0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY
Pobierz fragment
Wybierz format pliku:
Pobierz

Multimodalność w narracjach o komunikacji

(eBook)

Relacjonowanie działań komunikacyjnych, a ich werbalne i niewerbalne sposoby realizacji

0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Warszawa, 2023

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Autor: Celina Heliasz-Nowosielska

  • Wydawca: Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego

  • Formaty:
    ePub mobi PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 32,50 zł
29,25 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Multimodalność w narracjach o komunikacji

Książka jest pierwszym opracowaniem naukowym, w którym omówiono sposób, w jaki użytkownicy polszczyzny relacjonują działania komunikacyjne oraz miejsce, jakie w ich relacjach zajmują określenia modalności tych działań, czyli charakterystyki głosu, spojrzeń, mimiki, gestów, ruchu i postaw ciała. Wyniki badań osiągnięto dzięki analizie danych korpusowych, pochodzących m. in. z opracowanego przez Autorkę eksperymentalnego korpusu pozwalającego na skorelowanie w jednej bazie danych nagrań działań komunikacyjnych (sceny interakcji z niemych i udźwiękowionych filmów dokumentalnych z Archiwum Szkoły Filmowej w Łodzi) i zdawanych z nich relacji przez ponad 100 osób różniących się wiekiem, płcią i wykształceniem.

******

Multi(modality) in the Communication Narratives. Relating Communication Activities and Their Verbal and Non-verbal Realisations

The book is the first scientific publication, which describes how Polish language users relate communication activities and what place in their relations is taken by the definition of their modality, i.e. the voice, looks, mimics, gestures, movement and body postures. The results of the research were obtained through analysis of the corpus data from the experimental corpus devised by the author, which allows for correlating in one database the recordings of communication activities (the interaction scenes from silent and sound documentaries from thearchives of Lodz Film School) and the relations of more than one hundred people who differ in age, gender and education.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Nauki humanistyczne »
    3. Filologia polska
  • ISBN: 978-83-235-5978-8
  • ISBN druku: 978-83-235-5970-2
  • Liczba stron: 262
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
1. Wprowadzenie 7

2. Działania komunikacyjne, ich (multi)modalność oraz ich relacjonowanie 14
   2.1. Działania komunikacyjne 14
   2.2. (Multi)modalność 21
   2.3. Relacjonowanie 26

3. Badania naukowe nad komunikacją o działaniach
komunikacyjnych i o ich (multi)modalności 34
   3.1. Czasowniki w relacjach z działań 
   komunikacyjnych 38
   3.2. Czasowniki performatywne 43
   3.3. Mowa zależna i niezależna 51
   3.4. Metatekst 62
   3.5. Metajęzyk i samozwrotność języka 68
   3.6. Wykładniki świadomości metapragmatycznej i ślady 
   automonitoringu 75
   3.7. Metakomunikacja 87
   Podsumowanie 92

4. Warsztat badacza relacji z działań komunikacyjnych
o różnych modalnościach 94

5. Od syntezy do analizy. Struktury reprezentujące modalności w relacjach z działań komunikacyjnych 100
   5.1. Jednym słowem. Czasowniki 101
   5.2. Dodatkowe charakterystyki. Frazy 
   przyczasownikowe 105
      5.2.1. Frazy przyczasownikowe 106
      5.2.2. Ograniczenia łączliwości 112
   5.3. Opisowo. Konstrukcje złożone reprezentujące 
   wymiar fizyczny i komunikatywny działań 113
      5.3.1. Frazy zdaniowe zależne 114
      5.3.2. Konstrukcje złożone imiesłowowe i względne 
      116
      5.3.3. Opis wielozdaniowy 118
      5.3.4. Frazy cudzysłowowe 121
      5.3.5. Konstrukcje porównawcze 126
      5.3.6. Odwzorowania działań parawerbalnych i 
      niewerbalnych 131
   5.4. Pozorne określenia modalności działań 133

6. Od odtwarzania do tworzenia nazw działań o określonej modalności 140
   6.1. Nazwy w języku ogólnym 142
      6.1.1. Nazwy utarte 143
      6.1.2. Nazwy tworzone doraźnie 144
      6.1.3. Konstrukcje alternatywne wobec nazw 
      utartych 145
      6.1.4. Konstrukcje wypełniające luki nazewnicze 
      148
   6.2. Nazwy spoza języka ogólnego 151

