0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Otwartość na karierę międzynarodową studentów ostatnich lat studiów (eBook)

0.00  (0 ocen)
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły
  • Wydanie: Gdańsk, 1, 2013

  • Autor: Agata Goździewicz

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
34,00 zł
30,60 zł
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 3,40 zł
Wysyłka:
online
Dodaj do schowka

Otwartość na karierę międzynarodową studentów ostatnich lat studiów

Problematyka migracji, szczególnie migracji zagranicznych, jest stałym obiektem zainteresowań badaczy z różnych dziedzin nauki, zarówno tych, których przedmiot stanowi opis i analiza liczebności populacji, jak demografia czy geografia, jak i innych nauk społecznych, tj. ekonomii, socjologii, nauk politycznych, historii czy psychologii (Górny, Kaczmarczyk, 2003). Badania przedstawione w pracy mają charakter kwestionariuszowy, a ich celem jest określenie uwarunkowań otwartości na karierę międzynarodową. Problem pracy dotyczy określenia związków pomiędzy wybranymi zmiennymi osobowościowymi i środowiskowymi (kontekstualnymi) u studentów studiów dziennych IV i V roku a ich otwartością na karierę międzynarodową. Przeprowadzone badania mają dać odpowiedź na pytanie, czy osoby otwarte na karierę międzynarodową prezentują określony zestaw charakterystyk osobowościowych i środowiskowych, który różni je od tych, które są na nią zamknięte. Ponadto podjęto próbę poszukiwań typów studentów w różnym stopniu otwartych na karierę międzynarodową.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Socjologia
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-7865-150-5
  • ISBN druku: 978-83-7865-150-5
  • Liczba stron: 292
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wstęp	11

Rozdział 1. Relacje jednostki i środowiska w cyklu życia jednostki	15

1.1. Stanowiska i kontrowersje psychologiczne dotyczące wzajemnej zależności jednostki i środowiska	15
1.2. Osobowość jako zadanie i cel rozwoju jednostki	18
1.2.1. Teorie rozwoju osobowości	18
1.2.2. Rozwój osobowości we wczesnej dorosłości	21
1.2.3. „Wschodząca dorosłość” jako problem rozwoju osobowości na progu dorosłości (kończenia studiów)	23
1.2.4. Krystalizacja tożsamości jako zadanie rozwojowe	25
1.3. Środowiskowe konteksty rozwoju jednostki w cyklu życia	27
1.3.1. Środowisko życia jako kontekst rozwoju jednostki	27
1.3.2. Wybrane koncepcje kontekstu rozwoju w psychologii	28
1.3.2.1. Koncepcja Wygotskiego	29
1.3.2.2. Koncepcja Bronfenbrennera	30
1.3.2.3. Koncepcja Horowitz	32
1.3.2.4. Koncepcja kontekstualizmu Lernera	33
1.3.3. Znaczenie środowiska jako kontekstu rozwoju w okresie wczesnej dorosłości (kończenia studiów)	34
1.3.3.1. Poziomy powiązań między rozwojem a otoczeniem jednostki w okresie wczesnej dorosłości	34
1.3.3.2. Przejście z edukacji do rynku pracy jako podstawowe zadanie i źródło kryzysu normatywnego w okresie wczesnej dorosłości	36
1.3.4. Wybrane koncepcje kontekstu jako teorie rozwoju kariery z perspektywy tranzycji rozwojowej do dorosłości	39
1.3.4.1. Poznawcze podejście do podejmowania decyzji związanych z karierą według Petersona, Sampsona, Jr., Lenza i Reardona	39
1.3.4.2. Teoria wyboru zawodu jako dopasowania jednostki i środowiska według Hollanda	40
1.3.4.3. Teoria odpowiedniości osoba – środowisko według Dawisa	42
1.3.4.4. Teoria life-spanu, life-space’u według Supera	45
1.3.4.5. Teoria wartości zawodowych i kulturowych według Browna	48
1.3.4.6. Społeczna teoria uczenia się w zakresie podejmowania decyzji o karierze według Krumboltza	51
1.3.4.7. Społeczno-poznawcza teoria kariery Lenta, Browna i Hackett	54
1.3.4.8. Teorie rozwoju kariery jako teorie wyboru ścieżki i stylu życia (konstruktywistyczna teoria kariery Savickasa)	56

