0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Miau.pl czyli wychowanie na uboczu kultury

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: 2015

  • Autor: Michalina Rutka

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 38,00 zł
34,20 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Miau.pl czyli wychowanie na uboczu kultury

W publikacji Miau.pl, czyli wychowanie na uboczu kultury autorka, poprzez analizę codziennego życia jednej z wielu grup on-line, odkrywa złożoność świata tworzonego w Internecie. Ukazuje, jak mechanizmy regulujące życie społeczne w świecie realnym są transportowane i adaptowane w świecie wirtualnym. W książce tej nie chodzi o koty, choć one także są ważne. To przede wszystkim tekst o poszukiwaniu sensu życia, o odrzuceniu oraz nadziei, a także o tym, w jaki sposób Internet może pełnić funkcję akceleratora kumulującego i wyzwalającego rozproszoną energię jednostek.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Socjologia
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-7865-256-4
  • ISBN druku: NULL
  • Liczba stron: 306
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Podziękowania	9

Wstęp	11

Rozdział 1. Społeczny i kulturowy fenomen internetu	19
1.1. Eteryczna natura internetu	19
1.2. Związki technologii i społeczeństwa	21
1.3. Rozmycie kategorii i wynikająca z tego trudność oceny społecznego wpływu internetu	24
1.4. Zagrożenia komunikacji komputerowej dla społeczeństwa	26
1.5. Zalety i możliwości, jakie stwarza komunikacja komputerowa	28
1.6. Internet jako przestrzeń publiczna	33

Rozdział 2. Forum jako narzędzie tworzenia się społeczności i formowania tożsamości	37
2.1. Warunki tkwiące w technologii, sprzyjające tworzeniu się społeczności	37
2.2. Czynniki pośrednie sprzyjające rozwojowi społeczności internetowych	41
2.3. Podobieństwa i różnice w funkcjonowaniu w grupach tworzonych na forum i tradycyjnie	42
2.4. Rodzaje i stopnie uczestnictwa we wspólnotach internetowych	45

Rozdział 3. Internetowe fora dyskusyjne jako formy  nowego typu kultury uczestnictwa i wiedzy	49
3.1. Pojmowanie kultury jako świata ludzkiej aktywności	49
3.2. Wychowawcza rola kultury	52
3.3. Wpływ mass mediów na funkcjonowanie kultury	55
3.4. Internet – w stronę kultury konwergencji	57
3.5. Wykorzystanie koncepcji kultury E.T. Halla do badania wspólnot internetowych	60

Rozdział 4. Media i internet jako wychowawcza rzeczywistość	63
4.1. Medialna konkurencja dla oficjalnych instytucji wychowawczych	63
4.2. Wychowanie poprzez media i dla mediów	65
4.3. Potrzeba refleksji pedagogicznej nad społecznym wykorzystaniem Internetu	72
4.4. Grupy społeczne on-line jako wspólnoty wychowujące	75

Rozdział 5. Perspektywa Foucaultowska w badaniach nad procesami wychowania zachodzącymi w wirtualnym świecie	79
5.1. Wychowanie przez media	79
5.2. Od kryzysu wartości oświecenia do świata internetu	80

Rozdział 6. Narzędzia i metody badawcze wykorzystane podczas badań	87
6.1. Etap pierwszy – obserwacja hipertekstu	87
6.2. Etap drugi – spojrzenie socjolingwistyczne	89
6.3. Etap trzeci – brikolaż netnograficzny	90

Rozdział 7. Możliwości badawcze, jakie stwarza perspektywa Foucaultowska dla badań nad dyskursem miau	101
7.1. Zwrot w orientacji badawczej	101
7.2. Rola osobistego doświadczenia w badaniach miau	102

