Wprowadzenie
Część I
Modelowe ujęcie międzynarodowej ekspansji przedsiębiorstw
Rozdział 1
Problem ekspansji
1.1. Istota ekspansji przedsiębiorstw
1.1.1. Definicje ekspansji
1.1.2. Ekspansja przedsiębiorstw - ujęcie problemu
1.2. Czynniki ekspansji przedsiębiorstw
1.2.1. Otoczenie przedsiębiorstwa jako szanse i zagrożenia
1.2.2. Zasoby przedsiębiorstwa jako atuty i słabości
1.2.3. Łańcuch wartości
1.3. Cel ekspansji
1.3.1. Maksymalizacja wartości rynkowej jako nadrzędny cel ekspansji .
1.3.2. Kwantyfikacja celu ekspansji i źródeł wzrostu wartości rynkowej.
Rozdział 2
Modele międzynarodowej ekspansji.
2.1. Opis modeli międzynarodowej ekspansji
2.1.1. Definicje międzynarodowej ekspansji przedsiębiorstw
2.1.2. Macierze ekspansji
2.1.3. Ścieżki ekspansji
2.2. Istota form międzynarodowej ekspansji
2.2.1. Pojęcie i klasyfikacje form międzynarodowej ekspansji
2.2.2. Ścieżki form międzynarodowej ekspansji
2.3. Międzynarodowa ekspansja a wzrost wartości rynkowej przedsiębiorstwa
2.3.1. Etapy międzynarodowej ekspansji i ich wpływ na wzrost wartości rynkowej przedsiębiorstwa
2.3.2 Uwarunkowania międzynarodowej ekspansji i ich udział w kształtowaniu wartości rynkowej przedsiębiorstwa
Część II Formy międzynarodowej ekspansji przedsiębiorstw
Rozdział 3
Międzynarodowa ekspansja produktowa
3.1. Eksport jako forma międzynarodowej ekspansji produktowej
3.1.1. Istota i przesłanki eksportu
3.1.2. Eksport jako źródło wzrostu wartości rynkowej przedsiębiorstw
3.2. Kontrakty jako forma międzynarodowej ekspansji produktowej
3.2.1. Istota i przesłanki kontraktów
3.2.2. Kontrakty jako źródła wzrostu wartości rynkowej przedsiębiorstwa
Rozdział 4
Międzynarodowa ekspansja zasobowa
4.1. Licencjonowanie jako forma międzynarodowej ekspansji zasobowej
4.1.1. Istota i przesłanki licencjonowania
4.1.2. Licencjonowanie jako źródło wzrostu wartości rynkowej przedsiębiorstwa
4.2. Franchising jako forma międzynarodowej ekspansji zasobowej
4.2.1. Istota i przesłanki franchisingu
4.2.2. Franchising jako źródło wzrostu wartości rynkowej przedsiębiorstwa
4.3. Alianse strategiczne jako forma międzynarodowej ekspansji zasobowej
4.3.1. Istota i przesłanki aliansów strategicznych
4.3.2. Alianse strategiczne jako źródła wzrostu wartości rynkowej przedsiębiorstwa
Rozdział 5
Międzynarodowa ekspansja
5.1. Joint venture jako forma międzynarodowej ekspansji kapitałowej
5.1.1. Istota i przesłanki joint venture
5.1.2. Joint venture jako źródło wzrostu wartości rynkowej przedsiębiorstwa
5.2. Samodzielne prowadzenie działalności gospodarczej za granicą jako forma międzynarodowej ekspansji kapitałowej
5.2.1. Istota i przesłanki samodzielnego prowadzenia działalności za granicą
5.2.2. Samodzielne prowadzenie działalności gospodarczej za granicą jako źródło wzrostu wartości rynkowej przedsiębiorstwa
Część III
Międzynarodowa ekspansja przedsiębiorstw w liczbach i przykładach w oparciu o polską gospodarkę
Rozdział 6
Międzynarodowa ekspansja przedsiębiorstw w Polsce
6.1. Uwarunkowania rozwoju międzynarodowej ekspansji przedsiębiorstw w Polsce
6.1.1. Ekspansja produktowa
6.1.2. Ekspansja zasobowa
6.1.3. Ekspansja kapitałowa
6.2. Ocena wykorzystania form międzynarodowej ekspansji przez przedsiębiorstwa w Polsce
Rozdział 7
Międzynarodowa wycena przedsiębiorstw i jej wpływ na wzrost wartości przedsiębiorstw
7.1. LPP
7.1.1. Atuty i słabości LPP
7.1.2. Ścieżka ekspansji LPP
7.1.3. Ocena form międzynarodowej ekspansji LPP z uwzględnieniem szans i zagrożeń
7.1.4. Wpływ Międzynarodowej ekspansji na wartość rynkową LPP
7.2. Comarch
7.2.1. Atuty i słabości Comarch
7.2.2. Ścieżka ekspansji Comarch
7.2.3. Ocena form międzynarodowej ekspansji Comarch z uwzględnieniem szans i zagrożeń
7.2.4. Wpływ międzynarodowej ekspansji na wartość rynkową Comarch
7.3. Bioton
7.3.1. Atuty i słabości Biotonu
7.3.2. Ścieżka ekspansji Biotonu
7.3.3. Ocena form międzynarodowej ekspansji Biotonu z uwzględnieniem szans i zagrożeń
7.3.4. Wpływ międzynarodowej ekspansji na wartość rynkową Biotonu
Podsumowanie
Bibliografia