Rozdział 2. Kariera jako problem psychologiczny w cyklu życia	59

2.1. Pojęcie kariery w psychologii współczesnej	59
2.1.1. Tradycyjne i współczesne pojęcie kariery	59
2.1.2. Zadanie rozwojowe wyboru kariery jako wyboru zawodu	63
2.1.3. Zadanie życiowe wyboru kariery jako wyboru przestrzeni i koncepcji życia	65
2.2. Przestrzenny i kulturowy kontekst wyboru kariery	65
2.2.1. Kariera krajowa (w wymiarze narodowym) jako tradycyjna perspektywa tożsamości indywidualnej i społecznej	66
2.2.2. Kariera międzynarodowa jako forma „kariery bez granic”	67
2.2.2.1. Narodowość i transnarodowość (transnationalism) jako problem psychologiczny	67
2.2.2.2. Pojęcie kariery bez granic	72
2.2.2.3. Specyfika karier bez granic w kontekście międzynarodowym	73

Rozdział 3. Otwartość na przemieszczenia przestrzenne i (e)migracje jako źródło i skutek adaptacji do zmian we współczesnych kontekstach rozwoju jednostki	76

3.1. Otwartość na przemieszczenia przestrzenne w perspektywie kontekstu rozwoju jednostki dawniej i dzisiaj	76
3.1.1. Przemieszczenia przestrzenne jako nowa forma przystosowania w epoce industrialnej	77
3.1.2. Przemieszczenia przestrzenne jako nowa forma przystosowania w dobie globalizacji pracy i kariery	78
3.2. Otwartość na przemieszczenia przestrzenne w typologii podróżników	80
3.3. Otwartość na przemieszczenia z perspektywy czynników indywidualnych	81
3.3.1. Otwartość na przemieszczenia przestrzenne z perspektywy zmiennych osobowościowych („osobowość migranta”) – badania Bonevy i Frieze	82
3.3.2. Otwartość na przemieszczenia przestrzenne z perspektywy nastawień i oczekiwanych korzyści – badania Tharenou	85
3.3.3. Otwartość na przemieszczenia przestrzenne z perspektywy motywacji emigracyjnej jako ekspresji podstawowych motywacji i wartości – badania Tartakovsky’ego i Schwartza	89
3.4. Otwartość na przemieszczenia przestrzenne z perspektywy procesu podejmowania decyzji	91
3.5. Otwartość na przemieszczenia przestrzenne z perspektywy wyboru tożsamości	92
3.5.1. Doświadczanie siebie i świadoma adaptacja tożsamości do środowiska	93
3.5.2. Otwartość a tożsamości możliwe i wielopostaciowe	94
3.6. Otwartość na przemieszczenia przestrzenne z perspektywy doświadczania otoczenia (otwartość a dopasowanie jednostki i środowiska)	95

Rozdział 4. Uwarunkowania otwartości na karierę międzynarodową u studentów kończących studia	97

4.1. Koncepcja otwartości na karierę międzynarodową Bańki	97
4.2. Osobowościowe uwarunkowania otwartości na karierę międzynarodową	98
4.2.1. Styl życia i tożsamość	98
4.2.2. Wartości	101
4.2.3. Poczucie samoskuteczności	104
4.2.4. Poszukiwanie doznań	106
4.2.5. Poczucie jakości życia	108
4.2.6. Lęk	110
4.2.7. Afekt pozytywny i negatywny	112
4.3. Kontekstualne/środowiskowe uwarunkowania otwartości na karierę międzynarodową	114
4.3.1. Uwarunkowania kontekstualne dystalne	114
4.3.1.1. Środowisko rodzinne (postawy rodzinne i status socjoekonomiczny)	114
4.3.1.2. Doświadczenia dystalne związane z kontekstem międzynarodowym	118
4.3.1.3. Zakorzenienie i przywiązanie do miejsca	119
4.3.2. Uwarunkowania kontekstualne proksymalne	121
4.3.2.1. Wsparcie i więzi społeczne w środowisku	121
4.3.2.2. Doświadczenia proksymalne związane z kontekstem międzynarodowym	123
4.4. Postrzegane bariery i zachęty w karierze międzynarodowej	123

