0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Międzynarodowa ekspansja przedsiębiorstw w poszukiwaniu źródeł wzrostu wartości rynkowej

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: 2008

  • Autor: Alina Gorczyńska

  • Wydawca: CeDeWu

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 54,00 zł
48,60 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Międzynarodowa ekspansja przedsiębiorstw w poszukiwaniu źródeł wzrostu wartości rynkowej

Wobec postępujących procesów integracji i globalizacji, problem międzynarodowej ekspansji staje się nader aktualny. Przedsiębiorstwa funkcjonujące w nowych warunkach spowodowanych przez liberlizację przepływów handlowych i kapitałowych oraz rozwój nowych technologii, mogą coraz swo­bodniej rozszerzać działalność na rynki zagraniczne. W literaturze problem międzynarodowej ekspansji przedsiębiorstw ogranicza się do wskazania form międzynarodowej ekspansji, z uwzględnieniem uwarunkowań kraju lokalizacji. Nie podejmuje się jednak oceny międzynarodowej ekspansji z punktu widzenia kreacji rynkowej wartości przedsiębiorstwa, a przecież zmiany zachodzące w otoczeniu stwarzają podstawy do międzynarodowej ekspansji, która dla wielu przedsiębiorstw staje się naturalną drogą rozwoju.

Niniejsza publikacja rozpatruje problem międzynarodowej ekspansji z punktu widzenia poszukiwań źródeł wzrostu wartości rynkowej przedsiębiorstw. Całość rozważań została zawarta w trzech częściach pracy. Pierwsza część zawiera modelowe ujęcie międzynarodowej ekspansji przedsiębiorstw, począwszy od zdefiniowania pojęć, poprzez przedstawienie uwarunkowań podejmowania międzynarodowej ekspansji, wskazanie wzrostu wartości rynkowej jako celu ekspansji do przedstawienia źródeł tej wartości. Ujęcie modelowe międzynarodowej ekspansji doprowadziło do wyznaczenia macierzy i ścieżek ekspansji. Druga część pracy prezentuje poszczególne formy międzynarodowej ekspansji, poprzez ukazanie uwarunkowań ich podejmowania, a następnie przedstawienie ich w formie łańcucha wartości i wskazanie źródeł wzrostu wartości rynkowej. Rozważania teoretyczne poparte są częścią empiryczną, ukazującą problem międzynarodowej ekspansji wśród polskich przedsiębiorstw. Część empiryczna to również prezentacja międzynarodowej ekspansji trzech polskich firm: LPP, Comarch oraz Bioton, z przedstawieniem ścieżek ich ekspansji, łańcuchów wartości oraz wskazaniem źródeł wzrostu ich wartości na skutek ekspansji. Część ta stanowi przełożenie koncepcji i modeli teoretycznych, zbudowanych w poprzednich częściach, na grunt praktyki.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Ekonomia, zarządzanie, marketing
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-7941-402-4
  • ISBN druku: 978-83-7556-100-5
  • EAN: 9788375561005
  • Liczba stron: 225
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych

Wprowadzenie

Część I

Modelowe ujęcie międzynarodowej ekspansji przedsiębiorstw

Rozdział 1

Problem ekspansji

1.1. Istota ekspansji przedsiębiorstw

1.1.1. Definicje ekspansji

1.1.2. Ekspansja przedsiębiorstw - ujęcie problemu

1.2. Czynniki ekspansji przedsiębiorstw

1.2.1. Otoczenie przedsiębiorstwa jako szanse i zagrożenia

1.2.2. Zasoby przedsiębiorstwa jako atuty i słabości

1.2.3. Łańcuch wartości

1.3. Cel ekspansji

1.3.1. Maksymalizacja wartości rynkowej jako nadrzędny cel ekspansji .

1.3.2. Kwantyfikacja celu ekspansji i źródeł wzrostu wartości rynkowej.

Rozdział 2

Modele międzynarodowej ekspansji.