7. (Multi?)modalność 158
   7.1. Współwystępowanie 159
   7.2. Zależności temporalne 161
   7.3. Rozszerzanie i ograniczanie zakresu działań 164

8. W poszukiwaniu odpowiedniej nazwy. Sygnały doboru
kwalifikacji działania 167
   8.1. Przeciwstawianie sobie kwalifikacji 167
   8.2. Dopasowywanie kwalifikacji 171
   8.3. Doprecyzowywanie kwalifikacji 174

9. Zróżnicowanie relacji z danej interakcji a (multi)modalność działań komunikacyjnych 178
   9.1. Czy relacja jest kompletna? 179
   9.2. Jak szczegółowa jest relacja? 184
   9.3. Jak na kształt relacji wpływa kontekst? 191
      9.3.1. Aktualna interakcja 191
      9.3.2. Doświadczenie komunikacyjne 192
      9.3.3. Wiedza ogólna 194
   9.4. Jak relacjonujący postrzega działania? 196
      9.4.1. Kwalifikacje działania 197
      9.4.2. Kwalifikacje sposobu działania 200
      9.4.3. Interpretacja znaczenia i odniesienia 203
   9.5. Czy relacja jest adekwatna? 207

10. Abstrahowanie od modalności działań komunikacyjnych 215
   10.1. Uwydatnienie aspektu komunikatywnego działań 
   215
   10.2. Uwydatnienie aspektu umysłowego działań 217
   10.3. Uwydatnienie aspektu fizycznego działań 221
   10.4. Uwydatnienie aspektu poznawczego działań 223

11. Podsumowanie: główne wnioski i perspektywy badawcze 227

12. Literatura cytowana 238

13. Summary 255

Inni Klienci oglądali również

18,72 zł 20,80 zł
Do koszyka

Ideologiczne i polityczne uwarunkowania komunikacji językowej

Problematyka 11 tekstów, które składają się na oddawany do rąk Czytelnika tom Ideologiczne i polityczne uwarunkowania komunikacji językowej, dotyczy komunikacji w jej ideologicznym i politycznym wymiarze. Zależności między polityką a ideo...
4,50 zł 5,00 zł
Do koszyka

(Auto)biograficzne narracje transmedialne twórców rockowych

Celem publikacji jest próba uchwycenia wielopłaszczyznowości kultury rockowej oraz ukazania transkulturowych i transmedialnych aktywności twórców. Analizie poddano teksty o charakterze autobiograficznym muzyków kojarzonych p...
20,70 zł 23,00 zł
Do koszyka

Planowanie eksperymentów z wieloma zmiennymi w badaniach komunikacji marketingowej

W dobie nastawienia na efektywność ekonomiczną podejmowanie decyzji w zakresie komunikacji marketingowej bez wstępnego testowania przekazu lub narzędzi czy też bez oceny efektów wcześniej stosowanych rozwiązań jest nieracjonalne i ryzykowne. Pot...
44,91 zł 49,90 zł
Do koszyka

Wielka narracja

Wielka narracja to przewodnik dla każdego, kto pragnie lepiej zrozumieć, jak świat ewoluował, odkąd wybuchła pandemia, i co trzeba zrobić, by w przyszłości był bardziej wytrzymały, sprawiedliwy i zrównoważony. Problemy, które musimy zb...
66,60 zł 74,00 zł
Do koszyka

Język i komunikacja. Wprowadzenie dla pedagogów

Aktualne i wyczerpujące kompendium z dziedziny kultury języka polskiego i poprawności językowej dla nauczycieli i studentów niepolonistów. Książka ma formę podręcznika syntetyzującego wiedzę z zakresu nauki o języku i kultury języka ora...
28,80 zł 32,00 zł
Do koszyka

Komunikacja bibliologiczna wobec World Wide Web

W książce podjęto próbę odpowiedzi na pytanie: jak zmienia się model i przedmiot (książka) komunikacji bibliologicznej, gdy jest realizowany w środowisku WWW z pełnym wykorzystaniem możliwości sieci i hipertekstu. Autorowi udało się wykazać ciąg...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!