Rozdział 5. Problem i metody badań	125

5.1. Problem pracy, pytania i hipotezy badawcze	125
5.2. Metody zastosowane w pracy	136
5.2.1. Metody wykorzystane do pomiaru zmiennych osobowościowych	136
5.2.1.1. Skala Orientacji Czasowych Preferowanych Stylów Życia A. Bańki	136
5.2.1.2. Skala Oceny Wartości P. Olesia	138
5.2.1.3. Skala Uogólnionej Własnej Skuteczności R. Schwarzera, M. Jerusalema i Z. Juczyńskiego (GSES)	139
5.2.1.4. Podskala Poszukiwania Doznań ze Skali Ekstrawertyczności Inwentarza NEO-PI-R P.T. Costy, Jr. i R.R. McCrae	139
5.2.1.5. Drabina Cantrila	139
5.2.1.6. Podskala Lęku ze Skali Neurotyczności Inwentarza NEO-PI-R P.T. Costy, Jr. i R.R. McCrae	140
5.2.1.7. Skala Pozytywnego i Negatywnego Afektu D. Watsona, L.A. Clark i A. Tellegena (PANAS)	140
5.2.2. Metody wykorzystane do pomiaru zmiennych kontekstualnych/ środowiskowych	141
5.2.2.1. Obraz Postaw Rodzinnych M. Braun-Gałkowskiej	142
5.2.2.2. Skala Przywiązania do Miejsca A. Bańki	142
5.2.3. Inwentarz Barier i Zachęt w Karierze Międzynarodowej A. Bańki	142
5.2.4. Skala Otwartości na Karierę Międzynarodową A. Bańki (SOKM)	143
5.3. Procedura badawcza	143
5.4. Charakterystyka badanych osób	144

Rozdział 6  Struktura badanych zmiennych	146

6.1. Grupowanie wartości – struktura czynnikowa wartości akceptowanych	146
6.2. Struktura poczucia samoskuteczności – rezultaty analizy czynnikowej	149
6.3. Struktura poszukiwania doznań – rezultaty analizy czynnikowej	150
6.4. Struktura lęku – rezultaty analizy czynnikowej	152
6.5. Struktura afektu pozytywnego i negatywnego wobec perspektywy samodzielnego życia – rezultaty analizy czynnikowej	153
6.6. Grupowanie zachęt – struktura czynnikowa zachęt indywidualnych i środowiskowych	155
6.7. Grupowanie barier – struktura czynnikowa barier indywidualnych i środowiskowych	158
6.8. Struktura otwartości na karierę międzynarodową – rezultaty analizy czynnikowej	161

Rozdział 7. Osobowościowe i kontekstualne/ środowiskowe korelaty otwartości na karierę międzynarodową	164

7.1. Osobowościowe korelaty otwartości na karierę międzynarodową	164
7.1.1. Orientacje czasowe preferowanych stylów życia a otwartość na karierę międzynarodową	165
7.1.2. Akceptacja wartości a otwartość na karierę międzynarodową	167
7.1.3. Poczucie samoskuteczności a otwartość na karierę międzynarodową	169
7.1.4. Poszukiwanie doznań a otwartość na karierę międzynarodową	170
7.1.5. Poczucie jakości życia a otwartość na karierę międzynarodową	172
7.1.6. Lęk a otwartość na karierę międzynarodową	173
7.1.7. Afekt pozytywny i negatywny w perspektywie własnego samodzielnego życia a otwartość na karierę międzynarodową	174
7.1.8. Postrzeganie indywidualnych zachęt a otwartość na karierę międzynarodową	177
7.1.9. Postrzeganie indywidualnych barier a otwartość na karierę międzynarodową	179
7.2. Kontekstualne korelaty otwartości na karierę międzynarodową	180
7.2.1. Postawy rodzicielskie a otwartość na karierę międzynarodową	181
7.2.2. Postrzeganie zachęt środowiskowych a otwartość na karierę międzynarodową	182
7.2.3. Postrzeganie barier środowiskowych a otwartość na karierę międzynarodową	183

