0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Miau.pl czyli wychowanie na uboczu kultury (eBook)

0.00  (0 ocen)
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły
  • Wydanie: 2015

  • Autor: Michalina Rutka

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Miau.pl czyli wychowanie na uboczu kultury

W publikacji Miau.pl, czyli wychowanie na uboczu kultury autorka, poprzez analizę codziennego życia jednej z wielu grup on-line, odkrywa złożoność świata tworzonego w Internecie. Ukazuje, jak mechanizmy regulujące życie społeczne w świecie realnym są transportowane i adaptowane w świecie wirtualnym. W książce tej nie chodzi o koty, choć one także są ważne. To przede wszystkim tekst o poszukiwaniu sensu życia, o odrzuceniu oraz nadziei, a także o tym, w jaki sposób Internet może pełnić funkcję akceleratora kumulującego i wyzwalającego rozproszoną energię jednostek.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Socjologia
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-7865-256-4
  • Liczba stron: 306
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Podziękowania	9

Wstęp	11

Rozdział 1. Społeczny i kulturowy fenomen internetu	19
1.1. Eteryczna natura internetu	19
1.2. Związki technologii i społeczeństwa	21
1.3. Rozmycie kategorii i wynikająca z tego trudność oceny społecznego wpływu internetu	24
1.4. Zagrożenia komunikacji komputerowej dla społeczeństwa	26
1.5. Zalety i możliwości, jakie stwarza komunikacja komputerowa	28
1.6. Internet jako przestrzeń publiczna	33

Rozdział 2. Forum jako narzędzie tworzenia się społeczności i formowania tożsamości	37
2.1. Warunki tkwiące w technologii, sprzyjające tworzeniu się społeczności	37
2.2. Czynniki pośrednie sprzyjające rozwojowi społeczności internetowych	41
2.3. Podobieństwa i różnice w funkcjonowaniu w grupach tworzonych na forum i tradycyjnie	42
2.4. Rodzaje i stopnie uczestnictwa we wspólnotach internetowych	45

Rozdział 3. Internetowe fora dyskusyjne jako formy  nowego typu kultury uczestnictwa i wiedzy	49
3.1. Pojmowanie kultury jako świata ludzkiej aktywności	49
3.2. Wychowawcza rola kultury	52
3.3. Wpływ mass mediów na funkcjonowanie kultury	55
3.4. Internet – w stronę kultury konwergencji	57
3.5. Wykorzystanie koncepcji kultury E.T. Halla do badania wspólnot internetowych	60

Rozdział 4. Media i internet jako wychowawcza rzeczywistość	63
4.1. Medialna konkurencja dla oficjalnych instytucji wychowawczych	63
4.2. Wychowanie poprzez media i dla mediów	65
4.3. Potrzeba refleksji pedagogicznej nad społecznym wykorzystaniem Internetu	72
4.4. Grupy społeczne on-line jako wspólnoty wychowujące	75

Rozdział 5. Perspektywa Foucaultowska w badaniach nad procesami wychowania zachodzącymi w wirtualnym świecie	79
5.1. Wychowanie przez media	79
5.2. Od kryzysu wartości oświecenia do świata internetu	80

Rozdział 6. Narzędzia i metody badawcze wykorzystane podczas badań	87
6.1. Etap pierwszy – obserwacja hipertekstu	87
6.2. Etap drugi – spojrzenie socjolingwistyczne	89
6.3. Etap trzeci – brikolaż netnograficzny	90

Rozdział 7. Możliwości badawcze, jakie stwarza perspektywa Foucaultowska dla badań nad dyskursem miau	101
7.1. Zwrot w orientacji badawczej	101
7.2. Rola osobistego doświadczenia w badaniach miau	102

Rozdział 8. Wpływ struktury forum na reprodukcję dyskursu miau	107
8.1. Początki dyskursu miau w wirtualnej rzeczywistości	107
8.2. Sprawowanie władzy poprzez technologię forum	108
8.3. Rola nazwy forum i tytułów podforów w umacnianiu dyskursu miau	109
8.4. Przejawianie się hierarchii ważności dyskursywnej poprzez układ forum	111
8.5. Analiza ważności dyskursywnej podforów	113
	8.5.1. Podforum „Koty” – rdzeń dyskursu	113
	8.5.2. Podforum „Kociarnia” – rozszerzenie dyskursu miau	114
	8.5.3. Podforum „Zwierzyniec ogólny” – rozszerzenie uwagi dyskursu na inne zwierzęta	115
	8.5.4. Podforum „Koci, Łapci” – kontrola dyskursu nad życiem codziennym użytkowników	116
	8.5.5. Podforum „Koci Bazarek” – instytucja finansowa dyskursu miau	119
	8.5.6. Podforum „Spotkania” – punkt, w którym dyskurs wychodzi poza świat wirtualny	121
	8.5.7. Podforum „Problemy Techniczne” – kontrola formy i estetyki	122
	8.5.8. Nowe podfora – świadectwo aktywnego rozwoju dyskursu miau	123
		8.5.8.1. Podforum „Pchli Targ” – kolejny etap rozszerzania się dyskursu na życie codzienne użytkowników	123
		8.5.8.2. Podforum „Weci Polecani” – detronizacja autorytetu weterynarzy przez dyskurs miau	124
8.6. Podsumowanie	126