2.1. Opis modeli międzynarodowej ekspansji

2.1.1. Definicje międzynarodowej ekspansji przedsiębiorstw

2.1.2. Macierze ekspansji

2.1.3. Ścieżki ekspansji

2.2. Istota form międzynarodowej ekspansji

2.2.1. Pojęcie i klasyfikacje form międzynarodowej ekspansji

2.2.2. Ścieżki form międzynarodowej ekspansji

2.3. Międzynarodowa ekspansja a wzrost wartości rynkowej przedsiębiorstwa

2.3.1. Etapy międzynarodowej ekspansji i ich wpływ na wzrost wartości rynkowej przedsiębiorstwa

2.3.2 Uwarunkowania międzynarodowej ekspansji i ich udział w kształtowaniu wartości rynkowej przedsiębiorstwa

Część II Formy międzynarodowej ekspansji przedsiębiorstw

Rozdział 3

Międzynarodowa ekspansja produktowa

3.1. Eksport jako forma międzynarodowej ekspansji produktowej

3.1.1. Istota i przesłanki eksportu

3.1.2. Eksport jako źródło wzrostu wartości rynkowej przedsiębiorstw

3.2. Kontrakty jako forma międzynarodowej ekspansji produktowej

3.2.1. Istota i przesłanki kontraktów

3.2.2. Kontrakty jako źródła wzrostu wartości rynkowej przedsiębiorstwa

Rozdział 4

Międzynarodowa ekspansja zasobowa

4.1. Licencjonowanie jako forma międzynarodowej ekspansji zasobowej

4.1.1. Istota i przesłanki licencjonowania

4.1.2. Licencjonowanie jako źródło wzrostu wartości rynkowej przedsiębiorstwa

4.2. Franchising jako forma międzynarodowej ekspansji zasobowej

4.2.1. Istota i przesłanki franchisingu

4.2.2. Franchising jako źródło wzrostu wartości rynkowej przedsiębiorstwa

4.3. Alianse strategiczne jako forma międzynarodowej ekspansji zasobowej

4.3.1. Istota i przesłanki aliansów strategicznych

4.3.2. Alianse strategiczne jako źródła wzrostu wartości rynkowej przedsiębiorstwa

Rozdział 5

Międzynarodowa ekspansja

5.1. Joint venture jako forma międzynarodowej ekspansji kapitałowej

5.1.1. Istota i przesłanki joint venture

5.1.2. Joint venture jako źródło wzrostu wartości rynkowej przedsiębiorstwa

5.2. Samodzielne prowadzenie działalności gospodarczej za granicą jako forma międzynarodowej ekspansji kapitałowej

5.2.1. Istota i przesłanki samodzielnego prowadzenia działalności za granicą

5.2.2. Samodzielne prowadzenie działalności gospodarczej za granicą jako źródło wzrostu wartości rynkowej przedsiębiorstwa

Część III

Międzynarodowa ekspansja przedsiębiorstw w liczbach i przykładach w oparciu o polską gospodarkę

Rozdział 6

Międzynarodowa ekspansja przedsiębiorstw w Polsce

6.1. Uwarunkowania rozwoju międzynarodowej ekspansji przedsiębiorstw w Polsce

6.1.1. Ekspansja produktowa

6.1.2. Ekspansja zasobowa

6.1.3. Ekspansja kapitałowa

6.2. Ocena wykorzystania form międzynarodowej ekspansji przez przedsiębiorstwa w Polsce

Rozdział 7

Międzynarodowa wycena przedsiębiorstw i jej wpływ na wzrost wartości przedsiębiorstw

7.1. LPP

7.1.1. Atuty i słabości LPP

7.1.2. Ścieżka ekspansji LPP

7.1.3. Ocena form międzynarodowej ekspansji LPP z uwzględnieniem szans i zagrożeń

7.1.4. Wpływ Międzynarodowej ekspansji na wartość rynkową LPP

7.2. Comarch

7.2.1. Atuty i słabości Comarch

7.2.2. Ścieżka ekspansji Comarch

7.2.3. Ocena form międzynarodowej ekspansji Comarch z uwzględnieniem szans i zagrożeń

7.2.4. Wpływ międzynarodowej ekspansji na wartość rynkową Comarch

7.3. Bioton

7.3.1. Atuty i słabości Biotonu

7.3.2. Ścieżka ekspansji Biotonu

7.3.3. Ocena form międzynarodowej ekspansji Biotonu z uwzględnieniem szans i zagrożeń

7.3.4. Wpływ międzynarodowej ekspansji na wartość rynkową Biotonu

Podsumowanie

Bibliografia

Inni Klienci oglądali również

34,20 zł 38,00 zł
Do koszyka

Zagraniczne podróże budowniczych (architektów, kamieniarzy, murarzy) i rzeźbiarzy w łacińskiej Europie od X do pierwszej połowy XIV wieku w świetle źródeł pisanych

Wstęp / 71. Architekt, budowniczy, kamieniarz, murarz, rzeźbiarz. Próba zdefiniowania profesji na podstawie średniowiecznych źródeł pisanych / 181.1. Architekt (architectus, architector, architectarius) / 181.2. Ma...
26,91 zł 29,90 zł
Do koszyka

Środki trwałe i wartości niematerialne i prawne

Środki trwałe i wartości niematerialne i prawne występują powszechnie niemal w każdym przedsiębiorstwie. Na ogół stanowią najbardziej wartościowe pozycje sprawozdań finansowych. Dlatego tak istotne jest właściwe zrozumienie zasad ich rozliczania...
18,00 zł 20,00 zł
Do koszyka

W poszukiwaniu tożsamości językowej. Tom I

Poszukiwanie najskuteczniejszych metod porozumiewania się jest dziś związane z uwzględnieniem bardzo szerokiej perspektywy zagadnień nie tylko językoznawczych, ale i psycholingwistycznych, socjologicznych, kulturowych, zagadnień funkcjonowania jednoste...
38,70 zł 43,00 zł
Do koszyka

Finanse przedsiębiorstw i finanse publiczne - wybrane aspekty. Tom 6

Finanse przedsiębiorstw i finanse publiczne to dziedziny, w których zachodzą nieustanne zmiany, wpływając na działalność różnych podmiotów. Problematyka finansów przedsiębiorstw w świetle nieustannie zmieniającej się rzeczyw...
99,90 zł 111,00 zł
Do koszyka

Wpływ otoczenia finansowego na konkurencyjność małych i średnich przedsiębiorstw

Prezentowana rozprawa przedstawia badania poświęcone oddziaływaniu otoczenia finansowego na konkurencyjność małych i średnich przedsiębiorstw. Wśród elementów tego otoczenia analizą objęto głównie ich trzy rodzaje: obciążenia ...
18,20 zł 26,00 zł
Do koszyka

Oblicza społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw

Książkę otwiera omówienie społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw (SOP) w kontekście zmiany organizacyjnej, jaka nastąpiła w trzech koncernach działających na polskim rynku. Czytelnik znajdzie tu obraz SOP w formie dojrzałej, którą z...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!