0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Obowiązki administracji w komunikacji elektronicznej

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: 2008

  • Autor: Aleksandra Monarcha-Matlak

  • Wydawca: Wolters Kluwer Polska SA

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 63,00 zł
56,70 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Obowiązki administracji w komunikacji elektronicznej

Stan prawny na 1.05.2008 r.


W niniejszej książce dokonano analizy oraz omówiono obowiązki administracji publicznej w zakresie komunikacji elektronicznej i związane z tą problematyką zmiany w funkcjonowaniu administracji. Za poruszeniem tej tematyki przemawia wiele argumentów, m.in.: aktualność przywołanego zagadnienia, tworzenie nowego prawa dotyczącego technologii informacyjnych, dojrzałość rozwiązań technologicznych, zmiana kultury administrowania oraz zmiana nastawienia obywateli wobec technologii informacyjnych w administracji. W pracy zanalizowano podstawowe kwestie i aspekty obowiązków administracji wobec sfery telekomunikacji, mediów elektronicznych i technologii informacyjnych.
Książka będzie pomocna w rozwiązywaniu problemów dotyczących informatyzacji administracji, aspektu podpisu elektronicznego, zastosowania nowych technologii w administracji oraz w wielu innych dziedzinach związanych z tematem.
Oparcie pracy na przepisach nie tylko z zakresu uregulowań prawa krajowego, ale także prawa międzynarodowego i wspólnotowego, czyni z niej nieocenione wsparcie w procesie dydaktycznym dla studentów oraz przydatną bazę wiedzy dla praktyków.

Książka dostępna także w wersji elektronicznej. Kliknij i sprawdź --->

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Wydawnictwa prawnicze
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-264-1911-9
  • ISBN druku: 978-83-7601-061-8
  • EAN: 9788326419119
  • Liczba stron: 348
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wykaz skrótów...........................................9

Wprowadzenie.............................................13

Rozdział I
Istota obowiązków administracji publicznej.......................................19

1. Współczesne zamknięte definicje administracji publicznej..............19
2. Opisywanie administracji przez jej cechy..............................................21
3. Pojmowanie obowiązku w teorii prawa.................................................23
4. Cywilistyczne ujęcie obowiązku..................................25
5. Obowiązek w nauce prawa administracyjnego...................................26
6. Wielopłaszczyznowość badań obowiązków..........................................30
7. Obowiązki potencjalne i konkretne.....................................................32
8. Obowiązki prawne administracji a zadania publiczne.......................35

Rozdział II
Ewolucja pojęć odnoszących się do komunikacji elektronicznej...........42

1. Uwagi ogólne..................................................42
2. Technologie informacyjne a społeczeństwo informacyjne...............44
3. Przegląd niektórych pojęć odnoszących się do komunikacji elektronicznej...............................................54
4. Podstawowe pojęcia związane ze świadczeniem usług drogą elektroniczną............................................................63
5. Konwergencja i cyfryzacja.....................................................................67

Rozdział III
Regulacje prawa wspólnotowego w zakresie komunikacji elektronicznej................................................69

1. Prawne i pozaprawne obowiązki administracji publicznej w unijnym procesie wdrażania i stosowania prawa.........................69
2. Źródła wspólnotowego prawa komunikacyjnego...............................71
3. Rozwój regulacji........................................................................74
4. Międzynarodowe i wspólnotowe źródła regulacji dotyczące radiofonii, telewizji, prasy i Internetu....................................................80

Rozdział IV
Obowiązki administracji w sferze telekomunikacji...........84

1. Obowiązki ministra właściwego do spraw łączności........................84
2. Obowiązki organu regulacyjnego.....................................87
3. Teoria i praktyka działalności regulacyjnej............................................98
4. Strategie Regulacyjne na rynku telekomunikacyjnym................... 102

Rozdział V
Obowiązki administracji w sferze mediów elektronicznych................106

1. Obowiązki w zakresie radiofonii i telewizji w świetle obowiązujących przepisów.................................................................106
2. Obowiązki w zakresie prasy........................................ 114
3. Obowiązki w stosunku do innych mediów...................................... 116

Rozdział VI
Obowiązki administracji w sferze technologii informacyjnych i ich zastosowania.................................125

1. Unormowania dotyczące sposobów przekazywania informacji za pośrednictwem sieci i usług komunikacji elektronicznej................................................125
1.1. Usługi świadczone drogą elektroniczną w prawie Unii Europejskiej............................................................................................125
1.2. Świadczenie usług drogą elektroniczną w prawie polskim...........127
1.3. Rodzaje usług podejmowanych w sieci..................................130
1.4. Chronione usługi świadczone drogą elektroniczną........................133
2. Podpis elektroniczny - jego unormowanie w prawie wspólnotowym i międzynarodowym oraz w prawie polskim.... 135
2.1. Obowiązki podmiotów świadczących usługi certyfikacyjne.........144
2.2. Obowiązki i skutki prawne użycia podpisu elektronicznego......................................150
3. Unormowania związane z treścią usług świadczonych za pośrednictwem komunikacji elektronicznej..................................... 157
3.1. Niektóre aspekty rozwoju Internetu, jego zastosowania oraz specyfika regulacji...............................157
3.2. Rezultat wdrażania nowych technologii informacyjnych i ich wpływ na funkcjonowanie administracji..................................161