Rozdział 9. Wykorzystanie przez dyskurs miau struktury internetowego forum dyskusyjnego w kształtowaniu tożsamości jego użytkowników	127
9.1. Elementy technologii wpływające na tożsamość użytkowników dyskursu miau	127
9.2. Nicki – znaczenie imion własnych użytkowników w dyskursie miau	129
9.3. Analiza danych demograficznych i innych umieszczanych w profilach przez użytkowników jako próba oglądu osobowości potencjalnego członka miau	137
	9.3.1. Miejsce zamieszkania/pobytu – ułatwienie integracji działań dyskursu	138
	9.3.2. Hobby i zainteresowania – potencjalne obszary wpływu dyskursu	140
	9.3.3. Zawód – inne oprócz dyskursu obszary działalności użytkowników	142
	9.3.4. Wiek – informacja najczęściej pomijana	144
	9.3.5. Podsumowanie analizy danych demograficznych	144
9.4. Sygnatura – forma podpisu i świadectwo poprawności dyskursywnej	145
	9.4.1. Aforyzmy, cytaty i inne teksty – „mądrość” dyskursu	146
	9.4.2. Zestawienia i klepsydry – świadectwa zaangażowania w dyskurs	149
	9.4.3. Apele – wezwania do zachowań poprawnych	150
	9.4.4. Teksty pozostałe	151
	9.4.5. Podsumowanie analizy tekstów nieinteraktywnych umieszczonych w sygnaturach	151
	9.4.6. Teksty interaktywne – wirtualny zasięg dyskursu miau	152
	9.4.7. Elementy graficzne – obrazy jako świadectwa tożsamości i informacja przekazywana innym użytkownikom	153
9.5. Podsumowanie	155

Rozdział 10. Kulturowe źródła dyskursu miau jako elementy konstytuujące tożsamość i podstawy wychowania	157
10.1. Metoda genealogiczna w poszukiwaniu kulturowych podstaw dyskursu miau	157
10.2. Adaptacja kultu Bastet w dyskursie miau	158
10.3. Odwrócenie wyobrażenia o czarownicy jako projekt tożsamości miau	164
10.4. Podsumowanie	172

Rozdział 11. Proces wychowania w dyskursie miau	173
11.1. „Kocie ABC” – podstawowy zasób wiedzy umożliwiający funkcjonowanie w ramach dyskursu miau	175
11.2. System banerów jako forma wychowania formalnego w dyskursie miau	196
	11.2.1. Uzasadnienie dla uznania systemu banerów za formalny poziom wychowania	196
	11.2.2. Ogólne zasady funkcjonowania systemu banerów	197
	11.2.3. Wychowanie poprzez obraz idealnej relacji kot-człowiek ukazany w banerach kotów rezydentów	199
	11.2.4. Forma wychowania poprzez retorykę zagrożenia obecną w banerach kotów nie-rezydentów jako antyteza dla wychowania poprzez idylliczną wizję zawartą w banerach kotów rezydentów	203
	11.2.5. Obraz konsekwencji braku relacji przedstawiony w banerach apelujących o dom	205
	11.2.6. Przesłanie roli człowieka w relacji człowiek-kot w banerach apelujących o pomoc	209
	11.2.7. Instytucjonalizacja dyskursu miau ukazana w banerach akcji i organizacji jako egzemplifikacja działań zmierzających do ustanowienia porządku dyskursu w innych obszarach świata społecznego	215
11.3. Podsumowanie	219
11.4. Przejawy wychowania nieformalnego obecne w dyskursie miau	220
	11.4.1. Wprowadzenie do wychowania nieformalnego zawarte w wątkach-pamiętnikach	222
	11.4.2. Wychowawcza rola modeli zachowań zgodnych z wartościami dyskursu zawarta w pierwszych postach wątków-pamiętników	227
	11.4.3. Model właściwego postrzegania kota obecny w wątkach-pamiętnikach	229
	11.4.4. Model nawiązania relacji obecny w wątkach-pamiętnikach	234
	11.4.5. Model reagowania na zagrożenia ze strony świata zewnętrznego	239
	11.4.6. Podsumowanie	243
11.5. Wychowawcza rola baśni w dyskursie miau jako przykład wychowania nieformalnego	244
	11.5.1. Pierwsze próby stworzenia baśni przez dyskurs miau	245
	11.5.2. Cztery wątki-baśnie jako przykład wychowania przez świat fikcyjny w dyskursie miau	247
	11.5.3. Adaptacja formuły klasycznej baśni magicznej w „Pamiętniku Babuni” i jego wychowawcze znaczenie dla dyskursu miau	248
	11.5.4. Przesunięcie dyskursu miau w stronę głównego nurtu kultury poprzez „Pamiętnik Babuni”	257
	11.5.5. Rola pozostałych wątków-baśni w umacnianiu wizji tożsamości miau nakreślonej w „Pamiętniku Babuni”	260
11.6. Podsumowanie	266