Rozdział 8. Typy osób w różnym stopniu otwartych na karierę międzynarodową oraz ich osobowościowe i środowiskowe charakterystyki	186

8.1. Cel i metoda podziału badanych na grupy homogeniczne pod względem czynników otwartości na karierę międzynarodową	186
8.2. Podział na grupy ze względu na wyniki w czynnikach otwartości na karierę międzynarodową	187
8.2.1. Charakterystyka grup	187
8.2.2. Zmienne osobowościowe a typy osób w różnym stopniu otwartych na karierę międzynarodową	190
8.2.2.1. Orientacje czasowe preferowanych stylów życia a typy osób w różnym stopniu otwartych na karierę międzynarodową	190
8.2.2.2. Akceptowane wartości a typy osób w różnym stopniu otwartych na karierę międzynarodową	192
8.2.2.3. Czynniki poczucia samoskuteczności a typy osób w różnym stopniu otwartych na karierę międzynarodową	194
8.2.2.4. Czynniki poszukiwania doznań a typy osób w różnym stopniu otwartych na karierę międzynarodową	195
8.2.2.5. Perspektywy czasowe poczucia jakości życia a typy osób w różnym stopniu otwartych na karierę międzynarodową	195
8.2.2.6. Czynniki lęku a typy osób w różnym stopniu otwartych na karierę międzynarodową	196
8.2.2.7. Czynniki afektu pozytywnego i negatywnego w perspektywie samodzielnego życia a typy osób w różnym stopniu otwartych na karierę międzynarodową	197
8.2.2.8. Postrzegane zachęty indywidualne do kariery międzynarodowej a typy osób w różnym stopniu otwartych na karierę międzynarodową	197
8.2.2.9. Postrzegane bariery indywidualne w karierze międzynarodowej a typy osób w różnym stopniu otwartych na karierę międzynarodową	200
8.2.3. Zmienne kontekstualne/ środowiskowe a typy osób w różnym stopniu otwartych na karierę międzynarodową	201
8.2.3.1. Środowiskowe zmienne dystalne a typy osób w różnym stopniu otwartych na karierę międzynarodową	201
8.2.3.1.1. Postawy rodzicielskie i status socjoekonomiczny a typy osób w różnym stopniu otwartych na karierę międzynarodową	201
8.2.3.1.2. Doświadczenia dystalne związane z pracą za granicą a typy osób w różnym stopniu otwartych na karierę międzynarodową	204
8.2.3.1.3. Przywiązanie do kraju jako miejsca życia a typy osób w różnym stopniu otwartych na karierę międzynarodową	207
8.2.3.2. Środowiskowe zmienne proksymalne a typy osób w różnym stopniu otwartych na karierę międzynarodową	209
8.2.3.2.1. Posiadane wsparcie i zapotrzebowania na nie a typy osób w różnym stopniu otwartych na karierę międzynarodową	209
8.2.3.2.2. Własne doświadczenia proksymalne związane z pracą za granicą a typy osób w różnym stopniu otwartych na karierę międzynarodową	211
8.2.3.2.3. Postrzegane zachęty środowiskowe do kariery międzynarodowej a typy osób w różnym stopniu otwartych na karierę międzynarodową	212
8.2.3.2.4. Postrzegane bariery środowiskowe w karierze międzynarodowej a typy osób w różnym stopniu otwartych na karierę międzynarodową	213
8.2.4. Zmienne socjodemograficzne i geograficzne a typy osób w różnym stopniu otwartych na karierę międzynarodową	215
8.2.5. Kompetencje w zakresie języków obcych a typy osób w różnym stopniu otwartych na karierę międzynarodową	219
8.2.6. Chęć wyjazdu za granicę i deklaracja długości pobytu a typy osób w różnym stopniu otwartych na karierę międzynarodową	221
8.2.7. Podsumowanie	222

