Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.
Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.
Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.
Książkę otwiera omówienie społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw (SOP) w kontekście zmiany organizacyjnej, jaka nastąpiła w trzech koncernach działających na polskim rynku. Czytelnik znajdzie tu obraz SOP w formie dojrzałej, którą z powodzeniem nazwać można dobrą praktyką. Druga analiza osadza badane zjawisko w kontekście lokalnym, ukazuje kształtowanie się tej instytucji w relacji z interesariuszami zewnętrznymi organizacji. Wreszcie opisujemy SOP w zróżnicowanych krajowych kontekstach instytucjonalnych. Najobszerniejsza, czwarta część publikacji zawiera studia przypadków.
Dzięki zastosowaniu perspektywy instytucjonalnej udało się kompleksowo przedstawić oblicza odpowiedzialności przedsiębiorstw w różnych sferach rzeczywistości społecznej i zwrócić uwagę na elitarność koncepcji SOP, a także przybliżyć zależność jej kształtu od sposobu funkcjonowania instytucji publicznych, relacje między odpowiedzialnymi i nieodpowiedzialnymi działaniami organizacji a instytucjami z jej otoczenia, takimi jak rynek czy regulacje prawne. Co również istotne, zastosowanie tej perspektywy umożliwiło ujęcie SOP w sposób procesualny, który uwidacznia najistotniejsze czynniki zmian.
Włodzimierz Pańków, Marta Strumińska-Kutra Wstęp. Odpowiedzialność w różnych kontekstach instytucjonalnych, organizacyjnych i społecznych 7 Część I. Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw w kontekści e zmiany organizacyjnej Bolesław Rok Rozdział 1. Instytucjonalizacja społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw…. Perspektywa teoretyczna i strategia badawcza 19 Część II. Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw w kontekści e lokalnym Marta Strumińska-Kutra Rozdział 2. Rekonstrukcje odpowiedzialności przedsiębiorstw. Perspektywa teoretyczna i strategia badawcza 39 Marta Strumińska-Kutra Rozdział 3. Wyniki analiz empirycznych 50 Część III. Międzynarodowe aspekty społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw Joanna Woźniczko Rozdział 4. Krajowe konteksty instytucjonalne a społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw 77 Joanna Woźniczko Rozdział 5. Ilustracja empiryczna 90 Włodzimierz Pańków Podsumowanie. Czym jest społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw, organizacji? Spojrzenie socjologa ekonomicznego 112 Analizy przypadków Część I (Bolesław Rok) 1. Microsoft: zaangażowanie społeczne 129 2. PKN Orlen: doskonalenie kultury organizacyjnej 139 3. Danone: odpowiedzialność przez innowacyjność 151 Część II (Marta Strumińska-Kutra) 1. Konflikty o fermy hodowlane 161 2. Konflikt wokół zakładów przetwórstwa drewna 185 3. Konflikt o linię elektroenergetyczną 207 4. Konflikt o rozbudowę fermy hodowlanej 227 5. Konflikt o oczyszczalnię i spalarnię 246 6. Konflikt o lokalizację wytwórni mas bitumicznych 269 Część III (Joanna Woźniczko) 1. Fińskie przedsiębiorstwo w Finlandii 294 2. Fińskie przedsiębiorstwo w Polsce 324 Bibliografia 342 Noty o autorach 349