Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.
Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.
Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.
Praktyczny i interaktywny podręcznik przygotowujący do nauczania języka
niemieckiego. Niezbędnik dla początkujących nauczycieli oraz studentów germanistyki lub lingwistyki
stosowanej, do wykorzystania na ćwiczeniach z metodyki. Główną ideą książki jest zgromadzenie w jednym miejscu wiadomości na temat najważniejszych problemów, z którymi styka się nauczyciel. Publikacja łączy rozmaite perspektywy metodologiczne
i dyscyplinarne: językoznawczą, psychologiczną, dydaktyki i komunikacji, przyswajania języka.
Książka zawiera podstawowe informacje z zakresu glottodydaktyki, ale też skupia się na indywidualnych doświadczeniach zdobytych w trakcie uczenia się i nauczania języków obcych. Prezentuje wiele konkretnych przykładów do omówienia oraz zadań praktycznych, polegających przede wszystkim na ocenie przykładów ćwiczeń z uczniem albo sposobów
postępowania nauczyciela. Kładzie nacisk na aktywną rolę ucznia w procesie dydaktycznym poprzez wybór odpowiedniej strategii uczenia się. Przedstawia komentarze do zadań, w których autorka podkreśla, że ocena danego zadania albo sposobu postępowania zależna od kontekstu, w jakim pracuje nauczyciel – przede wszystkim od tego, kim są uczniowie i jakie mają cele. Podkreśla rolę stałych oraz powtarzalnych procesów w przyswajaniu języka obcego. Każdy rozdział zawiera podsumowanie i wykaz lektur uzupełniających.
Książka pani Zofii Chłopek jest wartościową publikacją metodyczną dla germanistów, bardzo potrzebną, gdyż publikacji tego typu brak – przygotowaną kompetentnie i szczegółowo […]. Podręcznik akademicki przedstawiony mi do zaopiniowania uważam za tekst wartościowy i bardzo praktycznie przydatny dla studentów germanistyki, którzy pragną zostać nauczycielami.
Prof. zw. dr hab. Hanna Komorowska
„
Metodyka nauczania języka niemieckiego. Podręcznik dla studentów germanistyki i początkujących nauczycieli” to publikacja od lat oczekiwana i szczególnie ważna dla wszystkich zainteresowanych nowoczesnym kształceniem nauczycieli języka niemieckiego w naszym kraju. […] Wszystkie zamieszczone w tomie zadania stanowią konkretne wyzwania poznawcze dla użytkowników publikacji. Nie są w żaden sposób banalne. Zachęcają czytelnika do solidnej refleksji na temat najbardziej istotnych aspektów współczesnego kształcenia językowego. Realizacja znacznej części z nich zaplanowana jest w grupach, co ułatwi wspólne negocjowanie i wypracowanie koncepcji zajęć języka niemieckiego.
Wszystkie zadania mogą być z powodzeniem wykorzystywane także w ramach seminariów i warsztatów doskonalących dla czynnych zawodowo (nie tylko) początkujących nauczycieli języka niemieckiego. Ich realizacja w kontekście różnych form doskonalenia przyczyni się do większego otwarcia na nowoczesne koncepcje glottodydaktyczne (głównie o podłożu psycho- i neurolingwistycznym).
„Metodyka nauczania języka niemieckiego” Zofii Chłopek to publikacja niezwykle wartościowa pod względem pedeutologicznym. W pełni rekomenduję jej wydanie w obecnym formacie koncepcyjnym. Jej ukazanie się powinno w pośredni sposób przyczynić się do unowocześnienia procesu kształcenia przyszłych germanistów w Polsce.
Dr hab. Przemysław E. Gębal
Wstęp 7 I. Czynniki kształtujące proces uczenia się języków obcych 19 1. Jak mózg uczy się języków? System językowy, system pojęciowy, układ limbiczny. Pamięć proceduralna i deklaratywna 21 2. Zapamiętywanie, przechowywanie w pamięci i odtwarzanie z pamięci. Pamięć krótkotrwała i długotrwała 32 3. Recepcja i produkcja języka 45 4. Wiek uczniów 56 5. Płeć uczniów 66 6. Osobowość uczniów 74 7. Style poznawcze uczniów 81 8. Strategie uczniowskie 87 II. Najważniejsze aspekty procesu nauczania języków obcych 95 9. Komunikacja. Interakcja i mediacja. Działanie za pomocą języka 97 10. Zorientowanie na ucznia. Personalizacja i indywidualizacja. Aktywizacja uczniów 111 11. Wspieranie autonomii uczniów 123 12. Motywowanie uczniów do nauki 133 13. Działania wychowawcze nauczyciela 144 14. Nauczanie uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych 157 15. Nauczanie niemieckiego jako L3 170 III. Nauczanie elementów języka. Rozwijanie sprawności językowych. Rozwijanie kompetencji interkulturowej. Feedback 185 16. Nauczanie słownictwa 187 17. Nauczanie gramatyki 202 18. Nauczanie wymowy 218 19. Nauczanie pisowni 230 20. Rozwijanie sprawności czytania 238 21. Rozwijanie sprawności słuchania 250 22. Rozwijanie sprawności pisania 261 23. Rozwijanie sprawności mówienia 273 24. Rozwijanie kompetencji interkulturowej 289 25. Feedback 303 IV. Środki dydaktyczne 317 26. Podręczniki 319 27. Materiały uzupełniające podręcznik 332 28. Nowe media 340 V. Kontrola i ewaluacja osiągnięć 351 29. Ocena osiągnięć 353 30. Testy językowe 365 Post scriptum 382 Aneks 385 A. Opis lekcji (I) 387 B. Konspekt lekcji (I) 389 C. Arbeitsblatt: Kognitive Stile 392 D. Test styli kognitywnych (Ely 1995) 400 E. Test strategii uczniowskich (Oxford 1990) 402 F. Strategie uczenia się i używania języka (Bimmel i Rampillon 2000) 405 G. Zadanie na rozwiązywanie problemów 409 H. Opis lekcji (II) 411 I. Lista wyznaczników lekcji komunikacyjnej (Butzkamm 2004: 30) 413 J. Strategie motywacyjne w nauczaniu języka obcego (Dörnyei 2001) 414 K. Arbeitsblatt: Idiomatische Wendungen mit den Namen der Körperteile 423 L. Konspekt lekcji (II) 427 M. Konspekt lekcji (III) 430 N. Opisy dwóch lekcji do analizy komparatywnej 435 O. Obserwacja lekcji 439 P. Opis lekcji (III) 442 R. Kryteria oceny podręcznika do nauki języka obcego 444 S. Arbeitsblatt: „Ich möchte nichts mehr sollen müssen“ von Greta Amelungen 447 T. Das Mobile 452 U. Gra dydaktyczna 453 V. Walizka (der Koffer) 458 W. Zertifikat 459 Przydatne adresy internetowe 460 Pomysły i materiały do nauczania 460 Czasopisma metodyczne 460 Stowarzyszenia 461 Inne 461 Bibliografia 462