finansowanie amerykańskiej telewizji publicznej  75
2.3.1. Wsparcie ze źródeł publicznych  77
2.3.2. Wsparcie ze źródeł prywatnych  81
2.4. Zakończenie  90

Rozdział III – Funkcjonowanie PBS w amerykańskim systemie medialnym  91

3.1. Wprowadzenie  91
3.2. PBS na amerykańskim rynku telewizyjnym  92
3.3. Źródła oferty programowej stacji telewizji publicznej  96
3.4. Oferta programowa amerykańskiej telewizji publicznej  99
3.5. Przegląd audycji Publicznego Serwisu Nadawczego  104
3.5.1. Sesame Street  109
3.5.2. Barney & Friends  111
3.5.3. Frontline  113
3.5.4. Nova  114
3.5.5. American Experience  116
3.5.6. Masterpiece  117
3.6. Krytyka PBS w amerykańskim dyskursie społeczno-politycznym  119
3.7. Zakończenie  132

Rozdział IV – PBS NewsHour  135

4.1. Wprowadzenie  135
4.2. Historia PBS NewsHour  136
4.3. PBS NewsHour dzisiaj  141
4.4. Amerykański dyskurs wokół PBS NewsHour  147
4.4.1. Badania analityczne  153
4.5. Analiza zawartości PBS NewsHour  163
4.5.1. Hipotezy badawcze  163
4.5.2. Metodologia badań  165
4.5.3. Wyniki analizy  168
4.6. Zakończenie  187

Rozdział V – PBS na tle europejskich nadawców publicznych  189

5.1. Wprowadzenie  189
5.2. Charakterystyka europejskich mediów publicznych  190
5.3. Podstawowe różnice pomiędzy PBS a europejskimi nadawcami publicznymi  197
5.3.1. Pozycja rynkowa  198
5.3.2. Profil działalności  201
5.3.3. Struktura instytucjonalna  204
5.3.4. Finansowanie  207
5.3.5. Niezależność instytucjonalna  210
5.4. Zakończenie  214

Zakończenie  215
Bibliografia  219

Inni Klienci oglądali również

22,50 zł 25,00 zł
Do koszyka

Jakość produktów i usług – perspektywa rynku komercyjnego i sektora administracji publicznej

Niniejsza praca stanowi forum prezentacji wyników badań nad problematyką zarządzania jakością w organizacjach różnych typów. Wyniki te prezentują teoretycy – naukowcy pracujący w kilku polskich ośrodkach akademickich (Uniwers...
31,50 zł 35,00 zł
Do koszyka

Bezpieczeństwo wewnętrzne na tle zmian w administracji publicznej

Zmieniająca się rzeczywistość administracyjna koreluje z wieloma obszarami, a wśród nich priorytetowe znaczenie ma bezpieczeństwo wewnętrzne. Zapewnianie i kształtowanie bezpieczeństwa wewnętrznego odbywa się w dużej mierze przez podmioty public...
22,50 zł 25,00 zł
Do koszyka

Procesy centralizujące władzę publiczną w Polsce w latach 2015–2021. Wybrane przykłady i wnioski

Publikacja ma na celu przedstawienie wybranych przykładów działań Prawa i Sprawiedliwościw kierunku zmian przepisów prawa prowadzących do centralizacji władzy publicznej w Polsce. Wskazano pięć obszarów funkcjonowania państwa...
48,51 zł 53,90 zł
Do koszyka

Finanse publiczne

Podręcznik obejmuje wykład finansów publicznych. Autor przedstawił w nim: ogólne zagadnienia dotyczące finansów publicznych, wydatki i dochody publiczne, równowagę budżetową, deficyt budżetowy i jego ekonomiczne konsekwencje...
31,50 zł 45,00 zł
Do koszyka

Gabinet luster. O kształtowaniu samowiedzy Polaków w dyskursie publicznym

Zestaw powszechnie znanych prawd o polskim społeczeństwie zawiera cechy nader niepokojące: skłonność do narzekania, pesymizm, niski poziom kapitału społecznego, zawiść i wiele innych. Składają się one na syndrom zbiorowości aspołecznej, niezdolnej do w...
36,00 zł 40,00 zł
Do koszyka

Realizacja zadań i funkcji zarządcy drogi publicznej przez przedsiębiorców w prawie polskim. Studium administracyjnoprawne

W monografii obszernej analizie poddano niezwykle aktualne zagadnienia związane z realizacją przez zarządców dróg publicznych zadań z zakresu budowy i utrzymania tych dróg z udziałem przedsiębiorców, w tym w trybie zam&oacut...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!