Rozdział 8. Wpływ struktury forum na reprodukcję dyskursu miau	107
8.1. Początki dyskursu miau w wirtualnej rzeczywistości	107
8.2. Sprawowanie władzy poprzez technologię forum	108
8.3. Rola nazwy forum i tytułów podforów w umacnianiu dyskursu miau	109
8.4. Przejawianie się hierarchii ważności dyskursywnej poprzez układ forum	111
8.5. Analiza ważności dyskursywnej podforów	113
	8.5.1. Podforum „Koty” – rdzeń dyskursu	113
	8.5.2. Podforum „Kociarnia” – rozszerzenie dyskursu miau	114
	8.5.3. Podforum „Zwierzyniec ogólny” – rozszerzenie uwagi dyskursu na inne zwierzęta	115
	8.5.4. Podforum „Koci, Łapci” – kontrola dyskursu nad życiem codziennym użytkowników	116
	8.5.5. Podforum „Koci Bazarek” – instytucja finansowa dyskursu miau	119
	8.5.6. Podforum „Spotkania” – punkt, w którym dyskurs wychodzi poza świat wirtualny	121
	8.5.7. Podforum „Problemy Techniczne” – kontrola formy i estetyki	122
	8.5.8. Nowe podfora – świadectwo aktywnego rozwoju dyskursu miau	123
		8.5.8.1. Podforum „Pchli Targ” – kolejny etap rozszerzania się dyskursu na życie codzienne użytkowników	123
		8.5.8.2. Podforum „Weci Polecani” – detronizacja autorytetu weterynarzy przez dyskurs miau	124
8.6. Podsumowanie	126

Rozdział 9. Wykorzystanie przez dyskurs miau struktury internetowego forum dyskusyjnego w kształtowaniu tożsamości jego użytkowników	127
9.1. Elementy technologii wpływające na tożsamość użytkowników dyskursu miau	127
9.2. Nicki – znaczenie imion własnych użytkowników w dyskursie miau	129
9.3. Analiza danych demograficznych i innych umieszczanych w profilach przez użytkowników jako próba oglądu osobowości potencjalnego członka miau	137
	9.3.1. Miejsce zamieszkania/pobytu – ułatwienie integracji działań dyskursu	138
	9.3.2. Hobby i zainteresowania – potencjalne obszary wpływu dyskursu	140
	9.3.3. Zawód – inne oprócz dyskursu obszary działalności użytkowników	142
	9.3.4. Wiek – informacja najczęściej pomijana	144
	9.3.5. Podsumowanie analizy danych demograficznych	144
9.4. Sygnatura – forma podpisu i świadectwo poprawności dyskursywnej	145
	9.4.1. Aforyzmy, cytaty i inne teksty – „mądrość” dyskursu	146
	9.4.2. Zestawienia i klepsydry – świadectwa zaangażowania w dyskurs	149
	9.4.3. Apele – wezwania do zachowań poprawnych	150
	9.4.4. Teksty pozostałe	151
	9.4.5. Podsumowanie analizy tekstów nieinteraktywnych umieszczonych w sygnaturach	151
	9.4.6. Teksty interaktywne – wirtualny zasięg dyskursu miau	152
	9.4.7. Elementy graficzne – obrazy jako świadectwa tożsamości i informacja przekazywana innym użytkownikom	153
9.5. Podsumowanie	155

Rozdział 10. Kulturowe źródła dyskursu miau jako elementy konstytuujące tożsamość i podstawy wychowania	157
10.1. Metoda genealogiczna w poszukiwaniu kulturowych podstaw dyskursu miau	157
10.2. Adaptacja kultu Bastet w dyskursie miau	158
10.3. Odwrócenie wyobrażenia o czarownicy jako projekt tożsamości miau	164
10.4. Podsumowanie	172