Rozdział VII
Komunikacja elektroniczna jako obowiązek administracji...................167

1. Kierunki działania na rzecz administracji elektronicznej...............167
2. Działalność informatyzacyjna podmiotów publicznych - ogólne założenia.................................................................................... 175
3. Zakres podmiotowy i przedmiotowy ustawy o informatyzacji, wyłączenia ustawowe oraz zasady ustawowe w procesach informatyzacji, realizacji zadań publicznych......................................... 177
4. Reguły interpretacyjne w informatyzacji...................................... 180
5. Plan Informatyzacji Państwa............................................................... 181
6. Projekty informatyczne o publicznym zastosowaniu..................... 191
7. Systemy teleinformatyczne.................................................................. 196
8. Dokument elektroniczny.................................... 198
9. Warunki efektywnej informatyzacji................................................... 202
10. Organy właściwe w sprawach informatyzacji................................. 212

Rozdział VIII
Obowiązki wynikające z wykorzystania komunikacji elektronicznej w administracji publicznej...................................216

1. Niektóre aspekty dostępu do informacji publicznej w administracji elektronicznej...........................................216
2. Rola środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu administracyjnym............................................. 227
3. Obowiązek ochrony danych osobowych w komunikacji elektronicznej.................................................... 235
3.1. Prawo wspólnotowe i prawo polskie w zakresie ochrony danych osobowych......................................235
3.2. Podstawowe pojęcia z zakresu ochrony danych osobowych związane z przetwarzaniem tych danych w systemach informatycznych.........................................237
3.3. Obowiązki w zakresie przetwarzania danych osobowych oraz zapewnienia bezpieczeństwa i poufności.................................239
3.4. Obowiązki organu do spraw ochrony danych osobowych............258
3.5. Obowiązki związane z przetwarzaniem danych osobowych w komunikacji elektronicznej na podstawie odrębnych ustaw........................................................260
4. Obowiązki administracji w zakresie ochrony informacji w zbiorze - ochrona sui generis baz danych...................................... 269
5. Rejestry publiczne oraz wymiana informacji w formie elektronicznej............................................ 276
6. Obowiązki administracji elektronicznej w pozostałych wybranych obszarach prawa publicznego międzynarodowego i krajowego......................................286
6.1. e-Government oraz ICT - obowiązki, zasady i najlepsze praktyki...............................................286
6.2. Podejmowanie i wykonywanie działalności gospodarczej............289
6.3. Komunikacja elektroniczna w zakresie ubezpieczeń społecznych...............................................291
6.4. Elektroniczne zamówienia publiczne.............................294

Rozdział IX
Metody włączania zagadnień komunikacji elektronicznej w administracji do systemu prawa..................................299

1. Ewolucja włoskiego prawa komunikacji elektronicznej.................299
2. Prawo komunikacji elektronicznej w Polsce..................................... 314

Podsumowanie.......................................320

Bibliografia.................................................................329

Inni Klienci oglądali również

102,60 zł 114,00 zł
Do koszyka

Choroby zatok przynosowych

Książka bardzo przydatna dla lekarzy rodzinnych, internistów i otorynolaryngologów w codziennej praktyce z uwagi na dużą zapadalność na choroby zatok przynosowych w naszym kraju . Odrębności etiologiczne i kliniczne wskazują, że nie...
30,59 zł 33,99 zł
Do koszyka

Córka Szklarki, t. II /seria Blask Corredo/

Córka Szklarki, dwunastoletnia Mori ma niezwykłe zdolności - wie rzeczy, których nigdy się nie uczyła, widzi emocje innych ludzi w postaci kolorowych poświat, może przenosić przedmioty siłą woli. Nie potrafi jednak nawiązać porozumienia a...
31,50 zł 35,00 zł
Do koszyka

Modele formułowania strategii policji jako jednostki administracji rządowej w Polsce

Fragment recenzji prof. Tomasza Kafla z Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie:Autorzy podjęli w monografii temat trudny i aktualny, który na gruncie polskim można uznać za nowatorski. Dotyczy on projektowania i wdrażania strategii je...
27,00 zł 30,00 zł
Do koszyka

Język i komunikacja - perspektywa lingwistyczna i logopedyczna

Książka „Język i komunikacja – perspektywa lingwistyczna i logopedyczna” składa się z czterech części, które zatytułowane są kolejno: Rozwój mowy i języka, Zagadnienia językowe, Współczesna logopedia, Proces diagn...
24,71 zł 27,45 zł
Do koszyka

Teorie i praktyki komunikacji

Publikacja aktualizuje stan badań, definiuje kierunki badań komunikologicznych i przybliża różne tradycje, metodologie i perspektywy badawcze wykorzystywane w komunikologii. Walorem tomu jest prezentacja różnych rozwiązań metodologicznych...
17,91 zł 19,90 zł
Do koszyka

Organizacja pracy i nowe zadania JST .Tarcza antykryzysowa.Samorząd i administracja

"W ramach tarczy antykryzysowej przewidziano zmiany ważne dla samorządów. Przepisy mówią m.in. o tym:• Co robić w sytuacji, gdy prezydent, burmistrz lub wójt będą niezdolni do pracy?• Jak mogą obradować o...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!