Rozdział 12. Podsumowanie analizy dyskursu miau i interpretacja uzyskanych wyników badań	267
12.1. Podsumowanie analizy dyskursu miau ujętego z perspektywy wspólnoty wychowującej znajdującej się na uboczu kultury	267
12.2. Reinterpretacja projektu tożsamości miau w świetle uzyskanych wyników badań	272

Literatura	277
	Źródła drukowane	277
	Źródła internetowe	282

Załączniki	285

Spis załączników	306
Słowa kluczowe: społeczność koty internet kultura

Inni Klienci oglądali również

11,70 zł 13,00 zł
Do koszyka

Wieś i Rolnictwo nr 1/2018

W numerze [Contents] Sylwia Michalska, Ruta Śpiewak: Jubileusz Profesor Marii Halamskiej, s. 7–10; Grzegorz Gorzelak: Maria Halamska – Uczona z klasą, s. 11–14. A r t y k u ł y [Articles] Jerzy Wilkin: Czy istnieje teoria rozwoju obsz...
30,59 zł 33,99 zł
Do koszyka

Córka Szklarki, t. II /seria Blask Corredo/

Córka Szklarki, dwunastoletnia Mori ma niezwykłe zdolności - wie rzeczy, których nigdy się nie uczyła, widzi emocje innych ludzi w postaci kolorowych poświat, może przenosić przedmioty siłą woli. Nie potrafi jednak nawiązać porozumienia a...
34,00 zł
Do koszyka

Prawne aspekty jakości towarów

Podręcznik jest nowością na polskim rynku wydawniczym. Omówiono w nim polskie i europejskie regulacje w zakresie prawnych wymogów bezpieczeństwa i jakości towarów. Układ podręcznika i jego treść są nowatorskie. Poruszane w nim zaga...
51,00 zł
Do koszyka

Nowe zasady opodatkowania działalności gospodarczej lekarzy i pielęgniarek

Książka przedstawia podstawowe zagadnienia związane z opodatkowaniem działalności gospodarczej lekarzy i pielęgniarek w zakresie podatku dochodowego oraz podatku VAT. Opracowanie, napisane przystępnym językiem, ukazuje praktyczne przykłady stosowania p...
28,71 zł 31,90 zł
Do koszyka

Samo Sedno- TECHNIKI SAMOROZWOJU czyli jak lepiej zapamiętywać i uczyć się szybciej

Czy wiesz, że wyniki pracy i nauki tylko w pewnym stopniu zależą od inteligencji? Osoba, która posiada ogromne możliwości, ale nie wie, jak z nich korzystać, będzie uzyskiwała znacznie gorsze rezultaty niż ktoś przeciętny. Sięgając po ten poradn...
24,41 zł 26,90 zł
Do koszyka

Jeszcze więcej nieboszczyków, czyli śledztwo z pazurem

Kot Belzebub – czarny jak noc charakter znany wam z "Nieboszczyka wędrownego" – powraca w wielkim stylu! Przysunęła się bliżej i przykucnęła. I wtedy to zobaczyła. Spomiędzy pokrzyw wystawała dłoń z pomalowanymi na wściekły r&oacu...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!
 
Uwaga: Nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celu dostosowaniaserwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz w celach statystycznych i reklamowych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy badawcze. W programie służącym do obsługi Internetumożna zmienić ustawienia dotyczące cookies Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza,że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce Prywatności.