Rozdział 9. Dyskusja wyników: psychologiczna charakterystyka uwarunkowań otwartości na karierę międzynarodową 	227

9.1. Charakterystyka otwartości na karierę międzynarodową	227
9.2. Wybrane modele przyczynowe otwartości na karierę międzynarodową	228
9.3. Zakres i poziom weryfikacji hipotez badawczych	237
9.4. Psychologiczna charakterystyka typów osób w różnym stopniu otwartych na karierę międzynarodową	247
9.5. Osobowościowe i kontekstualne/ środowiskowe uwarunkowania otwartości na karierę międzynarodową – próba syntezy	252
9.6. Implikacje wynikające z badań	254

Zakończenie	257
Bibliografia	259
Aneksy	278
Spis rycin	288
Spis tabel	289
Słowa kluczowe: kariera emigracje rynek pracy

Inni Klienci oglądali również

29,42 zł 29,90 zł
Do koszyka

Ostatni pociąg do zona verde

Wielka afrykańska podróż Paula Theroux sprzed kilkunastu lat zaowocowała doskonałym "Safari mrocznej gwiazdy. Lądem z Kairu do Kapsztadu". Dziesięć lat później pisarz wraca na swój ukochany kontynent, żeby przekonać się, ...
49,50 zł 55,00 zł
Do koszyka

Biologia z genetyką dla studentów wydziału farmaceutycznego, t.1

Podręcznik zawiera materiały do wykładów i ćwiczeń dla studentów farmacji i analityki medycznej Wydziału Farmaceutycznego z Oddziałem Analityki Medycznej Collegium Medicum Uniwersytetu Jagiellońskiego. Opracowanie składa się z rozdziałów omawiających p...
28,35 zł 31,50 zł
Do koszyka

Ostatnie dni naszych ojców

Londyn, rok 1940. Winston Churchill powołuje do życia tajne służby, które będą prowadzić akcję na tyłach wroga. Kilka miesięcy później Paul-Émile opuszcza Paryż oraz ukochanego ojca i rozpoczyna specjalistyczny kurs szkoleniowy w S...
2,25 zł 2,50 zł
Do koszyka

Wartości w muzyce. T. 6: Muzyka współczesna - teatr - media - 21 Sukcesy i niepowodzenia w kształceniu muzycznym w ocenie studentów Akademii Muzycznej w Łodzi

Tom szósty wydawnictwa wielotomowego Wartości w muzyce to cenny zbiór poglądów artystów, muzykologów, pedagogów muzyki, dotyczących wartości estetycznych sztuki muzycznej, która jest atrakcyjnym instrume...
12,60 zł 14,00 zł
Do koszyka

Ostatni z Nieczujów. Gniazdo Nieczujów, tom 6 cyklu powieści

Ostatni z Nieczujów – cykl historycznych powieści i opowiadań autorstwa Zygmunta Kaczkowskiego, których akcja toczy się na przełomie XVIII i XIX wieku. Cykl był publikowany w latach 1851-1858. Głównym bohaterem jest pan Marci...

Szatan i Judasz: Święty dnia ostatniego. Tom 1

Szatan i Judasz: Święty dnia ostatniego. Tom 1 „Szatan i Judasz” to 11-tomowy cykl przygodowy autorstwa Karola Maya, twórcy słynnego Winnetou. Indiański wódz pojawia się,by wraz z innymi znanymi bohaterami wspólnie odby...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!
 
Uwaga: Nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celu dostosowaniaserwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz w celach statystycznych i reklamowych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy badawcze. W programie służącym do obsługi Internetumożna zmienić ustawienia dotyczące cookies Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza,że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce Prywatności.