Rozdział 11. Proces wychowania w dyskursie miau	173
11.1. „Kocie ABC” – podstawowy zasób wiedzy umożliwiający funkcjonowanie w ramach dyskursu miau	175
11.2. System banerów jako forma wychowania formalnego w dyskursie miau	196
	11.2.1. Uzasadnienie dla uznania systemu banerów za formalny poziom wychowania	196
	11.2.2. Ogólne zasady funkcjonowania systemu banerów	197
	11.2.3. Wychowanie poprzez obraz idealnej relacji kot-człowiek ukazany w banerach kotów rezydentów	199
	11.2.4. Forma wychowania poprzez retorykę zagrożenia obecną w banerach kotów nie-rezydentów jako antyteza dla wychowania poprzez idylliczną wizję zawartą w banerach kotów rezydentów	203
	11.2.5. Obraz konsekwencji braku relacji przedstawiony w banerach apelujących o dom	205
	11.2.6. Przesłanie roli człowieka w relacji człowiek-kot w banerach apelujących o pomoc	209
	11.2.7. Instytucjonalizacja dyskursu miau ukazana w banerach akcji i organizacji jako egzemplifikacja działań zmierzających do ustanowienia porządku dyskursu w innych obszarach świata społecznego	215
11.3. Podsumowanie	219
11.4. Przejawy wychowania nieformalnego obecne w dyskursie miau	220
	11.4.1. Wprowadzenie do wychowania nieformalnego zawarte w wątkach-pamiętnikach	222
	11.4.2. Wychowawcza rola modeli zachowań zgodnych z wartościami dyskursu zawarta w pierwszych postach wątków-pamiętników	227
	11.4.3. Model właściwego postrzegania kota obecny w wątkach-pamiętnikach	229
	11.4.4. Model nawiązania relacji obecny w wątkach-pamiętnikach	234
	11.4.5. Model reagowania na zagrożenia ze strony świata zewnętrznego	239
	11.4.6. Podsumowanie	243
11.5. Wychowawcza rola baśni w dyskursie miau jako przykład wychowania nieformalnego	244
	11.5.1. Pierwsze próby stworzenia baśni przez dyskurs miau	245
	11.5.2. Cztery wątki-baśnie jako przykład wychowania przez świat fikcyjny w dyskursie miau	247
	11.5.3. Adaptacja formuły klasycznej baśni magicznej w „Pamiętniku Babuni” i jego wychowawcze znaczenie dla dyskursu miau	248
	11.5.4. Przesunięcie dyskursu miau w stronę głównego nurtu kultury poprzez „Pamiętnik Babuni”	257
	11.5.5. Rola pozostałych wątków-baśni w umacnianiu wizji tożsamości miau nakreślonej w „Pamiętniku Babuni”	260
11.6. Podsumowanie	266

Rozdział 12. Podsumowanie analizy dyskursu miau i interpretacja uzyskanych wyników badań	267
12.1. Podsumowanie analizy dyskursu miau ujętego z perspektywy wspólnoty wychowującej znajdującej się na uboczu kultury	267
12.2. Reinterpretacja projektu tożsamości miau w świetle uzyskanych wyników badań	272

Literatura	277
	Źródła drukowane	277
	Źródła internetowe	282

Załączniki	285

Spis załączników	306
Słowa kluczowe: społeczność koty internet kultura

Inni Klienci oglądali również

30,59 zł 33,99 zł
Do koszyka

Córka Szklarki, t. II /seria Blask Corredo/

Córka Szklarki, dwunastoletnia Mori ma niezwykłe zdolności - wie rzeczy, których nigdy się nie uczyła, widzi emocje innych ludzi w postaci kolorowych poświat, może przenosić przedmioty siłą woli. Nie potrafi jednak nawiązać porozumienia a...
34,11 zł 37,90 zł
Do koszyka

Z duszą na ramieniu, czyli święta z Dziewuchami

W szkockim domu polsko-angielskiego małżeństwa Ady i Rossa Hudsonów trwają przygotowania do świąt Bożego Narodzenia. W gościnnych murach Strasznego Dworku zebrało się liczne towarzystwo, tworząc prawdziwy tygiel narodowości, kultur, a nawet&hell...
37,71 zł 41,90 zł
Do koszyka

Czy kultura ma znaczenie?

Od lat 50. XX wieku japońskie przedsiębiorstwa produkcyjne i stosowane w nich metody zarządzania były źródłem fascynacji badaczy zarządzania, a w latach późniejszych – zazdrości praktyków. Mimo usilnych starań wiele przedsięb...
35,91 zł 39,90 zł
Do koszyka

Otwarte okna. Szkice z kultury humanizmu katolickiego

Humanizm katolicki to określenie zarówno wielowiekowego procesu odrodzenia kultury pod wpływem wiary, jak i jego dwudziestowiecznej wersji łączącej dokonania literackie, filozoficzne, z dziedziny etyki, estetyki i myśli społecznej. W treści ksią...
28,35 zł 31,50 zł
Do koszyka

Badanie kultury

W okolicznościowej monografii przedstawiono zarówno historię Zakładu Teorii i Historii Kultury, jak i jego zmieniającą się i krystalizującą w ciągu kolejnych lat strukturę. Autorzy poszczególnych artykułów starali się ukazać dzieje...
28,35 zł 31,50 zł
Do koszyka

Dylematy współczesnego wychowania i kształcenia

Kluczowym problemem współczesnej edukacji są wartości, które wyznaczają system norm naszych poczynań. System wartości jest źródłem inspiracji i dyrektyw, które zmuszają do dokonywania wyborów i podejmowania decyzji. D...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!